- 1 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (194 opinie)
- 2 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (109 opinii)
- 3 Pościg między autami na trzypasmówce (63 opinie)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (315 opinii)
- 5 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (16 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (139 opinii)
Gdańsk: 34 nowe wiaty za 1,5 mln zł
Jest szansa, że jesienią przyszłego roku na przystankach komunikacji miejskiej w Gdańsku pojawią się 34 nowe wiaty. Ich montaż będzie kosztował niemal 1,5 mln złotych. W sumie do zamontowania przewidziano aż 64 wiaty, ale powstanie kolejnych 30 okazało się zbyt drogie.
Ogłoszony w sierpniu 2018 roku pierwszy przetarg na montaż 30 wiat na przystankach zlokalizowanych w różnych rejonach Gdańska został unieważniony. W lipcu tego roku rozpisane zostało drugie postępowanie, a zakres inwestycji powiększono do 64 obiektów. Zamówienie zostało podzielone na dwa etapy. W pierwszym powstać miało 30, a w drugim 34 wiaty.
Dwa przetargi nie zostały rozstrzygnięte
W sierpniu jedyny oferent chciał niemal 1 mln zł za dostarczenie 30 wiat. To było o ponad 300 tys. zł więcej, niż zamierzało wydać miasto. Do wykonania drugiej części zadania nie zgłosił się nikt.
Przetarg musiał zostać powtórzony. W grudniu ponownie otwarto oferty. Tym razem pojawili się chętni do wykonania każdego z zadań, ale tylko jeden oferent zmieścił się w finansowych oczekiwaniach urzędników.
Za budowę 30 wiat przystankowych (lista na końcu tekstu) Gdańsk chciałby zapłacić 620 tys. złotych. Złożona oferta firmy A2HM Trade opiewa tymczasem na kwotę ponad 1,5 mln złotych.
Zgłosiła się firma, z którą wcześniej zerwana została umowa
Z kolei wykonanie kolejnych 34 wiat (lista na końcu tekstu) wycenione zostało przez miasto na ponad 1,6 mln złotych. Wykonawca, który zaproponował swoje usługi zadeklarował kwotę niższą - prawie 1,5 mln złotych. Jest nim firma Ślizex, z którą w 2018 roku DRMG nie zawarło ostatecznie umowy.
Rozkład jazdy autobusów i tramwajów w Gdańsku
Choć w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska usłyszeliśmy, że przetargu jeszcze nie rozstrzygnięto, a oferty są analizowane pod względem formalno-prawnym, mało prawdopodobnym wydaje się, by urzędnicy zdecydowali się na dołożenie kilkuset tysięcy złotych do pierwszej części zadania. Niewykluczone jednak, że przystaną na drugą propozycję.
Jeśli DRMG zdecyduje się przyjąć ofertę na drugie zadanie, to wykonawca będzie miał 180 dni na opracowanie projektu i 160 dni na roboty budowlano-montażowe.
Różnice w wycenie wiat. Skąd taka rozbieżność?
W otwartych ofertach na przetarg dotyczący wiat uwagę zwraca duża rozbieżność w finansowych założeniach miasta dotyczących obu części inwestycji. Szacowany przez urzędników koszt pierwszego etapu zadania dotyczący "zaprojektowania dostawy i montażu wiat przystankowych w 30 lokalizacjach" wynosi bowiem 620 tys. złotych. Suma dla takich działań dla 34 instalacji w drugiej części przekracza natomiast 1,6 mln złotych.
Gdynia kupiła solarne wiaty przystankowe
- Różnica w kosztorysie wynika z różnych zakresów prac. Dotyczy to przede wszystkim przyłączy elektrycznych. W przypadku tańszej części skrzynki elektryczne zlokalizowane są w pobliżu przystanków, natomiast zadania z drugiej części zamówienia wymagają wykonania bardziej skomplikowanych prac ze względu na oddalenie skrzynek - tłumaczy Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
"Solarne wiaty" stanęły w Gdyni
Cztery jedyne w Polsce wiaty przystankowe zasilane przez znajdujące się na dachu panele fotowoltaiczne stanęły w Gdyni. Pasażerowie mogą w nich naładować telefon, sprawdzić rozkład na e-papierowym ekranie, a światło zapala się, gdy ktoś podchodzi do wiaty. Kosztowały 345 tys. zł.
Nowe wiaty trafią na następujące przystanki:
(ulice i nazwy przystanków)
Pierwszy etap: 30 wiat
- Świbnieńska Przystań (kierunek Przegalina)
- Worcella Buczka (kierunek Jana z Kolna)
- Starogardzka Starogardzka (kierunek Wałowa)
- Starogardzka Starogardzka (kierunek Maćkowy)
- Schuberta Park Naukowo-Technologiczny (Ujeścisko)
- Wronki Wronki (kierunek Jeleniogórska)
- Barniewicka Biwakowa (kierunek Oliwa)
- Wodnika Sopocka (kierunek Orunia)
- Wodnika Jednorożca (kierunek Klukowo)
- Wodnika Marsa (kierunek Orunia)
- Wodnika Owczarnia (kierunek Osowa)
- Guderskiego Elfów (kierunek Łostowice)
- Guderskiego Elfów (kierunek Jaworzniaków)
- Radarowa Meteorytowa (kierunek Centrum)
- Leszczynowa Jeziorowa (kierunek Jasień PKM)
- Leszczynowa Jeziorowa (kierunek Łostowice-Świętokrzyska)
- Leszczynowa Jaworowa (kierunek Jasień PKM)
- Leszczynowa Jaworowa (kierunek Łostowice-Świętokrzyska)
- Bulońska Migowo (kierunek Jasień PKM)
- Leśna Góra Góralska (kierunek Leśna Góra pętla)
- Leśna Góra Góralska (kierunek Wrzeszcz)
- Leśna Góra Leśna Góra Przychodnia (kierunek Leśna Góra pętla)
- Siennicka Elbląska (kierunek Przeróbka)
- Małomiejska Ptasia (kierunek Orunia-Górna)
- Olszyńska Olszyńska - przy sklepie (kierunek Centrum)
- Modra Olszynka - szkoła (kierunek Centrum)
- Krasickiego Krasickiego (kierunek Nowy Port)
- Złota Karczma Złota Karczma (kierunek pętla)
- Złota Karczma Złota Karczma (kierunek Słowackiego)
- Kartuska Źródlana (kierunek Łostowice-Świętokrzyska)
Drugi etap: 34 wiaty
- Jabłoniowa Szadółki
- Bartnicza Maćkowy-Mleczarnia
- Płońska Płońska
- Sobieskiego Jarowa
- Sobieskiego Jarowa
- Kielnieńska Sopocka
- Kielnieńska Iławska
- Kielnieńska Myśliborska
- Kielnieńska Myśliborska
- Grunwaldzka Hala Olivia
- Polanki Jasia i Małgosi
- Polanki Jasia i Małgosi
- Radarowa Telewizyjna
- Radarowa Telewizyjna
- Kontenerowa Kontenerowa
- Chrzanowskiego Mjr Hubala
- Piastowska Poznańska
- Trakt św.Wojciecha Rejtana
- Trakt św.Wojciecha Rejtana
- Schuberta Schumana
- Schuberta Schumana
- Schuberta Schumana
- Modra Sierpowa
- Jelinki Bratki
- Ścieżki Stokrotki
- Łanowa Gęsia
- Niwki Olszynka-Niwki
- Niwki Zawodzie
- Zawodzie Dworkowa
- Modra Modra
- Powstańców Warszawskich Bema
- Radiowa Radiowa
- Radiowa Radiowa
- Powstańców Warszawskich Płowce
Miejsca
Opinie (127) ponad 10 zablokowanych
-
2020-07-28 22:09
Uruchomiono przystanek zespol szkol zawodowych dla 115 w kierunku Wrzeszcza ,ale wiaty nie doczekalismy sie ,ani dokonczenia
Może ktoś zna termin i odpowie
- 0 0
-
2020-03-17 09:42
kto oceni projekt ?
kto oceni projekt ?
- 0 0
-
2019-12-15 08:41
Prawdajest1
Ciekawe ile kosztowały by wiaty gdyby nie kupowała ich firma należąca do miasta. Kapke przeplacili
- 0 0
-
2019-12-13 08:45
44000
Gdańsk - tu się żyje na maxa
- 0 0
-
2019-12-13 04:39
przetarg za publiczne pieniądze zawsze liczy się 5-10 razy więcej niż normalna cena.
- 1 0
-
2019-12-12 21:40
wiaty powinny być większe!
co to za mania mniejszości?
- 2 0
-
2019-12-12 21:01
Cena
Dość ciekawe cena jednostkowa wiaty wraz z montażem do niemal 45 000 zł.
Ceny takich wiat u polskich producentów wahają się (sprawdziłem) pomiędzy 9000 a 13000 zł w zależności od konkretnej konfiguracji i firmy.
Transport wraz z montażem z pewnością nie pokrywa reszty kwoty, bądźmy realistami.
Tak więc znów Gdańska sitwa którą wybraliście z Dulkiewicz na czele Was okrada, bądźcie dumni !- 4 0
-
2019-12-12 20:41
Oj Pisuary , pisuary we wszystkich tematach dotyczących Trójmiasta to się plujecie ,a co na wsi Pis zrobił bo przecież wieś
tę partię , na wsi jak było dziadostwo tak jest dalej ,a wiaty to kupa śmiechu , więc milczcie bo wstyd
- 1 5
-
2019-12-12 11:50
co w takiej wiacie kosztuje prawie 45 tys zł ? (1)
4 kawałki szkła/ pleksy, kilka alu profili, śruby, obróbka (cięcie i wiercenie) transport - to max 8-11 tys zł do tego liczmy ok 1500 zł za jej montaż (czas pracy, paliwo, osprzęt) - więc skąd ta suma ?
- 11 2
-
2019-12-12 20:05
Z faktury :)
- 1 1
-
2019-12-12 19:59
Lawendowe wzgórze
Duże osiedle mieszkaniowe. Deweloper Robyg, Activia, Inpro i inni. Brak wiaty, na osiedlu Lawendowe wzgórze, mocno doskwiera jadącym w kierunku Przywidzkiej, Leszczynowej, Szadółek. Szczególnie w okresie jesienno-zimowym.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.