• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce oddać Trasę Kwiatkowskiego

Michał Sielski
22 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Trasa Kwiatkowskiego to wielkie ułatwienie dla kierowców, ale też duże obciążenie dla gdyńskiego budżetu. Trasa Kwiatkowskiego to wielkie ułatwienie dla kierowców, ale też duże obciążenie dla gdyńskiego budżetu.

Komu? Choćby państwu, a najlepiej, by koszty remontów pokrywała Unia Europejska. Wbrew pozorom nie jest to szalony pomysł, jeśli uda się przekonać unijnych urzędników, że korytarz transportowy Bałtyk-Adriatyk ma się dobrze.



Czy Trójmiasto może być atrakcyjne dla turystów w naszym rejonie Europy?

Gdynia podpisze bowiem umowę o współpracy z marszałkami wszystkich województw, leżących na trasie tzw. korytarza Bałtyk-Adriatyk. Ma to pozwolić na wspólną pracę nad wieloma projektami.

- Do tej pory nawet przy dużych programach inwestycyjnych, dofinansowywanych ze środków europejskich, nie było minimum porozumienia pomiędzy województwami np. pomorskim i warmińsko-mazurskim. Często osłabiało to duże projekty. Ta umowa ma to zmienić - przekonuje Ryszard Toczek, naczelnik Biura Rozwoju Gdyni.

Co umowa może zmienić w Trójmieście? Gdynia chce np. "pozbyć się"... Trasy Kwiatkowskiego, którą miasto zbudowało. Dlaczego? Jej remonty są niezwykle kosztowne.

- Nowy odcinek posłuży jeszcze bez problemu wiele lat, ale zbudowany wcześniej już trzeba fragmentami remontować. Wydajemy na to miliony- przyznaje Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Właśnie stąd wziął się pomysł, by drogę przekwalifikować. - Odcinek od obwodnicy do terminalu jest w świetle prawa drogą powiatową, a de facto ma znaczenie europejskie - przekonuje Ryszard Toczek. Chodzi o to, że jest fragmentem drogi, łączącej porty w Gdańsku i Gdyni z portami w Trieście, Koprze i Wenecji.

Nie wiadomo jednak, kiedy trasa będzie miała nowego właściciela. Na razie podobne prace przygotowawcze trwają m.in. w Szwecji, a projekt ma być wspólny. Podobnie jak realizowany już wraz z Niemcami, Szwecją, Danią i Rosją program Interface.

- W ramach Interface chcemy przekonać turystów do podróżowania wokół Bałtyku bez samochodów. Głównie statkami, a w miejscach docelowych transportem publicznym - mówi Jakub Urbaniak, który pilotuje program z ramienia Gdyni.

W ramach projektu uruchomiony ma zostać m.in. autobus, który z terminalu promowego będzie woził turystów do centrum Gdyni, Sopotu i Gdańska. - Raczej nie uda się to jeszcze w tym sezonie - przyznaje rzecznik prasowy Steny Line, Agnieszka Zembrzycka.

- Na przełomie września i października będą gotowe ekspertyzy. Wtedy zdecydujemy, co zrobić w pierwszej kolejności. Już dziś jednak wiadomo, że przy terminalu Steny Line przydałaby się np. wizualizacja z mapką połączeń komunikacji publicznej. Chcemy też wprowadzić wspólny bilet na prom i autobusy oraz trolejbusy i dopasować rozkłady jazdy komunikacji publicznej do zawinięć promów - wylicza Jakub Urbaniak.

Projekt potrwa do kwietnia 2012 roku. Całkowity budżet we wszystkich krajach wynosi ponad 1,57 mln euro. Gdynia zainwestuje w niego ponad 600 tys. zł.

Miejsca

Opinie (184) ponad 10 zablokowanych

  • Powinny być ścieżki rowerowe od terminalu promowego do Centrum (1)

    Wielu turystów, zabiera ze sobą rowery, a dojechać od terminalu Steny do Centrum rowerem to nie jest wcale taka prosta sprawa.

    • 2 2

    • Człowieku, to jest GDynia- MIASTO NIE DLA ROWERÓW!

      • 0 0

  • ja moge trase przyjąć w swoje panowanie,pod warunkiem że Arka bedzie gratis!!!

    wtedy sobie zrobimy piknik

    • 2 0

  • znowu remont??

    ...przeciez generalny remont tej estakady byl prowadzony na przlomie lat 99/2000 i juz to trzeba remontowac????...to znaczy ze, jak zwykle ktos spierd... robote a teraz miasto narzeka, ze remonty drogie!??

    • 3 1

  • wczoraj na Radio Kaszebe słyszałam info (3)

    jakoby mieszkańcy Gdyni Pogórza mieli zatarasować przejazd na openera. Podczas festiwalu estakada i tak jest zakorkowana, nie wspominając o trwającym remoncie, gdzie korek jest zawsze. Myślę że będzie wielka kaszana z dojazdem.

    • 15 2

    • ten festiwal to kaszana.

      • 1 2

    • Radio Kaszebe (1)

      co to za twór i kto za to płaci?? Może PiS dlatego wygrali wśród Kaszubów?

      • 1 6

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Gdynia zawsze wie co robi.

    • 3 7

  • TRZEBA ODDAĆ MOST NIEMCOM I SZWEDOM. i bardzo dobrze,wysprzedać wszystko bo inaczej sie zmarnuje jak stocznie. (1)

    kiedyś byłem temu przeciwny natomiast teraz uważam że to jest jedyne wyjście.polska powinna cała się sprzedać niemcom,po co się męczyć,i tak już ciężko stwierdzić co jest polski co jest innego kraju.

    • 4 2

    • masz racje,by było lepiej,by ludzie dobrze zarabiali i dobrze pracowali by godnie żyć.

      • 0 0

  • NOMI........

    waska ul .Kwitkowskiego ( wdluz blokow na ul .Podgorskiej ),remontowana estakada a.........24 czrwca otwiera sie NOMI,zrobili juz swiatla...........a dojazd do nich jest JEDYNY przez MOSTECZEK 100 letni
    szok co sie bedzie dzialo,jakie korki o Boze !!!!!!!!!!
    a do tego jeszcze ten Heineken festiwal
    czy ktos o tym wszystkim pomyslal? i o tym nieszczesnym mosteczku do ktorego dojazd jest jak na wsi,po zaciemnionej czesci ulicy.
    Czy nie mozna bylo zrobic drugiego mosteczka ,przeciez jest miejsce kolo strzelnicy
    tylko trzeba pomyslec i przewidyuwac !!!!!!!

    • 7 0

  • GDYNIA NIE MA KASY, A Z PARKOMETRÓW NIE DOSTAJE ANI ZŁOTÓWKI! (1)

    Taka Umowa - właściciel parkometrów zgarnia wszystko

    • 4 1

    • od czasu gdy....

      W Uni Europejskiej - ślimak to ryba, a marchew to owoc - już niczemu sie nie dziwie.
      Kolejny dowód na to jak fatalnie poszczególne Rządy "zarżnęły" porty, przemysł okrętowy i scentralizowały "samorządność". Miasto rezygnuje z dochodów jakie powinno otrzymywać z wybudowania dobrego skomunikowania z resztą kraju - a może w przyszłości i z Europą.
      No jest jeszcze pewne wyłumaczenie, że to podobnie jak w Gdańsku było ze sprzedażą elektrociepłowni i wodociągów. Ktoś zrobił na tym interes, ale na pewno nie miasto i jego mieszkańcy.

      • 1 0

  • Obciążenie dla budżetu??? (2)

    Niech WojciechSz. poprosi Ryszarda K. o wsparcie finansowe...po co promować i finansować klub, który został zdegradowany za korupcję! Jak by to pięknie brzmiało "Estakada Krauzego"

    • 6 3

    • "Estakada Krauzego"

      Gdynia to nie Gdańsk i wszystko na sprzedaż :))

      • 0 0

    • Chory człowieku, powiedz gdzie i w którym klubie nie było korupcji?

      Krauze ma Ci dawać od PiS-owski socjalista czy może komunista się znalazł. Idż się walni głową o mur to może zmądrzejesz:))

      • 1 0

  • a czemu nie ma sie udac uruchomic autobusu w tym roku?

    trzeba wybudowac specjalna trase????

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane