- 1 Marsz życia przeszedł przez Gdańsk (496 opinii)
- 2 Oponami rezerwują miejsca do parkowania (174 opinie)
- 3 Ograniczenie do 50 km/h nie ma sensu (56 opinii)
- 4 Wyburzenia w UCK. Będą utrudnienia (10 opinii)
- 5 9 mln zł za naprawę kwatery na Szadółkach (15 opinii)
- 6 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (183 opinie)
Gdynia: 16 mln za ładowarki do autobusów elektrycznych
Ok. 16,5 mln zł mają kosztować ładowarki do 24 elektrycznych autobusów, które będą pojawiały się w Gdyni od 2022 roku. Część z nich znajdzie się w bazie PKA, a pozostałe zostaną zamontowane na pętlach i przystankach w mieście. Przetarg na dostawę urządzeń ma zostać rozstrzygnięty w maju.
Przypomnijmy:
- Władze Gdyni w lutym podpisały umowę na unijne dofinansowanie, które umożliwi zakup 24 nowych elektrycznych autobusów.
- Będzie to 16 standardowych i osiem przegubowych pojazdów.
- Wartość projektu jest szacowana na 80 mln zł, z czego 70 mln to pieniądze z UE.
By pojazdy mogły swobodnie jeździć po Gdyni konieczny jest również montaż odpowiedniej infrastruktury w postaci ładowarek.
Wolne ładowarki w bazie, szybkie na pętlach
Zanim miasto zamówi autobusy, chce otrzymać 11 urządzeń, każde składające się z dwóch stanowisk, które zostaną zamontowane w bazie Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej przy ul. Platynowej. Dodatkowo zostanie zamontowanych siedem stacji szybkiego ładowania na pętlach w mieście.
- Ogłoszenie przetargu z długim terminem realizacji w trakcie epidemii koronowirusa może pozwolić na uzyskanie atrakcyjnej ceny od oferentów. Przypominam, że zakup elektrobusów i ładowarek dofinansowuje w 85 proc. Unia Europejska - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM.
Inwestycja w bazie PKA obejmuje także budowę miejsc postojowych, rozbudowę placu manewrowego na zajezdni autobusowej. Ładowarki do tzw. wolnego ładowania typu plug-in mają zostać dostarczone w ciągu 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Szacunkowa wartość tej części zamówienia to ok. 6,5 mln zł.
Druga część zamówienia obejmuje zaprojektowanie oraz i budowę siedmiu stanowisk szybkiego ładowania autobusów wraz z niezbędną infrastrukturą i ewentualną korektą układu drogowego w różnych częściach miasta.
Podwójne stacje szybkiego ładowania pojawią się przy Dom Marynarza u zbiegu al. Marszałka Piłsudskiego i ul. Tetmajera. Kolejne dwie na Witominie Leśniczówce - przy przystanku końcowym na ul. II Morskiego Pułku Strzelców.
Pojedyncze ładowarki staną przy Dworcu Morskim obok Muzeum Emigracji - na przystanku końcowym na ul. Polskiej, na Oksywiu - przy przystanku końcowym na ul. Godebskiego oraz na placu Kaszubskim - przy przystanku końcowym na ul. Wójta Radtkego.
6 maja otwarcie kopert z ofertami
Każda z ładowarek ma zapewniać ładowanie z mocą nie mniejszą niż 400 kw. Wartość urządzeń wraz z pozostałymi inwestycjami to ok. 10 mln zł. Mają być dostarczone i zamontowane półtora roku po podpisaniu umowy.
Otwarcie kopert z ofertami nastąpi 6 maja. Najważniejszym kryterium będzie cena (74 proc.), później okres gwarancji (13 proc.) i sprawność energetyczna (13 proc).
Elektryczny autobus jeździł po Gdyni testowo m.in. w Tłusty Czwartek
Miejsca
Opinie (97) 2 zablokowane
-
2020-04-08 10:10
Piękny Miś. (2)
Ta cała "pseudo ekologia" wyjdzie nam wszystkim bokiem.
- 16 3
-
2020-04-08 11:12
tobie bokiem wyszedł rozum :) (1)
- 1 4
-
2020-04-08 11:29
skoro tak mówisz...
Wiesz co mówią o polemice z ...
- 1 0
-
2020-04-08 10:37
a szczurze błazny widzę dalej żyją w matrixie
- 9 2
-
2020-04-08 10:43
I co z tego
W tym czasie nie ma co się podniecać tym bo to nie pora i czas należy martwić się nie wydolnymi szpitalami bo takie są i należy rzeczy nazywać po imieniu. Co mieszkańcom po autobusach a będzie miał kto nimi jeździć za rok lub dwa. Kasę niestety trzeba przekierować na szpitale straszne ale prawdziwe.
- 6 1
-
2020-04-08 11:17
Eko s*eko. Przecież gdzieś spalają węgiel, żeby zrobić ten prąd...
- 6 1
-
2020-04-08 11:48
Pomyślmy o przeżyciu obecnej sytuacji.
Wydawajmy tylko pieniądze na ratowanie życia ludzkiego.
Następnie wydawajmy na niezbędne do powrotu do normalności.
Przecież chcemy do jakiegoś minimum wrócić jak przeżyjemy.
Miłego dnia.- 3 0
-
2020-04-08 12:28
drogie ładowarki
drogie akumulatory, drogi prąd. Tania ropa.
- 3 0
-
2020-04-08 13:54
(1)
kupili autobusy bez ładowarek, super!
- 3 0
-
2020-04-19 13:30
człowieku czytaj ze zrozumieniem nikt nie kupił jeszcze autobusów bo nie było jeszcze przetargu przetarg ma być najpierw na ładowarki
- 0 0
-
2020-04-08 14:20
Ciekawe ile gdynia wyda na niwe akumulatory?
Pewnie autobusy pójdą na złom bo akumulatory sa bardzo drogie. W pierwszym roku dajmy na to zasięg będzie na 400km, w drugim 300km, w trzecim 200km i staniebsie jasne ze obecna technologia to szajs i nieoplacalna inwestycja. Idea szczytna ale tylko tyle. Elektryki sa nieopłacalne A ioe kosztuje energię wyprodukowanie aku, ich lądowanie i utylizacja? Wyjdzie ze bardziej eco jest benzyna czy ropa.
- 5 1
-
2020-04-08 14:55
Ciekawe
Mówią o tym już od dawna a...dopiero co wyremontowali pętlę Dom Marynarza. Więc zaraz znowu będzie pruta żeby postawić tam ładowarkę. I kto za to płaci? Czy może ktoś od zarządzania i koordynacji by wziął to na klatę i odpowiedział? Ale nie...pewnie ten wpis jako niewygodny zaraz zostanie usunięty.
- 4 0
-
2020-04-08 15:03
Zaduma
A będzie miał kto tym jeździć za rok po pandemi szpitale jadą już że wszystkim na oparach. Pacjenci onkologiczni mieli mieć nie utrudniony dostęp a tez mają porady i wizyty tylko i wyłącznie na telefon co innego chodzący na chemię. To wszystko tylko tak pięknie wygląda słownie mówione w telewizji w praktyce o 360 stopni w tył. Nie zajmujmy się taborem tylko czy będzie miał nas ktoś leczyć we wszystkich specjalnościach na cmentarzach już dawno brakuje parceli nawet z tym kłopot.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.