Gdynia: skrzyżowanie na Dąbrowie zostanie przebudowane

W ciągu dnia przez skrzyżowanie można spokojnie przejechać. Problem robi się podczas popołudniowego szczytu.
W ciągu dnia przez skrzyżowanie można spokojnie przejechać. Problem robi się podczas popołudniowego szczytu. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Przebudowa skrzyżowania Nowowilczlińskiej z Rdestową zobacz na mapie Gdyni na Dąbrowie rozpocznie się na początku lipca i potrwa całe wakacje. O jej konieczności mówiono od wielu lat, bo krzyżówka regularnie się korkuje, ale do niedawna zbywano mieszkańców.



Czy przebudowa skrzyżowania jest konieczna?

oczywiście, cieszę się, że będzie robiona 84%
tak, ale znalazł(a)bym mimo wszystko pilniejsze potrzeby 9%
nie, to ułatwienie dla niewielu kierowców 7%
zakończona Łącznie głosów: 939
To jedno z bardziej ruchliwych skrzyżowań na Dąbrowie. Zwłaszcza popołudniami korki w kierunku Wiczlina i Dąbrowy tworzą się tu regularnie. Samochodów na skrzyżowaniu z każdym miesiącem przybywa.

Doraźne rozwiązania nie pomogły

Dwa lata temu padła propozycja, by wydłużyć światła dla jadących popołudniami w stronę osiedli, przy jednoczesnym skróceniu zielonego dla jadących z naprzeciwka. Urzędnicy obiecali, że przeprowadzą badania, które dadzą odpowiedź na pytanie, czy zmiany są zasadne. Zdalne przeprogramowanie sygnalizacji nie wchodziło w grę, bo skrzyżowanie nie jest objęte systemem Tristar.

W zeszłym roku z ust urzędników padły w końcu deklaracje o tym, że Nowowiczlińska musi jednak zostać poszerzona. Sprzyjał im fakt, że zakończone zostały spory własnościowe, dzięki czemu znalazło się miejsce na poszerzenie drogi. W lipcu ogłoszono przetarg na projekt. Wybrano ofertę firmy Nevora, która jako jedyna walczyła o to zlecenie.

Mało skomplikowana dokumentacja, której stworzenie kosztowało miasto 55 tys. zł, została przygotowana do zimy, dzięki czemu urzędnicy mogli zacząć pracę nad przetargiem na roboty budowlane.

Potrzebny milion złotych

Wykonawcę i cenę poznamy w kwietniu, kiedy przetarg zostanie rozstrzygnięty. Według szacunków przebudowa będzie kosztowała ok. miliona złotych. Prace zaplanowano na lipiec i sierpień. Zmieni się niewiele, dołożony zostanie dodatkowy pas do skrętu w lewo oraz zostanie przesunięta sygnalizacja świetlna i słupy trakcyjne.

Kierowcom zmierzającym w kierunku domów i mieszkań na Dąbrowie i Wiczlinie po wakacjach powinno jeździć się dużo łatwiej. Mniej nerwów czeka też pasażerów komunikacji miejskiej.

- Uznaliśmy, że tylko takie rozwiązanie pozwoli na to, by rozładować korki w tym miejscu. Obecne nie przystaje do zwiększającego się wciąż ruchu samochodów, do którego trzeba także doliczyć transport publiczny, silnie obecny w tym miejscu - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Rdestowa też w tym roku?

Przypomnijmy, że plany drogowe dla okolicy na ten rok przewidują także remont ul. Rdestowej zobacz na mapie Gdyni, która kompleksowo nie była modernizowana od 30 lat i momentu powstania. Prace mają objąć odcinek od Giełdy Towarowej zobacz na mapie Gdyni do ul. Lukrecjowej zobacz na mapie Gdyni. Oprócz nowej nawierzchni przewidywane jest ustawienie nowych krawężników oraz utwardzenie zatok autobusowych.

Prace mają kosztować ok. 2 mln zł.

Opinie (150) 2 zablokowane

  • Estakada albo tunel

    Co lepsze?

    • 10 15

  • bardzo dobrze

    • 35 8

  • wreszcie;-)

    • 29 7

  • Jak na Gdynię

    Jest to przepotężna inwestycja.

    • 71 20

  • a kiedy to

    mieszkańców zbywano? Autor ma jakieś animozje do miasta? Kolejny?

    • 8 26

  • Wow
    Ale się Gdynia rozkręciła.
    Wulkan inwestycji

    • 66 14

  • Będzie

    rozpocznie się, ruszy, już niebawem, wkrótce, za kilka miesięcy, niedługo, za jakiś czas...

    teraz jeszcze kilka rzeczowników i...

    • 54 2

  • jakby kierowcy mnieli wiwcej kultury w sobie to nie trzeba by było robuc przebudowac skrzyżowań

    • 13 29

  • A pod artykułem odnośniki

    do tej samej wiadomości z 2015 roku i 2016 roku.

    • 37 3

  • Miałem taką toyotę jak na zdjęciu w 98.
    Nie do zajechania...

    • 21 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane