- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (111 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (71 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (20 opinii)
- 4 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (63 opinie)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (329 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (192 opinie)
Gdańsk chce przedłużyć Trasę W-Z. Jest przetarg na projekt budowlany
Jeszcze jesienią mogą ruszyć prace projektowe nad przedłużeniem Trasy W-Z między Karczemkami a granicą Gdańska. Nową drogą kierowcy pojadą nie wcześniej niż za cztery lata.
W ramach inwestycji powstałyby także skrzyżowania z wyspą centralną na wysokości ul. Inżynierskiej , ul. Nowatorów i ul. Bysewskiej oraz na rogatkach miasta.
Ponieważ skrzyżowania będą kolizyjne, najwyższa prędkość na projektowanym odcinku będzie mogła wynieść 70 km/h.
Projekt zakładałby także wykonanie dodatkowej jezdni - drogi serwisowej, po której mogliby się poruszać przede wszystkim mieszkańcy okolicznych domów.
Największym minusem drogi jest fakt, że będzie ona nadal na rogatkach Gdańska wpadać w jednojezdniową drogę krajową nr 7 do Żukowa. W tym miejscu po wybudowaniu kierujący pojazdami powinni się spodziewać korków.
Dlaczego to akurat InvestGda, spółka kojarzona dotąd ze ściąganiem inwestorów do Gdańska, a także ufundowaniem miastu trzech automatycznych toalet, będzie zajmować się tego rodzaju przedsięwzięciem?
- Na terenie Kokoszek prowadzimy m.in. Park Przemysłowo-Technologiczny Maszynowa. Nasze inwestycje na tym terenie nie pozostają bez wpływu na sytuację drogową. Zwiększamy natężenie ruchu, dlatego zabieramy się za opracowanie projektu budowlanego zgodnie z art. 16 ustawy o drogach publicznych - mówi Alan Aleksandrowicz, prezes miejskiej spółki InvestGda.
Co ciekawe, w zamówieniu określono dwa kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty. Pierwsze to koszt przygotowania dokumentacji i wynosi on 75 proc. punktów. Natomiast drugie kryterium wyboru to czas przygotowania projektu - za to można dostać 25 proc. punktów. Taka proporcja dotąd nie była stosowana w przetargach na usługi projektowe ogłaszane przez urzędy w Trójmieście. Stąd też nie wiadomo, jak długo potrwa projektowanie.
Wiadomo, że nie będzie ono łatwe.
- Zakładamy, że zostaniemy zobowiązani do przygotowania raportu środowiskowego i tym samym będziemy pozyskiwać decyzję środowiskową dla planowanej inwestycji - przewiduje Alan Aleksandrowicz.
Wyłonione w przetargu biuro projektowe będzie musiało pozyskać też dalszy komplet dokumentów - m.in. pozwolenie na budowę i zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.
Firmy zainteresowane opracowaniem projektu dla 3-kilometrowej Trasy W-Z poznamy pod koniec października. Wtedy nastąpi otwarcie ofert. Władze InvestGda nie chcą obecnie zdradzać środków, jakie zapisały na wspomnianą dokumentację.
Budowa Trasy W-Z od ul. Otomińskiej do granicy miasta Gdańska mogłaby pochłonąć od 60 do 100 mln zł. Gdańsk będzie starać się o dofinansowanie projektu z funduszy Unii Europejskiej. Budowa nowej drogi może zakończyć się najwcześniej za cztery lata.
Miejsca
Opinie (101) 4 zablokowane
-
2014-10-15 10:58
A po co z kasy miejskiej fundowac drogę "trzyliterowcom"? Podaki przecież płacą u siebie. Tylko potem problem z ich golfami i "ałdi", królowie lewego pasa.
- 1 4
-
2014-10-14 15:31
A może niech powiat kartuski się dołoży do tej drogi (11)
Kaszubstwo przyjeżdża do nas do pracy, bo tamten powiat nie potrafi zachęcić inwestorów, a my zamiast zainwestować w coś bardziej pożytecznego dajemy szeroką drogę na kaszuby...
Zamiast Trasy W-Z zróbcie Nową Wałową do Głębokiej, albo południową obwodnicę Centrum w postaci ulic Nowa Chmielna i Nowa Małomiejska z liniami tramwajowymi i wtedy Stare/Główne miasto odżyje i nie będzie tranzytu- 101 60
-
2014-10-14 15:42
połowa gdańszczan tam zasuwa na swoje "daczie" :) (3)
musielibyśmy się dokładać do dróg w kartuzach i żukowie....
- 26 3
-
2014-10-15 10:08
droga zukowo gdansk
akurat droga nr 7 z gdanska do zukowa jest calkiem przyzwoita; dopiero po wyjezdzie z powiatu "kaszubostwa" jak to pieknie gdanszczanie okreslacie - wioska i dziura dziure pogania - wstyd; w sumie podobnie na drodze z chwaszczyna do osowej; pamietajcie bWM - bardzo Woooolne Miasto :);
- 1 0
-
2014-10-14 23:00
(1)
przeczuwam że na te wasze cudowne kaszuby nawet 3/4 gdańszczan nie jeździ, bo po co? Jak wszystko podkupione i wszędzie tam drogo.
- 5 10
-
2014-10-15 09:26
1/4 gdańszaczan to i tak więcej niż cały ich powiat...
łiii
- 1 0
-
2014-10-14 17:05
Ty brudasie jeden (4)
Nie wiesz jakie w tej części są korki bo nie jeździsz tamtędy. Po co w takim razie przyjeżdżacie na kaszuby w weekendy, jeszcze raz jakiegoś spotkam to się z nim inaczej policzę. A Gdańsk to wiocha do potęgi n-tej - spójrz na Warszawę to Ci oczy zbieleją
- 8 27
-
2014-10-15 08:17
Warszawa jest super? to zerknij na Paryż, Nowy York, Londyn, wtedy zobaczysz ze Wawa to wiocha
Zawsze można tak mówić.
- 5 0
-
2014-10-14 17:52
(1)
Na weekendy starczy nam jednopasmówka :) Pytanie brzmi - bardziej się korkuje w weekendy gdy Gdańsk jedzie poza miasto, czy w tygodniu, gdy "poza miasto" jedzie do Gdańska?
- 19 5
-
2014-10-14 19:50
to zależy jak na to patrzeć
Dziś balangujesz w mieście. Wpadniesz z panną i z dzieciakami wyprowadzisz się na obrzeża. Wtedy będziesz przeklinał młodych gniewnych wyzywajacych cię od kaszubów - punkt widzenia zależy od siedzenia :P
- 13 6
-
2014-10-14 17:24
jak ci się tak podoba ta warszawka no to wyprowadza tzw. michał
- 12 2
-
2014-10-14 16:26
to nie kaszubstwo
tylko mieszczaństwo przeprowadzone w te rejony.
- 21 4
-
2014-10-14 15:40
Cierpliwości...
Przed tymi wyborami mamy obietnice WZ-tki. Twoje musi poczekać do następnych obiecanek...
Niech żyje kampania!!!- 13 10
-
2014-10-15 10:05
Droga przesunie korek dalej.
Lepiej popracować nad przepustowością skrzyżowań.
Z ul. Fabryczną zlikwidować światła, a zostawić wysepki dla pieszych.
Z ul. Nowatorów w godzinach szczytu wydłużyć czas palenia się świateł, a nie co 20 sek zmiana. Trzeba brać pod uwagę głupotę kierowców, którzy szukają jedynki jak zapali się zielone.
Z ulicami Derdowskiego i Aleją Lipową odpowiednio tak samo należy zrobić w Leźnie.
Koszt 0 zł nie licząc Pana co zmieni i wyłączy światła, a efekt od razu, a nie za 4 lata.- 1 0
-
2014-10-14 15:30
Wyspy centralne - symbol Gdańska. (6)
- 63 5
-
2014-10-14 16:22
(2)
Wyspa centralna musi być, najlepiej tak wielka, by po środku traktorem ZDiZ przycinał krzaczory. Inaczej BPBK nie potrafi zaprojektować skrzyżowania, bo oni znają tylko wschodnie kanony urbanistyki.
- 21 3
-
2014-10-15 10:04
ogromna wyspa centralna i wielki zielony pas rozdziału
na wyspie sadzimy buraki i cebulę, a w pasie rozdziału wypasamy krowy. To idealny symbol Gdańska. I do tego zabezpieczenie na wypadek głodu.
- 0 3
-
2014-10-14 18:13
Najepiej zaprojektować płaskie ronda,jak w Anglii
Wtedy jaśniepan może pocinać stówą środkiem
- 10 0
-
2014-10-14 16:54
Dokladnie to miałem napisać, ale widzę, że na szczęście nie jestem sam :)
- 5 0
-
2014-10-14 16:09
nie pierdziel, byłeś w Paryżu gdzie ronda są i mają się dobrze (1)
- 7 10
-
2014-10-14 16:15
a rondo od skrzyżowania z wyspą centralną odróżniasz
chiba niet
- 17 2
-
2014-10-14 15:38
Przydałaby się jakaś dobra trasa z Gdańska na Kaszuby, przynajmniej do Żukowa. (7)
Rozładowałoby to korki.
- 36 24
-
2014-10-14 18:59
mam pomysł przydały by się rogatki aby ta hołota z kaszub nie rozjeżdżała naszych dróg (1)
- 4 15
-
2014-10-15 10:01
Hołota z kaszub
a Gdańsk ma napisane stolica Kaszub i co kaszubie? Przepraszam hołoto?
- 4 0
-
2014-10-15 09:36
Będzie Obwodnica Metropolitalna - miejmy nadzieję
Wtedy dojedziesz do Żukowa ekspresówką, a nawet je ominiesz. Będą też robić obwodnicę Kościerzyny, a więc coś się zmieni.
- 1 1
-
2014-10-14 16:00
O ile kolej będzie kursować na linii Gdańsk-Kościerzyna-Chojnice, to będzie to trasa, która rozładuje korki.
Inne korków nie rozładują, choćbyś zalał wszystko betonem.- 15 1
-
2014-10-14 15:52
(1)
A wielka mnie różnica czy ja kwitnę w korku na Kokoszkach czy też na którymś z rondełek żukowskich.Tak jak ktoś tu pisał,- korki są dalej tylko deczko w innym miejscu niz dotąd.Obwodnice, oto lekarstwo na całe zło.Kto nie musi ,- do Żukowa nie wjeżdża i na Kaszuby bezboleśnie sobie jedziemy.
- 11 4
-
2014-10-14 15:59
lekarstwem może być budowa PKM i system Bike and Rail a nie poszerzanie dróg
- 18 5
-
2014-10-14 15:40
nie ma na świecie miejskiej drogi
której rozbudowa by rozładowała korki. Poczytaj sobei o prawie Lewisa-Mogridge'a. Efekt będzie taki, że więcej osób się wyprowadzi pod Leźno, więcej skorzysta z samochodu i korek będzie ten sam, ale dwupasmowy. O kosztach takiej drogi nie wspominając.
- 26 7
-
2014-10-14 15:23
O (6)
I to jest dobra wiadomość ! Byle pociągnęli jeszcze ścieżkę rowerową po tej stronie po której jest zaczęta, to będzie można fajnie do Żukowa dojechać bicyklem :)
- 109 8
-
2014-10-14 15:38
(1)
Rowerem raczej będziemy jechać po serwisówce
- 6 1
-
2014-10-15 09:27
Tak wogule to ddr powinna być na całej trasie W-Z od Lnisk do Przejazdowa
- 3 0
-
2014-10-14 16:41
sciema sciema!!! (1)
to po co lali nowy asfalt miesiąc temu na tym odcinku co ma być dalej wz?
- 6 5
-
2014-10-14 17:52
Przwczytaj dokladnie! ... pojedziemy najwczesniej za 4 lata...!!!
- 5 1
-
2014-10-14 15:33
W Zukowie ma byc podobno male lotnisko dla malych samolotow prywatnych ! (1)
To niedlugo zamiast na rowerze samolotem sobie bedziesz mogl poleciec ! Lub balonem :). Rower to przezytek i czas na samoloty !
- 16 9
-
2014-10-14 15:38
Brzozy som po drodze to się boje :D Ale masz łapę w górę ode mnie :P
- 13 2
-
2014-10-14 15:39
W końcu! (2)
Wreszcie dobra wiadomość, a nie tylko ebola, morderstwa, zgony , isis...
- 24 16
-
2014-10-14 15:42
co jest dobrego w informacji o trwonieniu pieniędzy na (1)
przewymiarowane rozwiązania drogowe? Samochody produkują od 101 lat, intensywnie od ok 50. W tym czasie zużyliśmy połowę zasopów kopalnych. Zanim skończy się kredyt na budowę tej drogi, cena ropy połowę z Was zabije i będziecie płakać, czemu miasto nie zapewnia darmowego transportu zbiorowego do centrum, dzieci nie mają jak do szkoły dojechać.
- 8 10
-
2014-10-15 09:24
Będę jeździł na prąd , etanol lub wodór prymitywny reaktywisto
- 3 1
-
2014-10-14 15:48
może najpierw wiadukt nad Łostowicką? (3)
...chyba to jest ważniejsze zadanie, bo codzienne korki w tym miejscu są niedopuszczalne!!!! Po rozbudowaniu drogi będą jeszcze dłuższe korki. Poza tym są już przygotowane nasypy od wielu lat...
- 19 12
-
2014-10-15 09:00
I co on da?
Korek w dół Łostowickiej i tak będzie bo Kartuska większej ilości samochodów nie przyjmie.
Korek do centrum też będzie i zapewne jeszcze większy i sięgnie Łostowickiej.
Tak naprawdę, to nic nie da, chyba że poszerzą do 10 pasów W-Z na końcu i wszystkie inne drogi w centrum.- 0 2
-
2014-10-14 16:17
i co ci to da? (1)
30 sekund szybciej dojedziesz do korka przy węźle Grodecka?
- 8 7
-
2014-10-15 08:53
Gigantyczny korek na Grodecka to raz. A dwa efektem byłoby totalne zakorkowanie Łostowickiej i Moreny. Niektórzy widać myślą, że jak walną wiadukt to samochody rozpłyną się za nim w powietrzu :)
- 0 4
-
2014-10-14 16:26
Wybudować wiadukt na Armii Krajowej nad Łostowicką w obu kierunkach !!!!! (1)
- 13 7
-
2014-10-15 08:58
A pomyślałeś jaki byłby efekt jakby milion samochodów z AK i Havla nie napotykając żadnych świateł radośnie podążyło o brzasku w kierunku węzła Grodecka ? Więcej byś stracił niż zyskał tym wiaduktem.
- 0 6
-
2014-10-14 15:46
lepiej wiadukt zróbcie nad Łostowicką (3)
tak jak miało być pierwotnie
- 25 13
-
2014-10-15 08:54
Ten wiadukt niewiele da
Korek będzie od Grodecka, przez Chełm aż do Łostowickiej. Na jedno wychodzi.
- 0 4
-
2014-10-15 08:49
Dobrze, że nie ty o tym decydujesz i nie trzeba stać pół godziny w korku na Grodecka.
- 2 0
-
2014-10-14 15:59
i korki przesunąć dalej
- 8 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.