• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia Główna: remont pełen usterek

Michał Sielski
10 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką". Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką".

Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.



Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy. Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy.
Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości. Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości.
Dlaczego zwężono wejście na peron? Dlaczego zwężono wejście na peron?
Remont budynku dworca jeszcze trwa, podobnie jak wykonywany w ramach przebudowy trasy do Warszawy całkowity remont peronów. Myliłby się jednak ten, kto by pomyślał, że teraz będzie już tylko lepiej. Wdrożone przy remoncie peronu numer 5 rozwiązania są według korzystających z niego pasażerów całkowicie niefunkcjonalne, o czym pisaliśmy już w listopadzie.

- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.

- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.

Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.

PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.

- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Miejsca

Opinie (258) ponad 10 zablokowanych

  • Niech oni sobie Urząd Miasta tą kostką wyłożą.

    Ja pitolę, niedługo całą Gdynię tym obłożą.

    • 0 0

  • budynek główny pod dachem i gołębie (1)

    zwróćcie uwagę na bud. główny dworca pod dachem są tam szprosy albo wykusze - nie wiem jak to się "mówi" tam już zalegają gołębie o obsrywają nową elewację- nikt nie pomyślał aby dać tam jakie zabezpieczenia przed gołębiami.
    Przejście z tunelu do SKM brudne smierdzace i obsikane !!!
    W przeciągu 2 lat 1 raz widziałem tam SOK lub patrol policji.
    Nie znam się na architekturze ale jakoś faktycznie wejście na 5 peron nieco za wąskie i te wiaty za daleko od siebie, tablice z miejscowością są "zaokrąglone" wiaty prostokątne - nie pasuje do siebie.

    • 2 0

    • policja

      a jaki sok mieli? pomarańczowy? :P

      • 0 0

  • No tak... był przetarg... (8)

    ... niskie ceny, krótkie terminy a SIWZ za mało precyzyjny. Niestety dobry SIWZ to praktycznie projekt. O karach umownych również nie można zapomnieć ani odpuścić.

    • 125 0

    • a gdzie ankieta? (7)

      co się stało z tak populistycznymi pytaniami?

      • 12 0

      • Ankieta (6)

        Co sądzisz o peronie:
        - raczej tak,
        - raczej nie.

        :)))

        • 19 0

        • co powinno znaleźć się na peronie: (4)

          A. wiata
          B. chodnik
          C. pociąg

          można wybrać tylko jedną odpowiedź :)

          • 10 0

          • (3)

            Na peronie między wiatami powinni znaleźć sie projektanci oraz ci co projekt zatwierdzili i powinni sobie postać na deszczu kilkanaście godzin, dla urozmaicenia potoczyc sobie walizki na kółeczkach po brukowanej nawierzchni wpatrując się w wąskie przejście kiedy wreszcie padnie hasło: koniec pokuty!

            • 8 1

            • Włodku z Gdyni to jest peron! czyli element dworca kolejowego lub autobusowego służący do bezpiecznego wsiadania i wysiadania podróżnych oraz ładowania bagażu.
              Obok znajduje się budynek w którym to podróżni będą sobie mogli posiedzieć w poczekalniach, barach i kawiarniach zrobić zakupy i inne rzeczy które robią "turyści"
              nie oddali stacji kolejowej w całości a już bezsensowny trolling...

              • 0 0

            • Projektantów trzeba sprawdzić. (1)

              Trzeba także sprawdzic czy lewa szyna nie jest zamieniona z prawą i czy tor położono w dobrym kierunku. W ruchu kolejowym jak i drogowym obowiązuje ruch prawostronny.

              • 3 0

              • U nas jedyny słuszny kierunek: zrobić za jak najmniej a zarobic jak najwięcej

                • 1 0

        • Marian czy ty mnie kochasz czy nie kochasz? - No.

          • 2 2

  • No przynajmniej Gdańska Głównego jeszcze nie zniszczyli...

    Na serio teraz to chyba najładniejszy peron dalekobieżny bo jeszcze za niego się nie wzięli XD ROTFL!!

    • 0 0

  • Tania sensacja i nic więcej - 100 czy 200 metrów? (2)

    To ile w końcu jest tych metrów?
    Na początku piszecie :
    "Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów"
    Pod fotografią widnieje inny opis:
    "Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy. "

    • 13 37

    • To zależy

      To zależy od tego czy mierzymy w jedną stronę , czy tam i z powrotem.

      • 0 0

    • 180

      W tekście jest taka odległośc podana. Zarówno 180 jak 200 to ponad 100 :)

      • 8 0

  • bezpicznie?

    takie kafelki przy wyjsciu z pociagu?
    to chyba cos nie tak w deczszu czy sniegu jak ktos wysiadjac sie poslizgnie i to np, z dzieckiem?

    • 0 0

  • Fuszerek jest znacznie więcej (3)

    Na peronie ustawiono chyba z setkę słupów, słupków i słupeczków. Oczywiście nie w jednej linii - to byłoby zbyt eleganckie jak na możliwości PLK. Zbyt mało przeszkadzałyby pasażerom w mijaniu się na peronie.

    Tablice z nazwą stacji i numerem peronu wykonano jako pancerne rury, jakby miały bronić dostępu do peronu przed czołgami.
    Projektanci i kolejarze (któryś z nich zatwierdził ten ohydny projekt) nigdy nie słyszeli zapewne o tablicach podwieszanych pod wiatą i podświetlanych.

    Krawędzie peronu wyłożono różowymi płytami. To ci dopiero kolejowa estetyka! Nie wiem do czego mają one pasować.
    Żeby było jasne - kolor różowy, czy raczej różowopodobny nie jest kolorem ostrzegawczym wymaganym jakimikolwiek przepisami kolejowymi PKP, ani tym bardziej międzynarodowymi.

    Ławki ustawiono pod jedną z krawędzi wiaty, a nie w jej osi i zarazem osi peronu. Bo po co, jak będzie deszcz i wiatr to sobie ktoś zmoknie i już.

    I ten terkoczący polbruk. Największa zakała wśród stosowanych nawierzchni chodnikowych. Ileż lat jeszcze będziemy się z tym męczyć?

    Żeby nie było, że to koniec niespodzianek, to od strony ul. Morskiej stanie 3 - 5 metrowy betonowy ekran dźwiękochłonny, co by pociągi nie hałasowały na Morskiej, gdzie największym generatorem hałasu są toczące się niemal non stop samochody! To dopiero żart!

    A jak być powinno - wystarczy się przejść na peron SKM - zwłaszcza na Wzgórzu Maksymiliana. Tak powinien wyglądać nowoczesny peron kolejowy.

    • 17 0

    • wszystko racja z jednym wyjątkiem. (2)

      Ekran dźwiękochłonny ma izolować pasażerów kontemplujących piękno peronu przy czekaniu na opóźniony pociąg od hałasu ulicznego z ul. Morskiej.

      • 2 0

      • (1)

        Na taki peron to ja kontem pluję

        • 1 0

        • rysio

          ja pracowalem na peronie nr 5 i to nie zalezy od nas tylko projektant taka fuszerke odwala my tylko robimy co nam kaza

          • 0 0

  • Dlaczego zwężono wejście na peron?

    zbyt mało pasażerów

    • 1 0

  • i to jest ten PĘPEK ŚWIATA

    to niby lepsze miasto gdzie wszystko rzekomo wychodzi lepiej niż gdzie indziej. KUPA ŚMICHU I OKOLIC

    • 0 0

  • Teraz wam coś powiem. (2)

    Ponarzekamy, popiszemy i wicie co się zmieni? Nic.

    • 3 0

    • inni ponarzekali, popisali

      i oto jest efekt
      www . frag . org . pl / odpowiedz-ministra-andrzeja-massela-w-sprawie-remontu-peronow-dworca-gdynia-glowna,p51 . html
      usuń spacje i sam go poznasz na własne oczy. a redaktor sielski powinien ze wstydu spłonąć, że znowu pobiera ciężką prace innych i sobie przypisuje zasługi. dalej chłopcy z fragu!!

      • 0 0

    • co znaczy - nic się nie zmieni?

      za parę lat będą budować perony, dworce, stadiony, autostrady i zrobią jeszcze gorzej. Cieszmy się, że nie sp. całkowicie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane