• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: miejsca parkingowe w centrum tylko dla dostaw

Michał Sielski
8 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pierwsze miejsca już zostały wyznaczone, ale - jak widać - Straż Miejską czeka sporo pracy, by były właściwie użytkowane. Pierwsze miejsca już zostały wyznaczone, ale - jak widać - Straż Miejską czeka sporo pracy, by były właściwie użytkowane.

11 miejsc parkingowych wyłącznie dla dostawców pojawi się w ciągu tygodnia w centrum Gdyni. W sumie ma ich być 29. Wszystko po to, by dostawcy nie zastawiali chodników oraz nie utrudniali ruchu.



Czy wyznaczenie miejsc parkingowych wyłącznie dla dostawców to dobry pomysł?

Pierwsze debaty i spotkania na temat parkowania w centrum Gdyni odbyły się dwa lata temu. Mieszkańcy i przedsiębiorcy zwracali uwagę, że problem z parkowaniem stwarzają nie tylko kierowcy samochodów osobowych, ale także dostawczych: zastawiają chodniki, trawniki, blokują jezdnie czy przejścia dla pieszych. Kierowcy bronili się, że nie mają wyjścia, bo muszą gdzieś rozładować dostawy do sklepów. Niektórzy przedsiębiorcy "rezerwowali" miejsca parkingowe pod sklepem, rozkładając na nich wcześnie rano palety, pachołki czy skrzynki.

Samochody na chodnikach, piesi na jezdni



- Dochodziło także do tego, że mieliśmy samochody na chodnikach, a pieszych na jezdni. Takich obrazków w mieście nie chcemy oglądać - podkreśla dr Daniel Kaszubowski, adiunkt w Katedrze Inżynierii Drogowej i Transportowej na Wydziale Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej, który pracował przy wyznaczaniu miejsc dla dostawców.
Dostawcy parkują w Gdyni gdzie chcą, także na przystankach komunikacji publicznej. Dostawcy parkują w Gdyni gdzie chcą, także na przystankach komunikacji publicznej.
Teraz sytuacja ma być już ucywilizowana, przynajmniej w teorii. W pierwszych miejscach ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni, Starowiejskiej zobacz na mapie GdyniAbrahama zobacz na mapie Gdyni właśnie ustawiane są znaki, które mają jasno informować, że mogą tam parkować wyłącznie samochody, który dowożą towar do sklepów i punktów usługowych.

Straż Miejska będzie miała co robić



- Zadbaliśmy o to, by oznakowanie było precyzyjne, co pozwoli Straży Miejskiej dyscyplinować kierowców, którzy będą je lekceważyć. W ciągu najbliższego tygodnia powstanie 11 takich miejsc w ramach pilotażu unijnego programu Freight Tails. Docelowo miejsc parkingowych dla dostawców będzie w Śródmieściu 29 - mówi Andrzej Bień, radny Samorządności Wojciecha Szczurka i pełnomocnik prezydenta ds. bezpieczeństwa.
Wyznaczenie wszystkich miejsc ma zająć ok. pół roku. Potem przyjdzie czas na analizę potrzeb mieszkańców kolejnych dzielnic.

Projekt kosztował 230 tys. zł. 34 tys. zł to wkład własny miasta, reszta to unijne dofinansowanie.

Opinie (212) 3 zablokowane

  • Miasto absurdów (2)

    W sezonie (i nie tylko) i tak nie ma gdzie zaprakować w Centrum - i mówię to jako mieszkaniec Śródmieścia, który nie może zostawić auta pod własnym domem. Teraz jeszcze będą zabierane miejsca parkingowe dla dostaw, które realizowane są w wybranych godzinach i dniach tygodnia. Nie uważam też, że wyznaczenie odpowiednich miejsc - to znaczy oznakowanie ich, musi pochłaniać tak chore pieniądze, które dodatkowo pozyskane są ze środków unijnych... I oczywiście władze bardzo się martwią o chwilowe utrudnienia w ruchu, które spowodowane są dostawami, a nie martwią się tym, że chociażby na Świętojańskiej notorycznie łamane są ograniczenia prędkości przez kierowców i kwestią czasu jest, aż dojdzie tam to jakiegoś nieszczęścia. Dla przykładu, przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ze Żwirki i Wigury woła o pomstę do nieba - z perspektywy pieszego jak i kierowcy. Proponuje naszym kochanym włodarzom, żeby w końcu zajęli się tym, co naprawdę jest istotne, a nie szukali byle jakiego zajęcia, żeby potem na fejsbukowym profilu Gdyni, chwalić się, że mamy tyle wspaniałych inwestycji - oczywiście większość jest w trakcie planowania.

    • 24 1

    • Na świętojańskiej nawet służby nie jeżdżą 30 km/godzinę. Trolejbusy również. (1)

      Jest tam również zakaz wjazdu motocyklami, ale "motocykle sa wszędzie".
      Widziałam jak SM jechała za motocyklistą i nic.

      • 8 0

      • Dokładnie

        Okien nie można otworzyć wieczorem, bo amatorzy dziurawych tłumików robią przeloty... :(

        • 6 0

  • "Dostawcy parkują w Gdyni gdzie chcą, także na przystankach komunikacji publicznej."

    Nie gdzie chcą, tylko gdzie mają taką możliwość, a z tą często i gęsto jest problem.

    • 6 3

  • (1)

    Zamknąć centrum dla samochodów i nie będzie problemu z parkowaniem.

    • 7 12

    • Albo parkowanie w centrum 10 za godzinę i sprawa rozwiązana

      • 2 6

  • Już widzę jak leniwy dostawca stanie na miejscu 10 metrów od sklepu i będzie musiał iść z towarem. I tak będą stawać na chodniku pod sklepem

    • 5 4

  • najwazniejsze ze straz miejska bedzie miala co robic

    • 6 3

  • Te znaki na pierwszym zdjęciu nie zakazują parkowania poniżej 15tu minut. Jedynie dostawcy będą mogli parkować dłużej, a Ci przecież się zawsze spieszą i nie będą tego wykorzystywali. Absurd, wystarczyłby tylko znak zakaz postoju powyżej 15 minut.

    • 14 2

  • totalny strzał w kolano

    nigdzie nie ma zdefiniowanego pojęcia "zaopatrzenie". Przywożąc kilogram cukru do babci też jestem zaopatrzeniem i co najważniejsze nie muszę mieć żadnej tabliczki, ani też faktury. Powodzenia w egzekwowaniu takich idiotyzmów

    • 22 3

  • Moja koncepcja (2)

    1000zł rocznie podatku dla posiadacza samochodu na rejestracji GA. 10zł dziennie za wjazd do miasta samochodu z inną rejestracją. To w pierwszym roku (ale nie od zaraz ale np za 2 lata), potem x2. I byłby spokój.

    • 5 34

    • idąc za ciosem proponuję wprowadzić obowiązkowe ubezpieczenie OC dla rowerzystów

      jazdę w kamizelce odblaskowej i posiadanie apteczki

      • 12 0

    • Centrum to trzy ulice na krzyż i mam płacić?

      Hahaha

      • 13 1

  • szczurek odejdź już, dość analiz, czas zaczać działać.

    • 15 2

  • Unijne pieniądze (4)

    Służy to tylko aby wypompować unijne pieniądze. Nie ważne na co. Kup samochód, zapłać podatki, ubezpieczenia, kup benzynę i najlepiej jak nie wyjedziesz z domu. Rowerzyści mają większe uprawnienia niż posiadacze samochodów ! Chcesz parkować - to płać !!

    • 31 3

    • (2)

      A ty myślisz, że jak zapłaciłes za swoją puszkę to jesteś już królem świata?
      Zejdź na ziemię frustracie.
      Mieszkasz w mieście, nie musisz wszędzie autem jechać.

      • 6 11

      • A ty musisz rowerem? Też możesz chodzić.

        • 7 0

      • No właśnie

        W mieście, a nie w wietnamskiej wiosce.

        • 9 3

    • Powoli łapiesz, że wystarczy samochodu nie

      posiadać aby tyle problemów cię mijało

      • 4 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane