• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia przykręca śrubę parkującym nielegalnie

Michał Sielski
25 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W Gdyni kierowców nie powstrzymują nawet słupki. Bo na chodnik można wjechać przez przejście dla pieszych, przejechać kilkadziesiąt metrów chodnikiem i zaparkować pod sklepem. W Gdyni kierowców nie powstrzymują nawet słupki. Bo na chodnik można wjechać przez przejście dla pieszych, przejechać kilkadziesiąt metrów chodnikiem i zaparkować pod sklepem.

W ubiegłym roku Gdynia musiała dopłacić ponad 26 tys. zł do odholowania 466 nieprawidłowo zaparkowanych samochodów. Dlatego miasto podnosi stawki. Więcej niż dotychczas zapłacą kierowcy lekceważący przepisy, którzy zdążą przyjść przed odholowaniem pojazdu.



Zdarza ci się świadomie zaparkować w niedozwolonym miejscu?

Koszty za samo holowanie się nie zmieniają. Kierowcy samochodów osobowych wciąż muszą zapłacić 476 zł za odholowanie nielegalnie zaparkowanego auta, a do tego trzeba jeszcze doliczyć mandat (z reguły 100 zł), a także koszty przechowania samochodu na parkingu w wysokości 39 zł dziennie. Mniej płacą motocykliści, więcej kierowcy dużych pojazdów.

Koszty miasta w tym zakresie się bilansują, ale często zdarza się, że zanim przyjedzie laweta, na miejscu zjawia się właściciel samochodu, który zgadza się na mandat wręczony przez policję czy strażników miejskich. Do tej pory musiał dodatkowo zapłacić 40 proc. kosztów holowania za wezwanie lawety. Teraz będzie to połowa kwoty za odholowanie.

Czytaj także: Walczą z nielegalnie parkującymi. Trwa montaż słupków w Gdyni.

W 2016 roku z ulic, parkingów i trawników Gdyni odholowano 466 pojazdów. Koszty tych operacji się jednak miastu nie zbilansowały. Dochody wyniosły ponad 294 tys. zł, a wydatki niemal 321 tys. zł. Głównie ze względu na niedoszacowanie opłat w stosunku do kosztów ponoszonych w związku z wezwaniem lawety. Dlatego radni miasta zdecydowali się na zmiany stawek.

- Gdynia musiała dofinansować z innych własnych źródeł dochodowych sprawną realizację zadania, polegającego na usuwaniu i parkowaniu pojazdów na parkingu strzeżonym. Stawki maksymalne na tę działalność okazały się zatem - w warunkach funkcjonowania miasta Gdyni - za niskie - tłumaczy Joanna Zielińska, przewodnicząca Rady Miasta Gdyni.

Opinie (266) 10 zablokowanych

  • Brawo Kisiel, Puding i Budyń (2)

    • 17 2

    • (1)

      A w Gdańsku marazm.

      • 1 2

      • Gdańsk jest marazmem

        Słabi w szkolnictwie, słabi w sporcie, ziemia wysprzedana, rondo imienia ss-mana. Walesa, Tusk, Budyn, Miasto Playformy. Dzis wstyd powiedziec ze jest sie z gdanska

        • 4 4

  • Zapraszam na bezpłatny parking w gdynskiej Marinie Jachtowej,zamiast jachtow dzisiątki aut.

    • 5 0

  • a co robi w tym czasie policja, drogówka ? (1)

    tak tylko pytam

    • 6 5

    • Szykuje sie na Boze Ciało by poprowadzic procesje.

      • 3 0

  • Dlaczego przyjazd lawety jest taki kosztowny?

    Ze złota ta laweta, czy jak?

    • 7 0

  • Taki cyrk tylko w Polsce czyli miasto zaplaciło za piratów drogowych hahaha.

    • 6 0

  • na fotce kierowca zostawił przepisowe 1,5 m dla pieszych . (1)

    • 4 8

    • Nie znasz przepisów

      1,5 m odnosi się do sytuacji, gdy parkujesz przy krawędzi jezdni a nie na środku chodnika, czego nigdy nie wolno robić.
      Tutaj przy krawędzi masz słupki, parkowanie jest niedozwolone na chodniku w takiej sytuacji. Podobnie gdyby były tam donice z kwiatami czy ławki.
      Druga sprawa, zaparkować możesz tylko bezpośrednio z jezdni, nie wolno ci jeździć po chodniku. Jak są słupki to łamiesz także ten przepis, żeby je objechać musisz poruszać się chodnikiem.
      Na koniec - chodnik (od słowa chodzić) służy pieszym do chodzenia a nie jest parkingiem.
      W całym cywilizowanym świecie parkowanie na chodniku, choćby jednym kołem, jest karane.

      • 12 2

  • Nie wiem co powiedzieć

    Nawet tego gamonie z UM nie potrafią zbilansować.

    • 3 1

  • jestem za

    SUW-u podwójnie karać. To samochody dobre na wieś, a nie na nasze 19-sto wieczne miasta.

    • 2 2

  • Najlepiej niech palą samochody nielegalnie zaparkowane:) (6)

    Innym wyjściem jest opłata za godzinę np. 10 zł to będzie w bród miejsc i skończy się nielagalne parkowanie:) Ale czy to rozwiązanie??? Myslę że pomysłowe zamknięcie cześći Abrahama i Starowiejskiej na deptak doprowadzi że będziemy mieli jeszcze więcej miejsc parkingowych:) Brawo ....mamy prawie dobrą zmianę....:) Może już czas abdykować Panie Prezio skoro brak pomysłów??

    • 25 29

    • dokladnie, jeszcze wyższe ceny parkowania i mniej miesc to paradoksalnie bedzie ich więcej. brawo...

      • 1 0

    • Przy Abrahama masz potezny parking, niedlugo bedzie drugi, za malo miejsc? (4)

      • 9 2

      • Owszem (2)

        1 przy Batorym tylko to prywata...
        2 przy Alior Bank. też prywatny będzie ( współwłaścicielstwo Invest Konfort i miasto Gdynia

        W obu przypadkach cena godziny nie adekwatna do ceny parkingu miejskiego...więc problem takich parkowań będzie narastał. I dla niedowiarków...Tu nie chodzi o karanie tylko o rozwiązanie problemu.... a w UM siedzą ludzie i w końcu za coś biorą kase...a jak nie wiedzą jak z chęcią pomogę ale nie za darmo.

        I jeszcze jedno. Oba tereny są prywatne. Jak inwestorzy zechcą wybudować tam cokolwiek tylko nie parking to problem powróci jak bumerang. Czy stać nas i Gdynie na wracanie do rozwiązywania problemu 2 razy jak można go rozwiązać za pierwszym razem??? Ale to bolączka każdej włądzy i każdej maści politycznej..KRÓTKOWZROCZNOSC.... tylko my ludzie z każdej strony dostajemy po tyłku...jak nie kierowcy to Ci na rowerach jak nie oni to Ci w komunikacji miesciej.... WSTYD DLA GDYNI ze mamy tak mało pojętnych urzędasów!

        • 7 7

        • (1)

          Chlopie, przed Batorym masz utwardzony parking ktory byl klepiskiem (masz tez podziemny w Batorym), przed Aliorem tez bedzie utwardzony i podobno oswietlony, czego chcesz jeszcze? Ceny za parkowanie sa podobne jak w strefie i pewnie placenie Cie boli? I jeszcze chcesz,zeby to miasto zbudowalo parking, jakie ma to znaczenie, bedzie drogo, nikt nie bedzie parkowal, wiec stanieje, skorojest mozliwosc, to niech sobie buduja, a nasze pieniadze ida na inne wydatki

          • 2 4

          • CZego nie chce?? Płącić 2 złotych za godzinę!

            Miasto jest jak pupa od...s....ia żeby zagospodarować miejsca parkingowe a jak nie może to stworzyć alternatyny sposób poruszania się po centrum twożąc bezpłatne parkingi poza centrum i dla kierowców z dowodem rejestracyjnym dać bezpłatne przejazdy po centrum. Jak nie znasz się to nie pitol! Miasto nic nie może na prywatnych terenach! I odsyłam do organizacji w państwach jak Dania Finlandia Szwecja ...Daleko nie trzeba sięgać tylko trzeba myśleć a nie narzekać i czaekać że kierowcy będą płacić mandaty przy każdym rogu

            • 4 1

      • Odholowywać na centralny parking koło Łodzi

        • 4 0

  • Auto za milion dolarów

    A żal pupę ściska na pjątaka

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane