- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (40 opinii)
- 2 Najstarsza fontanna idzie do remontu (25 opinii)
- 3 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (202 opinie)
- 4 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (50 opinii)
- 5 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (217 opinii)
- 6 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (61 opinii)
Gdynia poszerzy ul. Władysława IV? Mieszkańcy mają obawy
Poszerzenie ulicy rozważane jest na odcinku od ul. 10 lutego do Jana z Kolna . To na razie przymiarki, które są jednak zapisane w kierunkach zagospodarowania przestrzennego miasta. W ostatnim czasie wzbudziły kontrowersje wśród części mieszkańców śródmieścia Gdyni.
Ważna arteria w mieście
Zapędy zbyt mocno naciskających na pedał gazu hamują światła pozwalające włączyć się do ruchu pojazdom z innych ulic, a także bezpiecznie przejść przez jezdnię pieszym. Kolejne mają powstać już niebawem na skrzyżowaniu z ul. Obrońców Wybrzeża. Niektórzy idą dalej przyznając, że potrzebna jest jeszcze jedna sygnalizacja, która uspokoiłaby ruch w okolicach Starowiejskiej, ale na nią szanse są małe.
Plany związane z ulicą w tym miejscu są jednak poważne. Zatłoczona tylko w wyjątkowych sytuacjach droga może jednak za kilka lat zostać poszerzona. Chodzi o odcinek pomiędzy ul. 10 lutego i ul. Jana z Kolna, który docelowo ma być początkiem drogi do nowej zabudowy w śródmieściu Gdyni na Międzytorzu, czyli działce na styku ulic Wendy, Polskiej i Janka Wiśniewskiego .
Czytaj też: Gdyńskie Międzytorze ma inwestora. Początek prac w 2017 roku
Szerzej, czyli większy ruch
Propozycja wywołuje obawy części mieszkańców Śródmieścia związane ze zwiększeniem ruchu kołowego w centrum miasta. Dodatkowo na zniszczenia może być narażona architektura śródmieścia, przed czym ostrzegają zwłaszcza przedstawiciele Stowarzyszenia Starowiejska. Złożyli oni konkretne uwagi do dokumentu, nad którym debatować będą w środę radni Gdyni.
- Wskazaliśmy na szereg sprzeczności utrzymania planów dotyczących poszerzenia ul. Władysława IV z treścią studium, a także z innymi dokumentami o randze strategicznej. Chodzi nam o deklarowaną w studium ochronę historycznego śródmieścia i zakaz ingerowania w obecny układ przestrzenny tego terenu. Dodatkowo, pochodzące z PRL-u pomysły poszerzenia ulicy są sprzeczne z obowiązującą obecnie wizją tworzenia nowoczesnych miast - wyjaśnia Łukasz Piesiewicz ze Stowarzyszenia Starowiejska.
Jego zdaniem ruch kołowy w centrum powinien być stopniowo ograniczany, a drogi powinny mieć charakter dojazdowy zamiast tranzytowego.
Zdaniem przedstawicieli stowarzyszenia, poszerzenie ulicy pozostaje w sprzeczności z uprzywilejowaniem w ruchu pieszych i rowerzystów, o które zamierza dbać miasto w ramach przygotowanego Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej opracowanego na lata 2015-2025.
- Nie mamy wątpliwości, że czteropasmowa droga oznacza większą uciążliwość dla mieszkańców, szczególnie że istnieje dla niej alternatywa w postaci ul. Nowej Waszyngtona. Założenie pochodzące z lat 70. ubiegłego wieku dotyczące poszerzenia ulicy Władysława IV nie jest spójne z obecnymi warunkami, w których zwiększanie przepustowości ulic nie prowadzi do rozwiązania problemów transportowych, a nawet paradoksalnie - może je pogłębić - argumentują.
Konieczne zabezpieczenie
Miasto do wniesionych uwag odniosło się negatywnie. W uzasadnieniu można przeczytać, że "obecny układ komunikacyjny śródmieścia jest intensywnie obciążony i jego przepustowość jest praktycznie w pełni wykorzystana".
Poszerzenie ma również pozwolić na utworzenie buspasów, które są planowane jeszcze w tym roku na innym odcinku. To, zdaniem urzędników, jest odpowiedzią na argument o tym, że poszerzenie ma na celu zwiększenie liczby samochodów w centrum.
Zobacz również: Poczta Polska chce inwestować na Międzytorzu
- Przypominam, że ten zapis był tam od początku. Plan zagospodarowania dla Międzytorza jest wciąż u planistów. Nie jestem w stanie powiedzieć, czy zaraz po jego uchwaleniu rozpocznie się w tym miejscu zapowiadana inwestycja. Jeśli tak się stanie, musimy być gotowi również na zmiany na ul. Władysława IV, stąd obecność tych zapisów w dokumencie - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca
Opinie (213) 4 zablokowane
-
2015-08-25 15:44
(2)
piesi jak zwykle nie mają szans dla lobby blacharsko rowerowego
- 10 9
-
2015-08-25 22:36
Piesi to pijana wieś.
- 1 0
-
2015-08-25 15:50
nie przesadzaj, bo tak nie jest....
- 4 1
-
2015-08-25 15:39
marzy się mi Gdynia bez samochodów niestety planowany jest koszmarek (4)
czas wyprowadzić się poza miasto bo tego hałasu i smrodu spalin oraz zastawionych chodników dłużej nie zniosę
- 24 19
-
2015-08-25 22:35
Marzy mi się Gdynia bez takich biedaków przeciwnych motoryzacji jak ty.
- 2 5
-
2015-08-25 22:14
spitalaj
- 1 3
-
2015-08-25 15:41
(1)
A jak znajdziesz tam pracę to fajnie :)
- 6 3
-
2015-08-25 18:18
Będę dojeżdżał do Gdyni 15 letnim dieslem i parkował za free na podwórkach jak każdy teraz to robi, podatki będę płacił w mojej gminie żeby burmistrz wybudował Aquapark.
- 6 1
-
2015-08-25 15:31
nowe ulice nie rozladowują korków, one je tylko napędzają, wbijcie to sobie do łba (6)
efekt nowości trawa kilka miesięcy, a potem cały przekrój się wypełnia, korek staje się taki sam, a potem dalej rośnie. samochody też nei znikają w połowie, tylko dobijają mocniej sasiednie ulice.
i tak to się toczy- 26 18
-
2015-08-25 15:34
tak właśnie jest, ale jak widać nie wszyscy to rozumieją (4)
W Gdyni chcę Amsterdamu albo Kopenhagi a nie Los Angeles, Moskwy czy Pekinu. Ruch samochodów musi być zminimalizowany, ograniczony w znacznej większości, a centrum niech zostanie fajną strefą do spędzania wolnego czasu - tak jest w każdym normalnym mieście. Wyjściem są wg mnie wysokie opłaty na wjazd samochodem do centrum, jak np. w Londynie.
- 16 8
-
2015-08-25 22:30
(1)
Napisał nur z pod budki z piwem! Chcę amsterdamu! Czyli w całym centrum mają być burdele i narkotykowe shopy? To ja pitole....
- 2 2
-
2015-08-25 22:33
Chcą Pucka? To wypad do Banina tam będziesz miał centrum bez samochodów! A tam nie ma centrum, no tak bez samochodów a w nich bogatych ludzi nie ma centrum tylko jest Wieś!
- 3 0
-
2015-08-25 15:43
No to chociaż jak nie Amsterdam to Puck tam jest mały ruch i spokój w centrum
- 7 6
-
2015-08-25 15:41
Też chcę Kopenhage w Gdyni, ale niestety ta droga to przelotówka i to się nie zmieni
- 8 6
-
2015-08-25 15:34
hehe dobre, czyli wg tej teorii lepiej zwężać niż poszerzać, to może obwodnicę tak do jednego pasa i będzie dobrze :)
- 11 6
-
2015-08-25 22:26
Do radnych Mojego Miasta (1)
Ten projekt jest jest nie potrzebny i pewnie po latach sprawa znajdzie swój finał w prokuraturze !!!
Jeżeli chcecie usprawnić ruch na " władka" to:
1 ) na odcinku od UM do Batorego prawy pas należy zamienic na BUS PAS , zwiększając głebokość alejek parkingowych zarazem zwiększając przestrzeganie nie wystawania na bus pas - jak wieśniak kupił sobie za duże auto i nie umie parkować to niech jedzie pod Batorego albo mandat.
2) zatoka autobusowa przy Batorym
3) skoro władowaliście miliony w system regulacji ruchem ( tu też pewnie prokurator będzie miał co robić ) to może uda się synchronizować światła z wyjazdem autobusów z zatoki przy Batorym - może autobus lub kierowca będzie miał prawo zmienić światła na skrzyżowaniu 50 m przed Batorym ?
Wtedy będzie super ! Jako mieszkaniec Gdyni nie oczekuję zapłaty za projekt bo za tą wiedzę pewnie firma konsutigowa skasuje lekko 100 tyś a Pan Szczurek zapłaci bez mrugnięcia ( głosowałem na Pana Szczurka)
Na odcinku wskazanym nie ma potrzeby rozszerzania pasów ! 100 m przejście dla pieszych 100 skrzyżowanie 100 m kolejne skrzyżowanie- 8 1
-
2015-08-25 22:29
Co Cie Człowieku skłoniło zeby głosować na tego tempego bufona?
- 4 2
-
2015-08-25 16:08
Poszerzanie dróg o kolejne pasy nie zachęci ludzi do korzystania z komunikacji zbiorowej (1)
a przecież to jest zapisane we wszystkich planach rozwoju miasta. Gdzie jest napisane "promowanie indywidualnej komunikacji samochodowej" ? Ktoś coś takiego widział ?
Jest?? Proszę o cytaty.- 17 4
-
2015-08-25 22:25
Ale my mamy w nosie waszą komunikację publiczną! Nic nas nie zmusi do jazdy tym syfem! DOTARŁO
- 3 5
-
2015-08-25 22:17
A jak piesi maja pokonywac ta autostrade w miescie? Na 3 rzuty?? Wspaniale.
Jak to sie ma z uspokajaniem ruchu w centrum i udogodnieniami rowerowymi? Czy rowerzysci wg. oficera gdynskiego maja jezdzic po 4-pasmowce? Wcale sie nie zdziwie jak padnie taki pomysl i straz miejska bedzie wrzucac rowerzystow pod kola ciezarowek.- 7 0
-
2015-08-25 22:10
ekrany na obwodnicy
Lepiej niech zrobia ekrany na obwodnicy k. Wielkiego Kacka i Dabrowej!
Oraz zajma sie chodnikami zawalonymi przez samochody.- 4 0
-
2015-08-25 21:59
Myślę, że w tym miejscu to bardzo dobry pomysł - chociaż generalnie nie jestem za budową nowych dróg. Pozdrawiam.
- 1 3
-
2015-08-25 21:08
w Gdyni jest naprawde kilkadziesiąt pilniejszych. robót. drogowych
Z głowy mógłbym wymienic kilkanaście ulic, ktore dosłownie krzyczą o pilny remont. Akurat Włodek w centrum to mały problem. Pustki, Chylonia, Grabowek, Karwiny, Wielki Kack - czy te dzielnice nie należą do Gdyni?
- 8 1
-
2015-08-25 15:00
(1)
powinni zacząć całą narrację od info, że poszerzenie ma na celu wprowadzenie buspasów. To ma sens. Chyba, że to tylko zasłona dymna i szukanie argumentu po negatywnych uwagach mieszkańców. Bo jeżeli ma to dać dodatkowe pasy dla ruchu samochodowego to również jestem przeciw.
- 42 18
-
2015-08-25 20:55
akurat bus-pas
na Władku IV w obie strony by się przydał, 2 pasy samochodom musza wystarczyć, a jak zakorkują to tylko sobie, przynajmniej osoby korzystające z komunikacji nie będą musiały w nich stać.
4 pas w tamtym miejscu to głupota, bo kosztem czego? chodników?- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.