• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia sprawdzi bezpieczeństwo na skrzyżowaniach

Patryk Szczerba
17 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Al Zwycięstwa - ul. Bernadowska - jedno ze skrzyżowań, które będzie obiektem badań pod kątem natężenia ruchu i bezpieczeństwa. Al Zwycięstwa - ul. Bernadowska - jedno ze skrzyżowań, które będzie obiektem badań pod kątem natężenia ruchu i bezpieczeństwa.

Gdynia chce sprawdzić stan bezpieczeństwa oraz warunki drogowe w miejscach wskazywanych przez kierowców i pieszych jako te, które wymagają interwencji i zmian. Po zakończeniu badań zostaną podjęte decyzje o ewentualnych inwestycjach w nowe rozwiązania drogowe.



Czy trójmiejskie skrzyżowania wymagają przebudowy?

Pracownicy firm wyłonionych w przetargu pojawią się na ulicach jeszcze w kwietniu. Po zakończeniu pracy przedstawią wyniki miejskim urzędnikom, którzy zadecydują, czy badane miejsca wymagają interwencji.

Pod lupę w najbliższym czasie trafią cztery fragmenty miejskich arterii, co do których pracownicy gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni mają największe wątpliwości.

- Zlecamy takie analizy po zgłoszeniach od mieszkańców i radnych dzielnicowych, którzy przecież znają najlepiej sytuację w swojej okolicy. Nie są one przeprowadzane przy każdej inwestycji drogowej. Często zdajemy się na naszych specjalistów i natychmiast podejmujemy decyzję. W przypadku spornych kwestii, oddajemy to jednak w ręce zewnętrznych firm - tłumaczy Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Analizowane pod kątem natężenia ruchu będą: przejście dla pieszych przez ul. Warszawską, w okolicach budynku nr 34 zobacz na mapie Gdyni, skrzyżowanie al. Zwycięstwa oraz ul. Bernadowskiej zobacz na mapie Gdyni, skrzyżowanie ul. Kartuskiej z ul. Raduńską i ul. Chełmińską zobacz na mapie Gdyni oraz skrzyżowanie ul. Orlicz-Dreszera z ul. Leszczynki i ul. Kordeckiego 3 zobacz na mapie Gdyni.

Badanie, którego koszt to kilkanaście tysięcy złotych, odbędzie się według ściśle określonych zasad, by uzyskać jak najrzetelniejsze wyniki: w godzinach 7-9 oraz 14-18 od wtorku do czwartku.

Co ważne, oprócz aktualnej sytuacji, w raporcie ma być uwzględnione także założenie wzrostu ruchu o 10 proc. Na co głównie będą zwracać uwagę badający?

- Na bezpieczeństwo, sugerując możliwości jego poprawy, chociażby poprzez zamontowanie sygnalizacji świetlnej. W takim opracowaniu powinny się znaleźć konkretne propozycje niskonakładowych zmian geometrii, poprawy widoczności i ogólnych zmian w organizacji ruchu. Będzie ono podstawą dla nas do ubiegania się o środki inwestycyjne z budżetu miasta - dodaje Karmoliński.

Decyzje co do realizacji są uzależnione od możliwości budżetowych miasta, ale jak zastrzegają urzędnicy, jeśli analizy wykażą, że we wskazanych miejscach potrzeba zmian, pieniądze na przebudowę i remonty znajdą się.

Miejsca

Opinie (119) 4 zablokowane

  • (7)

    Kultury brak na szosie. Gdyby była to Sasza by szedł suchą... :)

    • 22 2

    • (1)

      Piach zamieść!!! Tak sie kurzy,że szok!

      • 4 1

      • Bez sensu

        Lepiej było go nie sypać zimą.
        Serio. Bo po co? Śnieg sam stopnieje w końcu, a korki i tak będą.

        • 2 0

    • (1)

      O! Chyba moja sąsiadka jedzie do pracy tym bmw.

      • 2 1

      • to jest moja żona

        tylko co ona robi w BMW, ledwie wiążemy koniec z końcem

        • 0 0

    • (1)

      Przestańcie pchać się za wszelką cenę na lewy pas.... jedziesz 50 km/h to zostań na prawym i nie irytuj innych. Naprawde stwarzasz zagrożenie więc się zastanów

      • 5 0

      • Takie są przepisy ruchu drogowego,
        to nie jest jakieś widzimisię !!

        • 1 0

    • No brawo,
      niewiarygodne,
      do tej pory nikt tego nie robił ??

      Ręce opadają..

      • 1 0

  • Byłoby bezpieczniej gdyby mniej kobiet prowadziło auta, (25)

    dużym zagrożeniem sa również przyjezdni, szczególnie uważajcie na tych z rejestarcja GWE, GPU GKA NO NE NKE, Normalnie masakra

    • 60 97

    • A o GD i GA lepiej nie wposminac (2)

      Jak by jezdzili autobusami bylo by bezpieczniej :P

      • 19 12

      • (1)

        bujaj się słoiku z CG jak ci się tu nie podoba. Mam za 'sąsiada' twojego ziomala z CSW co tu za chlebem przyjechał więc mam pogląd na wasze obyczaje i kulturę.

        • 12 6

        • jaką kulturę? CG?

          Nieeee

          • 4 1

    • (7)

      Przypomniał mi się taki kawał:

      Jedzie gość autostradą A1 i nagle słyszy w radiu "uwaga, na autostradzie A1 jakiś wariat jedzie pod prąd". Wtedy gość mówi do siebie "jakiś wariat? ja tu widzę samych takich wariatów".

      I mniej więcej tak się przedstawia mentalność sporej części kierowców. Zagrożenie stanowią wszyscy tylko nie on. Wszyscy jadą kiepsko tylko nie on. Zagrożeniem jest kobieta, kierowca z GWE, GPU, GKA, kierowca w Matizie, ale także w Golfie, w BMW i Punto. Najłatwiej przypiąć etykietki, wtedy ocena jest prosta i nie wymaga myślenia.

      A ja myślę, że największym zagrożeniem jest brak ograniczonego zaufania - nie tylko do innych ale także do samego siebie.

      • 27 7

      • A ci co jezdza TICO to dopiero jest masakra (5)

        • 6 2

        • (4)

          zagrożenie na drodze to powodują te rozklekotana ponad 15letnie złomy którym odpadają części i wyciekają płyny oczywiście muszą poruszać się w mieście ponad 100km/h

          • 5 3

          • 15 lat temu to były rzeczywiście auta. (3)

            Teraz jeżdżące badziewia. % lat i po "aucie".

            • 4 0

            • (2)

              co nie zmienia faktu że 90% tych 15letnich samochodów nie powinna być dopuszczona do ruchu z uwagi na stan techniczny...

              • 3 2

              • 1998 (1)

                i to ma nie jezdzic? Oj gimbazjum... Bo tata ma nowe auto za tyre w DE

                • 1 0

              • Nie uświadczyłem gimnazjum.
                Popatrz na parkingu pod swoim blokiem z wielkiej płyty na wszędobylskie wielkie olejowe plamy, bez lusterek, świateł i z popękanymi szybami...
                amortyzatory w takich pojazdach też zwykle mają 15 lat lub kilkuletnie najtańsze chińskie zamienniki...
                przy ruszaniu hałas z urwanego tłumika i wielka czarna chmura zanieczyszczeń
                tak zazwyczaj wyglądają auta 15+
                i nic się nie zmieni bo na przeglądy robią ludzie na "gębę" u pana Zdzisia
                .
                inna kwestia to kultura kierowców wsiądzie taki trep w samochód i już go nosi niczym szczeniak co ledwo odebrał prawo jazdy
                po mieście ponad 100 a wyjedzie taki "miszczu" kierownicy za miasto gdzie można 90 lub więcej pędzi 70.
                widząc zółte taki "miszczu" jeszcze przyspiesza na skrzyżowanie na czerwony i 120 na budziku bo się hrabia nie będzie zatrzymywał a nawet jeśli by chciał to nie zdoła bo hamulców mu brak

                • 3 0

      • :)

        Okazuje się, że ktoś tu jednak myśli :)

        • 0 0

    • normalną masakrą są gdynianie - jeżdzą jak wariaci, tak jak Ty może.

      • 7 13

    • (1)

      szczególnie na GD

      • 7 4

      • Popieram, buraki z Gdańska szpanują jak tylko mogą,
        bo przecież to jest stolica pomorza nie jakaś wiocha,
        to oni mają mega autostrady,
        i to oni wiedzą jak należy jeździć ..

        • 4 6

    • Gość (1)

      Ej ziomus od GWE to sie trzymaj jak biznesmen od gnoju bo saM PEWNIE JAK CIOTA JEZDZISZ. najgorsi to GPU, GLE GKA . chyba jestes swiezyna kierowca.

      • 3 14

      • na 100% z GWE

        styl wypowiedzi i nienawiść do Pucanów, brawo.

        • 4 0

    • (1)

      od NE to się odwal, do śledziowa nikt nie jeździ z Elbląga, bo i po co? taka sama wiocha zabita dechami.

      • 2 10

      • O ELblągu to tu lepiej nie wspominajcie,
        dziura jakich mało.

        • 4 2

    • lewy pas

      sam pewnie całą obwodnicę lewym pasem 70km/h przejeżdżasz, no i oczywiście Grunwaldzka - lewy pas, bo 'skręca w Gdyni'. Jak widzę rej. GA to wiem od razu, że kapelusz bez wyobraźni na drodze.

      • 7 9

    • (1)

      ja najgorzej wspominam spotkania z czarnym Q7 na rejestracji GA i czarne BMW 7 na numerach WE... w obu młody koksik/nuworysz

      • 6 1

      • Bo w Q7 to przewaznie jezdza zakompleksione kmioty z malym fredzlem

        • 0 0

    • nie jestem kobietą ale dałem minusa

      Twierdzenie bez sensu. Kobiety zwykle jeżdżą ostrożniej i zazwyczaj przez to bezpieczniej. Oczywiście nie zawsze. Najniebezpieczniej jeżdżą kierowcy samochodami firmowymi, z W-wy oraz gnojki w niemieckich samochodach , zwłaszcza tych czarnych.

      • 9 2

    • zapomniałeś o GSP To jest masakra dopiero

      • 2 0

    • 99 % Gdyni to w zasadzie przyjezdni.

      Cała historia Gdyni mówi o napływie ludności z całego kraju w celach zwykle zarobkowych, mieszkalnych, biznesowych i nawet matrymonialnych. Ciekawe, że po przeprowadzce każdy zapomina o swoim rodowodzie...

      • 4 0

    • Zal mi ciebie.Powinieneś wziąć pod uwagę że większość pojazdów z rejestracjami GKA, GWE i GDA poruszających się po 3-mieście to ludzie którzy po kilkanaście lat albo i więcej poruszali się po tych drogach i znają je doskonale(może lepiej od Ciebie) i na przestrzeni czasu obserwowali ich rozwój ale postanowili uciec od zgiełku miasta na peryferia .
      ps.Taka mała szpila.Myślę ze nie stać Cię na taką rejestrację :-)))

      • 0 2

  • A nie lepiej w infoboxie za parę milionów na symulatorze?

    Kiedy jakieś CBA skontroluje ten infobox i robienie reklamy jednemu deweloperowi przez władze miasta?

    • 60 7

  • znowu nowe fotoradary??? (2)

    • 25 7

    • gdzie?

      Gdzie masz fotoradary w Gdyni? Podaj choć 1 działający.

      • 1 1

    • obawiam się że chodzi o nowe światła, niestety

      betonowy Stefan od dróg i komunikacji nie zna innych "rozwiązań drogowych"

      • 0 0

  • (3)

    A o lowickiej z wielkoposka nic nie mowia czyzby poraz kolejny zagrozenie zostala zbagatelizowane??

    • 29 7

    • przeciez maja byhc tam swaitla ....

      • 1 0

    • (1)

      to skrzyżowanie to masakra, przejście przez pasy to czasem kilka minut, kierowcy mają w d... matkę z wózkiem czekającą aż łaskawie ktoś jej ustąpi pierwszeństwa ( czasem się trafi ktoś normalny za kółkiem, ale i tak trzeba być czujnym, wielokrotnie widziałem jak wymijane są auta ustępujące pieszym)

      • 1 0

      • A w czym "czekająca matka z wózkiem" jest lepsza od innych ludzi?

        Tak to napisałeś/aś jakby matka z wózkiem była kimś lepszym od innych... No wam się ludzie już w głowach poprzewracało. Tak jak tym baranom z nalepkami "jedzie z nami dziecko", "child on board" itp. Gdzieś mam czy w aucie jest dziecko czy nie. To i tak nie zmieni mojego sposobu jazdy, czyli braku chęci walnięcia w kogoś. Tak samo z przejściem dla pieszych. Przepuszcze ludzi lub nie i nie zmieni tego to czy gdzieś jest jakiś bachor.

        • 2 5

  • Partyzantów (2)

    proponuję zbadać też natężenie ruchu na skrzyżowaniu Partyzantów i Kościuszki po wspaniałej przebudowie Węzła Wzgórze.

    • 11 3

    • Kościuszki ?

      ??????????????
      Chyba chodzi o cały kompleks ulic Partyzantów, Świętojańska ok. 130, Piłsudskiego, Wład. IV, Zwycięstwa i wyjazd spod wiaduktu od Reala. Jeszcze ślepa Kopernika.
      Po prostu dramat komunikacyjny - kręcenie, zawroty, przejścia - naziemne i pod nim podziemne, słabe oznakowanie, zła koordynacja sygnalizacji świetlnej ( gdzie jest TRISTAR ? ) Tak to jest, gdy projekt robią i zatwierdzają dyletanci. A za te same pieniądze mogło być dużo lepiej.

      • 4 0

    • a gdzie jest takie skrzyżowanie w Gdyni???

      ty z Szadółek, czy z Pipidówki

      • 0 0

  • Szczury pierwsze uciekaja z tonacego okretu! (1)

    • 22 5

    • Szczur

      Znaczy Szczur i jego Myszki.

      • 0 0

  • A Łowicka / Wilekopolska ?? (1)

    • 18 5

    • Precz ze skrzyżowaniami!

      Skrzyżowania to jedna z największych porażek w historii drogownictwa. Powinny zostać one usunięte, ze względu na niebezpieczeństwo wypadków. To niedopuszczalne, żeby w XXI w. w jednym z największych państw europejskich istniały takie fenomeny, jak kolizyjne skrzyżowania!

      • 0 0

  • Nie poraz pierwszy piszę: (3)

    Władka IV - 10 Lutego.

    • 29 10

    • Przecież tam są światła...? (2)

      • 3 1

      • Owszem, ale jest mnóstwo

        wypadków, w tym śmiertelnych.

        • 1 2

      • w nocy wyłączone chyba

        • 0 1

  • (8)

    Na wielkopolskiej sa dwa miejsca gdzie sa ciagle wypadki i gina piesi. Skrzyzowanie z lowicka i przejscie dla pieszych na wysokosci stacji lukoil gdzie ludzie jezdza szybko, dookola jest tylko szary asfalt i ludzi zwyczajnie nie widac bo w polsce jest dziwna tendencja to ciemnych ubran. Fakt ze ludzie przechodza tez na dziko ale moze swiatla z guziczkiem zalatwilyby problem...

    • 19 15

    • W tym drugim miejscu jest tunel. (7)

      Tłumaczenie, że tunel jest nieprzyjemny jest śmieszne, zważywszy na alternatywę śmiertelnego wypadku.

      A światła z guziczkiem już wystarczająco rozwaliły płynnośc ruchu i dośc korków spowodowały. Chociaż akurat na Wielkopolskiej, to już bez różnicy. Tam i tak gdyńskie władze doprowadziły do perfekcji czerwoną falę.

      • 10 4

      • (4)

        A niektóre światła na żądanie zupełnie mijają się z celem. Np na skrzyżowaniu Zwycięstwa ze Stryjską przy PPNT. Światła są zaprogramowane i zmieniają się niezależnie od tego czy ktoś je wciśnie czy nie.

        Natomiast co do tuneli - w niektórych przypadkach to rozwiązanie bardzo sensowne, ale nie chciałbym aby z zasady przenosić pieszych pod ziemię bo kierowcy nie potrafią przestrzegać przepisów.

        • 9 0

        • Przestrzeganie przepisów. (3)

          Ale jakich przepisów kierowcy tam nie przeszkadzają? Nie ma tam przejścia dla pieszych, a ludzie zamiast skorzystać z tunelu, to przełażą przez jezdnie. No to raczej piesi nie przestrzegają, a nie kierowcy.

          • 4 1

          • odp. (2)

            kolego tunel nie ma nic wspólnego z przejściem przy Racławickiej. Prawda jest taka że na wielkopolskiej prawie nikt nie przestrzega przepisów, od ograniczenia prędkości (mogę się założyć o dowolne pieniądze że 99% pojazdów porusza się tam szybciej niż 50/h)do przejeżdżania na czerwonym świetle na światłach przy Gedymina. A to by ktoś przepuścił pieszych na przejściu przy Racławickiej to już w ogóle kraina abstrakcji. Moim skromnym zdaniem jest na to tylko jeden niestety sposób i nazywa się fotka co 100 m i fotka nad każdymi światłami. Choć wiem że to mało popularny sposób to tylko taki się sprawdza w kraju w którym 99% kierowców ma 90% przepisów gdzieś, a pozostałych 10% po prostu nie zna.

            • 3 1

            • co dp orzepuszczania pieszych

              właśnie w miejscu o którym piszesz chciałem kiedyś być uprzejmy co o mało nie zakończyło się tragedią bo pani blondynka w Hondzie nie wiedziała że przed przejściem dla pieszych się nie wyprzedza...

              • 0 0

            • odp do odp

              najlepiej gdyby w ogóle wprowadzić ograniczenie do 20 na godz. co 15 metrów fotoradar a co 50 metrów światła. wtedy wreszcie będzie bezpiecznie

              • 0 0

      • (1)

        Tunel ten jest oddalony na tyle daleko , że trzeba być poprostu idiotą żeby kojarzyć go ze skrzyżowaniem Wielkoposkiej i Racławickiej.

        • 3 10

        • Idiotą to trzeba być, pisząc takie słowa.

          • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane