- 1 Marsz życia przeszedł przez Gdańsk (479 opinii)
- 2 Oponami rezerwują miejsca do parkowania (174 opinie)
- 3 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (182 opinie)
- 4 Życie w realu sterowane przez internet (60 opinii)
- 5 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (202 opinie)
- 6 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (61 opinii)
Gdynia: 16 mln za ładowarki do autobusów elektrycznych
Ok. 16,5 mln zł mają kosztować ładowarki do 24 elektrycznych autobusów, które będą pojawiały się w Gdyni od 2022 roku. Część z nich znajdzie się w bazie PKA, a pozostałe zostaną zamontowane na pętlach i przystankach w mieście. Przetarg na dostawę urządzeń ma zostać rozstrzygnięty w maju.
Przypomnijmy:
- Władze Gdyni w lutym podpisały umowę na unijne dofinansowanie, które umożliwi zakup 24 nowych elektrycznych autobusów.
- Będzie to 16 standardowych i osiem przegubowych pojazdów.
- Wartość projektu jest szacowana na 80 mln zł, z czego 70 mln to pieniądze z UE.
By pojazdy mogły swobodnie jeździć po Gdyni konieczny jest również montaż odpowiedniej infrastruktury w postaci ładowarek.
Wolne ładowarki w bazie, szybkie na pętlach
Zanim miasto zamówi autobusy, chce otrzymać 11 urządzeń, każde składające się z dwóch stanowisk, które zostaną zamontowane w bazie Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej przy ul. Platynowej. Dodatkowo zostanie zamontowanych siedem stacji szybkiego ładowania na pętlach w mieście.
- Ogłoszenie przetargu z długim terminem realizacji w trakcie epidemii koronowirusa może pozwolić na uzyskanie atrakcyjnej ceny od oferentów. Przypominam, że zakup elektrobusów i ładowarek dofinansowuje w 85 proc. Unia Europejska - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM.
Inwestycja w bazie PKA obejmuje także budowę miejsc postojowych, rozbudowę placu manewrowego na zajezdni autobusowej. Ładowarki do tzw. wolnego ładowania typu plug-in mają zostać dostarczone w ciągu 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Szacunkowa wartość tej części zamówienia to ok. 6,5 mln zł.
Druga część zamówienia obejmuje zaprojektowanie oraz i budowę siedmiu stanowisk szybkiego ładowania autobusów wraz z niezbędną infrastrukturą i ewentualną korektą układu drogowego w różnych częściach miasta.
Podwójne stacje szybkiego ładowania pojawią się przy Dom Marynarza u zbiegu al. Marszałka Piłsudskiego i ul. Tetmajera. Kolejne dwie na Witominie Leśniczówce - przy przystanku końcowym na ul. II Morskiego Pułku Strzelców.
Pojedyncze ładowarki staną przy Dworcu Morskim obok Muzeum Emigracji - na przystanku końcowym na ul. Polskiej, na Oksywiu - przy przystanku końcowym na ul. Godebskiego oraz na placu Kaszubskim - przy przystanku końcowym na ul. Wójta Radtkego.
6 maja otwarcie kopert z ofertami
Każda z ładowarek ma zapewniać ładowanie z mocą nie mniejszą niż 400 kw. Wartość urządzeń wraz z pozostałymi inwestycjami to ok. 10 mln zł. Mają być dostarczone i zamontowane półtora roku po podpisaniu umowy.
Otwarcie kopert z ofertami nastąpi 6 maja. Najważniejszym kryterium będzie cena (74 proc.), później okres gwarancji (13 proc.) i sprawność energetyczna (13 proc).
Elektryczny autobus jeździł po Gdyni testowo m.in. w Tłusty Czwartek
Miejsca
Opinie (97) 2 zablokowane
-
2020-04-08 09:01
Czy ktos z Was kupil kiedys
Telefon bez ładowarki? Mamy Gdyni potężną bazę trolejbusową. Tam jest miejsce dla wszelkich "elektrykow",serwis i znajomość tematu. ZKM się zaplatal a PKA zobaczyła że konia kuja i sama noge podnosi.
- 13 1
-
2020-04-08 09:08
ZKM ratuje "Palantowa" (4)
Za wszelką cenę. Nawet niestraszne im wystawianie UM na posmiewisko. Teraz w małej bazie będzie dodatkowy dział, elektryczny? Gratuluję dobrego samopoczucia! Tylko komu? Wszystkim zza biurka? Chyba tak. Zza biurka wszystko widać najlepiej...
- 12 2
-
2020-04-08 09:13
(2)
Platynowa skasowala ostatniego jelczo mercedesa na świecie, osoba za to odpowiedzialna powinna zostac publicznie wychlostana bowiem jest prostakiem.
- 6 2
-
2020-04-08 09:18
Mogłeś odkupić (1)
- 1 1
-
2020-04-08 11:43
Ale oni maja warunki na utrzymanie wozu. Ja nie. Poza tym firma pieniadze ma - te wszystkie kadry kase kosza.
- 1 1
-
2020-04-19 13:27
a ty lepiej zza monitora mądryś jak koteł jarka
- 0 0
-
2020-04-08 09:11
Gdynia miasto z morza
Stan umysłu, poziom ekspert.
- 5 1
-
2020-04-08 09:19
Częstotliwość kursowania!
Dla pasażerów ważna jest częstotliwość kursowania. To czy autobus jest elektryczny, to sprawa drugorzędna.
- 14 0
-
2020-04-08 09:34
Gdynia mistrzem marnotrawstwa (1)
Kolejny przykład całkowicie nietrafionych inwestycji ferajny gryzonia
- 15 1
-
2020-04-09 08:24
To Ty nie pamiętasz ile jadu sie rozlalo gdy byl artykul o zakupie używanych autobusów z Genewy?
- 0 0
-
2020-04-08 09:38
(1)
Przecież oni już mają trakcję do ładowania trolejbusów rozwieszoną na ulicach.
Kupili trolejbusy niekompatybilne z istniejącą siecią trakcyjną?
A to barany.- 15 2
-
2020-04-08 19:28
Ale tylko rozwieszona na części ulic w dzielnicach . Chyba zapomniałeś/aś że dzielnice północne , witomino , chwarzno , płyta redłowska , kamiena góra i wzgórze maksymiljana niemają ani kawałka sieci trakcyjnej
- 1 0
-
2020-04-08 09:41
elektryku
to chyba kawal unia przesowa wszystkie srodki na walke z koronawirusem a tu jakies mzonki
- 3 1
-
2020-04-08 09:56
Elektryczne są trajtki i wystarczy
- 13 1
-
2020-04-08 10:01
W Gdyni już są elektryki, więc po co kolejne.
Sam zakup autobusu to pikuś, kasę się trzepie na servisie.
- 12 1
-
2020-04-08 10:01
Tyle kasy wydali na te druty
....a teraz będą inwestować w nową technologię
- 17 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.