- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (165 opinii)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (216 opinii)
- 3 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (108 opinii)
- 4 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (60 opinii)
- 5 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (460 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
Gdynia: będzie lepsze oznakowanie buspasa na estakadzie
Kierowcy narzekają na niejasne oznakowanie wydłużonego buspasa na Estakadzie Kwiatkowskiego. Urzędnicy z gdyńskiego ZDiZ zapowiadają, że pojawią się dodatkowe znaki, ale przy okazji apelują, by nie jeździć w tym miejscu "na pamięć".
Po zmianach inne pojazdy mogą zjeżdżać z Estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga tylko jednym pasem ruchu.
Nowe odcinki buspasów: niejasne oznakowanie?
Okazuje się, że nie wszyscy jeszcze o tym wiedzą. Zdaniem naszego czytelnika z Gdyni, powodem są kiepskie oznaczenia.
- Jestem mieszkańcem Gdyni i codziennie dojeżdżam do pracy przez estakadę, naprzemiennie komunikacją miejską i samochodem. W ostatnich dniach wprowadzono zmiany w organizacji buspasów na estakadzie przy zjeździe na Unruga, lecz nie zostały do końca zamalowane starsze oznaczenia, a znak pionowy sugeruje, że nadal można skręcać w prawo. Może to wprowadzać kierowców w błąd i dodatkowo wspierać tych, którzy na siłę łamią przepisy - wskazuje pan Szymon.
Urzędnicy z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni wskazują, że dodatkowych zmian na samej jezdni nie będzie.
- Otrzymaliśmy dotychczas dwa sygnały od mieszkańców, które dotyczyły oznakowania poziomego. Potwierdzamy, że stare oznakowanie poziome zostało usunięte przed uruchomieniem wydłużenia buspasa - odpowiada Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni.
ZDiZ: będą dodatkowe oznaczenia na znakach pionowych
Będą za to dodatkowe oznaczenia na znakach pionowych, które obecnie mogą być niejasne.
- ZDiZ umieści na oznakowaniu pionowym F-10 napis BUS, który jednoznacznie wskaże, że prawym pasem na prawoskręcie będą mogły poruszać się tylko autobusy oraz wskazana wcześniej grupa pojazdów - zapowiada Hanna Wyszyńska, apelując jednocześnie do kierowców, by zwracali uwagę na znaki i nie jeździli "na pamięć".
Kolejne ułatwienie dla pasażerów autobusów zaplanowano na poniedziałek. Ma wtedy ruszyć kontrabuspas na ul. Chwarznieńskiej pozwalający na jazdę autobusom "pod prąd".
Czytaj też: Gdynia: autobusy pojadą pod prąd
Miejsca
Opinie (194) 10 zablokowanych
-
2019-12-11 16:19
(2)
Czy trzeba pisać artykuł o tym, że jednia zostanie polamowana biała farbą?
- 63 1
-
2019-12-11 23:55
To jest artykuł o zmianie organizacji ruchu, żeby dotarło do cwaniakujacych kierowców
Ale ujadacze jak ty mają to w poważaniu.
- 1 2
-
2019-12-11 16:55
O sledziowie tak. Tam to jedna z wazniejszym inwestycji.
- 15 3
-
2019-12-11 23:27
Farba zlazła po tygodniu
Wszystko byle jak i bez głowy , tak jak rondo , Pucka Unruga hahahaha już nawet ciążko to wszystko komentować , miasto bez gospodarza , bez koncepcji , bez sensu , skrzyżowanie Kwiatkowskiego Dąbka za 12 baniek , korek aż do Bazy K , dziennikarze gdzie Wy K jesteście ?
- 12 0
-
2019-12-11 16:03
tak właśnie władze miasta rozwiązaja problemy komunikacyjne kilkudziesieciu tysięcy ludzi mieszkających w północnej Gdyni (2)
dwa fragmenciki buspasa
- 125 6
-
2019-12-11 23:04
No Estakada to relikt komunistyczny podobno
więc w przypadku niektórych to bym mordkę zamknął i się cieszył że jej nie zburzono. Jak wielu pomników
- 1 3
-
2019-12-11 16:06
Tak wybieracie,tak macie.
- 37 0
-
2019-12-11 22:42
Nie takie cuda w Radomiu Północy przy pomocy farby się robiło...
- 8 0
-
2019-12-11 21:04
zmiany doskonale się sprawdziły
bo chodziło o zwiększenie korków i utrudnienie przejazdu własnym autem Jeśli ktoś ma co do tego jakieś wątpliwości to niech przeanalizuje zmiany na gdyńskich drogach w ostatnich latach.Co zmiana to zawsze gorzej
- 19 2
-
2019-12-11 20:08
Wyłączanie świateł w godzinach szczytu (3)
W zeszłym tygodniu dwa razy w porannych godzinach szczytu wyłączona była sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Unruga i Cechowej. Nie wiem czy celowo czy przypadkowo. Efekt? Brak korków przy zjeździe z estakady i płynny ruch w obu kierunkach.
- 15 0
-
2019-12-11 20:47
Dokładnie tak jest!
Kaufland zamknięty, większość z Cechowej skręca w prawo, pieszych jak na lekarstwo. A światła korkują cały węzeł.
Do tego mędrców nie trzeba, ale przecież urzędnik wie lepiej. A już najlepiej ten, który nie korzysta rano z tej trasy.- 8 0
-
2019-12-11 20:39
Oksywienin
No to dziś włączyli światła na Unruga korek jak diabli
- 4 0
-
2019-12-11 20:37
Takie doświadczenia już dawno dowiodły ze brak sygnalizatorów jest najlepszym rozwiązaniem . Kilka stłuczek na początek a potem się normuje.
- 5 0
-
2019-12-11 20:40
tandeta
Niech ruszą cztery litery zobaczą godzina 20 prawoskręt w Unruga stoi na pół Estakady,lipa po całośći, autobusy puśćic dołem problem rozwiązany,dlaczego prawa strona jest zamalowana ciągłą linią gdzie obowiazek na zamek a tak lewa strona stoi nitka w górę beznadzieja,Zacznijciemyśleć stop robienia złych pomysłów kierowców
- 18 0
-
2019-12-11 20:38
Od momentu wprowadzenia tego 'udogodnienia' dla autobusów, popołudniowe korki są tak duże jak w okresie przedświątecznym lub kiedy spadnie śnieg. Można zacisnąć zęby w takich chwilach i toczyć się w slimaczym tempie od połowy Wiśniewskiego i przez całą długość Estakady aż do wjazdu w Unruga, ale jeżdżenie tak dzień w dzień jest po prostu nie do zniesienia. Bardzo proszę o powrót do poprzedniego rozwiązania. Nie było one idealne oczywiście, ale przynajmniej jechało się o połowę krócej niż teraz.
- 22 0
-
2019-12-11 20:26
blokowanie prawego pasa przy tak dużym ruchu pojazdów jest kompletną bzdurą, to generuje ogromne korki na lewym pasie zjazdowym. Niech ten i**ota który to wymyślił i wziął za swoje usprawnienia premię sam wsiądzie w samochód w czasie szczytu i przetestuje nowe rozwiązanie
- 21 0
-
2019-12-11 20:15
Bezmyślne decyzje
W sierpniu 2018 r. urzędnicy odtrąbili sukces - po dwóch latach prowizorki wprowadzili na stałe dwa pasy do zjazdu z estakady. Decyzję tę poparli twierdzeniem, że takie rozwiazanie znacznie usprawni ruch i zmniejszy korki. I tak rzeczywiście się stało. Szczególnie osoby zjeżdżające w ul. Unruga mogły to zrobić szybko i bez stania w korkach. W grudniu 2019 r. postanowili jednak zabrać jeden pas i przeznaczyć go na buspas. Tym samym wydłużyły się korki, frustracja ludzi. A z moich obserwacji wynika, ze autobusy zyskały jakieś 3 minuty. Ciekaw jestem, czy zanim ktos wprowadził te zmiany sprawdził jaki wywoła to skutek, czy faktycznie usprawni to ruch, czy tylko wprowadzi niepotrzebne zamieszanie? I na koniec nasuwa się pytanie - czy decyzja o wprowadzeniu dwóch pasów w 2018 r. była głupia i niepotrzebna, czy obecne zmiany są głupie i niepotrzebne? Chęć pochwalenia się kolejnym odcinkiem buspasa była chyba silniejsza niż zdrowy rozsądek. Zamiast lepiej jest gorzej i to w dodatku na jedynej drodze dojazdowej do wszystkich osiedli na północy miasta.
- 27 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.