- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (224 opinie)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (239 opinii)
- 3 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (92 opinie)
- 4 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (50 opinii)
- 5 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (182 opinie)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (225 opinii)
Dyskusyjny remont estakady na węźle UE
Remont estakady przy Bramie Żuławskiej to niejedyna drogowa inwestycja zaplanowana przez Gdańsk w obrębie Podwala Przedmiejskiego. W tym roku zaplanowano podobne prace budowlane na węźle Unii Europejskiej. Urzędnicy przekonują, że prace są niezbędne dla jej dalszej eksploatacji. Jednocześnie chcą jednak dyskutować o zmianie zagospodarowania.
Rozbiórka estakady zamiast jej remontu rozważana była od wielu lat, lecz ostateczna decyzja w tym zakresie nie zapadła.
Te węzły wymagają metamorfozy, a nie remontów
Utrzymanie estakady generuje kolejne nakłady finansowe
Podtrzymanie jej istnienia wymaga natomiast regularnych nakładów finansowych. W bieżącym roku (w IV kwartale) planowane jest przeprowadzenie kolejnych prac budowlanych wartych ok. 3,4 mln zł, w ramach których przewiduje się m.in.:
- rozbiórkę nawierzchni i izolację w obrębie jezdni i kap,
- wypełnienie spękań i zarysowań w rejonie przęseł,
- wymianę skorodowanych odcinków profili dylatacji,
- naprawę spodu przęseł,
- wykonanie powłok naprawczych na wybrane elementy estakady,
- wymianę wpustów i rur spustowych,
- roboty budowlane w obrębie izolacji.
- Zakres prac remontowych został ograniczony do niezbędnego minimum, zapewniającego bezpieczną i właściwą eksploatację estakady - podkreśla Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Władze miasta zapraszają do dyskusji nad przyszłością węzła
Czy zatem nie lepiej zrezygnować z tych prac? W tym kontekście oraz niedawnej dyskusji na temat zasadności remontu estakady przy Bramie Żuławskiej zabrał głos na swoim profilu Facebook Piotr Grzelak, zastępca prezydent Gdańska ds. zrównoważonego rozwoju i inwestycji.
- To jest ewenement na skalę światową, ponieważ jest to skrzyżowanie trzypoziomowe kolizyjne. Z jednej strony nie rozwiązuje właściwie żadnych kwestii komunikacyjnych. Z drugiej strony stanowi istotną barierę dla "zszywania" dzielnicy Śródmieście - mówi Piotr Grzelak w materiale filmowym, stojąc na tle estakady. - Chcemy rozmawiać o tym, aby tego typu elementy infrastruktury w Gdańsku zostały przebudowane tak, żeby stały się bardziej przyjazne dla wszystkich użytkowników ruchu.
Artykuł z 2015 r.: Wizja zmian dla Podwala Przedmiejskiego
Rozmowy w ramach dyskusji nad Strategią Rozwoju Gdańska
Rozmowy na temat przyszłości węzła UE, jak i innych obszarów problemowych pod względem zagospodarowania przestrzennego na terenie całego Gdańska, odbędą się podczas kolejnych konsultacji społecznych - tym razem w zakresie Strategii Rozwoju Gdańska 2030 Plus w ramach nowych Programów Rozwoju.
Pierwsze spotkanie - rozpoczynające cykl warsztatów - odbędzie się 1 marca o godz. 17:00 w Europejskim Centrum Solidarności.
Gdańsk końca lat 90.: pomysły na rozwój miasta na kolejne dekady
FRAG: nie chcemy remontów, tylko zmiany przestrzeni publicznej
Prezydent Grzelak w swoim materiale wideo zachęca do udziału w spotkaniu również przedstawicieli FRAG-u - stowarzyszenia, które opowiada się za rezygnacją z remontów obu estakad na Podwalu Przedmiejskim i docelowo ich rozbiórkę.
Jak FRAG odnosi się do wypowiedzi Piotra Grzelaka?
- Dziękujemy oczywiście za zaproszenie prezydenta Grzelaka, z którego skorzystamy. Odnosimy jednak wrażenie, że mamy do czynienia z kolejnym mydleniem oczu przez władze Gdańska. Rozmowa na temat przyszłości obu estakad w sytuacji, gdy jednostki miasta przygotowują się już do przetargów na ich remont, nie daje nadziei na dyskusję, która będzie podstawą do podjęcia decyzji. Ta decyzja już bowiem zapadła, a teraz próbuje się jedynie znaleźć uzasadnienie dla bezsensownych wielomilionowych wydatków w budżecie miasta - mówi Karol Spieglanin, prezes Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
Prezes FRAG-u zaznacza jednocześnie, że jedynym akceptowalnym rozwiązaniem pozostaje całkowite zburzenie obu estakad i zagospodarowanie przestrzeni publicznej od podstaw, odpowiednio do rangi Śródmieścia.
Długie Ogrody wstydu na przedłużeniu Drogi Królewskiej. Wciąż bez szans na zmiany
Miejsca
Opinie (304) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-01 12:15
Grzelak to jednak jest tytan umysłowy, rozwiązanie jest od lat by zrobić tunel czy wiadukt od Popiełuszki do Siennickiej, ale dla nich to za trudne bo wiadomo budowa kosztuje a tak cyk szybka fotka na fejsbuka zapraszamy do dyskusji,ale i tak wasze zdanie mamy gdzieś
- 10 1
-
2023-03-01 12:21
Urzędnicy ręce precz od estakady
Inaczej zniszczycie i utrudnicie życie mieszkańcom.Gdańsk stanie zajmijcie się lepiej Kunsztem Wodnym czy centrum Solidarności lub innymi pralniami naszych pieniedzy
- 13 3
-
2023-03-01 12:24
(1)
I jak zawsze: wszystkim mieszkańcom tej okolicy się ten pomysł podoba. Wszystkim słoikom i mieszkańcom Szadółek nie. Klasyk.
- 2 7
-
2023-03-01 18:08
Tak, te liczne budynki mieszkalne otaczające estakadę... A nie, czkj.
- 0 2
-
2023-03-01 12:24
(4)
Członkowie FRAG i podobnych zgrupowań inaczej myślącej grupy ludzi powinni skoncentrować się na rozwiązaniem problemów komunikacyjnych w zamieszkanych przez ludzi dzielnicach miasta a nie w dzielnicy restauracji, muzeów, lokali na wynajem krótkoterminowy i wszelakiej maści rozrywki. Gdzie oni byli w fazie projektowania linii tramwajowej na u. Warszawskiej< dlaczego nie zauważyli przystanku do którego nie a dojścia z powodu postawienia przez właściciela działki, płotu ??? no gdzie byli ci fachowcy od poszukiwania miejsca i stwarzaniu nam problemów? Gdzie oni byli podczas projektowania budowy tego kloca betonu w centrum miasta, który generuje nie tylko korki na ulicach ale koliduje z historyczną bryłą tego miejsca.? Mieszkańcy Miasta mają dojeżdżać do pracy w rafinerii, porcie i firm umiejscowionych w rejonie ul. Elbląskiej czy Kontenerowej promami przez Gdynię albo jeżdżąc dookoła miasta tak by generować więcej CO2 by żyło się lepiej? Może czas pomyśleć o likwidacji tego stowarzyszenia które działa na szkodę dziesiątek tysięcy mieszkańców a działa dla dobra samych siebie?
- 24 3
-
2023-03-01 12:27
(3)
Wiekszosc mieszkancow ma takie same zdanie jak FRAG. To ze sie poplakales bo masz klitke na Szadolkach i nie wjedziesz na dluga teraz autostrada to nie jest nasz problem. Placz dalej.
- 1 11
-
2023-03-01 13:45
Większość mieszkańców ma inne zdanie niż FRAG, to że napiszesz co innego nie sprawi że zmienisz rzeczywistość. A to że wybrałeś życie internetowego trolla i tylko myślisz o tym jak kogoś obrazić to Twój problem a nie nasz.
- 6 1
-
2023-03-01 17:04
(1)
Na Szadółkach i to na wysypie zapewne mieszkasz ty jako odpad społeczny który za nic ma potrzeby ogółu mieszkańców. Niestety niektórzy mieszkają w Otominie o którym możesz pomarzyć i również tacy jak oni muszą dojeżdżać do portu, terminali, rafinerii jak wymieniono powyżej.
- 3 1
-
2023-03-01 21:39
Tak tak, gas swiatlo i spac bo jutro znowu o 5 wyjazd z Szadolek XD
- 0 3
-
2023-03-01 12:25
nie chcemy FRAG!
- 16 3
-
2023-03-01 12:29
Zdaje sie ze w Gdańsku coraz więcej używek jest dostepnych
Efekty widać!
- 8 1
-
2023-03-01 12:29
Czyli zgodnie z aktualnym " trądem" zburzyć i postawić kolejną galerię handlową!
- 13 1
-
2023-03-01 12:29
FRAG jak zwykle "najmądrzejszy"
Dość już tych "ekspertów". Rzucić hasło jest najłatwiej ale brać potem odpowiedzialność to już nie są bardzo.
- 13 3
-
2023-03-01 12:31
Niektórzy piszą
Że to jedno z bardziej kolizyjnych miejsc. Proszę o dane dot.kolizji na samej estakadzie a nie pod nią czy kilka skrzyżowani dalej.
- 13 2
-
2023-03-01 12:35
oczywiście, że wyremontować i przywrócić dawny układ drogowy przy okazji
Układ drogowy węzła Okopowa był bardzo dobrze przemyślany. Niestety pomysł budowy Forum spowodował, że zaczęto psuć bardzo dobre rozwiązania. Gdańsk to miasto, miasto to ruch - również samochodowy. Estakadę należy wyremontować i dbać o jej dobry stan techniczny.
- 21 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.