• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk ponownie szuka wykonawców Nowej Warszawskiej

Krzysztof Koprowski
16 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Pierwszy etap obejmuje krótki odcinek Havla-Łódzka. Przetarg na pozostałą część ogłoszony zostanie dopiero w drugiej połowie roku. Pierwszy etap obejmuje krótki odcinek Havla-Łódzka. Przetarg na pozostałą część ogłoszony zostanie dopiero w drugiej połowie roku.

Po kilku tygodniach oczekiwania urzędnicy wreszcie zapowiedzieli ponowne ogłoszenie przetargu na trasę tramwajową wzdłuż ul. Nowej Warszawskiej. W pierwszej kolejności będzie poszukiwany wykonawca dla krótkiego odcinka od al. Havla do ul. Łódzkiej wraz z przebudową skrzyżowania. Ukończenie robót tego etapu ma nastąpić jeszcze w 2020 r., zaś całej trasy w grudniu 2021 r.



Czy podział inwestycji na dwa etapy pozwoli na jej realizację w terminie?

Przypomnijmy, w pierwszym przetargu na realizację trasy tramwajowej w ciągu ul. Nowej Warszawskiej wpłynęło aż osiem ofert od potencjalnych wykonawców.

Najtańsza oferta opiewała na kwotę ok. 66,7 mln zł (najdroższa - ok. 79,3 mln zł), podczas gdy miasto rezerwowało na ten cel zaledwie 38 mln zł. Z tego powodu przetarg unieważniono.

Pod koniec stycznia postanowiono podzielić realizację na dwa etapy:
  1. od al. Havla do ul. Łódzkiej wraz z przebudową skrzyżowania,
  2. od ul. Łódzkiej do pętli tramwajowej w rejonie skrzyżowania ul. (Nowej) Warszawskiej - al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej Północnej).

Ponowne ogłoszenie przetargu tylko na I etap



Nowy przetarg na I etap miał być rozpisany jeszcze w lutym, ale ostatecznie dopiero w piątek 13 marca wysłano do dziennika urzędowego Unii Europejskiej dokumentację, która niebawem będzie dostępna na platformie przetargowej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

- W tym etapie przebudowane zostanie skrzyżowanie al. Havla z ul. Łódzką, które uwzględni nie tylko budowę torów tramwajowych, ale także jezdni i ścieżki rowerowej. Ponadto zostanie wybudowany przystanek przy ul. Łódzkiej - mówi Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
Projekt docelowej organizacji ruchu w obrębie skrzyżowania Havla-Łódzka. Projekt docelowej organizacji ruchu w obrębie skrzyżowania Havla-Łódzka.

Dodatkowe tory do skrętu w Nową Warszawską



Przebudowany układ torowy będzie przypominał połączenie rozwiązań zastosowanych na skrzyżowaniu Pomorska-Chłopska oraz w rejonie Opery Bałtyckiej.
  • Od strony al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) powstanie dodatkowy peron wyłącznie dla tramwajów skręcających w ul. Nową Warszawską.
  • Od strony ul. Świętokrzyskiej również wydzielony zostanie osobny tor dla tramwajów skręcających z pętli Łostowice Swiętokrzyska w szlak Nowej Warszawskiej, lecz bez dodatkowego przystanku.
  • Pomiędzy al. Havla a ul. Łódzką powstaną dwa perony dla wszystkich tramwajów wjeżdżających i opuszczających trasę w śladzie Nowej Warszawskiej.

Przystanki przed i zaraz za skrzyżowaniem



W efekcie tramwaje jadące na trasie Nowa Warszawska-Havla-Cienista będą dwukrotnie zatrzymywały się na przystankach w obrębie skrzyżowania. Jedynie tramwaje jadące pomiędzy pętlą Łostowice Świętokrzyska a Nową Warszawską będą miały jeden postój (nie licząc oczywiście oczekiwania na przejazd przez skrzyżowanie).

Udogodnienia tylko dla rowerzystów, ale nie dla pieszych



Na przebudowanym skrzyżowaniu z al. Havla dobudowany zostanie dodatkowy przejazd rowerowy po południowej stronie (czyli bliżej pętli Łostowice Świętokrzyska). Nie przewidziano jednak po tej stronie przejścia dla pieszych, więc nadal będzie trzeba obejść cały układ drogowy, do którego dojdą jeszcze przejścia przez tory tramwajowe.

Trasa tramwajowa będzie połączona z pętlą w rejonie skrzyżowania ul. (Nowej) Warszawskiej i al. Adamowicza. W oddali widoczny jest już odcinek torów wyprowadzony w kierunku al. Havla. Trasa tramwajowa będzie połączona z pętlą w rejonie skrzyżowania ul. (Nowej) Warszawskiej i al. Adamowicza. W oddali widoczny jest już odcinek torów wyprowadzony w kierunku al. Havla.

I etap do końca 2020 r., cała trasa rok później



- Jeśli procedura przetargowa przebiegać będzie bez zakłóceń, zakończenie robót budowlanych planowane jest na koniec 2020 r. - zapowiada przedstawicielka DRMG.
Ogłoszenie przetargu na drugi etap robót planowane jest w drugiej połowie br. z terminem realizacji do grudnia 2021 r.

Aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej

Miejsca

Opinie (138) 1 zablokowana

  • A o ile lat przesunie się remont na Stogach? Byłem dziś pierwszy raz od 2 miesięcy i nic się nie zmieniło. Na odcinku do plaży to już rozkradane jest to co zaczęto. NA Stogach pracowało 3 ludzi w jednym miejscu.

    • 4 1

  • a gdzie połączenie Havla poprzez nową Warszawską z Adamowicza (1)

    ale dla komunikacji samochodowej? jesteśmy gorsi? możemy stać w samochodach godzinami w korkach bo siedzimy na d*pach w swoich samochodach? ile razy rozkopiecie ten kawałek aby dokończyć właściwie inwestycję? przydławienie AK (wschód-zachód) od strony centrum do skrzyżowania z Łostowicką też jakoś umyka uwadze i regulacji? a może plany zostały okrojone bo kilku pyskatych doszło do wniosku, że łączenie komunikacji samochodowej Adamowicza z Havla poprzez nową Warszawską jest mało ważne? miejsce jest jakby ktoś nie wiedział.

    • 6 4

    • w sumie sam sobie odpowiedziales

      • 1 0

  • (7)

    Zastanawiam się czy jest się czego cieszyć. Wszystkie mieszkania kupione na wygwizdowie czyt. Kiełpinek,Rębowo,Zakoniczyn,Jasień,Szadółki są z góry spalone jeżeli chodzi o infrastrukturę komunikacyjną. Tym samym nowa warszawska, aleja prezydenta adamowicza i wszystkie możliwe pomysły dojazdu na wygwizdowa nic nie dadzą. Dlaczego? Otóż osiedli w tych rewirach jest ogrom, bloki stawiane są dosłownie wszędzie ( pomysł bloków odrazu obok fashion house, za knajpą max burger jest "najlepszy" ) . Niejednokrotnie mówiłem moim znajomym z Kiełpinka i z Jasienia - dołóżcie trochę więcej kasy i kupcie mieszkanie w dobrze skomunikowanej dzielnicy, dużo bliżej centrum. Wskazywali standardowe argumenty - musimy gdzieś mieszkać, musimy mieć w końcu własne m, taniej nie będzie, daj żyć jak chcemy. Przez około 2 lata od kupna zachwalali, jakie to super osiedle,jakie to super mieszkanie, ci z kiełpinka byli w ogóle prześmieszni -my mieszkamy praktycznie na morenie, do wrzeszcza dojeżdzamy w 5 minut, a PKM dojadę wszędzie :) :). Ostatnio pisałem - przy vodzitsu koleżka powiedział mi " to był największy błąd kupić mieszkanie na obrzeżach, niedosyć że brak infrastruktury, to korki mnie zabijają". Dlatego - ponawiam swój apel - zastanówcie się 7 razy zanim kupicie mieszkanie na obrzeżach, nie wierzcie nikomu że nie ma korków i że w 15 minut wszędzie dojedziecie. Ja swoje pierwsze mieszkanie na wygwizdowie - zakoniczyn - wynająłem całe szczęście a nowe kupiłem we wrzeszczu. Tak dołożyłem więcej, kasa z wynajmu poszła w części na ratę - i niczego nie byłem tak zadowolony jak kupno mieszkania w tej dzielnicy ( kupiłem 68 m ). Jak przypominam sobie dojazdy do domu na zakoniczynie.. Już mam dosyć.

    • 20 15

    • Ok

      • 0 0

    • Zaraz pękniesz z zachwytu. Musiał się pochwalić przed sąsiadami (3)

      Prymitywny z ciebie człowiek. Polak na wakacjach.Wstaw jeszcze zdjęcia będzie komplet.

      • 1 7

      • buraku (2)

        Słoma strasznie ci dzisiaj wystaje. Zrób coś z tym w końcu?

        • 1 1

        • Przyjedz na moje ranczo na grilla hihi (1)

          Może nie dasz rady! bo leżysz zapijaczony w tych 68m i najdalej gdzie wyjechałeś to do żabki.

          • 0 3

          • buraku

            Ja akurat mieszkam w innej dzielny Gdańska. Ale pisz dalej, pośmieję się z twojej "mundrości".

            • 1 0

    • Wkoncu ktoś inteligentny się wypowiedział. Ja też zwialem z południa i kupiłem mieszkanie na Malczewskiego (Siedlce) i powiem, że raj w porównaniu z południem Gdańska pod każdym względem.

      • 5 1

    • Za wydawanie pozwoleń na budowę w rejonie Szadółek

      Kryminał. Pokażcie mi drugie takie miasto w Europie że wysypisko śmieci jest w centrum osiedli. Nie spalarnia a wysypisko śmieci.

      • 4 1

  • Będą budowali jak zwykle 5 lat a może dłużej zgodnie z gdańską tradycją

    • 4 1

  • Brak kasy to prowizorki robią

    • 1 1

  • Gdzie jest Pani Prezyden dlaczego nic nie mówi i nic niedziała oraz zostawiła swoich mieszkańców i wyborców na łaske losu

    • 5 2

  • za jej rządów ta droga chyba nigdy nie powstanie (4)

    • 50 27

    • potem minął mi sen:)

      A może jednak...

      • 0 0

    • Widzisz (2)

      bo za nierządów kaczego kaina, to nic nie powstało, więc słuszny masz trend polityczny.

      • 5 7

      • to nie są drugie ferie

        Synu, zajmij się lekcjami.

        • 4 3

      • mówisz o rudym donaldzie?

        • 4 3

  • ale się p........ (8)

    Ukończenie robót tego etapu ma nastąpić jeszcze w 2020 r., zaś całej trasy w grudniu 2021 r. Stawiam moje złoto na przeciw kamieni , że cała trasa nie będzie ukończona nie wcześniej jak za 5 lat . Jak ogłoszą przetargi na roboty , to jak to zwykle bywa to muszą być odwołania , unieważnienia , zaś nowe przetargi i w końcu jak dobrze pójdzie to roboty zaczną się dopiero wtedy gdy plan przewidywał już ukończenie całej inwestycji . Cudem będzie jak roboty ruszą w 2022r.

    • 38 4

    • Ten pierwszy etap to powinien być już zrobiony z Havla (2)

      Koszt dodatkowy niewielki, a by już było. Teraz trzeba drugi raz płacić za to samo ale dużo więcej. Na Emaus w stronę moreny jakoś można było przygotować już tory pod tramwaj.

      • 6 0

      • Jak robili Havla, nikomu nawet nie przyszło do głowy, co się będzie działo przy wysypisku... (1)

        • 2 2

        • Taki mamy klimat:)

          • 1 0

    • Dokladnie taki jest ich cel (2)

      Im później, tym mniej kasy wydadzą. No i zawsze lepiej oddać inwestycję tuż przed wyborami niż w połowie kadencji

      • 8 1

      • A po co? (1)

        Z taką opozycją w Gdańsku można nawet olać kampanię.
        Kogo wybierzesz?
        Bezrobotnego Misiewicza, czy naczelnego wykrywacza żydomasońskich spisków?

        • 5 2

        • Mamy jeszcze 4 lata. A może ktoś się objawi?

          • 2 0

    • Nie będzie ukończona nie wcześniej? To stwierdzenie nie ma sensu. (1)

      • 1 0

      • od ale się p.......

        Masz rację , mój błąd . Pierwsze , nie , wykreśl z tego zdania i będziesz zadowolony . Ważne , że zrozumiałeś o co mi chodziło . Bądź zdrów .

        • 2 1

  • Nie placa (1)

    Znowu miasto nie będzie płacić.Dulkiewicz wykończy Gdansk.Adamowicz miał za uszami,ale umiał ściągnąć duże pieniądze dla miasta.A teraz ,każdy widzi

    • 4 1

    • Wytrzymasz te 4 lata:)

      • 0 1

  • a co w końcu z nową cedrową 3 lata trwa przymiarka? (2)

    • 5 1

    • (1)

      Cedrowa jest w 9 kolejności odśnieżania. Musisz uzbroić się w cierpliwość.

      • 1 0

      • Bądź dzielny:)

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane