- 1 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (108 opinii)
- 2 Nowy trop ws. zaginięcia Iwony Wieczorek (618 opinii)
- 3 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (49 opinii)
- 4 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (122 opinie)
- 5 Odpocznij przy rzekach i potokach w Gdyni (38 opinii)
- 6 Manhattan we Wrzeszczu zostanie zburzony (511 opinii)
Gdynia planuje rewolucję w Śródmieściu
Jednokierunkowa ul. Świętojańska, większa i droższa strefa płatnego parkowania, ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, więcej drzew oraz zieleni. Gdynia zapowiada duże zmiany w centrum miasta, na które do 2021 roku chce wydać 18 mln zł.
Co konkretnie ma się zmienić?
1. Śródmiejska strefa płatnego parkowania i stopniowo rozszerzany zasięg obecnej strefy. Z raportu zleconego przez władze miasta wynika, że kierowcy są skłonni płacić nawet 5 zł za pierwszą godzinę parkowania. Na razie jednak konkretnego terminu podwyżek nie ma.
- Zanim jednak to nastąpi, kontynuować będziemy konsultacje z gdynianami. Już dziś wielu mieszkańców dzielnic sąsiadujących ze Śródmieściem sugeruje, że w ich sąsiedztwie powinniśmy wprowadzić opłaty za parkowanie. Od miesięcy sondujemy, jak takie działanie wpłynie na system. Z przeprowadzonych badań płyną dające do myślenia wnioski. Na przykład średni czas zajmowania jednego miejsca parkingowego w Gdyni wynosi od 3,5 godz. w dni robocze do nawet 6 godz. w weekendy. Naszym celem jest zwiększenie rotacji - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.
2. Ogłoszony zostanie przetarg na kompleksową przebudowę ul. Starowiejskiej. Przypomnijmy: po konsultacjach społecznych prezydent Gdyni otrzymał od projektantów trzy warianty zmian. Wybrał wspierający pieszych, który zakłada następujące zmiany:
- powstaną elementy uspokajające ruch,
- jezdnia będzie znacznie węższa,
- pierwszeństwo na całej szerokości ciągu pieszo-jezdnego będą mieli piesi,
- samochody będą mogły jechać maksymalnie 20 km/h,
- niemożliwy będzie przejazd przez całą długość ulicy,
- będzie znacznie więcej miejsc odpoczynku dla pieszych,
- zasadzona zostanie dodatkowa roślinność.
3. Jednokierunkowa ul. Świętojańska. W pierwszym etapie ulica będzie jednokierunkowa od strony ul. 10 Lutego do al. Piłsudskiego z wyłączeniem komunikacji zbiorowej. W obu kierunkach będą też mogli poruszać się rowerzyści, którzy zyskają kontrapas.
4. Pas rowerowy na ul. 3 Maja i park kieszonkowy. Po 3 Maja nie będą już jeździć autobusy. W obu kierunkach będą za to mogli jeździć rowerzyści, którzy poprzez kładkę nad ul. Podjazd dojadą do ul. Batorego. Powstanie też park kieszonkowy.
5. Konkurs urbanistyczno-architektoniczny dla skweru Kościuszki i Molo Południowego. Obszar ten ma stać się bardziej atrakcyjny dla pieszych, więc władze miasta ogłoszą konkurs, który ma dać odpowiedź na pytanie, jak to zrobić. Na pewno powstanie więcej miejsc do wypoczynku oraz przejść dla pieszych.
6. Więcej drzew i zieleni. Nowe nasadzenia pojawią się przy ul. 10 Lutego, Armii Krajowej, al. Piłsudskiego wzdłuż parku Centralnego.
- Czystsze powietrze i więcej zieleni mają pozytywny wpływ na zdrowie wszystkich mieszkańców oraz walory estetyczne - komentuje wiceprezydent Gdyni Bartosz Bartoszewicz. - Jednocześnie patrzymy w stronę dostępnych innowacji, jak na przykład udogodnień dla carsharingu czy zautomatyzowanej kontroli opłat w strefie płatnego parkowania, tzw. e-kontroli, którą umożliwiają elektryczne samochody wyposażone w specjalistyczne kamery. Pozwoliłoby to na uszczelnienie systemu pobierania opłat - dodaje.
Opinie (755) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-30 12:20
nowa gdynia
konkurs urbanistyczny dla Skweru Kosciuszka ha ha ha Gdynia mistrzem konkursow
juz widze jak mieszkancy Chwarzno Karwin i innych dzielnic j z prezydentem Szczurkiem jada autobusem na bulwar- 5 0
-
2020-01-30 12:21
Świętojańska umiera (1)
mniejszy ruch samochodowy nie przełoży się na większą liczbę klientów na Świętojańskiej. Wygląda jakby lobby wielkiego centrum handlowego polozonego za torami SKM macząło w tym palce :)
- 6 3
-
2020-01-30 12:36
A niech umrze. Może wówczas do urzędników dotrze, że utrudnianie życia kierowcom do niczego nie prowadzi!
- 2 0
-
2020-01-30 12:27
zmiany organizacji ruchu
to jest celowe dzialanie wladz miasta wszyscy beda jezdzic do galeri bo po co do centrum
- 2 0
-
2020-01-30 12:32
zycze jak najwiecej wypadkow tych rowerowych dla rodzin urzedasow z magistratu
precz z d**il...... pomyslami tych niszczycieli miasta
- 4 1
-
2020-01-30 13:15
chore
Kiedy na 1000 mieszkańców przypadały dwa auta świętojańska miała 4 pasy. Teraz kiedy jest 647 aut na 1000mieszkancow to już nagle tylko jeden kierunek.
- 6 0
-
2020-01-30 13:17
Betonowa Gdynia
Kolejne mydlenie oczu ludziom zielenią w momencie kiedy kawałek trawy przy Infoboxie pozwolą zabetonować 'zaprzyjaźnionemu' deweloperowi.
- 6 0
-
2020-01-30 13:27
Uśmiałem się z tego "parku kieszonkowego"
To nie park, nawet kieszonkowy! To kilka gazonów z krzakami!
- 6 0
-
2020-01-30 13:48
korki w Gdyni
zamiast nowych dróg bądź modernizacji istniejących, wydawane jest coraz więcej pieniędzy na zieleń w donicach - jednosezonową, wymienianą co kilka miesięcy.. a cała juz Gdynia stoi w korkach o 16..
- 8 0
-
2020-01-30 13:55
Te wszystkie "udogodnienia! są nieco wątpliwe..
..i nie konsultowane przyzwoicie! ani z mieszkańcami ani z radnymi miejskimi mającymi odmienne opinie!..
- 5 0
-
2020-01-30 14:18
szczurka
na rowerze dojezdzajacego do pracy najbardziej bym chciała zobaczyć
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.