- 1 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (166 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (220 opinii)
- 3 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (133 opinie)
- 4 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (29 opinii)
- 5 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (79 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (103 opinie)
Gdynia: cztery firmy chcą rozbudować ul. Kwiatkowskiego
Są cztery oferty firm na rozbudowę ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni. Wszystkie mieszczą się w kosztorysie ustalonym przez urzędników na kwotę blisko 34 mln zł, więc jest szansa, że w następnym roku ruszy budowa.
Ważną częścią jest droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo, który zostanie połączony z niedawno oddanym odcinkiem od ul. Andersa do ul. Kwiatkowskiego. Trasa dla rowerów będzie miała szerokość 2,5 m i zlokalizowana zostanie po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.
Czytaj też: Parking przesiadkowy na granicy Gdyni i Kosakowa
Dzięki temu elementowi Gdynia otrzyma dofinansowanie unijne na inwestycję w ramach projektu "Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym - utworzenie trasy R-10 na obszarze Gdyni".
Poznaliśmy oferty na wykonanie przebudowy ul. Kwiatkowskiego.
Oferty firm:
- MTM SA - cena 21 382 460,35 zł brutto;
- Strabag - cena 22 918 389, 60 zł brutto;
- Eurovia Polska - cena 23 733 980, 15 zł brutto;
- Roverpol i Rover Infraestructuras - cena 29 950 500 zł brutto.
Miasto na realizację zabezpieczyło blisko 34 mln zł. Wszystkie złożone oferty mieszczą się więc w zakładanym kosztorysie, jednak wybór wykonawcy nie będzie zależał tylko od ceny.
Każde kryterium zapisane w specyfikacji przetargowej inwestycji ma bowiem swoją odpowiednią wagę. W przypadku rozbudowy ul. Kwiatkowskiego wygląda to następująco:
- cena oferty brutto - 60 proc.
- okres udzielonej gwarancji - 8 proc.
- okres wykonania - 12 proc.
- doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.
Wszystkie firmy udzielają pięcioletniej gwarancji, ale czas wykonania jest różny.
Deklarowany czas wykonania:
- Strabag - 36 tygodni
- Roverpol i Rover Infraestructuras - 44 tygodnie
- MTM - 45 tygodni
- Eurovia Polska - 63 tygodnie
Kto zostanie wykonawcą, okaże się po analizie ofert.
- W życie wejdzie szereg rozwiązań, które zostały uwzględnione już na etapie projektowym. Inwestycje zrealizujemy kompleksowo, wraz z całościową przebudową infrastruktury drogowej, podziemnej, budową drogi rowerowej i buspas dla transportu zbiorowego. Złożone oferty są satysfakcjonujące. Sprawna analiza ofert i wybór wykonawcy pozwoli zrealizować inwestycję, która sprosta dynamicznemu rozwojowi aglomeracji miejskiej w tym kierunku - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania na Pogórzu: sprzedaż wynajem
Miejsca
Opinie (157) ponad 10 zablokowanych
-
2020-11-27 13:38
Strach się bać...
...gdy władze miasta planują coś takiego. "Pięknie zepsuli" zjazd z ul. Dąbka na Estakadę Kwiatkowskiego od strony skrzyżowania z ul. Derdowskiego. Korki sięgają ul. Derdowskiego, bo wymyślili "przeszkodę" na ulicy, żeby czasami za wcześnie nie zjechać na prawy pas przed zjazdem na estakadę. Tym sposobem zator sięga właśnie od Derdowskiego po to skrzyżowanie. Jeżdżący tędy wiedzą o co chodzi. Wszystko niby w trosce o autobusy komunikacji miejskiej, które w Gdyni jeżdżą wyjątkowo niepunktualnie.
- 10 1
-
2020-11-27 11:40
My ze szwagrem zrobimy za połowę (1)
najtańszej oferty. Nawet farbę damy swoją.
- 14 0
-
2020-11-27 13:28
Podpisano: MTM.
- 2 0
-
2020-11-27 13:27
MTM
Ta firma jest zawsze lepsza niż inne ;)
- 6 2
-
2020-11-27 11:19
Czyli będzie 1pas jak był , bo 2,5 metrowe ścieżki i bus pas ważniejszy (4)
zostawcie to, następna ekipa zrobi tunel i ta drogę ja trzeba, bo po was tylko trzeba będzie wszystko poprawiać.
- 55 14
-
2020-11-27 11:30
(3)
Buspas dla jednego autobusu 194 jadącego co 7 minut.
- 11 3
-
2020-11-27 11:47
a wiesz ile ludzi ten autobus przewozi? (2)
Więcej niż w tych wszystkich samochodach co tam ciągle korek powodują. Jak będzie buspas to pasażerów jeszcze przybędzie.
- 9 12
-
2020-11-27 13:27
Przewozi 100 osób co 7 minut.
- 0 3
-
2020-11-27 13:07
A może korek by się skonczył
jakby były dwa pasy dla wszystkich?
- 8 3
-
2020-11-27 13:02
Kwiatek
Jakos dziwnie w Gdyni prawie wszystkie roboty drogowe wygrywa MTM ??? niema rady na układy???
- 10 2
-
2020-11-27 12:55
To niech budują jak chcą , nie przeszkadzać im.
- 2 2
-
2020-11-27 12:52
A więc tak:
Autobusy wylecą na swój pas po to, by na skrzyżowaniu z ul. Płk. Dąbka zablokować prawoskręt czekając na skręt w lewo, w stronę Kosakowa. Genialne rozwiązanie dla wszystkich jadących w stronę Obłuża, Oksywia, Babich Dołów.
Najpierw osobówki będą jechać lewym pasem (bo prawy to buspas), a tam gdzie będą w końcu mogli skręcić w prawo, będą blokowani przez autobusy, samemu przez to blokując lewy pas.
Jeśli jednak autobusy zjadą tuż przed tym skrzyżowaniem z prawego pasa na lewy (na tyle "wysoko" by osobówki mogły zjechać na prawy po linii przerywanej, a nie po końcówce buspasa), to z kolei autobusy zablokują lewy pas... więc będzie jak przed "rozbudową".- 23 0
-
2020-11-27 12:48
Czas na przebudowe i rozbudowe pln zielnic Gdyni
Oby tylko nie skonczylo sie tylko na planach a realnej pracy
W tym kolei skm- 4 0
-
2020-11-27 12:42
Ile metrów odpicują? 100?
- 9 0
-
2020-11-27 12:21
ul. Kwiatkowskiego (1)
Wybierzcie jedną solidną firmę która gwarantuje dobre wykonanie robót a nie sprzedaż odcinków do wykonania lewym podwykonawcom. Dlaczego przy budowie ronda nie wykonano bajpasu w stronę centrum centrum. Solą w oku jest też wiadukt nad torami.
- 5 0
-
2020-11-27 12:32
a ty co z nadzoru inwestycyjnego jesteś?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.