- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (32 opinie)
- 2 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (111 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (254 opinie)
- 4 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (74 opinie)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (56 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (326 opinii)
Gdańsk: kolejne cięcia linii autobusowych
W poniedziałek ZTM wprowadza kolejne ograniczenia w kursowaniu linii autobusowych. Tym razem "cięcia" dotkną aż sześciu linii autobusowych, w tym popularnych linii 127, 162 i 262. Urzędnicy tłumaczą zmiany mniejszym zapotrzebowaniem na przewozy oraz realizacją kilku inwestycji drogowych.
Przykładowo, dla przystanków początkowych w dni powszednie z rozkładu linii 127 znika pięć kursów, z linii 262 - również pięć, zaś z linii 162 - sześć.
Zmiany rozkładów bez rozgłosu
Urzędnicy przyjęli podobną taktykę wprowadzania zmian "po cichu", jak miało to miejsce w czerwcu, kiedy to ograniczono kursowanie linii 188, 154, 108 oraz zawieszono 161.
Lakoniczny komunikat o zmianach od poniedziałku (30 lipca) na stronie Zarządu Transportu Miejskiego pojawił się dopiero w piątek (27 lipca), jako piąty od góry, a na dodatek pominięto w nim linię 127. Tego samego dnia brakowało wciąż stosownych obwieszczeń w wiatach przystankowych, zaś na tablicach Systemu Informacji Pasażerskiej promowano jedynie bezpłatne przejazdy dla dzieci oraz wyświetlano stan zanieczyszczenia powietrza.
- Oprócz zmian godzin odjazdów w godzinach szczytu przewozowego, korekta dotyczy zmian czasów przejazdu, celem ich dostosowania do panujących warunków ruchu drogowego. Z uwagi na wyraźnie mniejsze zapotrzebowanie na przewozy w sierpniu, kilka linii będzie funkcjonowało w godzinach szczytu nie co 15, lecz co 20 minut - tłumaczy ograniczenie kursowania linii autobusowych Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.
W odpowiedzi na nasze pytanie, czy zmiany są wymuszone potrzebą zabezpieczenia transportu na Wyspę Sobieszewską w związku z organizacją zlotu harcerzy, otrzymaliśmy informacje o... toczących się pracach drogowych.
- Aktualnie realizowanych jest wiele inwestycji w Gdańsku - m.in. budowa tunelu w Jarze Wilanowskim , zamknięcie dla ruchu ul. Zaroślak , budowa ul. Nowej Bulońskiej , które w sposób istotny wpływają na to, jak pasażerowie podróżują. Z uwagi na konieczność synchronizacji rozkładów, zmiana częstotliwości na jednej linii pociąga za sobą konieczność zmiany na innych liniach, funkcjonujących na podobnych odcinkach - przekonuje rzecznik ZTM.
Czytaj więcej: Kto przewiezie harcerzy do Sobieszewa? Małe zainteresowanie przetargiem
Autobusy pojadą jeszcze rzadziej?
Niewykluczone, że wkrótce czekają nas kolejne ograniczenia w kursowaniu autobusów. Miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje nie znalazła żadnego podwykonawcy dla obsługi linii 108 i 118, których kursowanie jest obecnie zawieszone ze względu na przebudowę wiaduktu Biskupia Górka. GAiT nie jest natomiast w stanie zrealizować ich obsługi we własnym zakresie ze względu na braki kadrowe wśród kierowców autobusów.
Czytaj też: GAiT: wyższe pensje dla kierowców i szukanie podwykonawcy
Miejsca
Opinie (662) ponad 20 zablokowanych
-
2018-07-29 18:32
Specjalnie teraz zmiejszają, żeby przed wyborami zwiększyć.. w końcu ciemny lud to kupi :)
- 39 2
-
2018-07-29 18:32
zarty
Proponuje aby w związku brakiem chętnych do pracy w GAIT wykonywać jeden kurs rano, i jeden po południu - a potem się dziwić, że ludzie nie chcą korzystać z KM. Nie jest prawdą to, że jest zmniejszone zapotrzebowanie na tych liniach (zapomina się tu o ludziach pracujących, którzy płacą za bilety - bo przecież młodzież szkolna ma już przejazdy za darmo). Polecam się przejechać choćby 130 w szczycie - jazda na glonojada to standard. Cięcie i tak już okrojonej oferty przewożowej to nieporozumienie a ZTM zamiast przyzwalać na takie zachowanie, powinnien je napiętnować i dotkliwie karać przewożnika - aż do skutku. Jeżeli to nie pomoże to może warto się zastanowić nad kolejnym przetargiem na wieloletnią obsługę kolejnego pakietu lini (wzorem linii pruszczańskich czy sopockich)??? Jak długo jeszcze pasażerowie mają cierpieć z powodu problemów miejskiej spółki i braku pomysłów na ich rozwiązanie???
- 38 1
-
2018-07-29 18:27
Urzędasy - idioci. Jeszcze obniżają ilość, i to w szczycie. Chore.
Albo zrobił ktoś rozkład: masz autobus np. 14:04, 14:07, a potem 14-16 minut przerwy i dopiero coś jedzie. nosz idiota to wymyślił.
- 63 3
-
2018-07-29 18:24
Wszyscy narzekają na urzędników a przecież oni dostosowują rozkłady do możliwości GAiTu autobusów i kierowców
- 4 71
-
2018-07-29 18:23
Byle do pażdziernika
- 41 3
-
2018-07-29 18:18
Loża drenuje GAIT z pieniędzy i nie ma pieniędzy dla kierowców
- 57 0
-
2018-07-29 18:15
Lisicki, siadaj za kółkiem za te psie pieniądze i pokaż jak się jeździ autobusem.
- 104 0
-
2018-07-29 18:15
zbiorkom sie zwija a prezes GAiT rozwija - standard
od kiedy usiadł na wymyślonym specjalnie dla niego stołku dyrektorskim a potem "wygrał" konkurs na nowego prezesa jest coraz gorzej. Ale to człowiek Budynia więc tylko usuniecie Budynia możę w następstwie przynieśc wywalenie jego szkodników ze spółek miejskich.
Najważniejsze że działki opędzlowane a co tam że stacja paliw jakieś tam zyski przynosiła.- 103 0
-
2018-07-29 18:15
Kolos na glinianych nogach...
- 64 0
-
2018-07-29 18:15
To skurw.... szambiarza za chwilę każą mieszkańca pieszo chodzić co za wieś
- 96 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.