• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk zleca analizę ruchu z ostatnich siedmiu lat, by wyciągnąć wnioski

rb
1 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Analiza ma uwzględniać głównie niechronionych użytkowników dróg, a więc rowerzystów, pieszych, dzieci czy motocyklistów. Analiza ma uwzględniać głównie niechronionych użytkowników dróg, a więc rowerzystów, pieszych, dzieci czy motocyklistów.

Gdańscy drogowcy szukają wykonawcy raportu o bezpieczeństwie w ruchu na ulicach miasta. Analiza ma uwzględniać szczególnie najmniej chronionych użytkowników dróg: pieszych, dzieci, rowerzystów i motocyklistów, a także młodych kierowców, zbadać przyczynę wypadków czy określić miejsca, w których w latach 2013-2019 najczęściej dochodziło do zdarzeń drogowych. To pozwoli na wdrożenie w przyszłości odpowiednich działań zapobiegawczych.



Kto według ciebie stwarza największe zagrożenie na drogach w mieście?

Podobna analiza powstała przed kilkoma laty i uwzględniała lata 2004-2012. Raport dotyczy całego obszaru miasta oraz odrębnie poszczególnych dzielnic. Powstały dokument może być wykorzystany na wiele sposobów.

Z jednej strony jest punktem wyjścia do dyskusji o koniecznych zmianach w mieście, z drugiej - pomaga w koncepcyjnej pracy radom dzielnic i urzędnikom. Korzystają też sami mieszkańcy - np. przy podejmowaniu różnego rodzaju inicjatyw społecznych (fachową wiedzę można później wykorzystać przy opracowaniu projektów w Budżecie Obywatelskim).

- Nie ma wymogu prawnego robienia takiego opracowania - podkreśla Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Po 2012 roku korzystaliśmy z danych udostępnianych przez policję z systemu SEWIK [System Ewidencji Wypadków i Kolizji - dop. red.] oraz z bazy danych udostępnianej przez Pomorską Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Jak dodaje, wspomniana baza przestała być aktualizowana w 2017 roku i stąd decyzja o wykonaniu raportu BRD dla Gdańska za lata 2013-2019.

2012 from Trojmiasto.pl


RAPORT BRD z 2012 r.

Analiza ma uwzględniać:

  • rodzaje zdarzeń drogowych
  • miejsca występowania zdarzeń drogowych
  • porę występowania zdarzeń drogowych
  • przyczyny i okoliczności zdarzeń drogowych
  • ofiary wypadków drogowych
  • sprawców wypadków drogowych


Śmiertelny wypadek na Drodze Zielonej w lipcu 2017 r. Śmiertelny wypadek na Drodze Zielonej w lipcu 2017 r.

Czy piesi, rowerzyści i inni "niechronieni" użytkownicy dróg w Gdańsku są na nich bezpieczni?

Analiza ma się skupić głównie na grupach ryzyka, tj. pieszych, dzieciach, młodych kierowcach, rowerzystach, motocyklistach oraz problemach dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego, tj. nadmiernej prędkości, alkoholu spożywanego przez kierowców przed tym, jak usiądą za kierownicą, czy koniecznych zmian w infrastrukturze drogowej.

W raporcie uwzględnione mają być także zachowania uczestników ruchu oraz przedstawione tendencje zmian dla poszczególnych grup ryzyka i problemów w latach 2013-2019. Znajdzie się w niej także wykaz miejsc niebezpiecznych obejmujący przyczyny i okoliczności zdarzeń drogowych (skrzyżowania, ulice) ze szczególnym uwzględnieniem niechronionych uczestników ruchu drogowego. Jednym z punktów dokumentu ma być też analiza porównawcza dla Głównego i Starego Miasta.

- Raporty BRD są źródłem informacji o charakterze i przyczynach zdarzeń drogowych na sieci dróg w Gdańsku. Stanowią podsumowanie problemów w ruchu drogowym i wskazują obszary wymagające poprawy, podjęcia działań. Pozwalają również na analizę efektywności wprowadzanych zmian. Relacje pomiędzy liczbą i ciężkością i miejscem wypadków drogowych pozwalają na ocenę ich lokalizacji, przyczyn i okoliczności, a w efekcie wdrożenie odpowiednich działań zapobiegawczych - mówi Kiljan.
rb

Opinie (234) ponad 10 zablokowanych

  • (2)

    Największym zagrożeniem dla Gdańska jest TW Bolek, plujący jadem oraz jego wychowanek, ryży oszust z Brukseli TW Oskar.

    • 7 8

    • wracaj do strefy Prestiżu Kacpra

      • 2 2

    • cienki jesteś Pisuar , poziom zero

      • 3 2

  • Oznaczenie drogi na Hallera i 5 wypadkow w 2 dni (2)

    Zarząd dróg będzie zamawiał analizę Buhahahaha
    Zamówcie analizę własnej pracy i po przyznanych ocenach wymiencie kadrę zatrudniona PO znajomości. Wypadków będzie mniej o 500%

    • 10 6

    • jak może być czegoś mniej o 500%. uczyłeś się matematyki w tvp?

      • 1 0

    • a co tam masz źle oznaczone?

      Problemem są kierowcy ignorujący przepisy i znaki.

      Dowód poszukaj sobie film "Przygotowywanie do zmian na al. Hallera" na 3miasto pl sprzed kilku dni. Zakaz skrętu ja wół, a kierowcy sobie skręcają.
      Patologia. Co można tam zrobić? niemca z karabinem postawić?

      • 5 0

  • Oleńka to lubi kasę w błotko wywalić

    o sorry , nie w błotko tylko w beton

    • 6 4

  • A potem urzędasy będą "analizować" ten raport przy kawusi, przez następne 10 lat.

    • 7 3

  • mniej naziemnych (1)

    i zwolnić się ze smyczy ekoterrorystów

    • 13 16

    • ha ha jakie slangowe teksty skrótowe jak w więzieniu

      • 2 2

  • za ile milionów ta analiza?

    już moge wam powiedziec: za darmo do ulic w Gdańsku jest do remontu! info. za darmo!

    • 9 3

  • a jednak! jesteśmy bogatym miastem!

    39 lat rządzą ci sami ludzie i ... szukają wykonawcy analizy....kasa do wydania...

    • 7 3

  • A może tak umożliwienie rowerom przejazdu przez wiadukt Biskupia Górka? (3)

    Bo w tej chwili chyba tylko rowerem w autobusie.

    • 7 15

    • zakazu tam nie ma (2)

      normalnie jezdznia jedziesz.
      jest tam nawet ograniczenie do 30kmh.
      zabierac prawka tym co jezdza szybciej i problemu nie bedzie

      • 5 2

      • (1)

        a tam nie ma chodnika z dopuszczeniem roweru, który docelowo i tak będzie ciągiem pieszo-rowerowym?

        • 0 1

        • jak z dopuszczeniem to można i jezdnią jechać.

          • 1 1

  • Kobiety z dzieckiem w foteliku

    Tak wynika z mojej obserwacji. Siedzę często i obserwuję samochody mijające nasz plac zabaw. Traktują gaz zero-jedynkowo. Jak widzą kawałek prostej to pędzą bez oporów. Potem silne hamowanie i znowu gaz max. Tylko progi zwalniające nieco ratują sytuację

    • 8 7

  • "Nie ma wymogu prawnego robienia takiego opracowania" (1)

    Typowe stwierdzenie biurokracji. Jak się nie musi, to sie nie robi.
    Czy jest prawny obowiązek myślenia?

    • 25 17

    • Ale to będzie analiza na miarę naszych możliwości! To jest nasze mówimy i nikt nam tego nie odbierze.

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane