- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (424 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (279 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (75 opinii)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (116 opinii)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (129 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (31 opinii)
Gdynia Główna: remont pełen usterek
Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.
- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.
- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.
Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.
PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.
- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Miejsca
Opinie (258) ponad 10 zablokowanych
-
2012-06-04 19:48
Niech oni sobie Urząd Miasta tą kostką wyłożą.
Ja pitolę, niedługo całą Gdynię tym obłożą.
- 0 0
-
2012-01-10 13:08
budynek główny pod dachem i gołębie (1)
zwróćcie uwagę na bud. główny dworca pod dachem są tam szprosy albo wykusze - nie wiem jak to się "mówi" tam już zalegają gołębie o obsrywają nową elewację- nikt nie pomyślał aby dać tam jakie zabezpieczenia przed gołębiami.
Przejście z tunelu do SKM brudne smierdzace i obsikane !!!
W przeciągu 2 lat 1 raz widziałem tam SOK lub patrol policji.
Nie znam się na architekturze ale jakoś faktycznie wejście na 5 peron nieco za wąskie i te wiaty za daleko od siebie, tablice z miejscowością są "zaokrąglone" wiaty prostokątne - nie pasuje do siebie.- 2 0
-
2012-05-28 13:36
policja
a jaki sok mieli? pomarańczowy? :P
- 0 0
-
2012-01-10 06:09
No tak... był przetarg... (8)
... niskie ceny, krótkie terminy a SIWZ za mało precyzyjny. Niestety dobry SIWZ to praktycznie projekt. O karach umownych również nie można zapomnieć ani odpuścić.
- 125 0
-
2012-01-10 07:52
a gdzie ankieta? (7)
co się stało z tak populistycznymi pytaniami?
- 12 0
-
2012-01-10 08:39
Ankieta (6)
Co sądzisz o peronie:
- raczej tak,
- raczej nie.
:)))- 19 0
-
2012-01-10 12:41
co powinno znaleźć się na peronie: (4)
A. wiata
B. chodnik
C. pociąg
można wybrać tylko jedną odpowiedź :)- 10 0
-
2012-01-10 13:17
(3)
Na peronie między wiatami powinni znaleźć sie projektanci oraz ci co projekt zatwierdzili i powinni sobie postać na deszczu kilkanaście godzin, dla urozmaicenia potoczyc sobie walizki na kółeczkach po brukowanej nawierzchni wpatrując się w wąskie przejście kiedy wreszcie padnie hasło: koniec pokuty!
- 8 1
-
2012-04-16 10:07
Włodku z Gdyni to jest peron! czyli element dworca kolejowego lub autobusowego służący do bezpiecznego wsiadania i wysiadania podróżnych oraz ładowania bagażu.
Obok znajduje się budynek w którym to podróżni będą sobie mogli posiedzieć w poczekalniach, barach i kawiarniach zrobić zakupy i inne rzeczy które robią "turyści"
nie oddali stacji kolejowej w całości a już bezsensowny trolling...- 0 0
-
2012-01-10 13:28
Projektantów trzeba sprawdzić. (1)
Trzeba także sprawdzic czy lewa szyna nie jest zamieniona z prawą i czy tor położono w dobrym kierunku. W ruchu kolejowym jak i drogowym obowiązuje ruch prawostronny.
- 3 0
-
2012-01-10 18:20
U nas jedyny słuszny kierunek: zrobić za jak najmniej a zarobic jak najwięcej
- 1 0
-
2012-01-10 15:01
Marian czy ty mnie kochasz czy nie kochasz? - No.
- 2 2
-
2012-04-15 23:15
No przynajmniej Gdańska Głównego jeszcze nie zniszczyli...
Na serio teraz to chyba najładniejszy peron dalekobieżny bo jeszcze za niego się nie wzięli XD ROTFL!!
- 0 0
-
2012-01-10 06:50
Tania sensacja i nic więcej - 100 czy 200 metrów? (2)
To ile w końcu jest tych metrów?
Na początku piszecie :
"Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów"
Pod fotografią widnieje inny opis:
"Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy. "- 13 37
-
2012-04-15 18:12
To zależy
To zależy od tego czy mierzymy w jedną stronę , czy tam i z powrotem.
- 0 0
-
2012-01-10 08:32
180
W tekście jest taka odległośc podana. Zarówno 180 jak 200 to ponad 100 :)
- 8 0
-
2012-04-15 07:25
bezpicznie?
takie kafelki przy wyjsciu z pociagu?
to chyba cos nie tak w deczszu czy sniegu jak ktos wysiadjac sie poslizgnie i to np, z dzieckiem?- 0 0
-
2012-01-10 10:41
Fuszerek jest znacznie więcej (3)
Na peronie ustawiono chyba z setkę słupów, słupków i słupeczków. Oczywiście nie w jednej linii - to byłoby zbyt eleganckie jak na możliwości PLK. Zbyt mało przeszkadzałyby pasażerom w mijaniu się na peronie.
Tablice z nazwą stacji i numerem peronu wykonano jako pancerne rury, jakby miały bronić dostępu do peronu przed czołgami.
Projektanci i kolejarze (któryś z nich zatwierdził ten ohydny projekt) nigdy nie słyszeli zapewne o tablicach podwieszanych pod wiatą i podświetlanych.
Krawędzie peronu wyłożono różowymi płytami. To ci dopiero kolejowa estetyka! Nie wiem do czego mają one pasować.
Żeby było jasne - kolor różowy, czy raczej różowopodobny nie jest kolorem ostrzegawczym wymaganym jakimikolwiek przepisami kolejowymi PKP, ani tym bardziej międzynarodowymi.
Ławki ustawiono pod jedną z krawędzi wiaty, a nie w jej osi i zarazem osi peronu. Bo po co, jak będzie deszcz i wiatr to sobie ktoś zmoknie i już.
I ten terkoczący polbruk. Największa zakała wśród stosowanych nawierzchni chodnikowych. Ileż lat jeszcze będziemy się z tym męczyć?
Żeby nie było, że to koniec niespodzianek, to od strony ul. Morskiej stanie 3 - 5 metrowy betonowy ekran dźwiękochłonny, co by pociągi nie hałasowały na Morskiej, gdzie największym generatorem hałasu są toczące się niemal non stop samochody! To dopiero żart!
A jak być powinno - wystarczy się przejść na peron SKM - zwłaszcza na Wzgórzu Maksymiliana. Tak powinien wyglądać nowoczesny peron kolejowy.- 17 0
-
2012-01-10 11:15
wszystko racja z jednym wyjątkiem. (2)
Ekran dźwiękochłonny ma izolować pasażerów kontemplujących piękno peronu przy czekaniu na opóźniony pociąg od hałasu ulicznego z ul. Morskiej.
- 2 0
-
2012-01-10 13:10
(1)
Na taki peron to ja kontem pluję
- 1 0
-
2012-03-03 00:11
rysio
ja pracowalem na peronie nr 5 i to nie zalezy od nas tylko projektant taka fuszerke odwala my tylko robimy co nam kaza
- 0 0
-
2012-01-11 22:10
Dlaczego zwężono wejście na peron?
zbyt mało pasażerów
- 1 0
-
2012-01-11 22:09
i to jest ten PĘPEK ŚWIATA
to niby lepsze miasto gdzie wszystko rzekomo wychodzi lepiej niż gdzie indziej. KUPA ŚMICHU I OKOLIC
- 0 0
-
2012-01-10 15:20
Teraz wam coś powiem. (2)
Ponarzekamy, popiszemy i wicie co się zmieni? Nic.
- 3 0
-
2012-01-11 16:52
inni ponarzekali, popisali
i oto jest efekt
www . frag . org . pl / odpowiedz-ministra-andrzeja-massela-w-sprawie-remontu-peronow-dworca-gdynia-glowna,p51 . html
usuń spacje i sam go poznasz na własne oczy. a redaktor sielski powinien ze wstydu spłonąć, że znowu pobiera ciężką prace innych i sobie przypisuje zasługi. dalej chłopcy z fragu!!- 0 0
-
2012-01-10 15:23
co znaczy - nic się nie zmieni?
za parę lat będą budować perony, dworce, stadiony, autostrady i zrobią jeszcze gorzej. Cieszmy się, że nie sp. całkowicie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.