- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (96 opinii)
- 2 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (38 opinii)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (120 opinii)
- 4 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (35 opinii)
- 5 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (268 opinii)
- 6 Remont przed budową Drogi Zielonej (159 opinii)
Gdynia pyta o lokalizację buspasów
Pierwsze dwa buspasy pojawią się w Gdyni w czerwcu 2015 roku. Miasto przymierza się do stworzenia kolejnego, tym razem na jednej z głównych arterii miasta. O jego lokalizacji mają zdecydować m.in. kierowcy.
Urzędnicy przekonują, że buspasy, których koszt razem z zatokami to 6,7 mln zł, usprawnią ruch i płynność komunikacji miejskiej, ale wielu kierowców nie daje temu wiary, sugerując, że korki w mieście mogą być jeszcze większe.
O zdanie bezpośrednio nikt ich nie pytał, więc teraz zmotoryzowani mają szansę wypowiedzieć się na temat kolejnych planowanych rozwiązań. Miasto do stworzenia buspasa na jednej z głównych arterii jest zobowiązane w ramach projektu Civitas Dynamo - czyli tego samego, który prawdopodobnie zmieni jedną z ulic w centrum w deptak.
Na razie nie została podjęta decyzja w sprawie jej lokalizacji. Wśród rozważanych miejsc jest Morska: na odcinku Kalksztajnów - Działdowska w kierunku Chyloni, na odcinku Estakada - ul. Grabowo w kierunku centrum oraz na odcinku przystanek Akademia Morska - przystanek dworzec .
Wydzielony pas mógłby pojawić się na ulicach: Wójta Radtkego , 10 lutego , Władysława IV , lub al. Zwycięstwa na odcinku Wielkopolska Droga Gdyńska. Wśród propozycji jest też... ul. Kielecka.
- W ten sposób chcemy sprawdzić, jak na tę decyzję reagują kierowcy. Obydwie inicjatywy nie są ze sobą jednak powiązane. Buspas będzie realizowany testowo wraz z urządzeniem wykrywającym pojazdy i kamerami, co ma ukrócić zapędy kierowców, którzy chcieliby ominąć korki. - mówi Piotr Majewski z Zarządu Dróg i Zieleni.
W ankiecie dostępnej na stronie internetowej można również dodać swoją proponowaną lokalizację, a także wypowiedzieć się na temat dostępności nowych rozwiązań dla innych pojazdów niż autobusy i trolejbusy ZKM.
- Po zapoznaniu się wynikami będą one jeszcze opracowywane przez specjalistów z Politechniki Gdańskiej. Wtedy będzie można wskazać konkretne miejsce, przygotować koncepcję i wdrożyć ją w formie projektu do realizacji. Stanie się to prawdopodobnie za kilka miesięcy - dodaje Majewski.
W Gdańsku buspas znajduje się na Podwalu Przedmiejskim i Wałach Jagiellońskich
Zobacz, jak wyglądało zachowanie kierowców na buspasie na Podwalu Przedmiejskim.
Opinie (216) 7 zablokowanych
-
2014-10-06 17:42
Co to dużo pytać? (5)
Zmotoryzowani przyspawani do fotela i traktujący buspasy, strefy płatnego parkowania jako zamach na swoją wolność dostaną białej gorączki.
Normalni zmotoryzowani będą częściej wybierać komunikację miejską lub sposób podróży P+R (park + ride)
Podróżujący komunikacją miejską się ucieszą
Rowerzyści i piesi będą wdychać mniej spalin, poprawi się bezpieczeństwo ze względu na mniejszy ruch.
Dodatkowa droga dla służb - co dodatkowo zwiększa poczucie bezpieczeństwa mieszkańców
Należało by tylko przypilnować kultury kierowców i wlepiać mandaty bez taryfy ulgowej za jeżdżenie bus pasem - to też plus, większe wpływy do budżetu państwa ;)
Pozdrawiam- 9 18
-
2014-10-06 18:26
(2)
Jestem "przyspawany do fotela samochodu".
Jestem za buspasami, ale buspasami a nie imitacją.
Z wielką radością przesiądę na komunikację miejską, ale w obecnej chwili to zmiana dojazdu do pracy z 25 min do około 70 min. Sorry, ale nie mam tyle czasu.
Trzeba pomyśleć nad skomunikowaniem TRÓJMIASTA jako całości, a nie malowaniem lini, które w obecnych warunkach wqr...ą znaczną większość mieszkańców.
Buspas - TAK. Jak Morska, Wielkopolska, Al Zwycięstwa, Kielecka i kilka innych ulic będą rozbudowane o dodatkowe pasy.
Poza tym trzeba, moim zdaniem, zainwestować w rozbudowę PKM na terenie Gdyni.- 10 3
-
2014-10-07 05:21
(1)
Znaczną większość? No jeśli w jakimś mieście znaczna większość porusza się samochodem, to korki muszą być masakryczne. Na szczęście aż tak źle jeszcze u nas nie jest, choć jest co najmniej niedobrze. Buspasy są jedynym rozwiązaniem, i powinno być ich jak najwięcej, by umożliwić jak największej liczbie osób sprawne przemieszczanie się. To da się osiągnąć wyłącznie przy pomocy transportu zbiorowego.
- 1 6
-
2014-10-07 10:05
Transport zbiorowy jest dla meneli.
- 2 1
-
2014-10-07 07:10
do pat
Gupi jesteś
- 2 0
-
2014-10-06 17:57
kolejny frustrat widzący tylko czubek własnego nosa albo student bez zadnych obowiązków.
- 9 5
-
2014-10-07 08:31
Karwiny (2)
Buspas potrzebny na Wielkopolskiej.
- 2 7
-
2014-10-07 10:04
jak go dobudują jako trzeci
- 4 0
-
2014-10-07 10:03
cuda
o tak na pewno to i jeszcze powiedz że ci co jeżdżą autami od razu przesiądą się z tego powodu do autobusu, cud miód na pewno znikną korki jak z zakorkowanych 2 pasów zrobimy 1
- 4 1
-
2014-10-07 09:53
buspas na Świetojanskiej, Skwerze Kosciuszki, dojezdzie na bulwar itd
- 1 2
-
2014-10-07 09:50
Buspas będzie realizowany testowo wraz z urządzeniem wykrywającym pojazdy i kamerami, co ma ukrócić zapędy kierowców, którzy
chcieliby ominąć korki. - mówi Piotr Majewski z Zarządu Dróg i Zieleni.
jakies pytania ?- 0 2
-
2014-10-07 08:44
Może SKM
Niech Szczurek wreszcie zacznie działać z koleją metropolitalną. Gdańsk ruszy, a Gdynia jak zwykle zaśpi. Lepiej byłoby wybudować tory do kazdej dzielnicy i puścić kolejkę.
- 6 1
-
2014-10-07 08:15
Wymienić kolejny raz słupy sygnalizacji w Gdyni!!!
Gdynia to miasto, w którym gołym okiem widać jak obecna ekipa władz na czele ze Szczurem nabija sobie prywatne kabzy pod pozorem kolejnej już wymiany słupów i sygnalizatorów w ciągach komunikacyjnych miasta. Po co? Nie dawno ustawiono takie konstrukcje i było ok! Cóż jeśli można dalej kraść ze środków publicznych, na potęgę.Przecież nikt się nie upomni! Ciągle mało!!! Cóż mamy "solidurność"
- 4 2
-
2014-10-07 07:30
Buspas przydałby się na ulicy Hutniczej, bo wiecznie tam autobus stoi w korku :/
- 1 4
-
2014-10-07 07:26
Mam tylko nadzieję, że wzorem innych miast buspasy będą dostępne dla motocykli.
- 1 3
-
2014-10-06 16:01
Żadna lokalizacja nie jest dobra jeśli bus pasy maja być (10)
wyodrębnione z istniejącej już drogi. Ludzie gdzie macie rozum. To będzie jeden wielki korek.
- 85 19
-
2014-10-06 17:05
Warszawa wydzieliła buspasy na al. Solidarności czy Trasie Łazienkowskiej i wiesz co się stało? (2)
Korki się zmniejszyły!
Ale logika przyspawanego do samochodu tego nie pojmie- 12 16
-
2014-10-07 07:14
w wawie zmniejszyły się korki?
No nie mogę. Może ci się miasta pomyliły?
- 4 0
-
2014-10-06 19:40
Ty ostatnio byłeś w Warszawie? Czy wiesz to z nawiedzenia?
- 12 2
-
2014-10-06 16:42
Ludzie mają rozum (4)
Spójrz na siebie. Wysiądź z samochodu - korki będą mniejsze.
- 7 18
-
2014-10-07 00:43
Sprzedaj mieszkanie zamieszkaj w noclegowni będzie więcej miejsca dla innych! Mieszkanie sam albo z rodziną to straszne samolubstwo i brak zrozumienia!50 osób w jednym pokoju to jest eko.
- 11 3
-
2014-10-06 19:39
(2)
Popieram. Idźmy dalej. Zamknijmy wszystkie ulice w mieście dla samochodów. Nie będzie korków w ogóle. Zakażmy idiotom wypowiadania się na forum. Będzie mądrzej.
- 15 4
-
2014-10-06 20:04
Nikt nie mówi o zamykaniu ulic. A o udostępnieniu ich części dla sprawnego transportu zbiorowego (1)
A demagodzy powinni stąd wyjść.
- 5 15
-
2014-10-07 00:07
Transport zbiorowy jest dla żuli i meneli!
- 8 5
-
2014-10-06 16:33
Korki? Niekoniecznie - jeśli są 3 pasy np. na Morskiej (1)
.
- 3 5
-
2014-10-06 19:37
A gdzie są? Na tym jednym kawałku koło Estakady, na którym za chwilę będzie buspas? Poza tym z tego co pamiętam na Morskiej są dwa pasy.
- 6 1
-
2014-10-07 07:13
zaczyna się miejski terroryzm komunikacyjny
No tak zabrać i tak juz ciasne pasy ruchu żeby jakieś smierdzace pudło tylko jeździło. A kierowca niech stoi jeszcze dłużej w korlu na źle ustawionych światłach!
Może zaczniecie zmiany od ustawienia zielonej fali a nie jak teraz obojętnie czy jedzie się szybko czy wolno i tak każde światła to czerwone.
Zaczyna się miejski terroryzm e Trójmieście płatne strefy parkowania buspasy ciekawe co jeszcze?!- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.