• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia Główna: remont pełen usterek

Michał Sielski
10 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką". Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką".

Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.



Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy. Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy.
Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości. Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości.
Dlaczego zwężono wejście na peron? Dlaczego zwężono wejście na peron?
Remont budynku dworca jeszcze trwa, podobnie jak wykonywany w ramach przebudowy trasy do Warszawy całkowity remont peronów. Myliłby się jednak ten, kto by pomyślał, że teraz będzie już tylko lepiej. Wdrożone przy remoncie peronu numer 5 rozwiązania są według korzystających z niego pasażerów całkowicie niefunkcjonalne, o czym pisaliśmy już w listopadzie.

- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.

- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.

Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.

PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.

- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Miejsca

Opinie (258) ponad 10 zablokowanych

  • Gdynia miastem za kotarą !

    • 8 2

  • To nie wyglada jak peron

    Ale jak ława fundamentowa pod słupy.

    • 10 0

  • A który ćwok zatwierdził projekt takiego peronu?

    Wykonawca robi tylko to, co jest w projekcie. Tak samo z kretyńskim ustawieniem drogowskazów na węźle Karczemki, o czym już była mowa w jakimś artykule.

    • 15 0

  • Ten peron to porażka

    Z punktu widzenia pasażera po remoncie nie jest lepiej niż przed remontem. Jest inaczej.

    • 10 0

  • zwężone wejście

    Mistrzostwem świata było zwężenie głównego wejścia na perony w Tczewie o POŁOWĘ - celem przystosowania wejścia dla niepełnosprawnych. Jakoś nie wierzę aby te schody poszerzyli :))

    • 7 1

  • Tanio bo tanio, wiadomo, ale od czego jest nadzór? Można sobie ot tak zaprojektować a potem zbudować wejście na peron o szerokości 2,5 metra i nikogo to nie zainteresuje aż będzie gotowe? Normalnie peron 5 i 3/4.

    • 6 1

  • Widać jesteśmy bogatym krajem i stać nas żeby robić wszystko kilka razy. Tylko biedacy robią wszystko dobrze za pierwszym razem.

    • 18 0

  • Trzeba było zrobić

    międzynarodowy konkurs na projekt peronu!
    Gdańsk nawet na kładkę do Ołowianki robi !
    pozdr.

    • 18 1

  • poza tym estetyka powala!!! wygląda jak wielkie g z castoramowej blachy falistej....

    • 23 1

  • Tytuł jest błędny - sugeruje błędy wykonawcze, a nie projektowe; a o tych właśnie mowa w artykule powyżej.

    Na miejscu generalnego wykonawcy zażądałbym zmiany tytułu.

    • 101 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane