- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (213 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (59 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (154 opinie)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (147 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
Gdańsk zleca analizę ruchu z ostatnich siedmiu lat, by wyciągnąć wnioski
Gdańscy drogowcy szukają wykonawcy raportu o bezpieczeństwie w ruchu na ulicach miasta. Analiza ma uwzględniać szczególnie najmniej chronionych użytkowników dróg: pieszych, dzieci, rowerzystów i motocyklistów, a także młodych kierowców, zbadać przyczynę wypadków czy określić miejsca, w których w latach 2013-2019 najczęściej dochodziło do zdarzeń drogowych. To pozwoli na wdrożenie w przyszłości odpowiednich działań zapobiegawczych.
Z jednej strony jest punktem wyjścia do dyskusji o koniecznych zmianach w mieście, z drugiej - pomaga w koncepcyjnej pracy radom dzielnic i urzędnikom. Korzystają też sami mieszkańcy - np. przy podejmowaniu różnego rodzaju inicjatyw społecznych (fachową wiedzę można później wykorzystać przy opracowaniu projektów w Budżecie Obywatelskim).
- Nie ma wymogu prawnego robienia takiego opracowania - podkreśla Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Po 2012 roku korzystaliśmy z danych udostępnianych przez policję z systemu SEWIK [System Ewidencji Wypadków i Kolizji - dop. red.] oraz z bazy danych udostępnianej przez Pomorską Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Jak dodaje, wspomniana baza przestała być aktualizowana w 2017 roku i stąd decyzja o wykonaniu raportu BRD dla Gdańska za lata 2013-2019.
RAPORT BRD z 2012 r.
Analiza ma uwzględniać:
- rodzaje zdarzeń drogowych
- miejsca występowania zdarzeń drogowych
- porę występowania zdarzeń drogowych
- przyczyny i okoliczności zdarzeń drogowych
- ofiary wypadków drogowych
- sprawców wypadków drogowych
W raporcie uwzględnione mają być także zachowania uczestników ruchu oraz przedstawione tendencje zmian dla poszczególnych grup ryzyka i problemów w latach 2013-2019. Znajdzie się w niej także wykaz miejsc niebezpiecznych obejmujący przyczyny i okoliczności zdarzeń drogowych (skrzyżowania, ulice) ze szczególnym uwzględnieniem niechronionych uczestników ruchu drogowego. Jednym z punktów dokumentu ma być też analiza porównawcza dla Głównego i Starego Miasta.
- Raporty BRD są źródłem informacji o charakterze i przyczynach zdarzeń drogowych na sieci dróg w Gdańsku. Stanowią podsumowanie problemów w ruchu drogowym i wskazują obszary wymagające poprawy, podjęcia działań. Pozwalają również na analizę efektywności wprowadzanych zmian. Relacje pomiędzy liczbą i ciężkością i miejscem wypadków drogowych pozwalają na ocenę ich lokalizacji, przyczyn i okoliczności, a w efekcie wdrożenie odpowiednich działań zapobiegawczych - mówi Kiljan.
Opinie (234) ponad 10 zablokowanych
-
2020-06-01 12:14
(2)
Największym zagrożeniem dla Gdańska jest TW Bolek, plujący jadem oraz jego wychowanek, ryży oszust z Brukseli TW Oskar.
- 7 8
-
2020-06-01 13:09
wracaj do strefy Prestiżu Kacpra
- 2 2
-
2020-06-01 13:01
cienki jesteś Pisuar , poziom zero
- 3 2
-
2020-06-01 12:09
Oznaczenie drogi na Hallera i 5 wypadkow w 2 dni (2)
Zarząd dróg będzie zamawiał analizę Buhahahaha
Zamówcie analizę własnej pracy i po przyznanych ocenach wymiencie kadrę zatrudniona PO znajomości. Wypadków będzie mniej o 500%- 10 6
-
2020-06-01 13:06
jak może być czegoś mniej o 500%. uczyłeś się matematyki w tvp?
- 1 0
-
2020-06-01 12:17
a co tam masz źle oznaczone?
Problemem są kierowcy ignorujący przepisy i znaki.
Dowód poszukaj sobie film "Przygotowywanie do zmian na al. Hallera" na 3miasto pl sprzed kilku dni. Zakaz skrętu ja wół, a kierowcy sobie skręcają.
Patologia. Co można tam zrobić? niemca z karabinem postawić?- 5 0
-
2020-06-01 13:06
Oleńka to lubi kasę w błotko wywalić
o sorry , nie w błotko tylko w beton
- 6 4
-
2020-06-01 13:05
A potem urzędasy będą "analizować" ten raport przy kawusi, przez następne 10 lat.
- 7 3
-
2020-06-01 11:09
mniej naziemnych (1)
i zwolnić się ze smyczy ekoterrorystów
- 13 16
-
2020-06-01 12:28
ha ha jakie slangowe teksty skrótowe jak w więzieniu
- 2 2
-
2020-06-01 12:23
za ile milionów ta analiza?
już moge wam powiedziec: za darmo do ulic w Gdańsku jest do remontu! info. za darmo!
- 9 3
-
2020-06-01 12:20
a jednak! jesteśmy bogatym miastem!
39 lat rządzą ci sami ludzie i ... szukają wykonawcy analizy....kasa do wydania...
- 7 3
-
2020-06-01 11:10
A może tak umożliwienie rowerom przejazdu przez wiadukt Biskupia Górka? (3)
Bo w tej chwili chyba tylko rowerem w autobusie.
- 7 15
-
2020-06-01 12:03
zakazu tam nie ma (2)
normalnie jezdznia jedziesz.
jest tam nawet ograniczenie do 30kmh.
zabierac prawka tym co jezdza szybciej i problemu nie bedzie- 5 2
-
2020-06-01 12:10
(1)
a tam nie ma chodnika z dopuszczeniem roweru, który docelowo i tak będzie ciągiem pieszo-rowerowym?
- 0 1
-
2020-06-01 12:19
jak z dopuszczeniem to można i jezdnią jechać.
- 1 1
-
2020-06-01 12:19
Kobiety z dzieckiem w foteliku
Tak wynika z mojej obserwacji. Siedzę często i obserwuję samochody mijające nasz plac zabaw. Traktują gaz zero-jedynkowo. Jak widzą kawałek prostej to pędzą bez oporów. Potem silne hamowanie i znowu gaz max. Tylko progi zwalniające nieco ratują sytuację
- 8 7
-
2020-06-01 11:06
"Nie ma wymogu prawnego robienia takiego opracowania" (1)
Typowe stwierdzenie biurokracji. Jak się nie musi, to sie nie robi.
Czy jest prawny obowiązek myślenia?- 25 17
-
2020-06-01 12:07
Ale to będzie analiza na miarę naszych możliwości! To jest nasze mówimy i nikt nam tego nie odbierze.
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.