• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia Główna: remont pełen usterek

Michał Sielski
10 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką". Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką".

Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.



Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy. Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy.
Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości. Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości.
Dlaczego zwężono wejście na peron? Dlaczego zwężono wejście na peron?
Remont budynku dworca jeszcze trwa, podobnie jak wykonywany w ramach przebudowy trasy do Warszawy całkowity remont peronów. Myliłby się jednak ten, kto by pomyślał, że teraz będzie już tylko lepiej. Wdrożone przy remoncie peronu numer 5 rozwiązania są według korzystających z niego pasażerów całkowicie niefunkcjonalne, o czym pisaliśmy już w listopadzie.

- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.

- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.

Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.

PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.

- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Miejsca

Opinie (258) ponad 10 zablokowanych

  • A bo to po raz pierwszy ? (35)

    Ale nie ma zmartwienia. W Gdyni szyją mega kotarę za milion osiemset. Zawsze można nią zasłonić ten peron.

    • 234 44

    • (13)

      A co ma Gdynia do tego? To teren I inwestycja PKP

      • 26 12

      • Idąc tym tokiem myślowym - wszystkie dworce w Polsce powinny być jednakowe, najtańsze. (4)

        Więc dlaczego w Łodzi i Poznaniu budują się najnowocześniejsze dworce, z podziwu godnym, rozmachem. Dlaczego w Sopocie zastanawiają się nad takim, czy innym wyglądem dworca. Może w tych miastach jest inna władza, a może inaczej rozumieją pojęcie wizytówki miasta, a może mają kasę, żeby dołożyć, w przeciwieństwie do Gdyni ?

        • 4 2

        • dlatego , że koń sierwator zabytkuf zablokował projekt nowego dworca twierdząc, (3)

          że ten paskud co teraz stoi jest ponoć zabytkiem. I tym sposobem mamy jeden z najbrzydszych, pokomuszych dworców w Polsce. A można było zrobić taki jak w Poznaniu!

          • 0 8

          • To co by PKP zbudowało w miejscu obcenego budynku dworca... (1)

            wyraźnie widać właśnie na przykładzie peronów - beton popędzany tandetnymi wiatami które nikogo od deszczu nie chronią - wtedy to byłby lament że wcześniej był duży budynek dworca a obecnie betonowy jest barak zapewne z biedronką

            • 2 1

            • zobacz sobie dworzec w Poznaniu

              tak powinien wyglądać nasz!

              • 1 0

          • Wydaje mi się, że można było zachować budynek starego dworca jako front,

            a z tyłu dobudować nowoczesną halę nad peronami. Nie byłoby problemu, ze coś jest za krótkie, czy wąskie itd.

            • 4 0

      • nie ważne jaki będzie artykuł, ale jeśli tylko znajdzie się w nim słowo Gdynia, to będzie to pole do popisu dla nieudaczników, (7)

        którzy nawet nie potrafią czytać ze zrozumieniem, a co dopiero umieć funkcjonować normalnie w społeczeństwie

        • 34 15

        • Nie ma jak w Gdyni. (6)

          • 13 12

          • ja może wyjaśnię co ma Gdynia do tego: (5)

            • 0 5

            • (4)

              Urząd Miasta powinien interesować sie tym co się dzieje w mieście, także inwestycjami prywatnymi i kolejowymi. Skoro widzieli w dokumentacji na jakim poziomie ma być wykonany peron, powinni się tym zainteresować i pisać do PLK. Nie zrobili tego, a więc nie interesują się tym...
              ...chociaż - gdynski Urząd Miasta sam taki sam poziom estetyki pokazuje nam w Śródmieściu (Na Skwerze, JPII), na węźle Wzgórze czy w Orłowie

              • 9 7

              • zatem pewnie przypominasz sobie dlaczego negocjacje Gdańska z PKP odnośnie przebudowy dworca we Wrzeszczu zakończyły się (3)

                fiaskiem?

                • 5 1

              • Zatem, po pierwsze ma trzy dworce - Główny, Oliwa, Wrzeszcz, (2)

                Gdynia ma problem z jednym jedynym. Wrzeszcz nie jest najważniejszy z tych trzech i myślę, ze gdyby dorzucili kasy, czego chciało PKP, negocjacje nie byłyby fiaskiem

                • 3 7

              • Lepszy jeden problem z jednym dworcem niż trzy problemy z trzema dworcami.

                • 10 0

              • mhm trzeba oczywiście zawsze robić to co PKP każe, a zwłaszcza dawać im tyle pieniędzy ile akurat chcą, a najlepiej to więcej

                kolejna rzecz, to co Gdańsk robi ze swoim najważniejszym dworcem? z zewnątrz ładny, ale to akurat nie jest zasługa obecnej władzy miejskiej, za to jak już się wejdzie do środka...
                a akurat w Gdyni wnętrze dworca będzie bardzo ładne już niedługo. Zresztą po cholerę te porównania z cyklu kto ma większego, niech każdy patrzy na swoje, żeby było jak najlepsze i tyle wtedy będzie rozwój, a nie niedorozwój

                • 9 1

    • Tak będzie wyglądać jedna z głównych stacji na północy (4)

      Kanały odpływowe, nie dość że nie są na środku peronu, to na dodatek pod ławkami:
      http://farm7.staticflickr.com/6102/6369334563_3ae635b17b_b.jpg
      Tutaj natomiast ławki ustawione są jakoś dziwnie z boku, także podczas deszczu wiata nas nie ochorni:
      http://farm7.staticflickr.com/6228/6369343069_1b31da9cf0_b.jpg
      Napis Gdynia Główna zasłonięty słupem od latarni oraz tablicą o niebiezpieczeństwie:
      http://img829.imageshack.us/img829/1979/20120101134349.jpg
      Całość uzupełnia betonowe wykończenie ześcia - jaki beton panuje w PKP taki też jest na peronach:
      http://farm7.staticflickr.com/6056/6369331703_b9763bbf4c_b.jpg

      Wszystkie zdjęcia zaczerpnięte z wątku o modernizacji linii kolejowej Warszawa - Gdynia:

      • 34 2

      • Ja bym dodal jest fakt uzycia fazowanej kostki betonowej (3)

        Jazda po czymś takim walizką na kółkach których używa już chyba większość pasażerów powoduje niemiłosierny hałas nie mówiąc już o możliwości uszkodzenia walizki

        • 38 1

        • Oraz wzrósł popyt na walizki z terenowym zawieszeniem. (1)

          Gospodarkę trzeba napędzać.

          • 12 2

          • rąbane PKP

            • 5 1

        • Ależ dlatego właśnie zainstalowano ekrany akustyczne!

          • 18 1

    • ..najważniejsze, ze urzednik tuska przeprał kasę (1)

      .. a reszta to obojetnie co t o i tak zbyt duzo dla tej ciemnej narodowości

      • 5 4

      • a dlaczego Tuska?

        coś cię cisnie na caban moherze?

        • 3 5

    • Najbardziej "bawią" mnie te wiaty (1)

      tak jak Leszek Mówi: nie dość, że nie ma jej od razu jak się wchodzi na peron, to następna na samym końcu- to jest jedna z największych porażek jakich widziałem w ostatnich latach. Poza tym 99% pasażerów ma walizki na kółkach i NADAL muszą dźwigać po schodach, bo nie można było zrobić zjazdu???PORAŻKA

      • 45 1

      • .. no cóz znów architekt po studiach z religii

        ..teraz tylko tacy mają wzięcie!!!

        • 20 8

    • baranie łby młodzi demokraci o kotarze. Powinni miec dożywotni zakaz wejścia na halę (3)

      • 7 3

      • Ładnie to tak wyzywać innych? (2)

        Co się tak pieklisz, jak ktoś ma inne zdanie niż ty. Wyzywasz i obrażasz z powodu takiej drobnostki. Widać, że demokracją gardzisz, więc to ty powinieneś mieć dożywotni zakaz przebywania w demokratycznych krajach. Zapraszam do krajów, w których rządzą dyktatorzy, tam byś się odnalazł. Btw, jestem z Gdyni, ale Szura nienawidzę, a peron jest żałosny. Sama miałam już parę razy okazję wypróbować. Żenada!

        • 9 6

        • to se kup samochod!!!!

          • 2 1

        • a mnie denerwuje ciągła agitacja polityczna młodych bojówek partyjnych na portalach takich jak ten

          zrobią wszystko aby kształtować myślenie opinii publicznej.

          • 9 1

    • pkp (4)

      za trakcję i perony PKP odpowiada PKP a nie Gdynia

      • 19 8

      • Dworzec PKP jest na Księżycu czy w Gdyni?? (3)

        • 10 19

        • A rozum masz we łbie czy w d...pie?? (2)

          • 12 8

          • dobre!!! buhahahahahahah!!!!

            w zabetonowanej gdanskiej kiszce stol.......... ej!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            • 6 5

          • W rybim łbie sledziu.

            • 6 9

    • Co ma kotara do inwestycji PKP? Wpis to przykład przysłowia że jak sie chce psa urerzyć to kij sie zawsze znajdzie.

      • 7 4

    • rąbane PKP, wszystko zniszczą

      • 11 1

    • daj już spokój z tą kotarą, w gdańsku jest taka od dawna jeśli nie pamiętasz lub pamiętać nie chcesz:]

      co artykuł te same nudne teksty nieszczęśliwych frustratów:]

      • 17 14

  • no i co z tego?

    komuś coś nie pasek, to polecam wyjazd w Bieszczady:)
    POMAGA!!!tydzień bez neta i TV, wracasz świeżynka;)
    tam peron mnie interesuje.....

    • 1 4

  • (3)

    Proponuję wydać więcej na jakieś durne lampki. Mam nadzieję, że zima będzie tak sroga, że przy topnieniu śniegu szpary w torach odejdą na 50cm. Wtedy sie nauczycie.

    • 3 2

    • (2)

      Akurat iluminacja świąteczna jest najładniejsza w Gdyni . Polecam widok fontanny - kupa ludzi robi tam zdjęcia.

      • 1 0

      • (1)

        No właśnie, w Gdyni. A ja sie pytam po cholerę jakieś lampki na fontannie, w której latem pływa syf? Bo taka jest prawda. Mogli już chociaż pod kątem Euro pomyśleć i pójść w dworzec. No chyba, że uważasz, że Makarony i żabojady też będą sobie robić latem zdjęcia przy fontannie ze światełkami. Co z tego, że ładnie, skoro za tym ładnie jest syf. To tak, jakbyś powiedział, że fajnie, że odremontowali stare kolejki zamiast kupić nowe. I nie 'też gdynianin'. Nie jestem z Gdyni

        • 0 1

        • Sceptycznie myślę o czytaniu ze zrozumieniem.

          Wyraźnie napisałem o iluminacji świątecznej a ty ze latem będą zdjęcia i pływa syf.
          Pewnie latem nie byłeś, woda w fontannie była czysta i tylko kiedyś ktoś nalał płynu pieniącego.

          • 0 0

  • O mój Boże !

    Co za idiota to projektował ?!

    • 2 0

  • Ja proponuje się przejść na peron w Gdańsku Oliwie

    I zobaczyć co tam za "cudo" zrobili. No kto to wymyślił, żeby w środku wiaty wstawić słup trakcyjny do wysięgników?! I o to takim sposobem będzie wiata z dziurą.

    • 4 1

  • Czy w Gdyni chociaż coś można raz zrobić poprawnie bez poprawek i przejrzyście?

    • 3 1

  • budowlańcy zacznijcie mysleć!!! (2)

    Aż trudno uwierzyć, że remont peronu może być tak trudnym, z logicznego punku widzenia, przedsięwzieciem:)

    • 4 1

    • budowlańcy budują, od projektowania jest ktoś inny

      od zamówień publicznych też.

      • 1 0

    • DZIECKO ZASTANÓW SIE CO MÓWISZ.

      • 0 1

  • Bareja... (1)

    A jezioro damy tu ... http://www.youtube.com/watch?v=tVG0FYQ7Q8Q ...

    Panowie, od projektowania są projektanci, a nie cholerycy z impotencją.

    • 4 0

    • to tzw.

      Jezioro Barei

      • 0 0

  • ciekawe, czy oswietlenie zaprojektowano z technika ledową

    czy jeszcze z poprzednimi wynalazkami?

    • 4 0

  • oszczędzaliśmy na schodach na stadionie

    a po kontroli trzeba było wydać parę milionów na poprawki. Ot Polska...

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane