- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (94 opinie)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (41 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (305 opinii)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (13 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Gdynia Główna: remont pełen usterek
Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.
- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.
- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.
Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.
PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.
- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Miejsca
Opinie (258) ponad 10 zablokowanych
-
2012-01-10 07:31
Gdynia miastem za kotarą !
- 8 2
-
2012-01-10 07:25
To nie wyglada jak peron
Ale jak ława fundamentowa pod słupy.
- 10 0
-
2012-01-10 07:23
A który ćwok zatwierdził projekt takiego peronu?
Wykonawca robi tylko to, co jest w projekcie. Tak samo z kretyńskim ustawieniem drogowskazów na węźle Karczemki, o czym już była mowa w jakimś artykule.
- 15 0
-
2012-01-10 07:21
Ten peron to porażka
Z punktu widzenia pasażera po remoncie nie jest lepiej niż przed remontem. Jest inaczej.
- 10 0
-
2012-01-10 07:16
zwężone wejście
Mistrzostwem świata było zwężenie głównego wejścia na perony w Tczewie o POŁOWĘ - celem przystosowania wejścia dla niepełnosprawnych. Jakoś nie wierzę aby te schody poszerzyli :))
- 7 1
-
2012-01-10 07:13
Tanio bo tanio, wiadomo, ale od czego jest nadzór? Można sobie ot tak zaprojektować a potem zbudować wejście na peron o szerokości 2,5 metra i nikogo to nie zainteresuje aż będzie gotowe? Normalnie peron 5 i 3/4.
- 6 1
-
2012-01-10 07:11
Widać jesteśmy bogatym krajem i stać nas żeby robić wszystko kilka razy. Tylko biedacy robią wszystko dobrze za pierwszym razem.
- 18 0
-
2012-01-10 06:56
Trzeba było zrobić
międzynarodowy konkurs na projekt peronu!
Gdańsk nawet na kładkę do Ołowianki robi !
pozdr.- 18 1
-
2012-01-10 06:52
poza tym estetyka powala!!! wygląda jak wielkie g z castoramowej blachy falistej....
- 23 1
-
2012-01-10 06:45
Tytuł jest błędny - sugeruje błędy wykonawcze, a nie projektowe; a o tych właśnie mowa w artykule powyżej.
Na miejscu generalnego wykonawcy zażądałbym zmiany tytułu.
- 101 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.