• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia poszerzy "wąskie gardło" na Trasie Kwiatkowskiego

Michał Sielski
12 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia estakady Kwiatkowskiego
Na poszerzeniu ul. Kwiatkowskiego mają zyskać kierowcy, pasażerowie komunikacji publicznej, rowerzyści i piesi. Na poszerzeniu ul. Kwiatkowskiego mają zyskać kierowcy, pasażerowie komunikacji publicznej, rowerzyści i piesi.

Po dwa pasy w każdym kierunku, obustronny chodnik, nowe oświetlenie i droga rowerowa - w najbliższych dniach ruszy przetarg na rozbudowę ul. Kwiatkowskiego od płk. DąbkaMapka do UnrugaMapka.



Czy na drugim pasie poszerzonego odcinka powinien być buspas?

Końcówka Trasy Kwiatkowskiego prowadzącej do Obłuża i Pogórza, ale też coraz prężniej rozwijającej się gminy Kosakowo, to jedno z wąskich gardeł w Gdyni.

Już nawet nie tylko w godzinach szczytu korek w górę zaczyna się już na dwupasmowej jezdni, przed skrzyżowaniem z ul. Unruga. Aby korki się zmniejszyły, zostanie m.in. przebudowana ul. Dąbka.

Niebawem warianty rozbudowy ul. Dąbka



Władze miasta poinformowały, że jeszcze we wrześniu ogłoszony zostanie również przetarg na rozbudowę ul. Kwiatkowskiego. Jej jedyny już fragment o przekroju jednego pasa w każdym kierunku, zostanie dwukrotnie poszerzony. Po obu stronach będą chodniki dla pieszych, a po jednej droga rowerowa o szerokości 2,5 metra. Całości dopełni przebudowane skrzyżowanie z ul. Podgórską oraz oświetlenie LED.

Ten odcinek Trasy Kwiatkowskiego zostanie poszerzony. Ten odcinek Trasy Kwiatkowskiego zostanie poszerzony.

Będzie buspas czy nie będzie?



Aktualnie urzędnicy czekają jeszcze na ostatnie dokumenty, które pozwolą na rozpoczęcie poszukiwania wykonawcy. To jednak tylko formalność, więc uruchomienie procedury przetargowej nie jest zagrożone.

Drugi pas wcale nie oznacza jednak, że kierowcy stojący dotąd w korku, będą mogli z niego skorzystać. Stowarzyszenie Miasto Wspólne przypomina, że rozbudowa ul. Kwiatkowskiego do dwóch pasów miała być związana z wyznaczeniem na jednym z nich buspasa. Było to nawet w programie wyborczym Samorządności Wojciecha Szczurka. Ale entuzjaści buspasa nie dopatrzyli się go na grafikach umieszczonych w Ratuszu (gazetka wydawana przez Urząd Miasta). I od razu wszczęli alarm, dopytując władze Gdyni o szczegóły. Miasto Wspólne wydało natomiast oświadczenie, w którym czytamy między innymi:

"Z wielkim niepokojem przyjęliśmy informację prezydenta W. Szczurka oraz jego zastępcy M. Łucyka o przygotowaniu przetargu na rozbudowę ul.Kwiatkowskiego, gdzie zgodnie z opisem i wizualizacjami, brakuje buspasów. To prezydent Szczurek w 2017 roku zamówił i z pieniędzy podatników opłacił "Wykonanie dokumentacji projektowej na budowę buspasa oraz kompleksową przebudowę ul. Kwiatkowskiego w Gdyni", przewidujące tylko dwie opcje rozbudowy ulicy - z buspasami w obie strony lub w jedną (w górę). Brak buspasa oznacza też, że jeszcze więcej pojazdów będzie wjeżdżało do Gdyni, a komunikacja zbiorowa będzie cały czas traciła pasażerów. Stąd też w zderzeniu z tą decyzją, a także wcześniejszą dotyczącą wyrzucenia buspasa z projektu przebudowy ul. Chwarznieńskiej, wszelkie deklaracje o promowaniu zrównoważonego transportu, padające ze strony prezydenta Szczurka możemy uznać za nie do końca szczere" - pisze Miasto Wspólne.
Takie stawianie sprawy zaskakuje odpowiedzialnego za inwestycje w Gdyni wiceprezydenta Marka Łucyka.

- Przecież to tylko wstępne grafiki, a wszystkie szczegóły nadejdą wraz z przygotowaniem organizacji ruchu. Nigdzie nie informujemy, że buspasa nie będzie, więc wszystkie emocje związane z tym zagadnieniem są niepotrzebnie rozpalane. Dopinamy ostatnie szczegóły specyfikacji przetargowej, która niebawem zostanie upubliczniona. Dlatego oceny są zdecydowanie przedwczesne. Na dyskusję i ocenę konkretnych rozwiązań przyjdzie jeszcze czas - podkreśla Marek Łucyk.
Takie postawienie sprawy oznacza, że pasażerowie pojazdów komunikacji publicznej raczej zostaną uprzywilejowani. Nie wiadomo jednak jeszcze na jakich zasadach. W grę wchodzić może bowiem rozwiązanie z klasycznymi buspasami w obu kierunkach, ale w stronę centrum już teraz rzadko są korki, więc buspas raczej nie jest koniecznością. W górę sytuacja przedstawia się natomiast zupełnie inaczej, ale można też jeszcze rozpatrzeć jedno rozwiązanie, które sprawdza się na ul. Chwarznieńskiej, czyli okresowe wyznaczanie kontrbuspasa w czasie, gdy korek jest tylko w jednym kierunku.

Autobusy już jeżdżą kontrapasem w Gdyni

Miejsca

Opinie (282) 10 zablokowanych

  • mieszkaniec

    I zrobi się na Dąbka !

    • 1 0

  • remonty

    Przed ucieczką z urzędu - trzeba coś namieszać

    • 1 0

  • ojeju

    a komu taka dziura jak gdynia potrzebna a nie lepiej oddac to saperom na wyburzenie niech sobie chłopaki na czymś troche poćwiczą

    • 1 0

  • Chciałbym zauważyć drodzy rowerzyści że nie każdy jest singlem czy bezdzietną osobą. (8)

    Są tacy co maja dzieci !!! Naprawdę !!! Czasem dwoje, troje i musi je codziennie porozwozić w różne miejsca, szkoła, zajęcia dodatkowe, lekarz, rehabilitacja itd itp Jak to zrobić rowerem w deszczu zimą ?!!!

    • 25 5

    • 2 dzieci (3)

      Jedno pieszo odprowadzane do przeszkola 700m, drugie rowerem odworzone 2km. Codziennie. Trochę ruchu rano to złoto.

      • 4 4

      • ... przypomnisz jak daleko masz do pracy i na którą?

        ... bo ja pracuję od 8.00 na drugim końcu miasta i taką dwójkę, muszę odebrać do 17 tej ze szkoły/przedszkola.

        • 0 0

      • To które czeka w domu aż odwieziesz/odprowadzisz to drugie?

        • 1 2

      • Trochę słownika

        (o każdej porze doby) to złoto.

        • 2 3

    • Autobusem (3)

      Da się. Z dwójką, czy trójką dzieci - bez problemu. Nikt nie każe ci jeździć wszędzie rowerem, rower jest uzupełnieniem dla transportu publicznego i podróży pieszych.

      • 4 7

      • Tak jak ku4wa rodzic wstanie o 5 aby przez 3 godziny rozwieźć dzieci. (2)

        Jak będziesz je mieć to zobaczysz.

        • 8 3

        • Jakoś dunczycy, holendrzy i inni dają rade, (1)

          ba, nawet są z tego zadowoleni. Dzieci z Pogórza nie muszą uczęszczać do szkoły na Karwinach czy Orłowie. Dunczyk w Kopenchadze wozi swoje dzieci w przyczepce do szkoły.

          • 1 5

          • Dobra Reddin wracaj na wykop przegrywie. XD

            • 0 0

  • (1)

    Znając Gdynię, to coś im się pomiesza i wyjdzie zwężenie.

    • 88 9

    • Miasto Wspolne

      Bo mają dość tych upierdliwych trutni z MW

      • 0 0

  • Buspasy w obu kierunkach (10)

    Jak nie powstaną, cały program zrównoważonego transportu można wrzucić do kosza.

    • 55 129

    • Po cholere tam buspasy?!!

      I oby tak było.

      • 2 0

    • Ale po co tam bus pas (7)

      Skoro będą po dwa pasy w obu kierunkach.
      Skoro robią tyle ścieżek rowerowy h to może zacząć karać ich też np. za przejazd po pasach nagminne wystarczy że stanie się na przystanku Obłuże centrum w stronę Gdynii i w ciągu godziny można cały plik mandatów wypisać.
      Smigaja rowerami przed samochodami aż miło ciekawe ile tam było potrąceń.

      • 28 11

      • (4)

        haha baranie zbudowali ch.. warte ścieżki przypominające tor z przeszkodami i się dziwią dlaczego ludzie nimi nie jeżdżą były chodniki wzdłuż estakady to jakiś kretyn wymyślił ścieżkę bardziej stromą niż estakada i mającą przebieg wytyczony raczej nie na trzeźwo

        • 7 11

        • (3)

          Ale co to kogo obchodzi? Masz ścieżkę, to masz nią jechać.
          Już widzę jakie byłyby komentarze, gdyby to kierowcy zaczęli sobie wybierać gdzie pojadą. Mało to przeszkód na jezdni? Może tak kierowcy zaczną sobie omijać garby spowalniające np chodnikami? Ciekawe jak wtedy będziesz śpiewał.

          • 16 4

          • No właśnie kierowcy jeżdżą jak i gdzie tylko chcą (1)

            i nikt ich za nic nie karze. Np. nagminnie na Obłużu nikt nie zatrzymuje się przed zielonymi strzałkami a to jest dużo większe zagrożenie niż jakiś rowerzysta na przejściu. O trąbieniu na pieszych przez samochody jadące po chodniku jak np na Morskiej to szkoda nawet wspominać. Masz jezdnie to masz nią jechać i na niej parkować i wypad z chodnika.

            • 3 10

            • trawniki tez rozjezdzone przez przestepczych samochodziarzy

              • 0 2

          • Przecież jeżdżą chodnikami

            I to wcale nie tak rzadko

            • 5 7

      • ? (1)

        Jeżeli chodzi o przejścia w poprzek Unruga, to powstaną tam przejazdy rowerowe w ramach budowy szlaku rowerowego R10. Rowerzysta na przejściu dla pieszych to znak, że brakuje przejazdu rowerowego i lepiej dobudować ten przejazd, zamiast karać mandatami.

        • 3 10

        • Rowerzysta

          Powinien też zwolnić przed pasami ale po co oni wpadają z rozpedu nie patrząc na nic.

          • 8 1

    • I bardzo dobrze

      • 22 9

  • (27)

    A kiedy tunel na Puckiej,kolej na Obłuże, inwestycje rekreacyjne,nowe scieżki rowerowe ,nowe place zabaw,parki,drogi...kiedy....kiedy...chyba nie doleżę.Te wąskie gardło to nawet nie promil tak potrzebnych zmian.Ale cóż trzeba poczekać może kiedyś mieszkańcy wybiorą prawdziwego budowniczego i innowatora.

    • 215 43

    • xD

      najlepiej ponarzekać

      • 0 0

    • (9)

      Jak chcesz wiedzieć kiedy tunel na Puckiej to poszukaj i poczytaj zamiast smarkać za łapki w górę. Budowa dawno rozpoczęta, widać tak ci ten tunel potrzebny skoro nawet nie zauważyłeś.

      • 10 10

      • (3)

        Przeiceż on wcale tam nigdy nie był to mu nie potrzebne. Chodzi tylko o to, że ma płacone od komentarza i robi kopiuj wklej. podejrzewam, że on nawet nigdy nie był na puckiej

        • 13 4

        • Mało tego,wcale nie jest z Pomorza (2)

          To troll władzuni centralnej

          • 9 4

          • (1)

            jeden z tych zakompleksionych co z domu nie wychodza, i mieszka u mamusi, ale wiadomo skad bral wzorce

            • 0 0

            • z tego się utrzymuje że diluje ... pestki z wiśni

              • 0 0

      • Pucka "is nice to be" (1)

        bo nie załatwia problemu.

        "Must be" jest Południowa-Północna, bo ona robi robotę.

        • 2 0

        • oczywiscie, czyli przedluzyc obwodnice, rezerwa zachowana pod estakade lub tunel, pisy niestety blokuja budowe, chociaz przed wyborami zawsze wykorzystuja jako wabik wobec nielicznych a naiwnych swoich wyborcow

          • 1 1

      • rozpoczęto...

        ...ale nie na Puckiej ale na Gdańkiej.
        I nie w Gdyni a w Rumi.
        ...

        • 16 1

      • Zadnej budowy nie ma poczwaro (1)

        Budują most nad torami od strony pogórza ale tunel nie ma nawet ustalonego finansowania. PKP nie chce dolozyc siana bo im to nie przeszkadza ze sa szlabany.

        • 14 11

        • a komu potrzebne te wyzwiska ?

          • 11 3

    • No... Sztandarowa Kwiatkowskiego wypada z każdorazowej formułki "a kiedy.." (6)

      :D

      • 11 1

      • Jak zobaczę to uwierzę.... (3)

        O lodowisku krytym w Gdyni znalazłem 12 artykułów na tym portalu, tylko lodowiska nadal nie ma....

        Doubting Thomas

        • 10 1

        • cała zimę było i funkcjonowało

          ale jak się w podlaskim nie wychodziło z zasypanego śniegiem domu - to się go nie widziało, co nie?

          • 0 0

        • (1)

          A po co ci to lodowisko jak ty na łyżwach nie umiesz jeździć

          • 6 2

          • W Gdyni lodowisko jest zbędne, Słońce skwery wyślizga nas bez mydła.

            • 6 1

      • Ale trolle szybko zapominają o tych co wypadają z formułki, (1)

        bo szybko uzupełniają ja nowymi a kiedy

        • 5 1

        • Ta ulica będzie kosztować 350 miliardów dolarów. Jedna żarówka to już 1500 plus Wacik. Usunięcie kilku pyłków z szyby kiosku to hola milion dwa tysiące, a oni tam będą musieć wyczarować naraz 12 pasów w tym 2 dla psów i hulajnog E.
          Czarno to widzę. Myślę że ostatecznie wydadzą 600 miliardów dolarów i utną pasy dla aut i hulajnog E.

          • 1 3

    • (2)

      Jaki prezydent takie miasto

      • 27 17

      • (1)

        jaki prezes taki kraj

        • 7 3

        • jaki kot prezesa taka kuweta

          • 1 0

    • I zarwana Wiśniewskiego od ponad roku (1)

      • 8 1

      • Widać że z Gdyni... Przecież to jest gołębia, a nie Wiśniewskiego

        • 0 0

    • Szkoda, że nie masz pojęcia jaki jest koszt wybudowania takiego tunelu. (1)

      • 1 1

      • Gdynia jest biednym miastem

        Nie to co bogata Rumia czy Wejherowo.

        • 5 1

    • Racja, północ potrzebuje wielu inwestycji!

      • 4 0

    • Kolej na Obłuże xD w sumie mogliby stare torowisko przebudować co na lotnisko szlo , i posłać szynobusy które np w Gdyni głownej przez Chylonie by szły.

      • 13 3

  • Co to da

    Co z tego że poszerzy jak Dąbka tego nie przyjmie, w lewo wąski wiadukt a w prawo tylko dwa pasy

    • 1 0

  • Czy to jest mowa o tym mieście Gdynia co leży koło kosakowa? (1)

    Na mój chłopski rozum jeżeli będą bus-pasy na jezdni po przebudowie z dwoma pasami to niewypał bo prawy bus pas będzie pusty a cały tłok pozostanie na lewym pasie . Powinno być trzy pasy w jedną stronę i wtedy może ten jeden być bus-pasem

    • 1 0

    • @mieszkaniec pięknego kosakowa powiedz gdzie zmiesisz tu 3+3 .Bo co mi wiadomo to projekt z lat 1970-1974 to jest 2+2 bo tak przygotowali ziemie podtą inwestycje

      • 0 0

  • A wystarczyło zrobić rondo na połączeniu z płk. Dąbka... ale to za trudne jest ...

    Za mało kosztuje, sygnalizacji nie trzeba, mniej farby potrzeba ... same minusy

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane