• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: światła na Hodowlanej i Władysława IV do świąt

Patryk Szczerba
15 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Obecność pieszych na przejściu przy Obrońców Wybrzeża nierzadko kończy się ostrym hamowaniem. Obecność pieszych na przejściu przy Obrońców Wybrzeża nierzadko kończy się ostrym hamowaniem.

Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic: Hodowlanej i Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni oraz Obrońców Wybrzeża i Władysława IV zobacz na mapie Gdyni w Gdyni ma poprawić bezpieczeństwo głównie pieszych. W centrum pojawi się także nowy pas rowerowy. Obydwie inwestycje powinny zakończyć się przed świętami.



Bezpieczeństwo pieszych

Jak oceniasz liczbę sygnalizatorów na drogach Trójmiasta

Ich realizacja była anonsowana wiosną, przy okazji poszukiwania projektantów przygotowujących stosowną dokumentację dla obydwu inwestycji. Obecnie miasto szuka wykonawców prac budowlanych. Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty w terminie sygnalizacja świetlna powinna pojawić się na skrzyżowaniach przed świętami.

W przypadku krzyżówki Władysława IV i Obrońców Wybrzeża, oprócz sygnalizatorów wyznaczonych zostanie pas dla rowerów na jednokierunkowej obecnie ulicy. Urzędnicy zapewniają, że chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo pieszych.

- To jedno z dwóch ostatnich miejsc, gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej na Władysława IV. Analizy pokazały, że jest konieczna. Poprawi przede wszystkim bezpieczeństwo osób, którzy z obawami wchodzą w tym miejscu na pasy - opowiadał kilka miesięcy temu Jacek Oskarbski z działu inżynierii transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Więcej kontrowersji wzbudza druga inwestycja, na skrzyżowaniu Chwarznieńskiej i Hodowlanej. Blisko rok temu miasto zlikwidowało sygnalizator przy Domu za Falochronem, oddając pieszym do dyspozycji kładkę, tłumacząc, że wcześniejsze rozwiązanie blokowało ruch na ulicy. Decyzja wzbudziła protesty seniorów domagających się powrotu świateł w okolicy.

Łatwiejszy wyjazd na Chwarznieńską

Urzędnicy tłumaczą, że na Chwarznieńskiej kolejne światła są potrzebne, by pomóc pieszym i... kierowcom. Urzędnicy tłumaczą, że na Chwarznieńskiej kolejne światła są potrzebne, by pomóc pieszym i... kierowcom.
Urzędnicy nie ugięli się, ale na początku roku poinformowali o budowie nowej sygnalizacji, tyle że pół kilometra dalej. Tutaj elementem, który przeważył, jest docelowa poprawa szybkiego wyjazdu z podporządkowanej ul. Hodowlanej w ul. Chwarznieńską oraz w drugą stronę.

- Prowadziliśmy dość długo analizy w tym względzie. Jednym z wariantów było stworzenie tzw. azylu dla pieszych, jednak okazało się, że takie rozwiązanie będzie zbyt kosztowne. Sprawę komplikuje fakt, że znajdują się tu urządzenia podziemne - opowiadał w maju Oskarbski.
Piesi mają włączać zielone światło przyciskiem. Jak zapewniają urzędnicy, oczekiwanie nie będzie długie, ale natychmiastowej reakcji sygnalizatora nie należy się spodziewać. Wiele będzie zależało od natężenia ruchu. W przypadku ruchu samochodowego pomogą pętle indukcyjne: jadący przelotówką przez Witomino, będą musieli się zatrzymać, tylko gdy ktoś będzie chciał się włączyć do ruchu.

Geometria jezdni nie będzie zmieniona, bo ulicę i tak czeka przebudowa w ramach trzeciego etapu. Wtedy dopiero pojawi się klasyczny pas do lewoskrętu dla jadących w górę i skręcających w ul. Hodowlaną.

Opinie (155) 1 zablokowana

  • (5)

    ZA chodnik i północne dzielnice Gdyni totalnie zakorkowane a Szczurek nic z tym nie robi

    • 18 7

    • Zachodnie miało być

      • 3 4

    • (3)

      a co ma zrobić? ludzie sami powinni się ograniczyć jeśli chodzi o jazdę samochodem. Północne dzielnice są poza tym zakorkowane również przez mieszkańców gminy Kosakowo.

      • 6 8

      • (2)

        Na północy gdyński odcinek opat albo drogę czerwoną. Musi być jakaś alternatywa dla wiecznie zakorkowanej estakady

        • 10 2

        • najbardziej produktywną alternatywą estakady (1)

          byłaby kryta, zwodzona kładka pieszo rowerowa od ulicy admirała Wagi do placu Gombrowicza.

          Skrót dla mieszkańców Obłuża i Oksywia do centrum Gdyni jak złoto!

          • 0 8

          • A ja myślę, że najlepsze byłoby wprowadzenie ograniczenia dla ruchu samochodów. Zwłaszcza starych, śmierdzących gratów.
            A najlepiej, jakby gmina Kosakowo wybudowała alternatywny dojazd na nich tereny omijający estakadę.

            • 5 3

  • (4)

    Taka zniewaga dla Sw. Przepustowosci. To hanba!
    Samochodoza musi poruszac sie plynnie i przepustowo.
    Piesi podludzie do tuneli.

    • 12 19

    • nowe słowo zamiennik "blachosmrodów" - przepustowość? Spadaj na rower, zimą z dziećmi (3)

      albo jedź do klienta też rowerem w gajerku mu śmierdzieć... albo trolejbusem z narzędziami drabiną jedź, albo ozdrów i zacznij chodzić/mieć wszystkie nogi itp jako niepełnosprawny,.,,, sam pewnie jeździsz po bułki i fajki do sklepu swoim zapyziałym suvem na krechę...

      • 12 10

      • wyłącz silnik, włącz myślenie

        nie przeginaj jak wielu zaślepionych motoryzacją trolli.

        Ilu kierowców jedzie z drabiną w samochodzie?

        Jeśli chodzi o niepełnosprawnych, to więcej ich korzysta z rowerów niż z wózków inwalidzkich. Myślenie głównie o ruchu samochodów w mieście pogarsza warunki poruszania się i jednych i drugich.

        • 3 10

      • to chyba ci twoi klienci śmierdzą xD

        • 3 4

      • Dokladnie, wylacz silnik, wlacz myslenie. Popatrz - w 90% na ulicach jada samochody osobowe z 1 PASAZEREM w srodku. Bez drabiny, sa tez zupelnie sprawni.
        I kolejne pudlo - nie jem bulek i nie pale a SUV jest dla mnie synonimem buraka. Do sklepu chodze na piechote. Razem z niepelnosprawnym dzieckiem..

        • 8 3

  • Bardzo dobrze :)

    • 3 8

  • Ki

    • 1 2

  • brak chyba jednego słowa, przeczytaj uważnie tekst poniżej (1)

    Urzędnicy nie ugięli się, ale na początku roku poinformowali o budowie nowej sygnalizacji, tyle że pół kilometra. Ale co pół kilometra? długości? a może dalej czy wcześniej?

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 10 1

    • napisałem komentarz....

      aby autor artykułu go ponownie przeczytał, chodzi tylko o jedno zdanie, skorygował i dopisał jedno słowo.I co?i nic.Po prostu,napisać tylko artykuł i czekać na komentarze.A reszta, delikatnie mówiąc...w nosie.

      • 1 0

  • a moze ktos by w koncu POMYŚLAŁ i wyłączał sygnalizatory na noc??? (2)

    Po co 1 samotne auto na całej ulicy ma stać parę minut na czerwonym, skoro NIC nie jedzie??

    • 25 7

    • parę minut?

      proponuję wyregulować zegarek. Zmiany świateł w nocy odbywają się dużo szybciej niż w ciągu dnia.

      • 5 7

    • Poto aby nie szaleć 100 i więcej w terenie zabudowanym,średnia zawsze mniejsza ,po pierwsze BEZPIECZEŃSTWO.

      • 3 4

  • Tak, za mało świateł (1)

    skończyły się głupie pomysły z bus pasami i ścieżkami rowerowymi pod prąd czas coś głupiego zrobić ze światłami. Na Władysława Iv światła są co 100m na odcinku ok 1km czy to normalne?

    • 21 10

    • bo Władka to samo centrum miasta, nie ma co się dziwić tylko trzeba zdjąć nogę z gazu... to że są 2/3 pasy to nie znaczy że to autostrada

      • 8 3

  • tydzień temu artykuł o pasie dla rowerów na 3 maja, dzisiaj o światłach o przejściu dla pieszych, i komentarze: rowerzyście najbardziej roszczeniowi, teraz piesi - roszczeniowi i podpisy - np. wku...ny kierowca
    więc kto tu jest najbardziej roszczeniowy?

    • 11 5

  • moje trrzy grosze

    To oznacza ze sygnalizacja będzie na wszystkich skrzyzowaniach pomiędzy Pilsudskiego a 10 Lutego. Pogratulować. Kiedy swiatla na skrzyżowaniu Władyslawa IV / Starowiejska.? To załatwiłoby calą Wladka IV. Przy czym, same swiatla nie sa nieszczęściem. Nieszczesciem jest brak zielonej linii i konieczność stawiania pod każdymi swiatlami.

    • 11 6

  • (1)

    każdy kto używa własnych nóg do przemieszczania się po centrum dziękuje Bogu za światła na tym przejściu na Władka
    czemu Bogu? bo szczurkowi i samorządności przez kilkanaście lat nie wpadło do głowy by zapewnić tam pieszym bezpieczeństwo...
    chciałbym aby autor wyjaśnił co znaczy"Obecność pieszych na przejściu przy Obrońców Wybrzeża nierzadko kończy się ostrym hamowaniem."??? bo mi się ostre hamowanie kojarzy w wariactwem kierowców. Jeżdżę motorowerem i chodże pieszo i nikt z mojej winy nie musiał ani hamować ani uciekać z przejścia...

    • 13 6

    • dokladnie!! Obecnosc pieszych konczy sie hamowaniem??
      Nie!! to piracka jazda bez szacunku dla pieszych konczy sie ostrym hamowaniem!!

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane