• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia pyta o lokalizację buspasów

Patryk Szczerba
6 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najwięcej propozycji buspasów dotyczy ul. Morskiej, jednak na razie żadne decyzje nie zostały w tym względzie podjęte. Najwięcej propozycji buspasów dotyczy ul. Morskiej, jednak na razie żadne decyzje nie zostały w tym względzie podjęte.

Pierwsze dwa buspasy pojawią się w Gdyni w czerwcu 2015 roku. Miasto przymierza się do stworzenia kolejnego, tym razem na jednej z głównych arterii miasta. O jego lokalizacji mają zdecydować m.in. kierowcy.



Czy Gdyni potrzebne są buspasy?

Dwa odcinki przeznaczone dla kierowców autobusów i trolejbusów powstaną na ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni(1,5 km) oraz Morskiej na odcinku od Zakrętu do Oksywia do Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni (300 m). W ramach inwestycji o wartości 39 mln zł powstanie też 21 zatok autobusowych i przybędzie 30 nowych autobusów. 16 mln zł na roboty i zakupy pojazdów będzie pochodziło z budżetu Unii Europejskiej.

Urzędnicy przekonują, że buspasy, których koszt razem z zatokami to 6,7 mln zł, usprawnią ruch i płynność komunikacji miejskiej, ale wielu kierowców nie daje temu wiary, sugerując, że korki w mieście mogą być jeszcze większe.

O zdanie bezpośrednio nikt ich nie pytał, więc teraz zmotoryzowani mają szansę wypowiedzieć się na temat kolejnych planowanych rozwiązań. Miasto do stworzenia buspasa na jednej z głównych arterii jest zobowiązane w ramach projektu Civitas Dynamo - czyli tego samego, który prawdopodobnie zmieni jedną z ulic w centrum w deptak.

Na razie nie została podjęta decyzja w sprawie jej lokalizacji. Wśród rozważanych miejsc jest Morska: na odcinku Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni - Działdowska zobacz na mapie Gdyni w kierunku Chyloni, na odcinku Estakada zobacz na mapie Gdyni - ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni w kierunku centrum oraz na odcinku przystanek Akademia Morska zobacz na mapie Gdyni - przystanek dworzec zobacz na mapie Gdyni.

Wydzielony pas mógłby pojawić się na ulicach: Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni, 10 lutego zobacz na mapie Gdyni, Władysława IV zobacz na mapie Gdyni, lub al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni na odcinku Wielkopolska Droga Gdyńska. Wśród propozycji jest też... ul. Kielecka.

- W ten sposób chcemy sprawdzić, jak na tę decyzję reagują kierowcy. Obydwie inicjatywy nie są ze sobą jednak powiązane. Buspas będzie realizowany testowo wraz z urządzeniem wykrywającym pojazdy i kamerami, co ma ukrócić zapędy kierowców, którzy chcieliby ominąć korki. - mówi Piotr Majewski z Zarządu Dróg i Zieleni.

W ankiecie dostępnej na stronie internetowej można również dodać swoją proponowaną lokalizację, a także wypowiedzieć się na temat dostępności nowych rozwiązań dla innych pojazdów niż autobusy i trolejbusy ZKM.

- Po zapoznaniu się wynikami będą one jeszcze opracowywane przez specjalistów z Politechniki Gdańskiej. Wtedy będzie można wskazać konkretne miejsce, przygotować koncepcję i wdrożyć ją w formie projektu do realizacji. Stanie się to prawdopodobnie za kilka miesięcy - dodaje Majewski.

W Gdańsku buspas znajduje się na Podwalu Przedmiejskim i Wałach Jagiellońskich zobacz na mapie Gdyni


Zobacz, jak wyglądało zachowanie kierowców na buspasie na Podwalu Przedmiejskim.

Opinie (216) 7 zablokowanych

  • Buspas dla stępy. (1)

    Super za ile? Kilka, kilkanaście milionów? Ulica kielecka jest idealna żeby wybudować buspas.

    • 21 10

    • Zarówno Hutnicza jak i Kielecka

      powinny posiadać po dwa zwykłe pasy w każdym kierunku. Na Kieleckiej oprócz tego da radę jeszcze wcisnąć buspas. :P

      • 2 0

  • no i urzędasy ! .... Metro -Motra nam w Gdyni trzeba ! ,pierwszy eksperymentalny odcinek

    można by już uruchomić w tunelu dworca między pl.Konstytucji a Morską !... tristar ,buspas ,kolejka linowa na kamienną góre, ,lotnisko ,metro a potem jeszcze tor F-1 i kosmodrom ,

    • 3 1

  • (10)

    Jestem za buspasami, jednak w miejscach przemyślanych i potrzebnych. Nie - dla buspasów mających za zadanie podbić wskaźniki. Morska - jak najbardziej, lecz na Kieleckiej ? to już bicie wskaźników.

    • 33 43

    • Nie, to umożliwi podjazd autobusu bez korków. (7)

      • 9 3

      • (6)

        Nie rozumiem do czego Pan nawiązuje. Korki na Kieleckiej ?

        • 2 9

        • Między 15:00 a 18:00 stoi się w korku w stronę Witomina już od budynku Nordei! (3)

          Widać, że wypowiadają się osoby, które tamtędy jeżdżą sporadycznie.

          • 8 0

          • (2)

            masz 3 ulice do wyboru, ale większość musi się pchać tą środkową :)

            • 0 4

            • tak się składa, że od strony ciapkowa korek na małokackiej taki sam jak na kieleckiej (1)

              wysiadając o 17 z kolejki, wolę się na pieszo przejść niż jechać autobusem, bo szybciej wychodzi. buspas na kieleckiej to bardzo dobry pomysł.

              • 4 0

              • podobnie na Witomińskiej...

                Korek robi się właśnie dlatego, że schodzą tam te 3 ulice i na każdej ciągnie się sznur samochodów.

                • 2 0

        • Jak diabli. (1)

          W godzinach szczytu korek potrafi się rozpoczynać niedaleko domu bawełny, czy jak tam teraz nazywa się uczelnia w jego miejscu.

          • 13 1

          • Widocznie znamy tę ulicę z różnych stron. Dla mnie Kielecka to jedna z mniej uczęszczanych dróg w Gdyni. Mając 4 drogi dojazdowe do Witomina (Gdzie np Pogórze, Obłuże itp mają na upartego z 3 (?). A skala porównawcza jest bardzo duża. To Witomino jest w bardo komfortowej sytuacji. Robienie tam dodatkowo buspasów, dla mnie jest wrzucaniem kasy w błoto.

            • 1 8

    • Na Kieleckiej w stronę Witomina buspas jest niezbędny! (1)

      Do tego Kielecka jest wystarczająco szeroka żeby zrobić to małym kosztem.

      • 5 1

      • Popieram! Tam w godzinach szczytu stoi się godzinę w korku w stronę Witomina.

        • 3 1

  • bzdury

    Badania naukowe już dość dawno udowodniły, że poszerzaniem dróg korków się nie likwiduje, a wręcz powstają jeszcze większe.

    Jedyne lekarstwo to ograniczać ruch pojazdów, korzystać z komunikacji zbiorowej.

    • 2 5

  • Dajcie spokoj

    Toz to przedwyborczy pijar - wszystko na papierze.

    • 2 0

  • Na Wielkopolskiej korek jest tylko rano i wieczorem, (6)

    więc bez sensu byłoby jeszcze zabrać jeden pas w ciągu dnia.

    • 55 8

    • Czemu bez sensu? Gdyby powstał buspas to korek by zlikwidowano! (3)

      Przypominam, że w jednym autobusie mieści się tyle osób co w kilkudziesięciu samochodach. Gdyby istniał buspas, część kierowców przesiadłaby się na trolejbusy i autobusy. A wtedy korek na jednym pasie byłby mniejszy niż teraz na dwóch.

      • 7 17

      • Gdyby rzeczywiscie

        wszyscy przesiedli się do autobusów czy też trajtków to współczuję jadącym komunikacją miejska tłoku, a w sezonie letnim zapachów :)

        • 4 0

      • co ty sobie...

        Myślisz, że nagle wszyscy przesiądą sie z samochodów do busów? Gdyby komunikacja miejska była w rozsądnej cenie to może i tak. Jednakże użytkownicy drogi to nie tylko plebs w autobusie ale: samochody dostawcze, turyści, przejezdni z innych miast, dojeżdzający z poza miasta, samochody usługowe, samochody ciężarowe i dojeżdżający do pracy z jednego miasta do drugiego.

        • 6 1

      • Buspasy są dla bezrobotnych bezdomnych!

        • 6 2

    • bus pasy rano i wieczorem, poza tym - normalne pasy. Da się? - da (1)

      • 7 5

      • Po co buspas wieczorem??? Jak juz to rano i popoludniu.

        • 1 0

  • budowa podziemnego przejścia na drodze {ulicy} takiej jak Morska trwa w niemczech dwa tygodnie !jak są problemy z podziemnymi

    wyobrażcie sobie takie przejścia na Morskiej między dworcem a Stocznią przy Kościele św. Rodziny albo w Chyloni między Kcyńską a Kartuską .- wiecie jak to upłynnia i przyspiesza ruch , a pozatem o ile bezpieczniejsi są piesi ? .Może Panowie urzędnicy o tym czas zacząć myśleć . a nie o bzdurach ?...

    • 6 0

  • buspas na Kieleckiej -

    głupota! Autobus podjedzie kilkaset metrów do góry a potem i tak pół godziny spędzi na Rolniczej. Tam nie będzie płynnego ruchu do czasu przebudowania/uporządkowania dojazdu do węzła Rolnicza-Chwarznieńska.

    • 3 0

  • Chwarznieńska

    Żądamy buspasów na całej długości ul. Chwarznieńskiej do Wiczlina.

    Kiedy i gdzie mieszkańcy będą mogli zadać parę pytań?!
    np. czy kiedykolwiek będzie normalnie i z myślą o mieszkańcach?
    Czekamy 14 lat.

    • 2 1

  • był niedawno remont ul. Morskiej w Cisowie !- tam zmieściły by się po trzy pasy w każdym kierunku i

    jeszcze czwarty buspas !!! to co zrobiono ? - wąskie gardło pokręcone pofałdowane jakby było budowane przez brygadę alkoholików i nadzorowane przez niegramotnych urzędnikow !!! - panowie tam się wykazaliście i tam jest wasza wizytówka co potraficie !!!

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane