• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk promował się podczas meczu Polska-Grecja za 400 tys. zł

Maciej Naskręt
19 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Na trybunach podczas meczu Polska - Grecja zasiadło ponad 37 tysięcy kibiców, na ekranach telewizorów spotkanie oglądało nawet 4,5 mln Polaków. Na trybunach podczas meczu Polska - Grecja zasiadło ponad 37 tysięcy kibiców, na ekranach telewizorów spotkanie oglądało nawet 4,5 mln Polaków.

Prawie 400 tys. zł wydał Gdańsk na promocję miasta podczas towarzyskiego meczu piłkarskiego Polska-Grecja, rozegranego we wtorek na PGE Arenie. Pieniądze trafiły do miejskiej spółki, która jest operatorem stadionu.



Czy Gdańsk dobrze zrobił promując się podczas meczu?

Gdańsk zapłacił 390 tys. zł za reklamę podczas meczu, który odbył się w miniony wtorek na stadionie w Letnicy.

- Umowa, opiewająca na kwotę nieco ponad 390 tys. zł obejmowała umieszczenie reklamy miasta m.in. na biletach, w korytarzach stadionu, a także na samym stadionie - mówi Tomasz Kowalski, prezes spółki Arena Gdańsk Operator.

Reklama umieszczona na terenie stadionu pojawiła się także w telewizji. Trzeba zaznaczyć, że relację z meczu oglądało 4,5 mln osób.

- To standardowe działanie z naszej strony. Zawsze zachęcamy samorząd do promowania swojego wizerunku szczególnie podczas wydarzeń, w których biorą udział goście spoza Gdańska - mówi Tomasz Kowalski. - Podobne oferty składaliśmy władzom miasta w związku z koncertem Justina Timberlake'a, czy meczem Lechia Gdańsk - FC Barcelona. Wtedy nie zdecydowano się na reklamę.

Operator stadionu w Letnicy podobną ofertę przedstawi władzom miasta też przed meczem Lechia Gdańsk - Juventus Turyn, który odbędzie się 29 lipca.

Jak uzasadniają to władze miasta? - Wydarzenie było doskonałą formą promocji Gdańska. Piłka nożna cieszy się ogromną popularnością. Zależało nam na tym, by jak najwięcej osób zapamiętało nasze miasto - mówi Emilia Salach z Biura Prasowego Urzędu Miasta Gdańska.

Zdaniem urzędników, kampania promocyjna związana z meczem reprezentacji miała na celu umocnienie pozytywnego wizerunku oraz miała stanowić impuls do odwiedzenia Gdańska.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (96) 6 zablokowanych

  • za to ze miasto gdansk doklada sie do utrzymania stadionu to taka promocja powinna byc w "gratisie"

    • 11 1

  • Sport&Show&Biznes

    Trza było dosypać by Stadion żył i by nie rozliczano zasiedziałego Włodarza za długi pod nadmierne inwestycje.
    Wniosek : jak zaczęli szastać to to się kończy

    • 9 0

  • (1)

    Nie widziałam reklamy Gdańska w trakcie meczu

    • 13 1

    • To reklama podprogowa niewidzialna dla oka.

      • 8 1

  • Jacy jesteśmy ?

    Widać na takie projekty zbywa kasy. Chociaż brak jej na szereg przyziemnych potrzeb !

    • 8 0

  • To jest Mis na miare naszych mozliwosci,.

    Wiesz co my robimy tym misiem? Ale jaja dobrze,ze jest taki portal jak Trojmiasto...Czlowiekowi otwieraja sie oczy ..co robia nasi dobrodzieje z ciezko zapracowanymi podatkami.To i tak dobrze ze nie reklamowka za milion ....Moze to ta sama ekipa rozdaje?

    • 16 2

  • I o to chodzi. Nawet nie istnieje taki biegły sądowy, który

    autorytatywnie określi sensowność takiej promocji. A w porównaniu z kosztem reklamy w tv to Pikuś

    • 10 0

  • Kasa sie pierze, tak to mi wyglada...

    Miasto do miejskiej spolki 390 000 na promocje, za logo na biletach i stadionie? 4,5 mln osob ogladalo relacje? oficjalne dane? czy wydaje sie im, ze tyle ogladalo? z tego co wiem, to malo ludzi akurat ten mecz ogladalo. kasa w piach, prezesi miejskiej spolki pewnie najlepiej na tym wyjda...

    • 12 2

  • ma racje Korwin Mikke

    Ze Polska w tej Uni stala sie krajem najbardziej przezartym korupcja, pewnie tylko
    Ukraina nas wyprzedza

    • 15 5

  • Zwyczajna poprawa wizerunku władz w papierach sprawozdania rocznego. (1)

    Po kilku takich dotacjach straty spółki zarządzającej będą mniejsze.

    • 26 2

    • tylko na bieżące potrzeby nie będzie.

      • 1 1

  • Może się zwróci a może nie. (5)

    A niby jak i jaka miara to zmierzyć??
    A kto miałby być potencjalnym klientem? Rzad Niemiec, Emiratów czy kto? A może Ronaldo? Tyle pytań i jeszcze więcej...

    • 91 8

    • Czy ktoś juz zgłosił to do prokuratury? To ewidentny walek! (4)

      • 10 5

      • Oj tam oj tam, to tylko 2 razy z hakiem więcej (3)

        Niż kosztowało jedno auto dla urzędu gminy którym będę jeździł

        • 4 1

        • ooo! wójt Szemudu vel sojowa się pokazali (2)

          • 0 0

          • Tak jestem jestem (1)

            Jak tam drugie auto? Juz kupione? Pierwsze się mi znudziło. Musze pogonic Rysia w poniedzialek

            • 3 1

            • Auta? W Szemudzie?

              Paweł A. z Gdańska woli kolekcjonować mieszkania

              • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane