- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (226 opinii)
- 2 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (73 opinie)
- 3 Lodzińska i Borawski wiceprezydentami (138 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (101 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (279 opinii)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (26 opinii)
Gdańsk wynajmie 48 autobusów na osiem lat
Miejski przewoźnik ogłosił właśnie przetarg, który dotyczy nie zakupu, a najmu nowych autobusów. Kontrakt na 48 sztuk pojazdów ma obowiązywać przez osiem lat począwszy od 2020 roku. - Dzięki temu skupimy się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Zamówienie dotyczy 48 autobusów miejskich, w tym:
- 29 standardowych,
- 13 przegubowych
- sześć typu midi.
Wszystkie muszą być fabrycznie nowe i niskopodłogowe. W dodatku wykonawca umowy będzie musiał zapewnić serwis i wszystkie niezbędne naprawy.
- Zgodnie z wymogami autobusy muszą być nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy i nie mogą być używane - mówi Alicja Mongird, rzecznik Gdańskich Autobusów i Tramwajów. - Pojazdy muszą też być jednej marki oraz identyczne pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych oraz muszą posiadać tę samą stylizację i kolorystykę oraz tę samą organizację przestrzeni pasażerskiej.
Warto wspomnieć, że w kwietniu miejski przewoźnik kupił 14 używanych autobusów z Niemiec, a w marcu wybrał dostawcę 46 nowych pojazdów marki Mercedes Citaro.
Czemu tym razem zdecydowano się na formułę dzierżawy?
- Podążamy za współczesnym trendem sharing economy, według którego to używanie, a nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania - wyjaśnia Maciej Lisicki, prezes GAiT-u. - Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy, bez konieczności angażowania w to naszych pracowników i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów.
Autobusy pojawią się w Gdańsku dopiero w 2020 roku.
Dziś GAiT dysponuje 232 autobusami, z czego 128 to pojazdy standardowe, 90 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.
Miejsca
Opinie (247) ponad 10 zablokowanych
-
2018-10-19 11:30
,, shering economy,, czyli kierowca z bliskiego wschodu, mechanik pracujący xdzieścia lat, łatający autobusy bez pracy, a pasażer niech tylko płaci za bilet..
- 25 1
-
2018-10-19 11:25
Przy takim stanie rzeczy
To prezesa lepiej też wynająć niż posiadać tylko w sumie do czego?
- 43 0
-
2018-10-19 11:25
Kolejny poroniony pomysł Lisickiego.
Tego faceta trzeba odwołać z funkcji, gdyż ewidentnie sobie nie radzi.
- 47 3
-
2018-10-19 11:23
Który prywaciarz zajmujący się przewozem wynajmuje samochody?
Macie odpowiedz o profesjonalizm zarządu komunikacji
- 34 3
-
2018-10-19 11:14
(1)
Adamowicz ze swoimi urzędasami kupili autobusy ze złomu,z Niemiec. Są fatalnie resorowane.Ciągle się psują.Skandal.
Nigdy więcej Adamowicza.- 42 12
-
2018-10-19 11:22
Psują to się kapeny.
- 4 1
-
2018-10-19 11:21
Zawsze musi być nowe, wiadomo....
- 10 1
-
2018-10-19 11:12
tak się rozwijamy...że nie mamy za co kupić, i ten pośpiech 2020+ 8 lat...
Gdańsk!
ciekawe jak wygląda kasa Gdańska? i kasa firm podległych?- 33 3
-
2018-10-19 11:10
Czary
magia wyborów
- 17 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.