- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (81 opinii)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (53 opinie)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (300 opinii)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (128 opinii)
- 5 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (105 opinii)
- 6 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (349 opinii)
GDDKiA wybrała przebieg Obwodnicy Metropolitalnej
10 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Za rok o tej porze pojedziemy Obwodnicą Metropolitalną. Tak wygląda z lotu ptaka
GDDKiA planuje zbudować 33-kilometrową Obwodnicę Metropolitalną według wariantu czerwonego, czyli droga pobiegnie na wschód od Żukowa i na północ od Lublewa. Pierwszy przejazd ekspresówką prawdopodobnie jesienią w 2018 r.
Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad właśnie zakończyli weryfikację dokumentacji studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Zdecydowali się, że wybudują drogę według wcześniej wskazanego przez doradców wariantu czerwonego.
Oznacza to, że przyszła droga ekspresowa - S7 - będzie zaczynać się w Chwaszczynie, gdzie łączyć będzie się z Trasą Kaszubską. Dalej, w kierunku na południe, ekspresówka ominie od wschodu Miszewo i Żukowo. Na północ od wsi Przyjaźń powstanie węzeł w kształcie koniczyny, umożliwiający zjazd samochodem na Obwodnicę Żukowa, która powstanie także w ramach budowy drogi ekspresowej. Droga dotrze do Lublewa i Borkowa w gminie Kolbudy, gdzie połączy się z Południową Obwodnicą Gdańska i Obwodnicą Trójmiasta.
Dlaczego wybrano właśnie ten wariant? - Z dwóch przyczyn. Po pierwsze, ze względów środowiskowych, nie powinniśmy mieć poważnych problemów z uzyskaniem decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji. Po drugie czerwony wariant jest tańszy o pół miliarda złotych od kolejnej propozycji projektantów - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.
- Jestem optymistą. Przewiduję, że procedura w centrali potrwa ok. półtora roku. Budowę rozpoczniemy w 2016 r. Myślę, że pierwszy przejazd nową droga ekspresową będzie możliwy jesienią 2018 r. - przekonuje Robert Marszałek.
Koszt budowy OM jest jeszcze nieznany, ale szacuje się go na ok. 3 mld zł.
Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu 2011 r. Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.
Upoluj Pesę! Oddaj swój głos w plebiscycie internautów na najciekawsze zdjęcie w konkursie ZKM! Zobacz szczegóły!
Miejsca
Opinie (154) 3 zablokowane
-
2013-12-11 10:02
Po wybudowaniu obwodnicy metropolitalnej ilość pojazdów w kierunku Władysławowa
zwiększy się o 30%-60%. To oczywiste. Trasa Kaszubska dołoży dodatkowy strumień pojazdów na odcinku Gdynia-Reda. Bez OPAT zarówno na obwodnicy metropolitalnej jak i trasie kaszubskiej będą kilkukilometrowe zatory na wjeździe do Gdyni. Dziwię się, ze specjaliści od ruch tego nie widzą....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.