- 1 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (172 opinie)
- 2 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (107 opinii)
- 3 Pościg między autami na trzypasmówce (62 opinie)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (312 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (137 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (67 opinii)
Gdynia planuje rewolucję w Śródmieściu
Jednokierunkowa ul. Świętojańska, większa i droższa strefa płatnego parkowania, ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, więcej drzew oraz zieleni. Gdynia zapowiada duże zmiany w centrum miasta, na które do 2021 roku chce wydać 18 mln zł.
Co konkretnie ma się zmienić?
1. Śródmiejska strefa płatnego parkowania i stopniowo rozszerzany zasięg obecnej strefy. Z raportu zleconego przez władze miasta wynika, że kierowcy są skłonni płacić nawet 5 zł za pierwszą godzinę parkowania. Na razie jednak konkretnego terminu podwyżek nie ma.
- Zanim jednak to nastąpi, kontynuować będziemy konsultacje z gdynianami. Już dziś wielu mieszkańców dzielnic sąsiadujących ze Śródmieściem sugeruje, że w ich sąsiedztwie powinniśmy wprowadzić opłaty za parkowanie. Od miesięcy sondujemy, jak takie działanie wpłynie na system. Z przeprowadzonych badań płyną dające do myślenia wnioski. Na przykład średni czas zajmowania jednego miejsca parkingowego w Gdyni wynosi od 3,5 godz. w dni robocze do nawet 6 godz. w weekendy. Naszym celem jest zwiększenie rotacji - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.
2. Ogłoszony zostanie przetarg na kompleksową przebudowę ul. Starowiejskiej. Przypomnijmy: po konsultacjach społecznych prezydent Gdyni otrzymał od projektantów trzy warianty zmian. Wybrał wspierający pieszych, który zakłada następujące zmiany:
- powstaną elementy uspokajające ruch,
- jezdnia będzie znacznie węższa,
- pierwszeństwo na całej szerokości ciągu pieszo-jezdnego będą mieli piesi,
- samochody będą mogły jechać maksymalnie 20 km/h,
- niemożliwy będzie przejazd przez całą długość ulicy,
- będzie znacznie więcej miejsc odpoczynku dla pieszych,
- zasadzona zostanie dodatkowa roślinność.
3. Jednokierunkowa ul. Świętojańska. W pierwszym etapie ulica będzie jednokierunkowa od strony ul. 10 Lutego do al. Piłsudskiego z wyłączeniem komunikacji zbiorowej. W obu kierunkach będą też mogli poruszać się rowerzyści, którzy zyskają kontrapas.
4. Pas rowerowy na ul. 3 Maja i park kieszonkowy. Po 3 Maja nie będą już jeździć autobusy. W obu kierunkach będą za to mogli jeździć rowerzyści, którzy poprzez kładkę nad ul. Podjazd dojadą do ul. Batorego. Powstanie też park kieszonkowy.
5. Konkurs urbanistyczno-architektoniczny dla skweru Kościuszki i Molo Południowego. Obszar ten ma stać się bardziej atrakcyjny dla pieszych, więc władze miasta ogłoszą konkurs, który ma dać odpowiedź na pytanie, jak to zrobić. Na pewno powstanie więcej miejsc do wypoczynku oraz przejść dla pieszych.
6. Więcej drzew i zieleni. Nowe nasadzenia pojawią się przy ul. 10 Lutego, Armii Krajowej, al. Piłsudskiego wzdłuż parku Centralnego.
- Czystsze powietrze i więcej zieleni mają pozytywny wpływ na zdrowie wszystkich mieszkańców oraz walory estetyczne - komentuje wiceprezydent Gdyni Bartosz Bartoszewicz. - Jednocześnie patrzymy w stronę dostępnych innowacji, jak na przykład udogodnień dla carsharingu czy zautomatyzowanej kontroli opłat w strefie płatnego parkowania, tzw. e-kontroli, którą umożliwiają elektryczne samochody wyposażone w specjalistyczne kamery. Pozwoliłoby to na uszczelnienie systemu pobierania opłat - dodaje.
Opinie (755) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-29 14:41
Opinia wyróżniona
Rewolucja? (43)
zamknięcie 1 pasa Świętojańskiej spowoduje zdecydowanie wieksze korki na Władysława i Morskiej-co to za róznica czy bedzie 1 pas ruchu czy dwa.Posadzenie kilku drzewek, bo na więcej nie ma miejsca i kilka donic z kwiatami to tez nic nadzwyczajnego.
- 320 69
-
2020-03-23 06:39
już w 1938r padła w Gdyni taka koncepcja
by ścisłe centrum Gdyni całkowicie zamknąć dla ruchu samochodów.
...
i to w latach gdy 1 samochód przypadał na 1000 mieszkańców- 1 0
-
2020-03-18 09:45
przekształcenie ulicy miejskiej w deptak zmniejsza skłonność do korzystania z samochodu w jej okolicach
ta zależność działa także w odwrotnym kierunku: jeśli tworzy się nowe połączenie drogowe w mieście, na sąsiednich ulicach dojazdowych zwiększa się natężenie ruchu pojazdów. Dlatego redukcja skali ruchu na Świętojańskiej przypuszczalnie przyczyni się także do redukcji skali ruchu na ulicach prostopadłych do niej, a także na ulicy Władysława IV; z korzyścią dla jakości życia w całym mieście. Brawo Gdynia!
- 0 0
-
2020-02-01 01:08
Panie Prezydent Pan już nie miej więcej pomysłów Pan po prostu abdykuj nie czas???
- 2 1
-
2020-01-30 20:35
To nawet nie chodzi o zwężenie pasa drogowego. Dla trolejbusów ma być ruch dwukierunkowy, więc szerokość jezdni musi pozostać.
- 2 1
-
2020-01-30 14:18
(1)
korków nie powoduje zamknięcie ruchu a zbyt duża ilość samochodów. Jednokierunkowa droga uspokoi ruch i zwiększy bezpieczeństwo pieszych. Ludziom tyłki przyrosły do samochodów, a w mieście wcale nie potrzeba ich używać. Ostatnią milę można przejść na pieszo.
- 6 5
-
2020-01-30 15:52
Ostatnia mile to juz Ciebie zaniosa.
- 2 2
-
2020-01-30 12:53
Likwidacja zatok przystankowych
Żeby uspokoić ruch na Świętojańskiej (i nie tylko) wystarczy zlikwidować zatoki przystankowe. To skuteczniejsze niż strefa 30, a przy okazji będzie więcej miejsca dla pieszych.
Ale miasto zamiast likwidować zatoki, wydało właśnie miliony na ich remonty, a z drugiej strony stawia znaki i przeszkody żeby uspokoić ruch.- 10 3
-
2020-01-30 12:08
Zamknąć dal ruchu samochodowego:
- Świętojańską od 10 Lutego do UM z możliwością przejazdu ul Armii Krajowej w kierunku teatru i na Kamienną Góry,
- Żwirki i Wigury w jednym kierunku,
- Żołnierzy I Armii ... także w jednym kierunku,
- Skwer Kościuszki od ul Borchardta/ Waszyngtona
- Starowiejską na większej części
Można oczywiście czasowo- Świętojańską od 10 Lutego do UM z możliwością przejazdu ul Armii Krajowej w kierunku teatru i na Kamienną Góry,
- Żwirki i Wigury w jednym kierunku,
- Żołnierzy I Armii ... także w jednym kierunku,
- Skwer Kościuszki od ul Borchardta/ Waszyngtona
- Starowiejską na większej części
Można oczywiście czasowo włączać np od 7:00 do 21:00 tak aby można było zrobić zaopatrzenie. Skwer jest specyficzny z racji firm i basenu jachtowego więc tu przejazd tylko w wyznaczone miejsca lub z racji przewozu sprzętu wodnego na zasadzie przepustek.- 5 6
-
2020-01-30 11:02
(3)
Władysława IV to jest dopiero patologia w dziedzinie dróg.
"autostrada" 3+3 pasy - kompletny bezsens.
Jedna z jezdni powinna być zamknięta i przeznaczona na deptak.
Druga powinna mieć jednokierunkowy buspas (dla komunikacji która mogłaby wracać jednokierunkową Świętojańską), oraz dwa pozostałe pasy dla samochodów (po jednym w każdą stronę).
Oraz likwidacja bezsensownego parkingowiska wzdłuż Władysława IV.- 6 8
-
2020-02-04 15:28
szok
szok i niedowierzanie - na Władysława IV też mieszkają ludzie, którzy mają samochody! i chcą je zaparkować! więc jak zlikwidować "parkingowisko" przy Władysława IV? powiedział pewnie mądry z Pogórza albo innego Wiczlina... :):):)
- 0 2
-
2020-02-02 17:50
Zwariował
O kolejny rewolucjonista? Jeden LENIN już był. panu za głupie pomysły dziękujemy.
- 2 1
-
2020-01-30 13:00
dodatkowa trakcje maja zbudowac, kto da na to pieniadze?
- 1 1
-
2020-01-30 09:07
no i bardzo dobrze (6)
to przecież reprezentacyjna ulica tego miasta i czas by wreszcie jakoś zaczęła wyglądać, by z knajpianych ogródków nie przepędzał ludzi hałas samochodów.
p.s. w gdańsku na Długiej też kiedyś był ruch.- 19 4
-
2020-02-02 17:45
Wkurzony
A ile ty siedzisz w tych ogródkach zimą?
- 0 1
-
2020-02-02 11:34
W takim razie niech zamkną całkiem, a nie tak, że samochody tylko w jedną stronę, ale trajtki i tak w dwie. Gdzie tu logika?
- 5 1
-
2020-01-30 13:50
Może samochodów nie będzie,ale trolejbusy będą nadal jeździć obie strony (2)
Więc przestrzeń dla ogródków wcale się nie powiększy
- 6 2
-
2020-02-02 17:48
Normalny
Co wy tylko o tych knajpach i ogródkach ciągle? Piwo i alkohol wam mózgi wyżarło czy jako przyjezdni szukacie taniej rozrywki? Współczuję mieszkańcom Świętojańskiej.
- 3 1
-
2020-01-31 10:38
Czystsze powietrze będzie
- 2 2
-
2020-01-30 09:32
i można było popylac tramwajem wzdłuż i co koń wyskoczy
- 2 3
-
2020-01-30 07:48
czas sie ewakuowac z tego miasta (5)
Co pomysł to głupszy. Ciekawe który kierowca chce płacić 5 zł za godzinę?? może jeszcze wpuśćcie tylko hybrydy i elektryki do centrum... a za 5 lat z tzw hybrydami bedzie jak z dieslami z dpf niby sa a jednak ich nie ma... wiecej zieleni tak ale komunikacja miejska napewno nieee. szybciej pojade gdzie indziej i zostawie pieniadze niz mam płacic za
Co pomysł to głupszy. Ciekawe który kierowca chce płacić 5 zł za godzinę?? może jeszcze wpuśćcie tylko hybrydy i elektryki do centrum... a za 5 lat z tzw hybrydami bedzie jak z dieslami z dpf niby sa a jednak ich nie ma... wiecej zieleni tak ale komunikacja miejska napewno nieee. szybciej pojade gdzie indziej i zostawie pieniadze niz mam płacic za parking.
Ponadto zastanowili by się by zrobić Parki poza centrum wtedy nikt by się nie pchał do centrum i na bulwar gdzie nic nie ma. W tym zakresie jest kompletna klapa i nie ma gdzie isc.
Pare lat temu to było miasto z prezydentem który myslał teraz widze, że juz wiek nie ten i rozum nie ten. Czas na zmiany- 15 11
-
2020-01-30 10:21
Zapraszamy fo Gdanska!
- 2 2
-
2020-01-30 10:04
Ja! (1)
Mogę płacić nawet 10PLN żeby zalatwić swoje sprawy i odjechać. Stać cię na paliwo to będziesz miał i na parking. Proste jak drut. A jak nie to pozostaje rower i komunikacja.
- 16 6
-
2020-01-30 18:51
Ale jak widzisz do większości nie dociera. Alternatywą dla 5zł za godzinę parkowania nie jest 2zł tylko brak miejsca w ogóle.
- 5 1
-
2020-01-30 08:57
(1)
Jedź, jedź. Najlepiej do Poznania czy Warszawy. Tam za darmo zaparkujesz w centrum. A nie... tam zaraz będą sporo wyższe stawki niż w Gdyni po podwyżkach
- 17 4
-
2020-01-30 09:31
niech jedzie ale do ...
samego centrum zagłębia PiS siedliska ciemnoty, zabobonu i wiary w gusła - podlaskiego
- 9 4
-
2020-01-29 14:48
(16)
smrodziarzom mówimy stanowcze nie. macie swoje ścieżki samochodowe za miastem.
tam jest wasze miejsce- 33 55
-
2020-01-30 10:19
Rowerzysci winni jezdzic tylko po sciezkavh za miastem przez caly rok z zakupami z plecalami itp.
- 3 5
-
2020-01-30 09:21
Sam(a) jesteś smrodziarzem
- 4 3
-
2020-01-30 06:15
(13)
To jeszcze pedalulusie utrzymuj tę drogi. Obowiązkowe OC do każdego roweru, podatek za zwiększone wdychanie powietrza.
Ekologu, trzeba było protestować jak zabudowywano korytarze powietrzne w mieście, teraz ruch po zdrowie w takim mieście to przyspieszenie rozwoju chorób.- 30 13
-
2020-01-30 10:00
Dokładnie! (3)
Oraz absolutny zakaz jeżdzenia rowerem w słuchawkach z mandatem 500PLN. W tej chwili rowerzyści wszystkich mają w poważaniu tłumacząc swoje uchybienia ekologią.
- 14 7
-
2020-01-30 11:48
To tak jakby wprowadzić zakaz słuchania radia w samochodzie. (2)
Śmieszą mnie takie argumenty.
- 6 9
-
2020-01-30 15:50
(1)
Tak Cie smiesza?Ludzie gina na przejsciach
Bo wchodza bezmyslnie na czerwonym,poniewaz smartfon i facebook jest najwazniejszy.Dalej Cie smieszy?- 3 3
-
2020-01-31 10:36
Kierowcy bezmyślnie przejeżdżają pieszych na przejściach
Bo słuchają radia. Kontynuujmy te dyskusje.
- 1 3
-
2020-01-30 09:04
Drogi miejskie nie są utrzymywane z OC, akcyzy ani VATu. Po drugie jeżeli statystycznie rowery powodowałoby by tyle wypadków, które byłyby obciążeniem finansowym to już dawno byłoby OC na nie. Nie spodziewam się, że przyjmiesz to do wiadomości, skoro piszesz takie bzdury.
- 13 9
-
2020-01-30 06:41
Diesel w mózgu (7)
Przeżyjesz półgłówku. Tu chodzi o pieszych.
- 11 20
-
2020-01-30 10:20
Kazdy jest pieszym
- 8 0
-
2020-01-30 07:53
Jakich pieszych??? (5)
piesi na Świętojańskiej mają dwa szerokie chodnikii co kawałek przejścia! Mydlenie oczu.
- 24 10
-
2020-01-30 18:48
"Co kawałek"? (1)
Jest ich tak mało, jak tylko się dało. Zamiast przejść po wszystkich stronach skrzyżowań, są tylko po jednej (Kilińskiego, Obrońców Wybrzeża, Traugutta) dlatego piesi muszą pokonywać 3 przejścia zamiast jednego. Nie ma przejścia np. na wysokości Pułaskiego ani wielu innych ulic prostopadłych do Świętojańskiej, gdzie przecież można przechodzić - bo na skrzyżowaniach można przechodzić, jeżeli nie ma płotków - tylko jest to niewygodne i niebezpieczne.
- 4 1
-
2020-02-02 17:39
Piszesz głupoty
twoja wiedza opiera się chyba na obserwacjach turystycznych. Przejścia podwójne już dawno przywrócili tak, jak było kiedyś. Jedyna ulica gdzie ich nie ma to faktycznie Pułaskiego. Ulice Zygmuntowska i Wybickiego Wybickiego są mało istotne dla ruchu i do przejścia ze światłami jest blisko więc nie ma problemu, który powstanie gdy Świętojańska będzie jednokerunkowa - totalna bzdura!!!!
- 1 1
-
2020-01-30 14:19
(2)
próbowałeś kiedyś przejść na drugą stronę ulicy? Jest to czasami bardzo niebezpieczne bo auta spieszą się do lewoskrętów lub pędzą...
- 3 10
-
2020-02-02 17:29
Mieszkaniec Świętojańskiej
Z jakiej wsi przyjechałeś do Gdyni? Samochody pędzą po Świętojańskiej zwężonej kiedyś przez tę samą ekipę do jednego pasa? Gdzie jest policja i straż miejska skoro tego nie widzą, tak samo jak nie widzą aut zaparkowanych na tej ulicy pod prąd????
- 3 1
-
2020-01-30 15:46
Dlatego trzeba zachowac szczegolna ostroznosc i nie gapic sie w smartfona pidczas przechodzenia
- 5 6
-
2020-01-29 14:48
Kto powiedział, że Władysława IV się nie zmieni jak Świętojańska?
- 5 3
-
2020-01-29 14:20
Opinia wyróżniona
Mam mieszane uczucia (30)
Niby więcej zieleni to zawsze dobrze, ale z drugiej strony może się okazać, że jak wszędzie nastawiamy doniczek, to skończy się tak, że każdy będzie parkował jak popadnie. A wiadomo, że 10 osób ze straży miejskiej tego nie ogarnie i będzie burdello. Chciałabym się mylić, ale nos mi mówi, że mam rację.
- 244 58
-
2020-04-22 14:32
Parkowanie gdzie i jak się tylko da.
Te "dziesięć osób ze SM" poradziło by sobie gdyby w końcu ustanowiono legalność odholowywania nielegalnie zaparkowanych blachosmrodów, do odbioru u "holownika." Za odpowiednią opłata oczywiście. Wyobrażasz sobie jak karnie by wszyscy parkowali tylko tam gdzie to dozwolone i po opłaceniu? W kraju gdzie samochód jest czymś koniecznym do funkcjonowania - myślę tu o Stanach - znakomicie sobie z tym radzą i to głównie dzięki temu o czym na początku wspomniałem.
- 0 0
-
2020-01-30 11:03
na to wystarczy odpowiednio wysokie grzywny i odpowiednio nieuchronne odholowywanie pojazdów do Kokoszek :)
I nikt nie będzie parkował "jak popadnie", bo zwyczajnie i zgodnie z kapitalistycznym podejściem - nie będzie się to opłacało.- 3 1
-
2020-01-30 10:46
taki tekst i liczba lajków świadczy dowodnie, że najważniejsze jest oddziaływanie na wyobraźnię mieszkańców
Jak dotąd trudno było znaleźć spójność między deklaracjami władz a realizowanymi działaniami, może teraz to się zmieni. Pierwsze przykazanie zarządzania zmianą: komunikować się ze swoją społecznością aż do bólu.
- 2 0
-
2020-01-30 09:37
zieleń jeleń
więcej zieleni, a przed fryzjerem na kilińskiego od lat stała donica z kwiatami i kazano ją usunąć. No tak zajmowała przestrzeń miejską a od tego podatek i kasiorka której tak brakuje
- 3 1
-
2020-01-29 23:54
Wizja kolejna, jak ze Starowiejską.
Starowiejska też miała wizje, warianty, plany na zmiany. I co. I NIC.
- 4 1
-
2020-01-29 22:30
Też mam mieszane uczucia.
Doniczki, kwiatki to nie to samo co drzewa rosnące naturalnie.
Nie kumam, najpierw się Gdynię betonuje, a później robi klimatyczną zieleń???- 7 0
-
2020-01-29 21:36
Szczurek i auto (1)
Ciekawe czy Szczurek będzie jeździł z Wiczlina do Urzędu autem,czy też komunikacją miejską?
- 13 0
-
2020-01-29 21:54
On nie
Ma gdzie parkowac pod urzedem.
A ty sie martw, jak z rodzina zabrac sie na spacer na bulwar. Ale w sumie racja, nikt cie nie zmusza zeby tam chodzic.- 6 0
-
2020-01-29 21:03
Hej Ho!
Mieszane uczucia to jak teściowa spada w przepaść twoim nowym Ferrari.
- 4 2
-
2020-01-29 20:17
Odp. (5)
Wywod p.Prezydenta,mozna podsumowac krotko.Kierowcy sa i beda coraz bardziej traktowani jako dojne krowy.Jestem zwiazany z motoryzacja od 40 lat i jak slysze ,ze kierowcy chca podwyzek na min.5 zl za 1 godz.,to przykro sie robi ,ze mowi to Prezydent.Ograniczenie do 20 km/h na Starowiejskiej smieszne.Teraz kto jezdzi na codzien,to srednia na tej
Wywod p.Prezydenta,mozna podsumowac krotko.Kierowcy sa i beda coraz bardziej traktowani jako dojne krowy.Jestem zwiazany z motoryzacja od 40 lat i jak slysze ,ze kierowcy chca podwyzek na min.5 zl za 1 godz.,to przykro sie robi ,ze mowi to Prezydent.Ograniczenie do 20 km/h na Starowiejskiej smieszne.Teraz kto jezdzi na codzien,to srednia na tej ulicy to max.10 km/h w przeciwienstwie do rowerow ,ktorych 20 km/h moze ograniczy.Swietojanska 1 kierunkowa to zwiekszenie ruchu,sasiednich ulic o 50 %.Moze prosciej ,po mesku podjac decyzje o zakazie ruchu wszystkich samochodow na terenie Gdyni?Mieszkancy beda mogli zaplanowac swoje zycie czy juz wyprowadzac sie z Gdyni ewent.kiedy.W Gdyni ilosc mieszkancow maleje i jest to trend narastajacy w przeciwienstwie do Gdanska,Redy,i innych.
- 15 10
-
2020-01-29 23:18
Te ojciec, a skąd Ci te 50% wyszło ? Hehehehe (1)
To opisanie dwóch różnych sytuacji bez komentarza, z sugestia ze jedno ma bezpośredni wpływ na drugie. Dobre ;)
Związany z motoryzacja od 40 lat - złotówa? Brzmi jak jęki złotowy ;)- 5 2
-
2020-01-30 12:02
Synku,poczytaj opracowania inzynierii ruchu .Jest taki dzial,z ktorym wspolpracowalem.Pozdr.
- 0 1
-
2020-01-29 20:29
to nie kierowcy chcą tych podwyżek do 5 zł za pierwszą godzinę parkowania (2)
tego chcą mieszkańcy. 40 lat związku z motoryzacją indywidualną to i tak kilkadziesiąt lat za dużo. Nic dziwnego, że objawy samochodozy mocno zaawansowane. To się leczy - proponuję wyjść na przechadzkę lub przejażdżkę rowerową po mieście.
- 15 19
-
2020-01-30 10:26
Mam samochod ale tez jezdze rowerem i co z tego wynika?
- 2 0
-
2020-01-30 07:44
Jacy mieszkańcy?
Ponad połowa, która na codzień dojeżdża samochodem do pracy?
- 2 2
-
2020-01-29 15:20
Dobrze (5)
Żadnego parkowania. Zero samochódów.
- 14 19
-
2020-01-30 10:24
To sie przenies na wies
- 1 1
-
2020-01-30 09:09
I żeby nie było niczego
- 1 2
-
2020-01-30 07:46
Właśnie! (1)
Mieszkańcy centrum przecież w ogóle nie mają samochodów! Te co stoją w nocy zaparkowane to im złośliwie mieszkańcy Kosakowa i Wiczlina podrzucają
- 6 2
-
2020-01-30 09:36
Się przeprowadź
I po problemie
- 2 0
-
2020-01-29 21:53
zgadzam sie, tylko popsztalanie na nogach w 21 wieku.
- 2 1
-
2020-01-29 15:10
od tego jest straż miejska i laweta
- 5 3
-
2020-01-29 14:56
(3)
Gdynianie są skłonni płacić 5 zł za godzinę parkowania.....a może od razu napiszcie że 20 zł .Pozostawię to bez komentarza aby żyło się coraz lepiej.
- 51 8
-
2020-01-30 10:24
(1)
A rowerzysci slyszalem ze chca placic 10 xl za sciezki.To mi sie podoba.Prawdziwi patrioci z Pis
- 0 1
-
2020-03-18 09:49
"patrioci" z PiS uważają, że jazda rowerem i wegetarianizm nie są zgodne z "polskimi" wartościami
- 1 0
-
2020-01-29 15:23
To zapewne było pytanie oderwane od rzeczywistości. A powinno być takie: ile jesteś skłonny zapłacić żeby w ogóle mieć gdzie zaparkować wiedząc że parkowanie na dziko skończy się mandatem a innych niż płatne miejsc w okolicy nie ma. Wtedy może się okazać, że te 20zł to nic.
- 10 4
-
2020-01-29 14:41
Po to testuje się rozwiązania z kamerami na samochodach patrolowych
Kamera rozpoznaje tablice rejestracyjne i sprawdza czy została uiszczona opłata. Dla pewności samochód z kamerą przejeżdża dwa razy, by uniknąć sytuacji że tablica została zeskanowana gdy kierowca dopiero stał przy parkomacie. Jeżeli tablica jest nieczytelna dla kamery albo nie ma opłaty to wysyła się strażnika w konkretne miejsce. Nikt nie będzie ręcznie kontrolował iluśset samochodów ;)
- 10 4
-
2020-01-29 14:38
(2)
Odholowywać każdego kto źle zaparkuje i po problemie. ale każdego! to może ludzie zwyczajnie będą się bali parkować.
- 34 9
-
2020-01-30 09:08
Pewnie, niech się ludzie boją
Zastraszyć trzeba, zaborcy to wiedzieli już dawno, inaczej w PL porządku nie uświadczysz!
- 3 3
-
2020-01-29 17:00
Nie da się ale jakoś to będzie ;)
- 1 1
-
2020-01-29 14:18
Opinia wyróżniona
No i fajnie (9)
Już dawno powinniście to zrobić, ale dobrze, że w końcu ktoś się za to zabrał. Teraz wielki lament, a po zmianach okaże się, że jest lepiej - w każdym mieście było tak samo.
- 245 387
-
2020-04-23 00:51
Gdynia dla młodych ,sprawnych i rowerzystów.
a gdzie w tym wszystkim jest miejsce dla starszych mieszkańców Gdyni dla których przejście 100m jest już problemem ,a co dopiero maszerować pieszo z zakupami do trajtka i od trajtka do domu pod górkę? Nie wspomnę o spacerku na Skwerek Kościuszki .Czy będzie gdzie zaparkować auto ,żeby się tymi nowościami nacieszyć przed śmiercia? Na rolkach i na rowerze nie dojedziemy,już nie ten wiek i nie ta sprawnośc.
- 1 0
-
2020-01-30 10:03
panie szczurek skoro chcecie by ludzie (1)
przeniesli sie na komunikacje miejską to kiedy wreszcie takie dzielnice jak Pogórze Górne , Dolne , oksywie , kosakowo , mosty , rewa beda mialy mozliwosc jezdzenia miejskimi skm !? jezdze codziennie do pracy z kosakowa do pracy i bardzo chetnie zamienilbym auto na sks ale nie ma jak ! a rowerem w ta pogode jak jechac? moze estakadą ? wydawanie na drzewka tylu milionow to kpina !
- 3 2
-
2020-01-30 20:56
Jeszcze trzeba się było we Władysławowie osiedlić i narzekać, że za daleko
- 1 1
-
2020-01-30 09:21
ludzie z natury nie lubią zmian
- 2 2
-
2020-01-30 08:36
lepiej?
zwiększy się ruch na kamiennej górze
- 0 3
-
2020-01-29 19:39
Pięknie
Bardzo dobry pomysł
- 7 2
-
2020-01-29 18:27
jak to zrobią, to się będę jarał jak pewien kontynent
- 3 3
-
2020-01-29 15:00
wierzysz w słowa szczurka:)?? (1)
- 16 11
-
2020-01-30 09:11
Jak tylko ekipy budowlane z lotniska zejdą
wchodzą na Świętojańską.
A nie czekaj jeszcze budowa parku w parku...- 5 0
Wszystkie opinie
-
2020-01-29 14:02
Planuje (11)
Słowo klucz w Gdyni.
- 379 16
-
2020-01-29 14:06
Słowo klucz:
FARBA
- 53 7
-
2020-01-29 14:38
Potem będzie wizualizacja (1)
a potem oczywiście debata jak to zrobić w najbliższej przyszłości :)
- 35 1
-
2020-01-29 14:56
Następnie konsultacje społeczne, o których dowiemy się po fakcie.
Później okrojenie planowanych wydatków do 180 000 zł i przesunięcie projektu do Budżetu Obywatelskiego.
- 35 2
-
2020-01-29 14:58
kolejne słowo: farba
- 28 4
-
2020-01-29 16:32
Planują kontrabuspasy
parki centralne i pasy rowerowe - śmiejecie się. Robią - płaczecie ;)
- 10 3
-
2020-01-29 16:56
No ok. (1)
Ale parkingi piętrowe są bardzo potrzebne na osiedlach!!!!
- 6 2
-
2020-01-30 20:57
No to zrzuta i budujcie
- 1 0
-
2020-01-29 16:58
Zawsze zaczyna się od planu. (1)
Mogliby się nie chwalić, ale wówczas byłoby gadanie, że bez konsultacji sobie wymyślili.
- 6 1
-
2020-01-30 11:27
I tak od 30 lat słyszę o Starowiejskiej jaka będzie wspaniała i co? I nic, kompletnie nic!
Wyborcy Szczurka są jak wyborcy Platformy. Można ich oszukiwać, okradać, śmiać się z nich a nawet strzelać do nich z broni gładkolufowej, a oni i tak zagłosują na swoich oprawców. To chyba musi być jakaś choroba spowodowana zaburzeniami genetycznymi.
- 3 0
-
2020-01-29 17:30
gdynia planuje !!!
szczurek planuje, a to nie znaczy że Gdynia.
- 13 1
-
2020-01-29 20:42
Trzeba zmienic nawyki mieszkancow co do przyzwyczajeń
A codzienie po godz.16 dwie limuzyny marki skoda grzeja sie oczekując na odwiezienie do domów milosciwie nam panujacych ;) jak zaczynac zmiany to moze od siebie:)
- 15 1
-
2020-01-29 14:02
jak rewolucja (5)
to nie zapomnijcie pomnika Lenina postawić
- 255 54
-
2020-01-29 14:58
szczurka
- 8 3
-
2020-01-29 16:18
sama podwyżka za odpady pewnie więcej wnosi, śmiech na sali
- 4 1
-
2020-01-30 00:35
Centrum miasta dla aut współdzielonych, taksówek i komunikacji miejskiej. (1)
I wszystkie miejskie bolączki typu korki i brak parkingów znikają w jeden dzień.
- 3 3
-
2020-01-30 15:57
Odezwal sie Uber.
- 0 1
-
2020-01-31 10:24
Teraz pomnik Josele Kalkstaina .
- 0 1
-
2020-01-29 14:02
Rewolucyjnę to są te plakaty. (4)
Odważne połączenie Painta, Simsów i GTA 2. Jak na coś ma iść 18 000 000 zł z naszych podatków, to chociaż z wizualizacją się postarajcie, bo tworzę katalog "Gdynia niespełnionych wizji i marzeń"
- 285 20
-
2020-01-29 14:18
Zwykle chłodno przyjmuje tego typu wizualizacje. (1)
No ale przy tych to się jabłkiem zakrztusiłem prawie. Czekam, aż zaczną w paincie rysować krzaki i ludzików a wizualizację rozwiązań komunikacyjnych na tym dywanie z ulicami co był w każdym przedszkolu i zerówce.
- 30 1
-
2020-01-29 14:43
Takie dywany są obecnie używane do kalibracji systemu Tristar.
Dzieci w wieku przedszkolnym i resoraki również mają w tym swój udział.
- 22 0
-
2020-01-29 14:22
"Odważne połączenie Painta, Simsów i GTA 2..."
Tarzam się po podłodze :)- 31 0
-
2020-01-30 09:36
w artykule o Parku Centralnym było info, że projektuje Marek Ł.
tutaj najwyraźniej "rysował" ktoś o podobnych kompetencjach. Urzędnicy pozazdrościli architektom wynagrodzeń i stwierdzili, że sami będą inkasować za bazgroły w paincie.
- 3 0
-
2020-01-29 14:02
heheh (10)
Gdynia, to Radom północy, wysłużone drogi, jedno wielkie blokowisko i ledwo działająca stocznia, agonia infrastrukturalna
- 382 104
-
2020-01-29 15:07
Tak jak w Gdańsku
- 27 18
-
2020-01-29 15:44
(2)
stocznia działa bardzo ładnie, w gdańsku stocznia to obraz nędzy
- 20 10
-
2020-01-29 18:56
tak, remontowa jest świetnym przykładem
że nie masz racji, dzbanie
- 12 7
-
2020-01-30 15:58
Tylko ze ma zamowienia na 10 lat.
- 0 0
-
2020-01-29 16:59
(2)
Chyba w Radomiu nie był. Bez przesady. Co ma Radom- nic...
- 5 5
-
2020-01-30 07:47
O, nic mówisz? (1)
A to zupełnie jak Radom Północy.
- 2 1
-
2020-01-30 09:39
Radom przy Gdyni jest jak Singapur
Gdynia to jest Aleppo Północy
- 5 2
-
2020-01-29 20:29
I Gdynia jak Radom
Lotnisko ma ;)
- 4 1
-
2020-01-30 07:17
z tą stocznią w Gdyni
to ci raczej nie wyszło. Bardzo dobrze sobie radzi.
- 2 0
-
2020-01-30 07:38
i lotnisko !
- 0 0
-
2020-01-29 14:04
(14)
Tylko wyprowadzka z tego miasta
- 237 79
-
2020-01-29 15:02
(4)
To papa, jak chcesz to pomogę sie jeszcze spakować i dać kopa w du.ę na rozpęd.
- 44 26
-
2020-01-29 18:57
jakie miasto - taka kultura mieszkańców (1)
- 12 7
-
2020-01-30 09:57
jaki przyjezdny do gdańska, takie komentarze
- 0 0
-
2020-01-29 20:36
(1)
Wynosząc się z miasta zabieram ze sobą swoje podatki (słyszałeś o PIT?), więc z tą chęcią szybkiego pożegnania kopem w (_|_) to uważaj.
- 10 6
-
2020-01-30 07:18
Gdynia sobie poradzi
bez tych twoich paru groszy. Nie strasz.
- 9 2
-
2020-01-29 15:51
papa (1)
papa w Gdyni nie potrzebni są lemingi!
będzie weselej bez smutnych ludzi!- 23 17
-
2020-01-29 16:14
Tez tak mowilem 12 lat temu jak jeszcze wierzylem, ze Szczurek to dobry prezydent..
- 21 5
-
2020-01-29 16:46
krzyżyk na drogę płaczku
żegnam bez żalu
- 14 11
-
2020-01-29 20:18
(1)
Zapraszamy do Gdanska.
- 4 2
-
2020-01-30 07:00
dziękujemy, wolimy Pruszczdz
- 0 0
-
2020-01-29 20:46
Gdynia miastem słoików i emerytów, rdzenni juz dawno stąd zwiali (2)
- 8 7
-
2020-01-30 04:31
ludzie budujacy gdynie nie zwiali (1)
Tylko zostali wypedzeni lub pomordowani
- 3 0
-
2020-01-30 07:00
przez słoików z niemiec w 1939
- 2 0
-
2020-01-30 14:38
to się wyprowadź
papa malkontencie
- 2 1
-
2020-01-29 14:05
Świętojańskiej to już nic nie pomoże. (20)
Było robić deptak i stawiać tylko na gastronomię. Do przewidzenia było, że po otwarciu Riviery, handel tam się skończy. Tak przynajmniej można było stworzyć coś na kształt Monciaka. Teraz co 5 lokal pusty.
- 471 19
-
2020-01-29 15:04
Taki mamy klimat (6)
A kto będzie w takim zimnie chodził po Świętojańskiej, i wchodził w zimowej kurtce opatulony w szal i czapkę do sklepików gdzie nagle bije gorąco i chory zaraz, jak może sobie podjechać do garażu podziemnego i udać się windą nawet w krótkim rękawku na zakupy do cieplutkiej Riviery lub Galeri Bałtyckiej.W naszym dosyć surowym zimnym klimacie powinni budować więcej i większych takich zadaszonych ocieplanych obiektów gdyż niestety 7 -8 miesięcy jest zimno.
- 28 48
-
2020-01-29 17:27
(1)
jaka zima w naszym pieknym klimacie + 5 st
- 22 2
-
2020-01-29 21:17
5 plus wiatry i deszcze i nie da się chodzić ,jest zimniej niż jakby było minus5 i słonecznie.
- 8 5
-
2020-01-29 22:57
Poczekaj, za 2/3 lata klimat tak się zmieni że w okresie zimowym bedzisz chodził w klapkach i z wentylatorem na plecach.
- 3 7
-
2020-01-30 05:04
(1)
Ostatnio 4-5. Jest koniec stycznia, a ja nawet butów zimowych nie zakładałem jeszcze.
- 8 0
-
2020-01-30 06:58
ja chodzę w klapkach
- 2 0
-
2020-01-30 07:19
jakie zimno ! Człowieku, po 12 stopni mamy !
- 3 3
-
2020-01-29 15:11
zatem to jest świetny moment na inwestowanie tam
- 5 2
-
2020-01-29 15:44
(2)
jak mowilem ze Riviera to morderstwo na Swietojanskiej to sie ludzie pukali w glowy. widac co w tych glowach mieli
- 40 5
-
2020-01-29 16:35
Świętojańska umierała śmiercią naturalną,
Riviera tylko zakopała trupa. Czynsze szły regularnie w górę, najemcy się wyprowadzili. Opłaty za najem obniżono średnio o 20-30 procent i ciągłe zdziwienie, że już brakuje chętnych.
- 46 1
-
2020-01-30 07:20
trudno !
wolę Rivierę, niż Świętojańską.
- 6 4
-
2020-01-29 17:24
zawsze mozna wrocic do tego pomyslu, ktory swoja droga uwazam za bardzo dobry!
- 4 2
-
2020-01-29 20:30
Centrum
Nie ma miejsc na parkowanie ! nie ma biznesu.......
- 17 3
-
2020-01-29 20:32
5 zł za parkowanie
Jak ankieta była zrobiona tak.
Ile jesteś w stanie płacić za parkowanie
A)5 zł
B) 7 zł
C) 9 zl.
D) Ponad 10 zł.
To nie ma co się dziwić że wygrało 5zl.- 41 0
-
2020-01-29 21:06
(2)
A co można ciekawego zjeść w Rivierze ? Samo guano
- 8 5
-
2020-01-29 21:45
Pod Złotymi Łukami jest najlepsze jedzenie w Rivierze ;-) (1)
- 1 2
-
2020-01-30 10:07
Hahahaha!
Świetne! :]
- 0 1
-
2020-01-30 00:51
Może pomogłoby gdyby właściciele sklepów wzięli się do pracy. Teraz pracują w tygodniu od 10 do 18, w soboty do piętnastej. Musi ktoś mieć wolne w pracy żeby tam zrobić zakupy, nonsens.
- 9 4
-
2020-01-30 07:37
Sposób dojazdu ma coś do rzeczy
Parking przy Rivierze pęka w szwach. Ciekawe czemu?
- 9 1
-
2020-04-23 00:56
Gdaie nasza Świętojańska
masz rację ,że naszej ukochanej Świętojańskiej z jej sklepikami,knajpkami, już nic nie pomoże a Riviery nie cierpię.
- 0 0
-
2020-01-29 14:07
(1)
A mówią ze koronawirus nie jest choroba psychiczna. Czy aby na pewno?
- 121 21
-
2020-04-23 00:57
a chorowali w UM?
- 0 0
-
2020-01-29 14:08
Jestem ciekaw (2)
Kto na tym wszystkim ma zarobić? Chyba ktoś z rodziny urzędników UM otworzył firmę.
- 199 34
-
2020-01-30 09:01
Urzędników? Prędzej włodarzy niż urzędników...
- 3 0
-
2020-01-30 12:39
Jak to kto?!
Zarobi Szczurek i MTM, zarówno na remoncie jak i na kolejnych remontach tego remontu....
- 5 0
-
2020-01-29 14:08
(1)
Jak Szczurek mówi, ze tak będzie...to mówi
- 190 9
-
2020-01-29 18:02
szczurek chyba
zaraził się głupotą od królewny i kudłatego
- 4 3
-
2020-01-29 14:09
Spoko.... (30)
I tak nie ma po co jeździć do centrum. Dwie śmierdzące knajpy na krzyż. Na skwerze Kościuszki ruiny typu pokład albo chata rybakalie i rozpadająca się Błyskawica oraz smutne sea towers. Kamienice prywatne na swietojanskiej zrujnowane i rozsypujace się. A w artykule bredzą ze kierowcy akceptują 5 zł za godzinę.
- 456 73
-
2020-01-29 14:16
Jo fakt - centrum gdyni to moc atrakcji!!! (2)
Świętojańska to już echo dawnej świetności, trzeba było jeszcze bliżej centrum handlowe otworzyć. Tam jest teraz centrum Gdyni.
- 65 2
-
2020-01-29 15:07
Pewnie że powinni takie centra zadaszone otwierać w centrum bo można się chociaż rozebrać i pochodzić bo jest ciepło i nie pada na łeb.
- 6 12
-
2020-01-29 23:20
Ale dzieki temu na Świętojańskiej jest spokojniej.
- 4 3
-
2020-01-29 14:19
Najlepsze było jak Szczuro za grube miliony zrobił remont Świętojańskiej i poprosił by właściciele kamienic zrobili remont. A
ci kazali mu się pocałować w 4 litery;)
- 54 4
-
2020-01-29 14:42
Błyskawica się rozpada? (1)
a to ciekawe
- 32 12
-
2020-01-29 16:34
Wiesz, on przeszedł pierwsze 30 metrów Świętojańskiej
bo tylko 2 knajpy znalazł. Nie oczekujmy za wiele...
- 26 8
-
2020-01-29 14:45
(8)
Chciałbym poznać tych kierowców, mitologiczni niczym Zeus.
- 33 5
-
2020-01-29 15:08
(7)
Tych co są skłonni płacić nawet 20 zł za godzinę postoju.....też bym ich chciała poznać
- 45 2
-
2020-01-29 15:18
(6)
Nie raz w weekend próbując zaparkować, żeby załatwić jedną sprawę w 30 minut klnąłem pod nosem że zapłaciłbym i 10 zł byle ktoś mi teraz dał miejsce.
Przez brak SPP w weekendy nie ma możliwości znaleźć tam miejsca, bo wielu agentó stoi i cały dzień- 8 21
-
2020-01-29 15:28
(1)
Masz rację ale do samochodziarzy nie dociera że jak będzie sztucznie tanio to będzie brak podaży. (miejsc parkingowych).
- 8 16
-
2020-01-30 09:43
taki sam efekt można osiągnąć likwidując wszystkie parkingi
po co się łudzić że jest gdzie zaparkować? każmy wszystkim starym i schorowanym interesantom urzędów i firm, dygać skmką i na piechotę
- 9 0
-
2020-01-29 23:21
(1)
Takie zarobki macie w Wejherowie?
- 5 2
-
2020-01-30 07:04
10zł na miesiąc paaaanie!
- 2 0
-
2020-01-29 23:59
Co Ty gadasz za głupoty?! (1)
Mieszkam w samym centrum i w weekendy zawsze jest pełno wolnych miejsc. No chyba że wieziesz tyłek na spacer na sam koniec skwerku i jak cała reszta kierowców jeździsz w kółko bo miejsc nie ma.
- 7 3
-
2020-02-02 11:19
Mieszkam w pewnym oddaleniu od centrum
i niestety jest tak, ze zarówno jadąc w tygodniu jak i w weekend do tego ścisłego centrum nie ma miejsc. Niezależnie od tego czy chce zapłacić czy jest dzień wolny od opłat. Miejsca parkingowe w Gdyni to kpina.
- 1 0
-
2020-01-29 14:58
Ty chyba na ORP Błyskawicy nigdy nie byłeś
Ten okręt ma 90 lat, co sezon ma przegląd dokowy i jest w lepszym stanie niż wiele dużo młodszych jednostek.
- 31 2
-
2020-01-29 15:43
A ja mieszkając w centrum wiecznie nie mogę tam miejsca znaleźć do parkowania. Z roku na rok jest coraz gorzej. Kto tam staje, skoro nic w centrum nie ma?
- 29 7
-
2020-01-29 16:21
Dokladnie.
- 7 0
-
2020-01-29 16:37
10 zl i bedzie swobodnie sie jechalo na rowerze (1)
- 8 10
-
2020-01-29 21:57
Dzisiaj jechales?
Czy tylko farmazonisz?
- 4 1
-
2020-01-29 16:47
Ja nie akceptuję ! (2)
Ja nie akceptuję. Chyba, że rowerzyści za postawienie roweru zapłacą np. 2zł
- 30 9
-
2020-01-29 22:53
(1)
Zajmują 10% powierzchni auta więc Max 50 groszy. Nie bądź pazerny.
- 5 9
-
2020-01-30 16:00
Jedno kolo liczysz
- 0 0
-
2020-01-29 20:20
Mam badanie,ze rowerzysci chca placic za sciezki i parkowanie rowerow po 4 zl/h
- 28 3
-
2020-01-29 20:32
parkowanie (2)
W centrum ograniczyc parkowanie do dwóch godzin....Tak jest w Paryżu ! Dużo nie płaci ! parkują w miejscu dostaw.......Gdzie straż miejska ?
- 4 1
-
2020-01-29 21:58
W paryzu napierniczaja wszystkich palami (1)
To ma byc przyklad?
- 11 0
-
2020-01-30 07:06
napierniczajmy w Gdyni też! Kiedy bedziemy bardziej europejscy?
- 3 0
-
2020-01-30 11:46
(1)
Chyba dawno nie byłeś w centrum. Knajp jest mnóstwo. Szkoda że nie ma w nich tłumów, ale małymi krokami może uda się zrobić z świętojańskiej deptak, który będzie zachęcał turystów.
- 1 5
-
2020-02-02 11:22
Tydzień temu we wtorek wracaliśmy z kina studyjnego.
Godzina 18-19, na Swietojanskiej ludzie siedzieli tylko w pasta miasta, na Władysława pusto i przeciąg w la vita, w tyglu, kilka osób było w punkt Gdynia gdzie finalnie się zatrzymaliśmy.
W weekendy dramat, bo knajpy pootwierane do 22-23 i życie nocne Gdyni kończy się.- 3 0
-
2020-06-25 23:15
Najgorsi radni od nadania praw miejskich
Najpierw sprzedali developerom trzy skwerki i zabetonowali serce Gdyni,a teraz tamują ruch, tworzą gigantyczne korki przed sezonem i udają ,że to dla naszego dobra. Czy kiedykolwiek piesi nie mieścili się na chodnikach? Mam bilet za darmo od 8 lat. Jeżdżę samochodem, bo najcenniejszy jest czas. A mieszkając na Witominie i pracując na Pogórzu i w Chyloni czasami muszę coś załatwić w centrum. Jadąc z Witomina na Pogórze samochodem jadę 25 min. ,do Chyloni 12 min. Autobusem 1 h lub 45 min ( do Chyloni) Pracuję na umowę zlecenie. Nikt mi nie zapłaci gdy wezmę pół dnia wolnego,żeby załatwić coś w centrum. I jaki szybciej? Witomino -centrum 8 minut samochodem, 10-15 autobusem. Hipokryzja i głupota !
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.