- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (410 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (278 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (63 opinie)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (113 opinii)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (127 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (329 opinii)
Te węzły wymagają metamorfozy, a nie remontów
Oddanie planowania przestrzennego w ręce drogowców doprowadziło do degradacji przestrzeni wielu aglomeracji - w tym Trójmiasta. Obecnie, gdy część z tych inwestycji dobiega kresu swojej technicznej eksploatacji, pojawia się szansa na naprawienie błędów z przeszłości. Oto przykłady węzłów drogowych, które powinny zostać dostosowane do współczesnych standardów - pisze w swoim felietonie Krzysztof Koprowski.
Węzeł Unii Europejskiej w Śródmieściu Gdańska
Obecnie, gdy powstał tunel pod Martwą Wisłą, a w planach jest realizacja kolejnego - pod Motławą (w ramach ul. Nowej Wałowej) - dalsze podtrzymywanie przy życiu estakady i całego węzła rodem z autostrady nie ma żadnego uzasadnienia, jeżeli chcemy myśleć o przywróceniu odpowiedniej rangi dla układu drogowego w sercu Gdańska.
Ponadto likwidacja przejścia podziemnego na rzecz nowych przejść naziemnych znacznie ułatwi dotarcie z przystanku SKM Śródmieście w obszar Głównego Miasta przez całkowicie zapomnianą ul. Bogusławskiego przy Teatrze Szekspirowskim, co obecnie wymaga aż dwukrotnego korzystania z tuneli.
Ograniczenie przestrzeni zajętej pod układ drogowy pozwoli również na obustronne nasadzenia drzew z rozłożystymi koronami, których w tej części Gdańska zdecydowanie brakuje.
[Artykuł z 2012 r.] Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
[Artykuł z 2019 r.] Wraca pytanie o estakadę nad ul. Okopową
Węzeł Kliniczna na Młyniskach
Węzeł Kliniczna to nieco młodszy brat węzła Leningradzkiego - powstał w drugiej połowie lat 70. ubiegłego wieku. W założeniu krzyżować się miało tutaj znacznie więcej dróg, m.in. Droga Czerwona, czyli wewnątrzmiejska droga tranzytowa przez Trójmiasto oraz (jako jeden z wariantów) wlot trasy Nowej Politechnicznej z Górnego Tarasu.
Ostatecznie zbudowano bezkolizyjne skrzyżowanie zaledwie dwóch ulic: Klinicznej z Marynarki Polskiej, zajmujące ogromną połać terenu i odcinające mieszkańców rejonu ul. Twardej i Okrąg od Wrzeszcza Dolnego. Nie zyskali oni nawet chodników od strony węzła, a jedynie nieustanny hałas tramwajów pod oknami na ciasnych łukach, którymi omijają serpentyny drogowe.
Zburzenie estakad i zastąpienie całego węzła jednopoziomowym skrzyżowaniem (z zachowaniem wiaduktu kolejowego) uwolni teren pod nowe inwestycje, które zespolą Młyniska oraz osiedle Zielony Trójkąt z Wrzeszczem i staną się urbanistyczną "bramą" wprowadzającą ruch pieszy od strony przystanku SKM Politechnika i Opery Bałtyckiej na tereny postoczniowe wzdłuż ul. Marynarki Polskiej - Jana z Kolna.
Trójmiasto roku 2020: autostrady i kilka linii SKM. Wizja aglomeracji sprzed pół wieku
Nie tylko biurowce i nowy plan miejscowy przy Jana z Kolna
Węzeł Rzeczypospolitej - Jana Pawła II na Zaspie
Pozostając wciąż w realizacjach drogowych epoki Edwarda Gierka, przenosimy się w sam środek Zaspy na wyjątkowe dwupoziomowe skrzyżowanie, gdzie co najmniej dwukrotnie możemy się zderzyć z innym uczestnikiem ruchu na poziomie -1.
Jakby tego było mało, pieszych zdecydowano się skierować na najwyższy poziom +1, zmuszając ich do pokonania największych różnic wysokości terenu. Według pierwotnych założeń kładka miała prowadzić do centrum handlowego na dawnym pasie startowym, ale ono nigdy nie powstało.
Obecnie przewiduje się likwidację kładki i przeniesienie ruchu pieszych na poziom al. Rzeczypospolitej. Rozwiązanie wydaje się jak najbardziej słuszne w kontekście usunięcia bariery przestrzennej, lecz nadal konserwuje na kolejne lata obszar zajęty przez niefunkcjonalne skrzyżowanie.
Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie
Znacznie lepszym rozwiązaniem będzie przekształcenie tego splotu w jednopoziomowe skrzyżowanie skanalizowane lub rondo, zyskując w ten sposób obszar pod potencjalną miejską zabudowę z usługami zwróconymi frontem do przystanków tramwajowych. Jest to także szansa na wykreowanie centrum dzielnicowego Zaspy, którego ta część miasta jest pozbawiona.
Można budować mieszkania na całym pasie startowym
Węzeł Wzgórze św. Maksymiliana w ścisłym centrum Gdyni
Kształt przebudowanego węzła Wzgórze od początku budził liczne kontrowersje. To jedyna inwestycja z naszego zestawienia, która w obecnym kształcie powstała po zmianach polityczno-gospodarczych - zaledwie nieco ponad 10 lat temu.
Już w 2011 r. zwracaliśmy uwagę na estetykę zastosowanych rozwiązań, tuż przy jednym z najważniejszych przystanków Szybkiej Kolei Miejskiej (docelowo też Pomorskiej Kolei Metropolitalnej). W 2013 r. odbyły się konsultacje społeczne, podczas których oprócz kwestii estetyki zwracano uwagę na układ komunikacyjny podporządkowany wyłącznie samochodom.
Dzisiaj nikt nie ma wątpliwości, że realizacja węzła w takiej formie jest pomyłką urbanistyczną. Wtłoczenie pieszych do długiego tunelu wprawdzie ułatwiło przemieszczenie się do parku Centralnego, lecz zmusza do aż trzykrotnego pokonywania schodów przy przesiadce z pociągów na autobusy (trolejbusy) w kierunku północnym.
Odtworzenie przejścia naziemnego pojawia się już w pracach studentów architektury, co daje nadzieję, że nowe pokolenie nie będzie godzić się na dalsze istnienie niefunkcjonalnych rozwiązań dla pieszych.
Wykończenie przejścia podziemnego (w tym kolorystyka ścian), materiały użyte na chodnikach, szpetne słupy sieci trakcyjnej to kwestie, których poprawa również powinna być priorytetem w najbliższym czasie, jeżeli chcemy myśleć o Śródmieściu Gdyni jako perle modernizmu, a nie przedmieściach aglomeracji przy węźle autostradowym.
Park Centralny: podziemny parking ma już strop
Opinie wybrane
-
2022-11-02 09:30
Wszystko ładnie, wszystko pięknie... (34)
...ale może warto zanim się weźmie za burzenie zaproponować coś w zamian. W Gdańsku prywatne auto nie ma alternatywy. Komunikacja miejska jest tak słaba, że nie ma o czym mówić. To, że pewne starsze dzielnice są skomunikowane lepiej, ale nie idealnie zawdzięczamy tym samym twórcom, którzy budowali kwestionowany układ drogowy. Niech ktoś mądry
...ale może warto zanim się weźmie za burzenie zaproponować coś w zamian. W Gdańsku prywatne auto nie ma alternatywy. Komunikacja miejska jest tak słaba, że nie ma o czym mówić. To, że pewne starsze dzielnice są skomunikowane lepiej, ale nie idealnie zawdzięczamy tym samym twórcom, którzy budowali kwestionowany układ drogowy. Niech ktoś mądry odpowie dlaczego przez tyle lat nie wybudowano tramwaj wzdłuż całej Armii Krajowej. Dawni projektanci tej drogi już wtedy myśleli bardziej do przodu niż obecnie, bo zapewnili rezerwę terenu wystarczającą, by taką inwestycje uczynić bezkolizyjną, szybką alternatywę dostania się do Centrów bez samochodu. Obecnie żaden środek komunikacji w ciągu tej ulicy nie jedzie, a alternatywa jest autobus na zatkanej Kartuskiej. No a taka alternatywa, to żadna alternatywa jak ktoś choć raz z niej skorzystał!
- 216 49
-
2022-11-02 12:52
To jest właśnie alternatywa
Nie rozumiesz istoty sprawy. Piszesz, że dla auta nir ma alternatywy. Otóż nikt nie chce tu "zabierać dróg" a jedynie uczynić je atrakcyjniejsze dla innych użytkowników. Realnie zaś to właśnie jest tzw. alternatywą. Przykładowo jest nią ułatwienie dojścia pieszego przez dany fragment miasta, ułatwienie dojścia dla przystanku komunikacji, czy
Nie rozumiesz istoty sprawy. Piszesz, że dla auta nir ma alternatywy. Otóż nikt nie chce tu "zabierać dróg" a jedynie uczynić je atrakcyjniejsze dla innych użytkowników. Realnie zaś to właśnie jest tzw. alternatywą. Przykładowo jest nią ułatwienie dojścia pieszego przez dany fragment miasta, ułatwienie dojścia dla przystanku komunikacji, czy uwolnienie działek pod nową zabudowę, co spowoduje "zbliżenie" nowych mieszkańców do centrum, zwiększy gęstość zaludnienia, co wymusi częstsze kursy komunikacji miejskiej (które zaczną się opłacać). To właśnie działania alternatywne do ciągłego inwestowania w indywidualny transport samochodowy. Jest wiele miejsc, gdzie łatwiej dojechać autem niż po prostu dojść. A potem się dziwisz, że są korki.
- 5 4
-
2022-11-02 10:03
ma pełno alternatyw. Może wymienie: (23)
-SKM
-PKM
-Tramwaje
-Autobusy
-Trolejbusy
-Taxi
-Ubery/freenowy
-auta na minuty
-hulajnogi
-rowery
-pieszo
TAK! Da sie isc do pracy nawet pieszo, prowadzać dziecko do przedszkola. Ja i mase ludzi tak robimy
Nie, wiekszosc nie mieszka za obwodnica, po prostu mniej krzyczy w Internecie- 16 41
-
2022-11-02 12:11
warto dodać rower wspomagany elektrycznie (1)
niedługo MEVO 2.0
- 1 4
-
2022-11-03 06:46
Spokojnie
Z Mevo 5.0 na pewno już się uda!
- 1 0
-
2022-11-02 10:41
Oo fajnie fajnie (4)
To teraz powiedz który z tych środków transportu pozwoli na przejazd na drugą stronę miasta w pół godziny? Weźmy czas poza godzinami szczytu, żeby każdy pojazd miał możliwość w pełni wykorzystać swoje osiągi niezależnie od pory dnia. Pewnie SKM i PKM są w stanie tego dokonać, ale tylko jeśli mieszkamy tuż przy stacji, a ponieważ nie mamy sieci metra to dosyć mało prawdopodobne.
- 9 3
-
2022-11-02 12:13
nie musisz mieszkać tuż przy stacji (3)
Rowerem do stacji SKM dojedziesz w ciągu 10 minut z odległości do 3 km bez problemu
- 2 12
-
2022-11-03 08:11
3 km w 10 minut w Trójmieście? Pachosmrodziarze to jednak już totalnie potracili kontakt z bazo
- 0 0
-
2022-11-02 13:49
(1)
Czyli 10 minut na rower + 10 minut czekania na SKM i zostaje 10 minut na przejazd SKM na drugą stronę miasta, a to zajmuje 20 minut, więc nie mieścimy się w pół godziny.
- 7 2
-
2022-11-02 20:17
nie musisz czekać 10 minut na SKM w godzinach szczytu SKM kursuje co 7,5 minuty
powinna kursować co 5 minut lub częściej. Rower daje możliwość precyzyjnego określenia czasu przejazdu na wybraną kolejkę.
- 1 5
-
2022-11-02 10:21
To ma być alternatywa? (1)
To ja może podam prosty przykład. Nie jeździłem długo komunikacją miejską głównie przez zawód który wykonuję, a który zmusza mnie do jeżdżenia po całym województwie. Postanowiłem jednak raz spróbować załatwić sprawę urzędową udając się tam autobusem. Jakież było moje zdziwienie zatrzymując się na węźle Świętokrzyska (i jego bezpośrednim
To ja może podam prosty przykład. Nie jeździłem długo komunikacją miejską głównie przez zawód który wykonuję, a który zmusza mnie do jeżdżenia po całym województwie. Postanowiłem jednak raz spróbować załatwić sprawę urzędową udając się tam autobusem. Jakież było moje zdziwienie zatrzymując się na węźle Świętokrzyska (i jego bezpośrednim sąsiedztwie) w czterech miejscach oddalonych od siebie może z 500 metrów. Dodam przy tym iż o ile mnie pamięć nie myli to autobusy oznaczone numerem 2 z przodu zawsze były liniami przyspieszonymi omijającymi niektóre przystanki. Taka np linia 256 z Jankowa do bramy Wyżynnej miała może z 6 przystanków. Dzisiaj ma ich 20! Ok rozumiem że tereny te się mocno rozbudowały i zaszła potrzeba dodania kilku, jednak co to za linia przyspieszona która zatrzymuje się na wszystkich przystankach?
- 18 4
-
2022-11-02 13:17
Ale w Gdańsku obecnie nie ma linii przyspieszonych, takowe ma jedynie Gdynia.
- 5 0
-
2022-11-02 10:10
(13)
czym się różni używanie auta prywatnego od przejazdu taxi/uberem/autem na minuty w kwestii korków i ekologii? Jak dla mnie tak samo korkują miasto i emitują spaliny.
- 30 8
-
2022-11-02 10:20
(10)
Taksówka czy auto na minuty jest wciąż w ruchu. Twój sztrucel stoi przez 22 godziny i zajmuje przestrzeń.
- 8 19
-
2022-11-03 06:44
Niepotrzebnie przestrzeń to twój mózg zajmuje
- 0 0
-
2022-11-02 11:04
nie wiem
czy moje auto warte więcej niż połowa mieszkań w Gdańsku to sztrucel?
- 3 3
-
2022-11-02 10:38
Skąd ta pewność, że sztrucel? (7)
- 11 4
-
2022-11-02 11:03
(6)
Bo normalny posiadacz auta nie gada ciągle o tym wielkim sukcesie, jakim był jego zakup, a wcześniej uzyskanie prawka.
- 8 18
-
2022-11-03 08:09
Jajościski strasznie fetyszyzują samochody
Podczas gdy dla 90% użytkowników to tylko narzędzie wygodnego przemieszczania się z miejsca na miejsce.
- 1 0
-
2022-11-02 11:16
(4)
Gdzie on pisze że uzyskanie prawka i zakup auta to takie sukcesy życiowe?
- 16 4
-
2022-11-02 12:12
może i nie pisze, ale tak często prawdopodobnie myśli (3)
- 3 13
-
2022-11-02 13:53
Ale jesteś zaje..sty. Wiesz co kto myśli. (1)
Szacun.
- 5 1
-
2022-11-02 20:15
ja tylko przypuszczam
nie rozróżniasz tez "pewniaczka" zarażonego samochodozą od tez człowieka rozumiejącego alternatywne rozwiązania? Tylko współczuć.
- 0 3
-
2022-11-02 13:46
to i tak lepiej niż przeciętny rowerofczyk, bo przeciętny rowerofczyk nie myśli
- 9 3
-
2022-11-02 10:19
(1)
Nie zajmuje miejsca parkingowego 95% czasu.
- 11 21
-
2022-11-02 10:43
Mam parking pod pracą, tylko dla użytku pracowników. Nie zajmuję Twojego upragnionego miejsca.
- 23 6
-
2022-11-02 09:43
prywatne auto ma alternatywę we wszystkich dzielnicach, tylko niektórym "wygodniej" jej nie zauważać (7)
- 18 39
-
2022-11-02 11:53
Proponuje przejechać sie rano godz. 6-8 na południowe dzielnice i sprawdzić do którego z kolei autobusu uda się Tobie wsiąść. A są juz zapchane na przystankach początkowych. Prośba do ZTM o zwiększenie kursów skończyła sie ich zmniejszeniem.
- 26 4
-
2022-11-02 10:07
(2)
No to np. teraz trasa prywatnym autem z Łostowic na Przymorze zajmuje 27 minut. Jaki alternatywny środek transportu przewiezie mnie w 27 minut z Łostowic na Przymorze, wliczając w to czas zmarnowany na czekanie na autobus czy tramwaj?
- 28 4
-
2022-11-02 15:40
A dlaczego zajmuje 27 minut? (1)
Dlatego że prywatne samochody osobowe tworzą gigantyczne korki. Późną nocą można dojechać w kwadrans, a może nawet w 10 minut, jeśli światła pozwolą.
- 4 11
-
2022-11-02 15:50
Nie, 27 minut wynika z obniżenia prędkości dopuszczalnej i czerwonej fali
- 10 1
-
2022-11-02 09:56
Jaką mam laternatywę po 23? (2)
Pracę kończę o 23, autobus nocny mam o 23:43, dojazd do domu zajmuje mi ok. 1,5h komunikacją miejską, autem drzwi-drzwi 20min, korzystając z samochodu oszczędzam 1h życia na powrocie i kolejną na dojeździe do pracy. 2h dziennie życia więcej.
- 38 5
-
2022-11-02 15:15
Po 23
Nie potrzebujesz bezkolizyjnych skrzyżowań
- 5 3
-
2022-11-02 11:02
Te korki o 7 rano i 16 po południu tworzą ci, co pracują do 23? Wrzucasz swój problem do zagadnienia, które ciebie nie dotyczy. O 23 to Grunwaldzka może mieć jeden pas ruchu.
- 11 22
-
2022-11-02 09:40
A jak na taki tramwaj miałbyś się dostać?
Nadrabiając kilometry kładkami i tunelami?
- 10 14
-
2022-11-02 09:05
(23)
Jedyny słuszny kierunek to burzenie takich potworków. Kierowcy zawsze jęczą, ale w żadnym cywilizowanym kraju nikt nie przeznacza tak ogromnych połaci terenu wyłącznie pod potrzeby jednej grupy, często spoza miasta. Po prostu to nie ma nic wspólnego z myśleniem ekonomicznym. Takie węzły obniżają wartość nieruchomości i niszczą miasta. Są dobre na przedmieściach w otoczeniach hurtowni i fabryk, a nie w otoczeniu zabytków czy osiedli mieszkaniowych.
- 105 226
-
2022-11-03 05:34
Co ty palisz, że takie bzdury klikasz ?
- 0 0
-
2022-11-02 21:42
Słuszna racja
Zburzyć i zrobić trakt dla koni, oczywiście ze ścieżką rowerową. Widać autor bywał w cywilizowanym swiecie, szczególnie w Bangladeszu.
- 5 1
-
2022-11-02 15:12
zbużą te węzły a innych nie będzie. (1)
nawet nie dali rady zbudować wiaduktu na Armii Krajowej. To miasto to POrażka.
- 6 4
-
2022-11-03 05:43
Zburzą - zapamiętasz analfabeto?
- 0 0
-
2022-11-02 14:55
żeby coś burzyć to trzeba zaoferować alternatywę
niech zrobią tunele przez całe miasto i rozwalą te węzły
- 7 2
-
2022-11-02 11:16
(5)
I będziemy poruszać się helikopterami? Węzeł Unii Europejskiej jest niezbędny. Mało tego powinien być rozbudowany!
- 17 10
-
2022-11-02 13:34
Rozbudowany gdzie? (3)
Chyba ze bedziesz budowac gleboko pod ziemia? Znasz koszty takich rozwiazan? Polecam przklady likwidacji tego typu wezlow transportowych z Europy Zachodniej, USA czy Korei Poludniowej. Wszystkim wychodza na lepsze - takze kierowcom aut.
- 3 11
-
2022-11-02 13:58
Ciekawe jak likwidowanie węzłów wychodzi na lepsze kierowcom aut? Jak likwidacja węzłów bezkolizyjnych zwiększyła przepustowość? (2)
Tylko nie pisz o potencjalnej przesiadce kierowców na inne środki transportu, bo w tamtych krajach było na co się przesiąść, a u nas nie. Nasza komunikacja miejska jest powolna, droga i awaryjna a rower jest sportem sezonowym.
- 9 5
-
2022-11-02 20:20
jeśli nie zdołasz odróżnić przepustowości węzła dla ludzi od przepustowości węzła dla pojazdów (samochodów) (1)
to niczego nie zrozumiesz z prezentowanych wywodów.
- 3 6
-
2022-11-02 23:35
O nie! Nie odwracaj kota ogonem! Pisałeś że wychodzi na lepsze kierowcom więc chodzi o przepustowość dla pojazdów!
Pisz jak likwidacja węzłów bezkolizyjnych zwiększyła przepustowość dla pojazdów!
- 5 1
-
2022-11-02 12:16
na razie jest przewymiarowany
- 5 10
-
2022-11-02 11:02
najlepiej poprosić Putina
aby miasto zburzył
- 4 6
-
2022-11-02 11:02
Pojedz do Stanow (6)
Chyba ze za mało cywilizowane
- 12 5
-
2022-11-02 12:04
(5)
Obecnie w USA również dominuje tendencja burzenia takich potworków urbanistycznych.
- 10 16
-
2022-11-02 12:42
(3)
Otóż to...Amerykanie popełnili te błędy już z 50 lat temu, zakładając jak większość polskiego społeczeństwa, że więcej pasów i większe, bardziej rozbudowane węzły = bardziej płynny ruch, a jednak okazuje się, że to wcale nie jest takie proste - w którymś momencie i tak dochodzimy do wąskiego gardła które musi powodować korki, czy to będzie Główne
Otóż to...Amerykanie popełnili te błędy już z 50 lat temu, zakładając jak większość polskiego społeczeństwa, że więcej pasów i większe, bardziej rozbudowane węzły = bardziej płynny ruch, a jednak okazuje się, że to wcale nie jest takie proste - w którymś momencie i tak dochodzimy do wąskiego gardła które musi powodować korki, czy to będzie Główne Miasto, gdzie każdy by chciał zaoarkować jak sobie przyjedzie na niedzielny spacer, czy zagłębie biurowe w Oliwie w tygodniu i budując szersze drogi po prostu przesuwamy korki z miejsca w miejsce... Amerykanie czy nawet kraje zachodniej Europy popłeniły te błędy już dawno i powoli próbują się z nich wycofywać, ale oczywiście my nie możemy się uczyć na błędach cudzych...lepiej popełniać własne, prawdziwie Polskie Narodowe...
- 5 16
-
2022-11-03 05:41
(1)
Czytam i wyciągam wnioski; chyba żle ci się żyje w mieście. Wróć do swoich pastwisk, a tam znajdziesz przestrzeń, świeże powietrze etc.
- 2 2
-
2022-11-03 12:29
No to bardzo kiepsko ci idzie wyciąganie tych wniosków. Otóż żyje w tym mieście od urodzenia i mieszkam w centrum. Wszystko czego mi potrzeba mam zasięgu spaceru i żyje mi się naprawdę dobrze. Jednak nie pasuje mi budowanie autostrad pod moimi oknami, aby ludzie z tych pól i pastwisk o których wspominasz mogli sobie podjechać autem pod same drzwi aby coś załatwić w mieście albo pojechać na spacer bo u sobie nie mają gdzie.
- 1 1
-
2022-11-02 15:13
w Gdańsku żadnych błędów
30 lat i nowe 3 drogi.
- 6 6
-
2022-11-02 12:16
w San Francisco trzęsienie ziemi zburzyło estakadę blokującą widok na port
resztki wywieziono. W innych miastach USA budżety nie wystarczają na utrzymanie istniejącej, przewymiarowanej infrastruktury drogowej i od czasu do czasu dochodzą wiadomości o urwaniu się tam jakiegoś mostu lub wiaduktu.
- 7 11
-
2022-11-02 09:46
zburzmy wiadukty zróbmy większe korki
- 27 8
-
2022-11-02 09:30
Większość komentarzy ostro krytykuje tekst, ale autor wyróżnił tylko te przychylne łechtające jego ego. (2)
Przypadek? Nie sądzę.
- 31 17
-
2022-11-02 11:18
Generalnie to te samochodowe "komentarze" są z Olgino i powinny być usuwane (1)
Widać, że próbują promować ruski mir wśród Polaków przez leningradzkie wzorce
- 8 13
-
2022-11-02 11:34
Co to jest "Olgino"? twój pracodawca? Mieszkasz tam?
- 10 4
-
2022-11-02 07:53
kiedyś musiałem użyć węzła wzgórze jako pasażer autobusu, gdzie nie wiedziałem dokładnie któym mam jechać (3)
efekt? tzw węzeł przesiadkowy to kilka przystanków autobusówych rorzuconych na obszarze kilkuset metrów od siebie;
-musisz przejsc kilkoma schodami i tunelami
-wiaty mikroskopijne, w godzinach szczytu w listopadzie wiekszosc ludiz mokla, bo nie miala jak sie schowac
-zero ifnormacji w ktora strone iść w jakim kierunku
za to w ramach zrownowazonego transportu, kierowcy otrzymali kilkupasmowa autostradę w centrum, bez pieszych pętających sie- 108 45
-
2022-11-03 00:34
pałętaj się na węźle, skoro to takie wyzwanie intelektualne dla ciebie
skoro nie ogarniasz prostego wezla komunikacyjnego to lepiej nie wypowiadaj sie w powazniejszych sprawach "kierowcy otrzymali kilkupasmowa autostradę w centrum, bez pieszych pętających sie"
- 2 6
-
2022-11-03 04:51
inna rzecz znaki, inna rzecz przejście
skrzyżowanie "bezkolizyjne" jak sama nazwa wszkazuje jest bezpieczniejsze dla wszystkich uczestników ruchu, a to, że ktoś sobie wejdzie po schodach, to też tylko na zdrowie wyjdzie
- 5 2
-
2022-11-02 12:25
oj tak, miasto nawet mapki dla przyjezdnych nie ogarnęło
a powinna być przy każdym przystanku na takim węźle, nawet jeśli sobie wcześniej w internecie wyszukam w jaki bus i na jakim przystanku wsiąść to już nawigacja niekoniecznie mnie tam poprowadzi optymalnie przez te dziwne tunele
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.