- 1 Promenada po remoncie hitem sezonu (75 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Służby nie komentują (29 opinii)
- 3 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (193 opinie)
- 4 Zakaz "energetyków" tylko w teorii (198 opinii)
- 5 Co ważniejsze: przepisy czy korki? (136 opinii)
- 6 Ograniczają koszenie zieleni, ale nie wszędzie (126 opinii)
Gdańsk przymierza się do inwestycji za ponad pół mld złotych
Budowa linii tramwajowych w ciągu ul. Nowej Bulońskiej Północnej i Nowej Warszawskiej oraz zakup 15 tramwajów i kilka mniejszych inwestycji - taki jest zakres najnowszego etapu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej (IV A). Inwestycja szacowana jest na ponad 561 mln zł. Jesienią miasto złoży wniosek o dofinansowanie unijne w wysokości 286 mln zł.
Jednak w ostatnim czasie próżno jest szukać nowych, charakterystycznych tablic informujących o kolejnym projekcie współfinansowanym przez Brukselę. Właściwie ostatnim naprawdę dużym był tunel pod Martwą Wisłą . Jego otwarcie nastąpiło pod koniec kwietnia tego roku i to tylko dlatego, że inwestycja miała 1,5 roku opóźnienia.
W 2014 roku, przynajmniej teoretycznie, rozpoczęła się nowa tzw. perspektywa unijna obowiązująca do roku 2020. To oznacza, że kolejne miliardy euro mają popłynąć szerokim strumieniem do krajów członkowskich UE. Miasta mogą ubiegać się o środki z różnych źródeł. Problem w tym, że terminy ogłaszania konkursów były już kilkukrotnie przekładane.
Potężna machina administracyjna w końcu jednak ruszy i będzie można ustawić się w kolejce po pieniądze. Gdańsk zamierza w niej stanąć tej jesieni, składając wniosek na kwotę 286,12 mln zł, na warty 581,6 mln zł Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IV A.
- Wniosek o dofinansowanie do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko złożymy w listopadzie - zapowiada Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Jeśli uda się otrzymać środki, miasto znów stanie się wielkim placem budowy. GPKM IV A zakłada bowiem budowę linii tramwajowej w ramach Nowej Bulońskiej Północnej oraz Nowej Warszawskiej i przebudowę infrastruktury tramwajowej na Stogach w ul. Budzysza, Stryjewskiego i Nowotnej.
- Dostaliśmy zlecenie z urzędu i wystąpiliśmy o ZRID [zezwolenie na realizację inwestycji drogowej] dla Nowej Bulońskiej Północnej - informuje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która opowiada za realizację największych inwestycji. - W przypadku Nowej Warszawskiej procedowana jest obecnie decyzja środowiskowa, a projekt jest w realizacji do połowy przyszłego roku.
To oznacza, że coraz bardziej realne stają się plany rozpoczęcia budowy pierwszej z wymienionych linii w przyszłym roku, a kolejnej w 2018. Dzięki nim dojdzie do połączenia trasy tramwajowej z Chełmu na Łostowice (na wysokości al. Havla ) z linią na Piecki-Migowo (wpięcie w odnogę w Bulońską ).
GPKM IVA to także nowe wiaty i tablice informacji pasażerskiej na terenie całego miasta oraz zakup przez ZKM 15 dwukierunkowych tramwajów. Przetarg ma być ogłoszony jeszcze w tym roku.
Opinie (327) ponad 10 zablokowanych
-
2016-09-05 08:38
Sprzeciw
Następna bezsensowna inwestycja. Na Jasieniu wystarczy już smród Szadółek. Teraz dojdzie jeszcze straszliwy smog setki zabitych zwierząt dla których te tereny są domem. wyciętych drzew, zniszczony ekosystem. .Który z obecnych kierowców przesiądzie się na tramwaj?Więc jeszcze ogromne korki, które utrudnią życie w tej dzielnicy. Nic nie da 500+ skoro dzieci będą żyć w zniszczonej ekologicznie dzielnicy zatrutej smrodem Szadółek i smogiem samochodów. Precz z tą bezmyślną budową!!!!!!!!!!!!!!
- 12 17
-
2016-09-05 08:27
(1)
A braki w taborze autobusowym nadal beda.
- 5 3
-
2016-09-05 08:34
Oczywiście przygłupie.
I zapewne nie doczytałeś, że w przyszłym roku dokupią 15 tramwajów.
- 3 2
-
2016-09-05 08:05
A może by tak dociągnąć linię tramwajową z Łostowić do Sw. Wojciecha
i zrobić pętlę zamiast jakiegoś głupiego toru wyścigowego (zresztą budowanego przez cwaniaczków z BGI)? Tam teraz rośnie głównie trawa, ale są bardzo duże rezerwy pod zabudowę mieszkaniową (zresztą częściowo wykorzystane jak np. w okolicy Niepołomickiej). Jakby rozpocząć działanie pod tym kątem dziś, to może by linia powstała do 2030 - czyli w sam raz jak te tereny zostaną zurbanizowane.
- 11 1
-
2016-09-05 06:11
No, to by było COŚ. (1)
- 60 7
-
2016-09-05 07:50
Basen Olimpijski !!!
Ma być lepszy niż w Olsztynie i dostępny
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.