• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rezygnuje z poszerzenia ulicy w centrum

Michał Sielski
17 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na tym odcinku planowano poszerzyć ul. Władysława IV. Na tym odcinku planowano poszerzyć ul. Władysława IV.

Wbrew pierwotnym planom ul. Władysława IV w Gdyni nie będzie czteropasmowa. Co więcej, na jej dolnym odcinku powstanie m.in. wyniesione przejście dla pieszych. - Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, które od pięciu lat walczyło, by zaniechano tego planu.



Przypomnijmy:

  • ulica miała być poszerzona na odcinku od ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdyni do Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni
  • miał tam powstać czwarty pas kosztem chodnika,
  • droga miała być wygodnym dojazdem do Międzytorza,
  • społecznicy zaprotestowali przeciwko wtłaczaniu kolejnych aut do centrum,
  • urzędnicy odpowiedzieli, że cztery pasy i tak powstaną.


Gdynia chce być bardziej zielona



Tyle historii. Obecnie jednak władze Gdyni skłaniają się do większej ilości zieleni w centrum i udogodnień dla pieszych, a nie kierowców. W ciągu dwóch lat w Śródmieściu powstaną parki kieszonkowe, miejsca wypoczynku, ma być więcej zieleni.

Gdynia planuje rewolucję w Śródmieściu.



W związku z tym planem miasto rezygnuje z pomysłu poszerzenia ul. Władysława IV.

- Nigdy nie był to zdecydowany plan realizacji, a jedynie możliwość realizacji zapisana w planie zagospodarowania przestrzennego. Nie wszystkie zapisy planu trzeba jednak realizować i tego na pewno nie będziemy forsować. Cztery pasy na dolnym odcinku Władysława IV? Na pewno nie - zapewnia wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.
Co więcej, na ul. Władysława IV powstać ma kontrbuspas, a skrzyżowanie z ul. Starowiejską będzie wyniesione, by ograniczyć niebezpieczne sytuacje, do których co jakiś czas tam dochodzi.

Społecznicy: czekamy na zmianę studium



Ta zmiana bardzo cieszy społeczników, którzy od pięciu lat przekonywali, że poszerzenie ulicy w centrum miasta przyniesie więcej złego niż dobrego. Od korków, przez problemy z parkowaniem, po zanieczyszczenie powietrza i mniej miejsca dla pieszych.

- Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji. Liczyliśmy na nią od kilku lat, ponawiając nasze wnioski i petycje. Szkoda, że jeszcze w zeszłym roku pomysł na Władysława IV wśród polityków rządzących naszym miastem był inny i odrzucono wtedy nasz, ale też Rady Dzielnicy Śródmieście, wniosek o wykreślenie zapisu o czterech pasach z uchwalanego wtedy studium. Teraz czekamy na zainicjowanie procedury zmiany zapisów studium i planu miejscowego przez władze Gdyni, ale oczywiście z chęcią zrobimy tu pierwszy krok i na dniach zgłosimy odpowiednie wnioski. By słowo prezydenta Łucyka stało się ciałem - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Miejsca

Opinie (328) 3 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    niezbędne parkingi wielopoziomowe na obrzeżach centrum ! (34)

    Niezbędne są parkingi wielopoziomowe na obrzeżach centrum Gdyni.
    Bez tego centrum naszego miasta będzie umierać.
    Parkingi wielopoziomowe są wokół centrum każdego normalnego miasta europejskiego, Gdynia nie może tu być wyjątkiem.

    • 193 20

    • Gdzie są niby te parkingi w centrach miast? (4)

      • 6 2

      • W Goteborgu na przyklad. (2)

        • 1 1

        • Byłem w Goeteborgu, lecz na parking (1)

          wielopoziomowy nie trafiłem. Taki dopiero znalazłem w drodze powrotnej w Hamburgu, przy głównym dworcu kolejowym.

          • 3 0

          • Nic nie poradzę na to, żeś niedowidzący.

            Przy samej przelotówce masz 2, obok Lisebergu i przy ICE Focus.

            • 0 0

      • w Oslo też

        • 0 0

    • (2)

      W każdym normalnym europejskim mieście ludzie rozumieją, że centrum nie jest dla samochodów. Centra się zamykają na indywidualny ruch kołowy, ale Polak wie lepiej.

      • 8 7

      • To Trójmiasto jest mentalnie w poprzedniej epoce (1)

        Kraków i Wrocław już to dawno zrozumiał

        • 6 2

        • Krakow..
          Jestem w Krakowie raz w miesiącu na weekend i w Trójmieście w porównaniu do stolicy Małopolski miejsca parkingowe czekają na kierowcę.

          • 2 0

    • (1)

      Po to budują trasę kaszubską aby w mieście było więcej aut. Droga prowadzi wprost do centrum więc tam też są potrzebne parkingi. Jeśli nie chcą aut niech pozamykają ulice i zrobią deptaki

      • 1 5

      • Zapoznaj się z topografia miasta.

        Która z dróg prowadzi do centrum. Żadna.

        • 1 0

    • Już centrum umarło.. (2)

      Po godz. 17 pusto w Gdyni. I ciemno.

      • 18 5

      • Kiedy tu ostatnio byłeś po 17?

        • 2 0

      • Centrum po 17:00 umiera ? Przy Batorym

        nie mogę znaleźć miejsca parkingowego nawet o 20:30, gdy rzadko przybywam tutaj samochodem (znacznie częściej rowerem).

        • 1 2

    • A jest na to miejsce, chociażby na Wendy tam gdzie jest dziki parking, można by tam zrobić spokojnie 4-5 piętrowy (1)

      Na spokojnie odciążyło by centrum.

      • 2 2

      • To zrób

        • 2 0

    • masz wielopoziomowy parking w rivierze (3)

      o ile w weekend faktycznie trudno o miejsce, to w tygodniu nie ma większego problemu.

      • 7 3

      • i kilometr do przejścia (2)

        bo komunikacji tam nie uświadczysz.
        Sporadycznie pojawiający się 27 wiosny nie czyni...

        • 5 5

        • Nogi Ci odpadną jak się ten kawałek przejdziesz? (1)

          • 6 4

          • Ja to samochodem

            nawet z sypialni do kibla jadę. Co będę chodził te 5 metrów jak mam auto.

            • 5 1

    • (6)

      Kierowcy i tak nie beda korzystac bo zaluja kilku zlotych na parking

      • 23 3

      • Chęci!

        Wystarczy po wybudowaniu tych parkingow skomunikować je komunikacją miejską, a za złe parkowanie/nie płacenie zrobić mandat 250zł (na dzisiejsze stawki) i będzie porządek. Podobnie pod blokami, zrobić model szwedzki - wszystkie miejsca przydzielone. Nie masz miejsca - nie parkujesz. I po problemie. Ale do tego trzeba odwagi i trochę inwestycji, choć i tak niewiele przy np rozbudowie dróg i parkingów w centrum. Zaoszczędzone środki na poprawę życia.

        • 4 0

      • (4)

        jak wprowadza ten bilet metropolitalny za 150zł to ilość pojazdów wiozących ludzi do pracy w centrum spadnie drastycznie, pozdrawiam ;D

        • 6 12

        • (1)

          Jeszcze bardziej zapchana komunikacja miejska ma zachęcić kogoś do rezygnacji z samochodu? Nie sądzę.

          • 12 3

          • Nie, ale korki i brak miejsc parkingowych powinny zachęcić

            • 12 1

        • (1)

          Nie wydaje mi się.

          • 11 1

          • ja też wątpie, każdy Janusz musi pokazać, że ma brykę i stać go na paliwo

            • 13 2

    • W chorym mieście budują wielki drogi parking centralny w samym centrum (3)

      • 8 2

      • Ten parking ma sens, pod warunkiem, (2)

        że będzie dla wszystkich, a nie tylko dla urzędów, biurowców i innych uprzywilejowanych. Jak jadę do centrum korzystam z parkingu (najczęściej pod szkołą filmową) i jak byłby ten parking pod Piłsudskiego to dalej mogę iść pieszo. Teraz muszę się pchać przez Świętojańską lub Władysława IV. Także parkingi przed wjazdem do centrum (z różnych stron i kierunków) są jak najbardziej potrzebne. Wtedy można myśleć o ograniczeniu ruchu w centrum.

        • 7 1

        • Masz parking przy węźle Karwiny

          dalej możesz sobie podjechać komunikacją miejską

          • 6 1

        • nie ma

          bo za mały a po drugie, niedostępny z wymienionych i gołym okiem widocznych powodów...
          Miejsce na parking jest (przy torach) a oraz było (po drugiej stronie torów). Jednak nie zostanie to zrealizowane, do puki interesy "znajomych królika" nie zostaną zaspokojone.

          • 5 1

    • (2)

      Gdynia nie może być wyjątkiem? To patrz jak nim jest! XD
      Wiecie co jest w każdym europejskim mieście? Rower miejski, wspólny bilet, automaty biletowe, heh długo by tak można...

      • 8 3

      • Ja tam często w nich bywam i widzę dużo samochodów. No, ale nie jestem oczadziałym ekoterrorystą. (1)

        • 3 6

        • Nie mówimy tu o Pucku

          • 7 0

    • i jednopoziomowe również !

      • 8 1

  • Jak piszą o Gdyni w kontekście (3)

    Inwestycji, to że jednak czegoś nie zrobi.

    • 73 7

    • A jak mają coś w Gdyni zrobić jak cała kasa jest marnowan na imprezki (2)

      • 10 4

      • (1)

        pisuary ograniczaja samorzadom nowymi ustawami wplywy

        • 2 1

        • Kible pełowskie

          rozkradły wszystko w naszym mieście

          • 0 2

  • (6)

    Piesiewicz to najwiekszy rak tego miasta, typ nic innego nie robi tylko wiecznie mu sie cos nie podoba, typowowa mENda

    • 59 12

    • (5)

      Zapoznaj się najpierw z pracą tego Pana na rzecz miasta. Google: Miasto Wspólne.

      • 5 16

      • Zdecydowanie warto

        Żeby wiedzieć, że to szkodnicy nie od dziś.

        • 3 0

      • Rakiem to jesteś ty koleś. Ze swoim

        autkiem. Wydziela spaliny, a ty sądzisz że to zdrowie ?

        Zamknij się w szczelnie w garażu i włącz silnik. 30 minut i po tobie.

        Na zewnątrz ? Pojedź do potęg samochodowych jakimi są Delhi czy Bangkok. To miasta liczące ok. 20 mln ludzi, z potężną liczbą przeważnie starych, rozklekotanych aut.

        Znam ostrzeżenia turystów z tych miast - zwiedzce szybko to co chcecie i czym prędzej uciekajcie - powietrze to jeden wielki smród spalin, potężny hałas ze strony silników i ... klaksonów.

        Ty chcesz czegoś takiego w centrum Gdyni, tyle że oczywiście na mniejszą skalę, jednak mimo wszystko uciążliwą ?

        Zatem koleś, od Piesiewicza odczep się.

        • 0 3

      • Piesiewicz to zakała tego miasta !Degradujący wszystko szkodnik !Precz z Piesiewiczem.

        • 7 1

      • Sąsiadka ze Starowiejskiej?

        • 2 2

      • No właśnie znamy "pracę" tego pana "na rzecz miasta". Niestety...

        • 16 6

  • Miała być inwestycja, będą znaki, przejście, farba chociaż w tym przypadku to dobrze. (2)

    Drogi w Gdyni to wstyd dla miasta, kiedy remont choćby 10 lutego? Czy to prawda, że w centrum na terenach po gemini zostaną wycięte kolejne 44 piękne stare drzewa?

    • 39 9

    • Dokladnie (1)

      I wywalic ciągle zapadające się tam kocie łby

      • 11 1

      • A gdzie na 10 Lutego masz kocie łby,

        znawco od siedmiu boleści. Bazgrolisz aby zaistnieć.

        • 0 6

  • Najgorszy nowotwór polskich miast

    Aktywiści miejscy

    • 14 6

  • Brawo. A Gdańsk nadal planuje wyburzenie Dolnego Wrzeszcza (2)

    w tym nowo wyremontowanych XIX wiecznych kamienic w imię budowy drogi czerwonej wzdłuż torów kolejowych:/

    • 10 6

    • wyremontowanych fasad

      bo podwóka i wnętrza to tak sobie...

      • 3 0

    • Mam nadzieję że ta droga Czerwona nigdy nie powstanie.

      Górski nawet w Galerii Metropoli zostawił pod nią rezerwę i zrobił tam parking :-(. A mógł zrobić jakiś market żywnościowy, więcej by zarobił a ludzie byliby szczęśliwsi :-)

      • 0 3

  • Precz z Piesiewiczem. (2)

    Piesiewicz to najgorsze co mogło spotkać Gdynię. Ordynarny wariat rowerowy. Piesiewicz odjedź na swoim rowerku na jakąś wieś i tam wprowadzaj te absurdy!

    • 27 6

    • Nic nie odejdzie koleś. I bardzo dobrze że

      znalazł posłuch u władz.

      Dosyć terroru blachosmrodów, łącznie z moim - trudno co rusz jeździć na przysłowiową drugą stronę ulicy i smrodzić miasto.

      A Piesiewicz nie jest oryginalny - przeszczepia na nasz grunt to, co dzieje się w normalnych krajach, gdzie sporą cegłę dołożył do tego obecny premier GB - Boris Johnson, gdzie będąc uprzednio burmistrzem Londynu, stworzył w tym mieście od podstaw kilka długich tras rowerowych, mając w poważaniu część lobby samochodowego, w tym przede wszystkim firmy taksówkowe.

      Od takich ludzi Łukasz Piesiewicz bierze wzorce.

      • 0 9

    • Rowerek

      Przed nim był pan rowerek Trzebiatowski. Wariatów nie sieją sami się rodzą.

      • 9 1

  • I dobrze. Centrum gdyni wygląda jak jeden wielki złomowiec samochodów (2)

    • 40 41

    • Centrum Gdyni jest podobne do niczego! I to jest podstawowy problem

      • 3 0

    • To nie wjezdzaj tu.

      I po problemie

      • 9 6

  • Osiedle Portova, budynki mieszkalne Waszyngtona, Marina, Waterfront. (8)

    Dalsze plany zabudowy Międzytorza, ale zabronimy wjeżdżać samochodami. Niech ci wszyscy deweloperzy od razu informują mieszkańców, że od Wzg. Maksymiliana mieszkańcy będą musieli dawać "z buta". Chyba że im będzie wolno. Kimjest ten Piesiewicz? Ilu mieszkańców miasta reprezentuje? Dlaczego nie sprawdzi swojego poparcia w wyborach? Tego typu decyzje powinny być konsultowane z mieszkańcami, a nie z grupką "naciskaczy". Nie słychać aby interesowali się sprawami innych dzielnic poza Śródmieściem.

    • 61 16

    • Słychać, słychać (3)

      Dużo robią w innych dzielnicach. SKM na północ, park przy Kaczej, przejścia dla pieszych, radni dzielnicowi w większości dzielnic, projekty w bo. Poszukaj.

      • 7 13

      • (2)

        Sorry koleś ale to są pierdy a nie inwestycje rozumiesz? W którym roku powstał plan remontu pl dworcowego w Chyloni ile lat nie jest realizowany węzeł na Karwinach no ile matole?

        • 7 3

        • Grzeczniej chamie jeden odzywaj się do (1)

          rozmówcy. Te "matole" kieruj do siebie. Naucz się dyskusji.

          • 1 2

          • d**ilu kiedy ta SKM na północ matole no kiedy?Bliżej 2050 czy 2075 roku palancie?

            • 5 0

    • Gdzie napisane jest, że Piesiewicz chce

      zakazać dojazdu do planowanego Międzytorza ? No gdzie ?

      I po co 4 pasy, jak na tym obecnym odcinku Władysława IV nie ma korków ?

      Być może będę tam mieszkał i to co jest obecnie wystarczy aby tam dojechać.

      • 0 2

    • Rozumiem, że do szczura żadnych pretensji nie masz? (1)

      • 1 0

      • Może nie do szczura, ale do Szczurka.

        Mam ogromne pretensje między innymi za to, że ogłupia mieszkańców swoimi obietnicami, na które wydaje sporo kasy (plany, studia zagospodarowania itp.) i nic z tego nie wynika dla mieszkańców. Przykłady - obwodnica Witomina, Chwarznieńska, Polanka Redłowska, lodowisko.

        • 3 1

    • rada dzielnicy też była przeciw poszerzaniu

      Wybrana w wyborach

      • 6 2

  • Nowoczesna Gdynia (1)

    Super, jestem za. Proponuję aby nic nie poszerzać, nie modernizować, nie ułatwiać. Gdynia to miasto nowoczesne i takim go budowali nasi Ojcowie. Sama tradycja nakazuje powrócić do koni, do rowerów, a ludzie muszą więcej chodzić. Och jak głupi są włodarze innych miast budując parkingi, wiadukty, mosty, skrzyżowania wielopoziomowe. Mądrość Szczurka jest ponad to,zwłaszcza że w Biblii nie ma ani słowa o samochodach. I tym sposobem pan Prezydent buduje miasto perełkę, ewenement na skalę światową. A co z tym samochodem parkującym pod urzędem miejskim na chodniku. Też go zlikwidować, Szczurek na hulajnogę!

    • 24 2

    • Chodzić i się ruszać nie trzeba ? Aha, trzeba

      łykać leki, mieć cukrzycę i piwny brzuch, do "60" zaliczyć przynajmniej po jednym zawale i udarze ?

      To ma być normą, o wielki ty fanie betonu w postaci skrzyżowań wielopoziomowych, gdzie w normalnych krajach ich się w centrach nie robi, co powoduje, że Gdynia w stosunku do nich nie będzie perełką.

      • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane