• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: rozkłady jazdy jak czytniki e-booków

Patryk Szczerba
11 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowoczesne rozkłady mają być zachętą do podróżowania komunikacją miejską. Nowoczesne rozkłady mają być zachętą do podróżowania komunikacją miejską.

Na czterech najczęściej uczęszczanych przystankach w Chwarznie i Wiczlinie zamontowano elektroniczne czytniki rozkładów jazdy. Urządzenia działają podobnie jak czytniki e-booków. Kosztowały 155 tys. zł., a 85 proc. kwoty pochodzi z funduszy unijnych.



Czy korzystasz z rozkładów jazdy na przystankach?

Z nowych, elektronicznych rozkładów mogą korzystać pasażerowie na przystankach przy ul. BrylaMapka, GierdziejewskiegoMapka, FilipkowskiegoMapkaZaruskiegoMapka.

Czytniki są zasilane za pomocą paneli fotowoltaicznych, zamontowanych na dachach wiat przystankowych. Przypominają popularne czytniki e-booków.

Rozkład ZKM Gdynia



- Ekrany e-ink zawierają istotne dla pasażerów informacje w czasie rzeczywistym o rozkładach jazdy i tradycyjny rozkład jazdy. W ramach dostępnych funkcjonalności ekranów e-ink jest także możliwość wyświetlenia informacji o węzłach przesiadkowych znajdujących się na trasach poszczególnych linii - tłumaczy Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM Gdynia.

Ławki, zieleń i siedzenia w kształcie ryb



Oszczędności w kosztach ponoszonych przez miasto na dystrybucję materiałów i druk plakatów ma przynieść osobna zakładka z informacjami o miejskich i dzielnicowych wydarzeniach.

Docelowo dołączą do nich zakupione elementy małej architektury miejskiej, rośliny, krzewy oraz nowe ławki na przystankach i siedzenia w kształcie ryb.

Koszt elektronicznych rozkładów jazdy z czteroletnią gwarancją to 155 tys. zł. a 85 proc. pochodzi z funduszy Unii Europejskiej, bo nowe elementy to kolejna odsłona projektu unijnego Smacker. Jego celem jest zmniejszenie różnic między obszarami peryferyjnymi a centrami miast. W przypadku Gdyni wybór padł na Chwarzno i Wiczlino.

Jak zmienić komunikację na Chwarznie?



Pierwszym etapem realizowanym pod koniec 2019 roku było przeprowadzenie ankiety wśród mieszkańców dzielnic, w której pytano o ich zachowania komunikacyjne. Wzięło w niej udział 1,5 tys. osób. Wyniki nie zaskoczyły: rośnie liczba aut, a komunikacja nie jest pierwszym wyborem przy podróżach.

Ciekawostką jest fakt, że 75 proc. uznało, że najlepsza byłaby możliwość korzystania z transportu na żądanie na zasadzie wcześniejszej rezerwacji, ale tylko dla posiadaczy biletu okresowego.

Niewykluczone, że takie rozwiązanie zostanie wprowadzone w najbliższych latach.

- Chwarzno i Wiczlino to dzielnice, gdzie komunikacja miejska staje się jedną z kluczowych usług publicznych. W ostatnich latach, przy współpracy mieszkańców czy też rady dzielnicy, zostało wprowadzonych wiele zmian, w tym zwiększenie częstotliwości kursów czy też nowe przystanki. Projekt Smacker pozwala nam jednak pójść o krok dalej - to dostosowanie przestrzeni do oczekiwań, pogłębione badania, a także niebawem wprowadzane programy zachęt do korzystania z komunikacji miejskiej - mówi Jakub Ubych, przewodniczący klubu radnych Samorządności.

Miejsca

Opinie (180) 5 zablokowanych

  • porazka

    Biletomaty , haloooo!

    to jest beznadziejne i wydane bez pomyslenia zadnego kasa, w jakim my wieku zyjemy?

    • 39 4

  • Proponuję promocyjną cenę (1)

    Wezmę tylko 30 tyś zł / szt.

    • 31 11

    • Za późno się zgłosiłeś. Trzeba czytać ogłoszenia o przetargach. Ale i tak byś nie wygrał, bo drugi taki tu na forum pisze, że dostarczyłby za 19.900 za sztukę.
      Niestety, też nie ogarnął, że jest przetarg i interes życia przeszedł mu koło nosa...

      • 13 1

  • Was tam w tym trójmiejskie wszystkich ..... czytniki mają zachęcić do podróżowania

    • 31 11

  • ...czy to wgole ma sensu? (2)

    • 31 11

    • W dłuższej perspektywie czasu jak najbardziej. (1)

      Na takiej samej zasadzie w sklepach instalowane są cenny e-ink.
      Ogromna oszczędność na aktualizacji rozkładów. Odchodzi cena przygotowania i druku, odchodzi koszt każdorazowego wysłania ludzi do wymiany rozkładów.

      Jedynie zaskakuje wysoka cena jednostkowa, Powinna być minimum 5x niższa/ sztukę. Zakładam że jest tak wysoka z niskiej ilości zamówionych rozkładów i przy skali by zmalała.

      • 0 22

      • za to dochodzi cena serwisowania, napraw, wymian baterii

        wymiany na nowy bo wandal uszkodził, utrzymania systemu do aktualizacji itd.

        • 13 9

  • Kretynizm

    Nie mieli co zrobić z 155 tys. zł mogli mi je oddać, serio. Bo głupszego projektu to dawno nie widziałam. Masakrycznie to drogie, a zaraz będą jeszcze następną kupę kasy wydawać na naprawy i zmazywanie "graffiti".

    • 44 1

  • A jak tam budowa tuneli idzie?

    Wejherowo przegoniło już dawno Gdynię. Kiedy obwodnica połączy tych na Obłużu? Kiedy jakiś tunel pod torami a nie wiecznie zapchane drogi, szlabany i jedna sypiąca się estakada... A tak na marginesie ten mostek zawalony obok ul.Kontenerowej i Logistycznej będzie obchodził już 2 lata jak zamknięto drogę i nic się nie robi... Farba niestety nie naprawi Gdyni!!!

    • 42 1

  • smartfony

    Za 155 tyś. zł można kupić ok 500 szt. smartfonów dla seniorów i im dać z zainstalowanym rozkładem jazdy. Reszta czyli od 60 lat w dól zakładam, że smartfony ma.
    I w jednym i w drugim przypadku pytanie brzmi po co?
    ...

    • 38 5

  • mogę dostarczyć (1)

    takie urządzenia, koszt 19.900 zł sztuka (z montażem i rozkładem)
    ile chcecie?

    • 23 20

    • no to żeś się sfrajerował, że przegapiłeś ogłoszenie o przetargu. Z tą ceną byłbyś faworytem.

      • 7 3

  • Poważnie?

    4 przystanki i 150tys zł za rozkłady jazdy? tylko w Gdyni takie rzeczy

    • 32 11

  • Zagadka

    Ile im dajecie dni, no ew. tygodni?
    mniej niż MEVO?

    • 32 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane