• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk ponownie szuka wykonawców Nowej Warszawskiej

Krzysztof Koprowski
16 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Pierwszy etap obejmuje krótki odcinek Havla-Łódzka. Przetarg na pozostałą część ogłoszony zostanie dopiero w drugiej połowie roku. Pierwszy etap obejmuje krótki odcinek Havla-Łódzka. Przetarg na pozostałą część ogłoszony zostanie dopiero w drugiej połowie roku.

Po kilku tygodniach oczekiwania urzędnicy wreszcie zapowiedzieli ponowne ogłoszenie przetargu na trasę tramwajową wzdłuż ul. Nowej Warszawskiej. W pierwszej kolejności będzie poszukiwany wykonawca dla krótkiego odcinka od al. Havla do ul. Łódzkiej wraz z przebudową skrzyżowania. Ukończenie robót tego etapu ma nastąpić jeszcze w 2020 r., zaś całej trasy w grudniu 2021 r.



Czy podział inwestycji na dwa etapy pozwoli na jej realizację w terminie?

Przypomnijmy, w pierwszym przetargu na realizację trasy tramwajowej w ciągu ul. Nowej Warszawskiej wpłynęło aż osiem ofert od potencjalnych wykonawców.

Najtańsza oferta opiewała na kwotę ok. 66,7 mln zł (najdroższa - ok. 79,3 mln zł), podczas gdy miasto rezerwowało na ten cel zaledwie 38 mln zł. Z tego powodu przetarg unieważniono.

Pod koniec stycznia postanowiono podzielić realizację na dwa etapy:
  1. od al. Havla do ul. Łódzkiej wraz z przebudową skrzyżowania,
  2. od ul. Łódzkiej do pętli tramwajowej w rejonie skrzyżowania ul. (Nowej) Warszawskiej - al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej Północnej).

Ponowne ogłoszenie przetargu tylko na I etap



Nowy przetarg na I etap miał być rozpisany jeszcze w lutym, ale ostatecznie dopiero w piątek 13 marca wysłano do dziennika urzędowego Unii Europejskiej dokumentację, która niebawem będzie dostępna na platformie przetargowej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

- W tym etapie przebudowane zostanie skrzyżowanie al. Havla z ul. Łódzką, które uwzględni nie tylko budowę torów tramwajowych, ale także jezdni i ścieżki rowerowej. Ponadto zostanie wybudowany przystanek przy ul. Łódzkiej - mówi Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
Projekt docelowej organizacji ruchu w obrębie skrzyżowania Havla-Łódzka. Projekt docelowej organizacji ruchu w obrębie skrzyżowania Havla-Łódzka.

Dodatkowe tory do skrętu w Nową Warszawską



Przebudowany układ torowy będzie przypominał połączenie rozwiązań zastosowanych na skrzyżowaniu Pomorska-Chłopska oraz w rejonie Opery Bałtyckiej.
  • Od strony al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) powstanie dodatkowy peron wyłącznie dla tramwajów skręcających w ul. Nową Warszawską.
  • Od strony ul. Świętokrzyskiej również wydzielony zostanie osobny tor dla tramwajów skręcających z pętli Łostowice Swiętokrzyska w szlak Nowej Warszawskiej, lecz bez dodatkowego przystanku.
  • Pomiędzy al. Havla a ul. Łódzką powstaną dwa perony dla wszystkich tramwajów wjeżdżających i opuszczających trasę w śladzie Nowej Warszawskiej.

Przystanki przed i zaraz za skrzyżowaniem



W efekcie tramwaje jadące na trasie Nowa Warszawska-Havla-Cienista będą dwukrotnie zatrzymywały się na przystankach w obrębie skrzyżowania. Jedynie tramwaje jadące pomiędzy pętlą Łostowice Świętokrzyska a Nową Warszawską będą miały jeden postój (nie licząc oczywiście oczekiwania na przejazd przez skrzyżowanie).

Udogodnienia tylko dla rowerzystów, ale nie dla pieszych



Na przebudowanym skrzyżowaniu z al. Havla dobudowany zostanie dodatkowy przejazd rowerowy po południowej stronie (czyli bliżej pętli Łostowice Świętokrzyska). Nie przewidziano jednak po tej stronie przejścia dla pieszych, więc nadal będzie trzeba obejść cały układ drogowy, do którego dojdą jeszcze przejścia przez tory tramwajowe.

Trasa tramwajowa będzie połączona z pętlą w rejonie skrzyżowania ul. (Nowej) Warszawskiej i al. Adamowicza. W oddali widoczny jest już odcinek torów wyprowadzony w kierunku al. Havla. Trasa tramwajowa będzie połączona z pętlą w rejonie skrzyżowania ul. (Nowej) Warszawskiej i al. Adamowicza. W oddali widoczny jest już odcinek torów wyprowadzony w kierunku al. Havla.

I etap do końca 2020 r., cała trasa rok później



- Jeśli procedura przetargowa przebiegać będzie bez zakłóceń, zakończenie robót budowlanych planowane jest na koniec 2020 r. - zapowiada przedstawicielka DRMG.
Ogłoszenie przetargu na drugi etap robót planowane jest w drugiej połowie br. z terminem realizacji do grudnia 2021 r.

Aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej

Miejsca

Opinie (138) 1 zablokowana

  • Priorytet dla samochodów to polityka Grzelaka i Dulkiewicz (7)

    Ciemny lud niech latami czeka na nowe linie tramwajowe, po których jeździ się w tempie ślimaka. Najważniejsze, że można robić biznes z deweloperami, a ludziom mydlić oczy solidarnością i godnością

    • 26 7

    • Niestety to jest obraz polityki Adamowicza i Dulkiewicz (6)

      Planowanie przestrzenne odpuścili zupełnie, polityka pełnej uległości wobec deweloperki, której łatwiej wybudować "zielone osiedle" na hektarze ziemi odkupionej od rolnika na Szadółkach, niż umiejętnie zagęszczać miasto bliżej centrum. Te władze zafundowały nam taki chaos przestrzenny, takie korki, że żaden tramwaj tu nie pomoże. Zresztą zobaczcie jak to ma wyglądać, co 100 metrów przystanek, co 50 metrów światła. W samochodzie stoisz w korku, w tramwaju też stoisz. Pomysłów na miasto ta ekipa ma zero i mówię wam, że to już ich ostatnia kadencja.

      • 13 2

      • (1)

        Tak działa Gdańsk od 30 bez mała lat.

        • 3 1

        • Nieprzypadkowi ludzie na przypadkowych stanowiskach.

          • 3 1

      • (3)

        Dlaczego ostatnia? Lemingrad znów pobiegnie na nich głosować, bo zły PiS się czai.

        • 5 1

        • To już jest zdarta płyta (2)

          Adamowicz miał jakąś charyzmę, a reszta tego towarzystwa to mogła mu co najwyżej teczki nosić

          • 5 2

          • (1)

            I tak też było.

            • 1 0

            • Starego nie ma, towarzycho bezradne jak dzieci we mgle

              Nosić teczkę to był ich maksymalny poziom umiejętności

              • 2 0

  • (7)

    Zastanawiam się czy jest się czego cieszyć. Wszystkie mieszkania kupione na wygwizdowie czyt. Kiełpinek,Rębowo,Zakoniczyn,Jasień,Szadółki są z góry spalone jeżeli chodzi o infrastrukturę komunikacyjną. Tym samym nowa warszawska, aleja prezydenta adamowicza i wszystkie możliwe pomysły dojazdu na wygwizdowa nic nie dadzą. Dlaczego? Otóż osiedli w tych rewirach jest ogrom, bloki stawiane są dosłownie wszędzie ( pomysł bloków odrazu obok fashion house, za knajpą max burger jest "najlepszy" ) . Niejednokrotnie mówiłem moim znajomym z Kiełpinka i z Jasienia - dołóżcie trochę więcej kasy i kupcie mieszkanie w dobrze skomunikowanej dzielnicy, dużo bliżej centrum. Wskazywali standardowe argumenty - musimy gdzieś mieszkać, musimy mieć w końcu własne m, taniej nie będzie, daj żyć jak chcemy. Przez około 2 lata od kupna zachwalali, jakie to super osiedle,jakie to super mieszkanie, ci z kiełpinka byli w ogóle prześmieszni -my mieszkamy praktycznie na morenie, do wrzeszcza dojeżdzamy w 5 minut, a PKM dojadę wszędzie :) :). Ostatnio pisałem - przy vodzitsu koleżka powiedział mi " to był największy błąd kupić mieszkanie na obrzeżach, niedosyć że brak infrastruktury, to korki mnie zabijają". Dlatego - ponawiam swój apel - zastanówcie się 7 razy zanim kupicie mieszkanie na obrzeżach, nie wierzcie nikomu że nie ma korków i że w 15 minut wszędzie dojedziecie. Ja swoje pierwsze mieszkanie na wygwizdowie - zakoniczyn - wynająłem całe szczęście a nowe kupiłem we wrzeszczu. Tak dołożyłem więcej, kasa z wynajmu poszła w części na ratę - i niczego nie byłem tak zadowolony jak kupno mieszkania w tej dzielnicy ( kupiłem 68 m ). Jak przypominam sobie dojazdy do domu na zakoniczynie.. Już mam dosyć.

    • 20 15

    • Zaraz pękniesz z zachwytu. Musiał się pochwalić przed sąsiadami (3)

      Prymitywny z ciebie człowiek. Polak na wakacjach.Wstaw jeszcze zdjęcia będzie komplet.

      • 1 7

      • buraku (2)

        Słoma strasznie ci dzisiaj wystaje. Zrób coś z tym w końcu?

        • 1 1

        • Przyjedz na moje ranczo na grilla hihi (1)

          Może nie dasz rady! bo leżysz zapijaczony w tych 68m i najdalej gdzie wyjechałeś to do żabki.

          • 0 3

          • buraku

            Ja akurat mieszkam w innej dzielny Gdańska. Ale pisz dalej, pośmieję się z twojej "mundrości".

            • 1 0

    • Za wydawanie pozwoleń na budowę w rejonie Szadółek

      Kryminał. Pokażcie mi drugie takie miasto w Europie że wysypisko śmieci jest w centrum osiedli. Nie spalarnia a wysypisko śmieci.

      • 4 1

    • Wkoncu ktoś inteligentny się wypowiedział. Ja też zwialem z południa i kupiłem mieszkanie na Malczewskiego (Siedlce) i powiem, że raj w porównaniu z południem Gdańska pod każdym względem.

      • 5 1

    • Ok

      • 0 0

  • Dulska Chinczykow niech zatrudni

    • 3 3

  • Najpierw Bulońską dokończcie (2)

    Bałagan inwestycyjny i niekompetencja. Jak brak kasy to rydwan opędzlować.

    • 18 2

    • Nie czepiaj się:)

      • 1 1

    • Bulońska będzie ukończona zgodnie z projektem i w terminie zgodnym z umową

      • 1 1

  • A ja to się dziwie ze są jeszcze ludzie którzy chcą coś budować czy o czymś decydować dla i w sprawach tego wiecznie ze wszystkiego niezadowolonego społeczeństwa . Co by nie zrobić ,co by nie zaplanować o czym by nie zadecydować zaraz zastępy niezadowolonych przystępują do boju . Kiedy tych niezadowolonych zapytać jak oni by rozwiązali problem i skąd pieniądze -cisza. Oni wiedzą ze źle ale nie powiedzą jak zrobić żeby było dobrze , to ludzie którzy swoje dotychczasowe niepowodzenia chcą przykryć przed swymi bliskimi krytyka innych.

    • 5 2

  • (1)

    Weźcie się wreszcie za wiadukt na AK nad Havla.

    • 15 4

    • Tramwajowy?

      • 0 0

  • brawo WY, a moze wybetonowane tory dla busów odrazu

    czy nie lepiej wybetonowac tory dla busów

    • 1 3

  • Wybudować tylko drogi rowerowe!

    Wyjdzie znacznie taniej!
    A resztę dobudować później jak bedzie kasa....czyli nigdy:-(

    • 0 6

  • Tak sie zastanawian jak chachmet podatkowy moze byc patronem ulicy ale mysle ze to przejscowe jak lotnisko !! (2)

    • 12 1

    • (1)

      Wyluzuj.

      • 0 3

      • wlasnie wyluzowalem gosciu

        • 0 0

  • (4)

    Po co ta linia powstaje? Do kilku bloków na południu? Jak by była do Fusion house to ok.

    • 4 10

    • Łączy Havla z Moreną (2)

      • 1 0

      • (1)

        A po co?

        • 0 2

        • Nie interesuj się

          • 0 1

    • Tak jest do sklepu bo Ty tam jeździsz , ci co tam mieszkają i żyja niech pieszo chodzą . Dlaczego taka postawa mnie nie dziwi. To postawa typowego Polaka -ja ,ja , ja ,ja i moje potrzeby.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane