- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (46 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (258 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (139 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (85 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (339 opinii)
Gdynia: rozkłady jazdy jak czytniki e-booków
Na czterech najczęściej uczęszczanych przystankach w Chwarznie i Wiczlinie zamontowano elektroniczne czytniki rozkładów jazdy. Urządzenia działają podobnie jak czytniki e-booków. Kosztowały 155 tys. zł., a 85 proc. kwoty pochodzi z funduszy unijnych.
Czytniki są zasilane za pomocą paneli fotowoltaicznych, zamontowanych na dachach wiat przystankowych. Przypominają popularne czytniki e-booków.
Rozkład ZKM Gdynia
- Ekrany e-ink zawierają istotne dla pasażerów informacje w czasie rzeczywistym o rozkładach jazdy i tradycyjny rozkład jazdy. W ramach dostępnych funkcjonalności ekranów e-ink jest także możliwość wyświetlenia informacji o węzłach przesiadkowych znajdujących się na trasach poszczególnych linii - tłumaczy Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM Gdynia.
Ławki, zieleń i siedzenia w kształcie ryb
Oszczędności w kosztach ponoszonych przez miasto na dystrybucję materiałów i druk plakatów ma przynieść osobna zakładka z informacjami o miejskich i dzielnicowych wydarzeniach.
Docelowo dołączą do nich zakupione elementy małej architektury miejskiej, rośliny, krzewy oraz nowe ławki na przystankach i siedzenia w kształcie ryb.
Koszt elektronicznych rozkładów jazdy z czteroletnią gwarancją to 155 tys. zł. a 85 proc. pochodzi z funduszy Unii Europejskiej, bo nowe elementy to kolejna odsłona projektu unijnego Smacker. Jego celem jest zmniejszenie różnic między obszarami peryferyjnymi a centrami miast. W przypadku Gdyni wybór padł na Chwarzno i Wiczlino.
Jak zmienić komunikację na Chwarznie?
Pierwszym etapem realizowanym pod koniec 2019 roku było przeprowadzenie ankiety wśród mieszkańców dzielnic, w której pytano o ich zachowania komunikacyjne. Wzięło w niej udział 1,5 tys. osób. Wyniki nie zaskoczyły: rośnie liczba aut, a komunikacja nie jest pierwszym wyborem przy podróżach.
Ciekawostką jest fakt, że 75 proc. uznało, że najlepsza byłaby możliwość korzystania z transportu na żądanie na zasadzie wcześniejszej rezerwacji, ale tylko dla posiadaczy biletu okresowego.
Niewykluczone, że takie rozwiązanie zostanie wprowadzone w najbliższych latach.
- Chwarzno i Wiczlino to dzielnice, gdzie komunikacja miejska staje się jedną z kluczowych usług publicznych. W ostatnich latach, przy współpracy mieszkańców czy też rady dzielnicy, zostało wprowadzonych wiele zmian, w tym zwiększenie częstotliwości kursów czy też nowe przystanki. Projekt Smacker pozwala nam jednak pójść o krok dalej - to dostosowanie przestrzeni do oczekiwań, pogłębione badania, a także niebawem wprowadzane programy zachęt do korzystania z komunikacji miejskiej - mówi Jakub Ubych, przewodniczący klubu radnych Samorządności.
Miejsca
Opinie (180) 5 zablokowanych
-
2020-09-11 14:49
155tys. za 4 "tablety" ... WOW !
Nie ma to jak wydawać nie swoje pieniądze...
- 34 9
-
2020-09-11 14:48
A co z budową PKM-ki do Chwarzna-Wiczlina ?
Kolejna siedmioletnia perspektywa trwa....
Obiecanki cacanki Panowie Stępa, Szczurek, Łucyk, itd. Kto jeszcze chętny pofantazjować ?- 32 10
-
2020-09-11 14:26
Biletomaty
W pierwszej kolejności należało zamontować biletomaty, potem pomyśleć z podkreśleniem pomyśleć o czytnikach.
- 30 11
-
2020-09-11 12:32
Mnie do jazdy komunikacją zachęci bilet za 1 zł do 5 przystanków lub 2 zł powyżej. (1)
Powyżej tych kosztów bardziej opłaca się jeździć samochodem.
- 34 11
-
2020-09-11 12:52
To ja chcę bilet na 1.5 przystanka za 57 gr.
- 3 0
-
2020-09-11 12:29
Ciekawe ile wytrzymają w jednym kawałku.
- 31 11
-
2020-09-11 12:18
Zagadka
Ile im dajecie dni, no ew. tygodni?
mniej niż MEVO?- 32 9
-
2020-09-11 11:15
...czy to wgole ma sensu? (2)
- 31 11
-
2020-09-11 11:21
W dłuższej perspektywie czasu jak najbardziej. (1)
Na takiej samej zasadzie w sklepach instalowane są cenny e-ink.
Ogromna oszczędność na aktualizacji rozkładów. Odchodzi cena przygotowania i druku, odchodzi koszt każdorazowego wysłania ludzi do wymiany rozkładów.
Jedynie zaskakuje wysoka cena jednostkowa, Powinna być minimum 5x niższa/ sztukę. Zakładam że jest tak wysoka z niskiej ilości zamówionych rozkładów i przy skali by zmalała.- 0 22
-
2020-09-11 12:04
za to dochodzi cena serwisowania, napraw, wymian baterii
wymiany na nowy bo wandal uszkodził, utrzymania systemu do aktualizacji itd.
- 13 9
-
2020-09-11 11:53
Poważnie?
4 przystanki i 150tys zł za rozkłady jazdy? tylko w Gdyni takie rzeczy
- 32 11
-
2020-09-11 11:28
smartfony
Za 155 tyś. zł można kupić ok 500 szt. smartfonów dla seniorów i im dać z zainstalowanym rozkładem jazdy. Reszta czyli od 60 lat w dól zakładam, że smartfony ma.
I w jednym i w drugim przypadku pytanie brzmi po co?
...- 38 5
-
2020-09-11 11:23
A jak tam budowa tuneli idzie?
Wejherowo przegoniło już dawno Gdynię. Kiedy obwodnica połączy tych na Obłużu? Kiedy jakiś tunel pod torami a nie wiecznie zapchane drogi, szlabany i jedna sypiąca się estakada... A tak na marginesie ten mostek zawalony obok ul.Kontenerowej i Logistycznej będzie obchodził już 2 lata jak zamknięto drogę i nic się nie robi... Farba niestety nie naprawi Gdyni!!!
- 42 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.