• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia będzie mieć uchwałę krajobrazową

Michał Sielski
5 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Uchwała krajobrazowa ma ograniczyć liczbę reklam na jednym obszarze. Uchwała krajobrazowa ma ograniczyć liczbę reklam na jednym obszarze.

Projekt uchwały krajobrazowej w Gdyni, porządkującej chaos reklamowy w mieście, trafił do publicznego wglądu. Do 7 grudnia można składać do niego uwagi, które rozpatrzy prezydent miasta. Potem zostanie skierowany do Rady Miasta. Po jego przegłosowaniu przedsiębiorcy będą mieli 5 lat na dostosowanie się do nowych przepisów.



Przeszkadzają ci reklamy na ulicach Gdyni?

- Zebraliśmy pozytywne opinie od komendanta miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Gdyni, regionalnego dyrektora ochrony środowiska w Gdańsku, marszałka województwa pomorskiego. Wojewódzki konserwator zabytków w Gdańsku wniósł do projektu uwagi, po których uwzględnieniu uzgodnił projekt - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Teraz z projektem tzw. uchwały krajobrazowej dla Gdyni można już zapoznać się w internecie.

Uchwałę można analizować do poniedziałku, 23 listopada 2020 roku. Do 7 grudnia 2020 roku jest natomiast czas na zgłaszanie uwag do jej treści.

Projekt uchwały krajobrazowej w Gdyni



- Projekt uchwały krajobrazowej to bardzo ważny krok w kierunku podnoszenia jakości estetycznej gdyńskich przestrzeni publicznych. Świetnie uzupełnia się z tym, co robiliśmy w kwestii estetyzacji do tej pory - mówi Jacek Piątek, plastyk Gdyni, który pracował nad treścią uchwały. - Będziemy czekać na uwagi do projektu. Każda z nich zostanie starannie przeanalizowana, tak aby proponowane przez nas zmiany uwzględniały oczekiwania różnych grup interesariuszy tej uchwały, na czele z mieszkańcami. Chcemy jak najszybciej przedłożyć projekt Radzie Miasta.
Uwagi można zgłaszać na adres Biura Plastyka Miasta Gdyni: ul. 10 Lutego 24 81-364 Gdynia, na adres e-mail: plastykmiasta@gdynia.pl lub przez platformę ePUAP.

Branża reklamowa chce trzech lat na dostosowanie się do przepisów.



Wszystkie uwagi rozpatrzy prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, który może je odrzucić, uwzględnić częściowo lub w całości. Przy niewielkiej liczbie uwag radni będą mogli przegłosować uchwałę na początku przyszłego roku, ale można się spodziewać, że będzie ich sporo - zarówno ze strony mieszkańców, jak i branży reklamowej. Po przegłosowaniu uchwały przez radnych miasta przedsiębiorcy będą mieli 5 lat na dostosowanie się do nowych przepisów.

W Gdańsku i Sopocie uchwała krajobrazowa obowiązuje od 2018 roku.

Miejsca

Opinie (162) 1 zablokowana

  • Dzięki zamieszczanym reklamom widzę gdzie i co się znajduje. (1)

    Jak reklamy znikną to szukaj wiatru w polu , zaś drobna przedsiębiorczość pójdzie z torbami i tyle będzie po wprowadzeniu uchwały.

    • 3 15

    • Odzież od xxl do xxxxxxxxxxxxxxl!!!!

      • 4 0

  • Bangladesz Europy Wschodniej.

    Bynajmniej jest swojsko.

    • 8 0

  • Wow! czyżby Gdańsk byłby lepszy w czymś od tej Gdyni?

    • 3 0

  • W Gdańsku

    Powstaje kolejny piętrowy parking a Gdyni się je zamyka a zamiast parkingów buduje w centrum okropne apatramentowce.Mieszkańcy tych apartamentowców na pewno nie beda mieli samochodów.

    • 3 0

  • paragraf 1. us1

    zakazuje się reklam autopromocyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem wizerunku Wojciecha Sz.

    • 5 0

  • Co za rozmach.

    Brak mi słów i czuje wielki respekt przed dokonaniami UM Gdynia. Wyprzedzają oczekiwania mieszkańców. Szacunek wielki i pokłony dla osiągnięć. Odebrało mi mowę.

    • 1 0

  • Koniec

    Pana Szczurka beznadziejnej 22-letniej kariery urzędnika bez wizji, nastawionego na służbę deweloperom dobiega końca i całe szczęście .Pan Wenda przewraca się w grobie widząc jak można było tak zrujnować miasto.

    • 6 1

  • Gdynia (1)

    Strasznie podupadła,brudna,szara i brzydka.Kamienice na Swietojanskiej są nieotynkowane,tynk odpada,stare okna i szyby zasłoniete gazetami.To miasto jak z horroru.Ruch samochodowy tak został utrudniony,że niedługo będziemy musieli robić specjalne prawo jazdy.Drogi to katastrofa i to wszędzie,główne miasta i osiedlowe.Radni nie robią nic tylko koszą pensje.Na Witominie nie ma gdzie postawić samochodu przed blokiem a chodniki i drogi na wewnętrznych drogach wołają o pomstę do nieba.

    • 8 1

    • Ale trochę nie na temat

      Wylales swoje żale na różne sprawy, a tu mowa akurat o uporządkowaniu pstrokatych i szpetnych reklam
      P.S. Nie masz gdzie postawić auta pod blokiem na Witominie? Po prostu nie stać cie na posiadanie samochodu. Sorry

      • 1 3

  • Kolejna zasłona dymna, żeby przykryć indolencję Zarządu i rady miasta Gdynia. Jak się "zimowa" strefa relaksu na parkingu przy muzeum. Jeżdze codzinn ie i widze tłumy "relaksujących" sie gdynian,
    na których podobno życzenie UM to stworzył. Chwała UM.

    • 6 0

  • Gdańsk wygląda świetnie

    Uważam, że Gdańsk bardzo zyskał wizualnie na ustawie krajobrazowej, coraz więcej firm i instytucji dostosowuje się do tych przepisów. Widać to szczególnie, kiedy wyjedzie się poza granice miasta, gdzie zewsząd atakują reklamy i billboardy.

    Brawo Gdynia! To krok w dobrą stronę

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane