- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (253 opinie)
- 2 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (50 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (309 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (54 opinie)
- 5 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (9 opinii)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (88 opinii)
Gdynia: projekt na rozbudowę Chwarznieńskiej do końca roku
Na początku 2021 roku powinna być gotowa dokumentacja projektowa dla rozbudowy ul. Chwarznieńskiej na witomińskim odcinku. Gdynia za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski nad inwestycją zapłaci 1,2 mln zł.
Koncepcja zakładała priorytet dla pojazdów komunikacji publicznej oraz ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, co nie spodobało się kierowcom. Władze miasta ogłosiły, że wracają do pomysłu budowy obwodnicy Witomina, a ul. Chwarznieńska zostanie rozbudowana według nowej koncepcji.
Ul. Chwarznieńska: nowe wytyczne
W ostatnich dniach Gdynia podpisała umowę wartą 1,2 mln zł z firmą Transprojekt Gdański na przygotowanie koncepcji projektowo-kosztorysowej, prac geodezyjnych i nadzoru autorskiego rozbudowy ul. Chwarznieńskiej według nowych wytycznych.
Nowy plan przebudowy ul. Chwarznieńskiej:
- budowa ul. Chwarznieńskiej od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej,
- przebudowa ul. Sosnowej,
- budowa skrzyżowania Chwarznieńska-Rolnicza-Małokokacka-Wielkokacka,
- budowa drogi rowerowej w ciągu ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ciągu ul. Rolniczej,
- budowa odcinka ul. Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
- budowa odcinka ul. Hodowlanej (od skrzyżowania z ul. Słoneczną do ul. Chwarznieńskiej),
- budowa i przebudowa infrastruktury technicznej,
- budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadaki, stojaki na rowery,
- nasadzenie zieleni.
Władze Gdyni: odciążenie newralgicznej arterii drogowej
Przedstawiciele magistratu informują, że będzie to droga jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Na tym newralgicznym odcinku drogi pojawią się nowe zatoki autobusowe i sygnalizacja świetlna. Wzdłuż jezdni wykonane zostaną także chodniki, nowe oświetlenie oraz odwodnienie. Droga rowerowa będzie poza pasem jezdni.
- Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej ma za zadanie odciążyć newralgiczną arterię drogową biegnącą przez centrum dzielnicy Witomino - tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej: co z buspasem?
Wraz z podpisaniem umowy na projekt wróciły kontrowersje związane z kwestią umiejscowienia buspasa na witomińskim odcinku, który był w dokumentacji będącej bazą pierwotnej wersji inwestycji.
Społecznicy z Miasta Wspólnego wskazują, że w dokumentacji przetargowej, na bazie której wyłoniono projektanta nowej wersji, są wytyczne, by stworzyć drogę rowerową, zatoki postojowe i chodniki w miejscu "uprzednio zaprojektowanego buspasa w projekcie BBPK".
Władze miasta odpowiadają, że to czy buspas powstanie, okaże się dopiero po zakończeniu tworzenia dokumentacji projektowej.
- W ramach postępowania wykonawca projektu ma wskazania, jednak ostateczne rozwiązanie organizacji ruchu w ramach rozbudowanej infrastruktury będzie znane w momencie odbioru końcowej dokumentacji projektowej. Obecnie nie można przesądzać o rozwiązaniach szczegółowych - zaznacza Marek Łucyk.
Miejsca
Opinie (113) 9 zablokowanych
-
2020-05-12 01:15
Obwodnica przez las
Kolejny odkrojony kawałek gruntu dla deweloperki. Czy UM ma cos do zaoferowania mieszkancom Witomina oprocz halasu z tranzytu?
- 36 11
-
2020-05-12 06:47
Tylko obwodnica Witomina. Nie ma sensu wkładać kasy w Chwarznieńską bo nic to nie da. Chyba, że drobne korekty po zbudowaniu obwodnicy.
- 44 1
-
2020-05-12 08:18
Rekiny biznesu
1,2 mln za projekt, który będzie kopią tego sprzed kilku lat na który tym sposobem miasto przepaliło 1,4 mln. Do tego będą aneksy i inne cuda, to koszt jeszcze wzrośnie. Ceny materiałów i robocizny poszły do góry, to daje rzeczywiście wielkie oszczędności. Nawet jeśli jakimś sposobem te roboty kiedyś wystartują, to taniej nie będzie a i projekt zapewne nie będzie się wiele różnił od poprzedniego... Szkoda tylko straconego czasu, bo przetarg mógł być rozstrzygnięty i jakieś prace mogły się zacząć. Zresztą piękne tablice z wizualizacjami stanęły tuż przed wyborami samorządowymi
- 44 1
-
2020-05-12 08:38
A tymczasem Hossa kończy kolejne osiedle
Boję się pomyśleć, jakie będą korki gdy zamieszkają w nim ludzie. Bo o poprawie oferty zbiorkomu oczywiście nie ma co marzyć.
- 43 0
-
2020-05-12 08:57
Ciekawe ile milionów Gdynia (podatnicy) wydała w tym roku na odśnieżanie?
- 31 12
-
2020-05-12 09:21
Nikt z UM chyba dawno nie jechal hutnicza,
Nie stał Pół godziny przed szlabanami na puckiej i można by tak długo wymieniać drogi w północnych dzielnicach. A jak miasto chce rozbudować lotnisko oraz mieć preznie rozwijający się port powinny pomyśleć o dobrym ciągu kominikacyjnym
- 33 11
-
2020-05-12 09:52
1,2mln...
Pan prezydent zamówił projekt w skórzanej okładce,pisany złotymi literami i z ornamentami.Ceny typowe dla UM w Gdyni.2 białe kreski-pasy tez kosztowały prawie milion ale malowane były znikająca farbą.Ile teraz kosztuje ponowne wymalowanie dziurawych dróg na Rolniczej?
- 26 16
-
2020-05-12 09:55
Wszechobecne korki w Gdyni (1)
Są brakiem myślenia przyszłościowego przez prezydenta Gdyni.Przez 22 lata budowanie i remontowanie dróg zostało kompletnie zaniedbane.Za to kontenery na Swietojanskiej byly stawiane i szkoła aktorska.Nic w Gdyni nie zostało zrobione,porównajcie z Sopotem jak się zmienił..Czy Gdańsk..Gdynia wyglada tak samo jak 30 lat temu.
- 28 16
-
2020-05-12 10:48
budowa dróg nie rozładowuje korków tylko przesuwa je gdzie indziej (zwykle w stronę centrum)
Jedynie zdecydowane postawienie na poprawę jakości funkcjonowania SKM i rozbudowa sieci linii kolejowych do Gdyni Północ, Gdyni Zachód i Gdańska Południe może coś pomóc.
- 1 0
-
2020-05-12 09:55
jak juz macie robic to porzadnie
albo wcale, czyli z buspasem. a nie za rok sobie przypomna i beda poprawki.
- 26 16
-
2020-05-12 13:56
Panie prezydent, Słoneczną Pan kojarzysz?
Tak a objazd w trakcie budowy po ulicy Słonecznej. Po betonowych płytach (ułożonych w latach 70 na czas budowy bloków) i bez chodników. Całe Chwarzno i Wiczlino dawno w kostce, Panie Prezydencie, Gdynia nie kończy się na Wiczlinie. Gwarantuje, że jak nie wyremontujecie najpierw Słonecznej, to nikt tamtędy nie przejedzie. Będziesz Pan jeździł objazdem do domu!!!!!!!!!!!!!
- 31 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.