• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: biurowce w miejsce stoczni

Michał Sielski
24 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Życie ma wrócić na opuszczone dziś tereny dawnej Stoczni Gdynia. Życie ma wrócić na opuszczone dziś tereny dawnej Stoczni Gdynia.

- Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna ożywi tereny postoczniowe, ale też stworzy miejsca pracy. Może nawet więcej, niż w byłej stoczni - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.



Czy tereny postoczniowe to dobre miejsce na strefę ekonomiczną?

Na środowej sesji gdyńska Rada Miasta jednogłośnie przegłosowała przystąpienie do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu dawnej Stoczni Gdynia. Według zamysłu planistów i właścicieli większości terenów, którymi zarządza Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna, ma tam powstać dzielnica przemysłowa - z biurowcami, halami wytwórczymi i magazynami.

- PSSE złożyła wniosek o przygotowanie planu zagospodarowania przestrzennego. Sama poniosła też koszt wielu specjalistycznych opracowań. To ma być basen miejsc pracy, może tam pojawić się ich nawet więcej niż było na terenie Stoczni Gdynia - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Radny Jerzy Miotke chciał, by strefę rozszerzyć jeszcze na ul. Gołębią zobacz na mapie Gdyni. - Brak tego połączenia, gdy ul. Energetyków jest słaba technicznie, sprawia, że to odcinek zakorkowany. Gdyby wszyscy mogli jeździć ul. Gołębią, korki byłyby mniejsze - argumentował Jerzy Miotke.

Jego poprawka nie została jednak uwzględniona, ale w planie pojawi się jasny zapis, że będzie to dostępna dla wszystkich ulica.

Strefa zajmie ok. 8 ha, a infrastruktura drogowa ma być w niej priorytetem. - Na samym początku zbudujemy sieć dróg, łączącą byłą stocznię z miastem - zapewnia prezes PSSE, Teresa Kamińska.

Mają tam powstać nie tylko firmy produkcyjne, ale również nowoczesne biurowce o odważnym i nowoczesnym wzornictwie oraz duży parking.

Rada Miasta podjęła też decyzję o podniesieniu cen za wycieczki tramwajem wodnym. - Będziemy musieli zapłacić więcej za tramwaj wodny Żegludze Gdańskiej. Stąd wzrost cen biletów z 12 do 14 zł za bilet normalny oraz z 6 do 7 zł za bilet ulgowy - tłumaczy Olgierd Wyszomirski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Najwięcej emocji wzbudziła jednak dyskusja nt. podwyżek cen biletów komunikacji publicznej. - Podwyżka spowoduje zwiększenie korków, ludzie przesiądą się do samochodów - argumentował Marcin Horała z PiS, który głosował przeciwko.

- Wstrzymałem się od głosu, gdyż decyzja została podjęta zdecydowanie zbyt wcześnie. Ropa na światowych rynkach cały czas drożeje ze względu na napiętą sytuację polityczną, więc może się okazać, że za dwa miesiące znowu będziemy musieli podnosić ceny - mówi z kolei radny Paweł Stolarczyk.

Opozycja niewiele jednak ugrała, a taryfa została zmieniona.

Miejsca

Opinie (82) 3 zablokowane

  • a Gieremek okazał się SBkiem....

    ten news pęknie wyjaśnia dlaczego niszczono polskie stocznie, żeby dorwać się do bardzo atrakcyjnych gruntów

    • 13 4

  • Śniadek już się zabezpieczył i dostał propozycję startu w wyborach z listy PIS

    Razem z Kurskim i Jaworskim stworzą silną ekipę

    • 3 6

  • w Gdańsku rewitalizacja terenów postoczniowych trwa już 13 lat (1)

    syneria, młode miasto, biurowce - od dekady słyszymy tą papkę z ust Adamowicza, było inwestycyjny boom i koniunktura - nic nie zbudowano.
    zobaczymy jak poradzi sobie z tym Gdynia i czy wolne miasto gdańsk to nie przypadkowe hasło

    • 56 2

    • no właśnie, ale jest różnica międzymiastami, w Gdyni może się uda

      • 11 2

  • plan PO polozenia stoczni sie powidl :(

    tylko niemcy , holendrzy france i angole zacieraja rece BO ONI BEDA DALEJ BUDOWAC STATKI w swoich stoczniach

    • 19 5

  • obiektywny (1)

    czytac ze zrozumieniem - dzialalnosc produkcyjna zostaje -nowi nabywcy pracuja nad nowymi zleceniami a strefa niezaleznie na pozostalym obszarze i na dotych czasowych obiektach biurowych ktore kupila chce stworzyc miejsce dla nowych firm - oprocz tego chce wyremontowac infrastrukture dostaw medii dla inwestorow ktorzy zajeli obszary produkcyjne - problemem jest czas - to synyndrom pieca martenowskiego - zgasic latwo rozpalic trudno - decyzja miasta to potwierdzenie ze obszar stoczni pozostaje strefa przemyslowa nie przeznaczona na inna dzialalnosc w tym deweloperska

    • 5 4

    • to nie jest takie oczywiste

      • 1 0

  • (1)

    W Polsce nie opłaca się żadna produkcja. Koszty utrzymania fabryki i pracowników są zbyt duże. Żeby temu zapobiec tworzy się Specjalne Strefy, w których da się zarabiać. Wniosek: Żeby było dobrze należy zmniejszyć obciążenia fiskalne w całym kraju. To takie proste.

    • 46 2

    • zmniejszyć obciążenia fiskalne, łatwo powiedzieć, tylko wtedy z czego JA będę żył?

      może mam iść do roboty?!? hahahahahaha

      • 9 2

  • Postawić MEGA BIEDRONKĘ! (1)

    Myślę że to ma sens bo kto ma w tych biurowcach pracować?

    • 47 7

    • Re: Postawić MEGA BIEDRONKĘ!

      Jeśli wolisz pracować na kasie w Biedronce...

      • 3 3

  • Póki co juz wybudowane biurowce nie maja najemców (1)

    Póki co juz wybudowane biurowce nie maja najemców.

    • 16 3

    • które biurowce nie mają najemców?

      może mają za drogo. Zejdą z ceny to się najemcy pojawią

      • 2 2

  • E.Kwiatkowski w grobie się przewraca (2)

    Tusk i jego poprzednicy zniszczyli gospodarkę morską. Polacy walczyli o dostęp do morza, a teraz handel i budowę statków oddano Niemcom. Ich stocznie i proty pracują pełna parą.

    • 26 3

    • Wszystkie partie są siebie warte

      PiS jeszcze szybciej pogrzebał stocznie i nie walczył o Jej ratowanie.... Smutne, że nikt nie walczył o tak wielkie miejsce pracy :(

      • 6 5

    • nie tylko ich wina

      w większości państwowych przedsiębiorstw był za duży "luz" w pracy i mała efektywność. Jak to było - chcecie krzyż? będziecie mogli powiesić krzyż w jadalni jesli przestaniecie kraść - krzyża nie powieszono

      • 5 2

  • stocznia przywróccie prace w stoczni!!

    • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane