• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rezygnuje z poszerzenia ulicy w centrum

Michał Sielski
17 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na tym odcinku planowano poszerzyć ul. Władysława IV. Na tym odcinku planowano poszerzyć ul. Władysława IV.

Wbrew pierwotnym planom ul. Władysława IV w Gdyni nie będzie czteropasmowa. Co więcej, na jej dolnym odcinku powstanie m.in. wyniesione przejście dla pieszych. - Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, które od pięciu lat walczyło, by zaniechano tego planu.



Przypomnijmy:

  • ulica miała być poszerzona na odcinku od ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdyni do Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni
  • miał tam powstać czwarty pas kosztem chodnika,
  • droga miała być wygodnym dojazdem do Międzytorza,
  • społecznicy zaprotestowali przeciwko wtłaczaniu kolejnych aut do centrum,
  • urzędnicy odpowiedzieli, że cztery pasy i tak powstaną.


Gdynia chce być bardziej zielona



Tyle historii. Obecnie jednak władze Gdyni skłaniają się do większej ilości zieleni w centrum i udogodnień dla pieszych, a nie kierowców. W ciągu dwóch lat w Śródmieściu powstaną parki kieszonkowe, miejsca wypoczynku, ma być więcej zieleni.

Gdynia planuje rewolucję w Śródmieściu.



W związku z tym planem miasto rezygnuje z pomysłu poszerzenia ul. Władysława IV.

- Nigdy nie był to zdecydowany plan realizacji, a jedynie możliwość realizacji zapisana w planie zagospodarowania przestrzennego. Nie wszystkie zapisy planu trzeba jednak realizować i tego na pewno nie będziemy forsować. Cztery pasy na dolnym odcinku Władysława IV? Na pewno nie - zapewnia wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.
Co więcej, na ul. Władysława IV powstać ma kontrbuspas, a skrzyżowanie z ul. Starowiejską będzie wyniesione, by ograniczyć niebezpieczne sytuacje, do których co jakiś czas tam dochodzi.

Społecznicy: czekamy na zmianę studium



Ta zmiana bardzo cieszy społeczników, którzy od pięciu lat przekonywali, że poszerzenie ulicy w centrum miasta przyniesie więcej złego niż dobrego. Od korków, przez problemy z parkowaniem, po zanieczyszczenie powietrza i mniej miejsca dla pieszych.

- Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji. Liczyliśmy na nią od kilku lat, ponawiając nasze wnioski i petycje. Szkoda, że jeszcze w zeszłym roku pomysł na Władysława IV wśród polityków rządzących naszym miastem był inny i odrzucono wtedy nasz, ale też Rady Dzielnicy Śródmieście, wniosek o wykreślenie zapisu o czterech pasach z uchwalanego wtedy studium. Teraz czekamy na zainicjowanie procedury zmiany zapisów studium i planu miejscowego przez władze Gdyni, ale oczywiście z chęcią zrobimy tu pierwszy krok i na dniach zgłosimy odpowiednie wnioski. By słowo prezydenta Łucyka stało się ciałem - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Miejsca

Opinie (328) 3 zablokowane

  • Na złość (5)

    Tylko autobusy i rowery ekologia najwarzniejsza
    Płacić za wjazd do miasta powiedzmy 100
    Za jazda ulica 100
    Za parkowanie 100
    Za produkowanie spalin 100
    Paliwo powinno kosztować 10zl za litr
    Gdynia będzie zielona czysta i bez korków
    Każdy wysportowany był by
    A jak nie to hulajnoga i jest ok
    Coś pięknego Świerże powietrze

    • 9 57

    • Towar i ludzi tez tak przywieziesz!? (1)

      Iewacki cretino

      • 11 7

      • A ty drugi nieuk, że nie wiesz, że

        ograniczenia wjazdów do centrów miast w normalnych krajach nie dotyczą samochodów użyteczności publicznej, czyli autobusów, poczty, kurierów, śmieciarek, aut zaopatrzenia handlu i usług, itp., gdzie ich kierowcy chwalą sobie ograniczenia dotyczące kierowców prywatnych samochodów osobowych, bo nie tkwią w korkach, co wpływa na koszty - brak korków, to więcej zleceń, wyższe zarobki.

        • 3 3

    • I chlebek w sklepie 100

      Bo trzeba go będzie wozić rikszą.

      • 9 0

    • taaa... drugie Detroit zróbcie...

      • 6 0

    • najważniejsza a nie najwarzniejsza nieuku

      • 13 2

  • Nowoczesna Gdynia, nowoczesne chodniki, nowoczesne drogi, nowoczesne imprezy.

    Nowoczesny skwer, nowoczesny bulwar, nowoczesny wiadukt, nowoczesny komisariat, nowoczesny prezydent, nowoczesny Meksyk, nowoczesny Pekin.

    • 13 0

  • aaa

    Park kieszonkowy. Czy to jest zapowiedź, że w centrum Gdyni będzie jeszcze więcej budynków,, a każdy mieszkaniec dostanie od urzędnika kawałek trawnika np. o wymiarach 2cmx1cm, w zależności od wielkości kieszeni. Gratuluję pomysłu.

    • 11 3

  • Kontra bus pas ? Może i spoko ale chyba tylko na odcinku między Jana z Kolna a 10 Lutego bo dalej tego nie widzę..

    Wyniesione skrzyżowanie to spoko pomysł.

    • 2 5

  • Bardzo mądra decyzja o nieposzerzaniu (2)

    Centra miast powinny być skonstruowane tak, aby auta zostawały na obrzezach.

    • 7 14

    • (1)

      Taa, pod warunkiem, że jest gdzie zostawić samochód a tu parkingów przed wjazdem do centrum nie ma. Ale jest wola utrudniania życia mieszkańcom.

      • 6 1

      • Masz w Rivierze

        ten kawałek sobie przejdziesz

        • 2 6

  • "Gdynia chce być bardziej zielona"

    To znaczy co? Białą farbę zastąpi teraz zielona?

    • 15 1

  • Kiedy obiecane lotnisko miedzynarodowe w Kosakowie ? (2)

    Tadeusz

    • 63 1

    • Z przyczyn obiektywnych, nigdy...

      • 1 0

    • zaraz jak tylko wybudujemy lodowisko i olimpijski basen

      • 8 0

  • Kolejny etap miejskiej wojenki z portem. (2)

    Rozbudowa tego kawalka spowodowalaby ulatwienie dla nowobudowanego terminala promowego. Trzeba by bardziej pilnowac zakazow.
    Tyle ze budownictwo w tym rejonie sprowadzi wiecej samochodow (stojacych) niz promy...

    • 20 1

    • Polecam przyjrzeć się planom portu i rozbudowy Polskiej, zanim się cokolwiek napisze. (1)

      • 2 0

      • plany są efektem faktów dokonanych, zrealizowanych przez miasto.

        Port nie ma innego wyjścia, ponieważ został pozbawiony wpływu na wiele terenów (łacznie ok. 150h).
        Więc zanim coś się napisze to warto coś wiedzieć i znać historię decyzji. Oprócz tego, warto mieć własne zdanie. W moim odczuciu bilans w tym porównaniu nie jest dla miasta korzystny. Nadal chce budować "gondole" i tym podobne dyrdymały... Na szczęście, nie ma kasy...

        • 2 1

  • Pasy

    W tym dziwnym mieście powinno się zaorać wszystkie ulice i posiać trawę. Tak aby weganie mieli się gdzie paść

    • 23 2

  • W gdyni trzeba zakazac wszystkiego.

    Zeby nic nie bylo.

    • 21 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane