• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk kupił używane autobusy z Niemiec

Krzysztof Koprowski
13 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 30 nowych autobusów we flocie GAiT
Autobusy były dotychczas eksploatowane w Berlinie. Na zdjęciu jeden z nich, po lewej stronie. Autobusy były dotychczas eksploatowane w Berlinie. Na zdjęciu jeden z nich, po lewej stronie.

14 dziewięcioletnich, używanych Mercedesów trafi wkrótce do Gdańska. Spółka GAiT zakupiła właśnie pojazdy, które jeszcze niedawno jeździły po Berlinie. Na ulicach Gdańska autobusy pojawią się za kilka tygodni.



Czy miejska spółka słusznie postąpiła, kupując 9-letnie autobusy z Niemiec?

Zakup autobusów był dotychczas utrzymywany przez miejską spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje w całkowitej tajemnicy ze względu na rocznik autobusów (2009).

Mercedesy Citaro zostały nabyte od spółki EvoBus Polska. Ta z kolei pozyskała je od berlińskiego przewoźnika Omnibusgesellschaft J. Hartmann GmbH, świadczącego usługi na zlecenie lokalnych władz w stolicy Niemiec.

Cechą charakterystyczną nowych-starych pojazdów jest brak trzecich, ostatnich, drzwi w "nieprzegubowcach" - wejście i wyjście z autobusu możliwe jest tylko drzwiami przy kierowcy oraz w środkowej części. To oznacza, że w godzinach szczytu wymiana pasażerów może być znacznie utrudniona.

W czwartek dotarły do Gdańska cztery pierwsze pojazdy, a przyjazd kolejnych zaplanowano w weekend. W poniedziałek nastąpi natomiast oficjalne podpisane umowy z EvoBus Polska.

- Dzięki zakupowi 14 używanych pojazdów oraz 46 nowych, spółka GAiT będzie mogła wycofać z eksploatacji najstarsze autobusy - zapowiada Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
Czytaj też: Używane autobusy z Gdańska trafią do Gdyni

Umowa z firmą EvoBus Polska opiewa na kwotę 4 438 000 zł. Koszt jednego autobusu to 317 tys. zł. 14 autobusów Citaro trafi do Gdańska w ciągu miesiąca. Są to pojazdy wyprodukowane w 2009 roku, spełniające normy emisji spalin Euro V, wyposażone w klimatyzację oraz w dwoje drzwi pasażerskich z zabezpieczeniami przed zakleszczeniem. Autobusy pomieszczą 28 osób na miejscach siedzących i 66 na stojących.

Opinie (574) ponad 20 zablokowanych

  • Niemiec płakał jak sprzedawał (8)

    Trzymane pod kocem, Helmut jeździł tylko z blokhausu do pierwszej wieżyczki

    • 348 16

    • a oczywiście, że płakał

      Płakał i to jak, ze szczęścia, ze pozbył się w końcu złoma

      • 0 0

    • (3)

      Czasami dzwoni posłuchać, jak chodzi silnik.

      • 30 1

      • dzwoni żeby sie POśmiać (2)

        • 18 6

        • dzwoni chce się pochwalić (1)

          że dostał Premie i Stołek w państwowej firmie

          • 5 4

          • jak budyń w GPECu

            • 4 0

    • Dziękuję. Miałem nadzieję, że będzie ten suchar na pierwszej stronie. Nie zawiedliście!

      • 2 0

    • Napewno nie - były na leasingu

      Autobusy – nabyte przez GAIT – były cały czas własnością EvoBus. EvoBus jest 100 % jednostką zależną spółki Daimler SA. Daimler produkuje autobusy w Berlinie-Marienfelde a siedziba tego przewoźnika jest położona tylko 700 metrów od fabryki. Autobusy pochodzą pewnie z szarży udostępnionej przewoźnikowi na leasingu w grudniu 2009 r. Firma Hartmann w roku 2009 otrzymała zlecenie na 8 lat od miejskiego przewoźnika BVG i „nabyła” w roku 2009 aż 40 pojazdów. Kontrakt na obsługiwanie linii w Berlinie został przedłużony do roku 2021.

      • 6 1

    • bezwypadkowy , 3 auto w rodzinie

      czujnik lakieru posiadam na miejscu

      • 19 0

  • Kurt

    A w Poznaniu 100% autobusów ma niską podłogę i wiek poniżej 10 lat

    • 3 0

  • Obciach!

    Oszczędzają aby mieć mamonę na nagrody dla urzędasów.

    • 3 0

  • szmelc

    Ciekawe kto ten szmelc będzie prowadził, skoro mnóstwo kierowców ucieka z firmy GAiT po ostatnich zmianach w harmonogramach czasu pracy kierowców?

    • 5 0

  • zła sytuacja (1)

    O tym co się dzieje w firmie GAiT, zapraszamy pana redaktora w poniedziałek na Jaśkową Dolinę o 10.00

    • 9 0

    • U A czemu teraz się dowiaduje o tym

      • 0 0

  • Obiektywny

    Co w rodzinie to nie zginie

    • 2 0

  • PiS = Przeproście i Spadajcie (1)

    • 6 17

    • Tu nie chodzi o PIS a kolejny wałek Budynia

      Niemcy musieliby zapłacić za utylizacje szrotów. A tak Ty im dopłaciłeś ze swoich podatków.

      • 2 0

  • ADAMOWICZ ZA KRATY

    • 5 0

  • Policja powinna sprawdzić ich wydech (1)

    Jaką jakością spalin się podzielą z mieszkańcami!!!

    • 61 4

    • Pytam ile to kosztowało? Co z ekologią dobrze ze budyń nie kupił trabantów.

      Niemcy wycofali bo to stare smrodzace rupiecie a budyń z kasy podatników kupuje dwudrzwiowe karoce.
      Helga cieszy sie a dureń budyń myśli że za to dostanie posadkę w UE.

      • 0 0

  • lisek i budyń

    uciekajcie za granice Polski bo w innym przypadku czeka was sroga odsiadka.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane