• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: 16 mln za ładowarki do autobusów elektrycznych

rb
8 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Elektryczny autobus w ramach testów jeździł po Gdyni kilka dni, m.in. w Tłusty Czwartek. Elektryczny autobus w ramach testów jeździł po Gdyni kilka dni, m.in. w Tłusty Czwartek.

Ok. 16,5 mln zł mają kosztować ładowarki do 24 elektrycznych autobusów, które będą pojawiały się w Gdyni od 2022 roku. Część z nich znajdzie się w bazie PKA, a pozostałe zostaną zamontowane na pętlach i przystankach w mieście. Przetarg na dostawę urządzeń ma zostać rozstrzygnięty w maju.



Przypomnijmy:

  1. Władze Gdyni w lutym podpisały umowę na unijne dofinansowanie, które umożliwi zakup 24 nowych elektrycznych autobusów.
  2. Będzie to 16 standardowych i osiem przegubowych pojazdów.
  3. Wartość projektu jest szacowana na 80 mln zł, z czego 70 mln to pieniądze z UE.

By pojazdy mogły swobodnie jeździć po Gdyni konieczny jest również montaż odpowiedniej infrastruktury w postaci ładowarek.

Wolne ładowarki w bazie, szybkie na pętlach



Zanim miasto zamówi autobusy, chce otrzymać 11 urządzeń, każde składające się z dwóch stanowisk, które zostaną zamontowane w bazie Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej przy ul. Platynowej. Dodatkowo zostanie zamontowanych siedem stacji szybkiego ładowania na pętlach w mieście.

- Ogłoszenie przetargu z długim terminem realizacji w trakcie epidemii koronowirusa może pozwolić na uzyskanie atrakcyjnej ceny od oferentów. Przypominam, że zakup elektrobusów i ładowarek dofinansowuje w 85 proc. Unia Europejska - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM.
Inwestycja w bazie PKA obejmuje także budowę miejsc postojowych, rozbudowę placu manewrowego na zajezdni autobusowej. Ładowarki do tzw. wolnego ładowania typu plug-in mają zostać dostarczone w ciągu 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Szacunkowa wartość tej części zamówienia to ok. 6,5 mln zł.

Druga część zamówienia obejmuje zaprojektowanie oraz i budowę siedmiu stanowisk szybkiego ładowania autobusów wraz z niezbędną infrastrukturą i ewentualną korektą układu drogowego w różnych częściach miasta.

Podwójne stacje szybkiego ładowania pojawią się przy Dom Marynarza u zbiegu al. Marszałka Piłsudskiego i ul. Tetmajera. Kolejne dwie na Witominie Leśniczówce - przy przystanku końcowym na ul. II Morskiego Pułku Strzelców.

Pojedyncze ładowarki staną przy Dworcu Morskim obok Muzeum Emigracji - na przystanku końcowym na ul. Polskiej, na Oksywiu - przy przystanku końcowym na ul. Godebskiego oraz na placu Kaszubskim - przy przystanku końcowym na ul. Wójta Radtkego.

6 maja otwarcie kopert z ofertami



Każda z ładowarek ma zapewniać ładowanie z mocą nie mniejszą niż 400 kw. Wartość urządzeń wraz z pozostałymi inwestycjami to ok. 10 mln zł. Mają być dostarczone i zamontowane półtora roku po podpisaniu umowy.

Otwarcie kopert z ofertami nastąpi 6 maja. Najważniejszym kryterium będzie cena (74 proc.), później okres gwarancji (13 proc.) i sprawność energetyczna (13 proc).

Elektryczny autobus jeździł po Gdyni testowo m.in. w Tłusty Czwartek

rb

Miejsca

  • ZKM w Gdyni Gdynia, Zakręt do Oksywia 10
  • PKA Gdynia, Platynowa 19/21

Opinie (97) 2 zablokowane

  • Czy ktos z Was kupil kiedys

    Telefon bez ładowarki? Mamy Gdyni potężną bazę trolejbusową. Tam jest miejsce dla wszelkich "elektrykow",serwis i znajomość tematu. ZKM się zaplatal a PKA zobaczyła że konia kuja i sama noge podnosi.

    • 13 1

  • ZKM ratuje "Palantowa" (4)

    Za wszelką cenę. Nawet niestraszne im wystawianie UM na posmiewisko. Teraz w małej bazie będzie dodatkowy dział, elektryczny? Gratuluję dobrego samopoczucia! Tylko komu? Wszystkim zza biurka? Chyba tak. Zza biurka wszystko widać najlepiej...

    • 12 2

    • (2)

      Platynowa skasowala ostatniego jelczo mercedesa na świecie, osoba za to odpowiedzialna powinna zostac publicznie wychlostana bowiem jest prostakiem.

      • 6 2

      • Mogłeś odkupić (1)

        • 1 1

        • Ale oni maja warunki na utrzymanie wozu. Ja nie. Poza tym firma pieniadze ma - te wszystkie kadry kase kosza.

          • 1 1

    • a ty lepiej zza monitora mądryś jak koteł jarka

      • 0 0

  • Gdynia miasto z morza

    Stan umysłu, poziom ekspert.

    • 5 1

  • Częstotliwość kursowania!

    Dla pasażerów ważna jest częstotliwość kursowania. To czy autobus jest elektryczny, to sprawa drugorzędna.

    • 14 0

  • Gdynia mistrzem marnotrawstwa (1)

    Kolejny przykład całkowicie nietrafionych inwestycji ferajny gryzonia

    • 15 1

    • To Ty nie pamiętasz ile jadu sie rozlalo gdy byl artykul o zakupie używanych autobusów z Genewy?

      • 0 0

  • (1)

    Przecież oni już mają trakcję do ładowania trolejbusów rozwieszoną na ulicach.

    Kupili trolejbusy niekompatybilne z istniejącą siecią trakcyjną?
    A to barany.

    • 15 2

    • Ale tylko rozwieszona na części ulic w dzielnicach . Chyba zapomniałeś/aś że dzielnice północne , witomino , chwarzno , płyta redłowska , kamiena góra i wzgórze maksymiljana niemają ani kawałka sieci trakcyjnej

      • 1 0

  • elektryku

    to chyba kawal unia przesowa wszystkie srodki na walke z koronawirusem a tu jakies mzonki

    • 3 1

  • Elektryczne są trajtki i wystarczy

    • 13 1

  • W Gdyni już są elektryki, więc po co kolejne.

    Sam zakup autobusu to pikuś, kasę się trzepie na servisie.

    • 12 1

  • Tyle kasy wydali na te druty

    ....a teraz będą inwestować w nową technologię

    • 17 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane