• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: światła na Hodowlanej i Władysława IV do świąt

Patryk Szczerba
15 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Obecność pieszych na przejściu przy Obrońców Wybrzeża nierzadko kończy się ostrym hamowaniem. Obecność pieszych na przejściu przy Obrońców Wybrzeża nierzadko kończy się ostrym hamowaniem.

Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic: Hodowlanej i Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni oraz Obrońców Wybrzeża i Władysława IV zobacz na mapie Gdyni w Gdyni ma poprawić bezpieczeństwo głównie pieszych. W centrum pojawi się także nowy pas rowerowy. Obydwie inwestycje powinny zakończyć się przed świętami.



Bezpieczeństwo pieszych

Jak oceniasz liczbę sygnalizatorów na drogach Trójmiasta

Ich realizacja była anonsowana wiosną, przy okazji poszukiwania projektantów przygotowujących stosowną dokumentację dla obydwu inwestycji. Obecnie miasto szuka wykonawców prac budowlanych. Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty w terminie sygnalizacja świetlna powinna pojawić się na skrzyżowaniach przed świętami.

W przypadku krzyżówki Władysława IV i Obrońców Wybrzeża, oprócz sygnalizatorów wyznaczonych zostanie pas dla rowerów na jednokierunkowej obecnie ulicy. Urzędnicy zapewniają, że chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo pieszych.

- To jedno z dwóch ostatnich miejsc, gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej na Władysława IV. Analizy pokazały, że jest konieczna. Poprawi przede wszystkim bezpieczeństwo osób, którzy z obawami wchodzą w tym miejscu na pasy - opowiadał kilka miesięcy temu Jacek Oskarbski z działu inżynierii transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Więcej kontrowersji wzbudza druga inwestycja, na skrzyżowaniu Chwarznieńskiej i Hodowlanej. Blisko rok temu miasto zlikwidowało sygnalizator przy Domu za Falochronem, oddając pieszym do dyspozycji kładkę, tłumacząc, że wcześniejsze rozwiązanie blokowało ruch na ulicy. Decyzja wzbudziła protesty seniorów domagających się powrotu świateł w okolicy.

Łatwiejszy wyjazd na Chwarznieńską

Urzędnicy tłumaczą, że na Chwarznieńskiej kolejne światła są potrzebne, by pomóc pieszym i... kierowcom. Urzędnicy tłumaczą, że na Chwarznieńskiej kolejne światła są potrzebne, by pomóc pieszym i... kierowcom.
Urzędnicy nie ugięli się, ale na początku roku poinformowali o budowie nowej sygnalizacji, tyle że pół kilometra dalej. Tutaj elementem, który przeważył, jest docelowa poprawa szybkiego wyjazdu z podporządkowanej ul. Hodowlanej w ul. Chwarznieńską oraz w drugą stronę.

- Prowadziliśmy dość długo analizy w tym względzie. Jednym z wariantów było stworzenie tzw. azylu dla pieszych, jednak okazało się, że takie rozwiązanie będzie zbyt kosztowne. Sprawę komplikuje fakt, że znajdują się tu urządzenia podziemne - opowiadał w maju Oskarbski.
Piesi mają włączać zielone światło przyciskiem. Jak zapewniają urzędnicy, oczekiwanie nie będzie długie, ale natychmiastowej reakcji sygnalizatora nie należy się spodziewać. Wiele będzie zależało od natężenia ruchu. W przypadku ruchu samochodowego pomogą pętle indukcyjne: jadący przelotówką przez Witomino, będą musieli się zatrzymać, tylko gdy ktoś będzie chciał się włączyć do ruchu.

Geometria jezdni nie będzie zmieniona, bo ulicę i tak czeka przebudowa w ramach trzeciego etapu. Wtedy dopiero pojawi się klasyczny pas do lewoskrętu dla jadących w górę i skręcających w ul. Hodowlaną.

Opinie (155) 1 zablokowana

  • Więc jednak światła na Witominie a nie kładka (3)

    jestem pod wrażeniem

    • 12 0

    • To w innym miejscu. Tamtego przejścia nie chcą przywrócić (1)

      • 10 0

      • I bardzo dobrze!!!

        • 3 4

    • Kładka w innym miejscu ,a światła w zupełnie innym ,Witomino duże jest !!!

      !!!

      • 1 1

  • tym urzednikom już dziekujemy

    mieszkańcy

    • 19 6

  • Notorycznie muszę wchodzić po koła (2)

    Na skrzyżowaniu Obrońców Wybrzeża i Władysława IV notorycznie "wymuszam" pierwszeństwo jako pieszy, bo żaden kierowca się nie zatrzyma chociaż to centrum obszaru zabudowanego... No to skoro nie chcieliście się zatrzymywać tylko jak jest pieszy przy przejściu to będą światła na całym skrzyżowaniu. Brawo kierowcy.

    • 14 9

    • (1)

      Ponad 20 lat chodze tamtedy i nigdy nie miałem problemu z przejsciem przez Wlad IV. Trzeba miec mozg na.miejscu i wiedziec jak sie zachowac na przejsciu jako pieszy

      • 5 5

      • Trzeba być młodym, aby zdążyć przed pędzącymi samochodami .

        • 3 1

  • Hodowlana, to swiatła dla kolesi

    Ruch niewielki, kilka samochodów na godzinę wyjeżdża, ale ktoś widać musi dostać kasę, choć nawierzchnia Hodowlanej woła o pomstę do nieba. Jedna z najgorszych jezdni w Gdyni.

    • 11 5

  • gdynia może i była kiedyś super ale teraz jest żałosną dziurą rządzoną przez przygłupów (1)

    światła na hodowlanej wydłużą jeszcze bardziej korek który sięga dziś do stadionu i ciapkowa, czy ty pajacu stempo szczurku jesteś nienormalny? p******o was? rzygać się chce na tą waszą gdynię, durne ścieżki rowerowe, światła, chrzańcie się, żegnam, wyprowadzam sie

    • 16 3

    • przecież to debile, a reszta debili ich wybiera, jak wjeżdżam co dzień do tej obesranej gdyni widzę efekty działania kretyna co się wozi co dzień granatową skoda Superb na koszt podatnika

      • 7 1

  • "Wiele będzie zależało od natężenia ruchu" Tak jak na Rolniczej? Tam przed południem i w weekendy można zakwitnąć czekając na zielone przy prawie zerowym natężeniu ruchu

    • 9 1

  • A szkoda (3)

    Od ponad 20 lat bardzo często chodzę na to skrzyżowanie (Władka z Obrońcami) żeby nie czekać na światła. A w ostatnim czasie jeszcze częściej tam chodzę, bo ktoś wpadł na pomysł, żeby Władka z Żwirki na przycisk zrobić i często trzeba czekać całą zmianę świateł żeby przejść, bo się za późno wcisnęło guzik. Co więcej, wiele osób nie wie wciąż, że musi wcisnąć guzik i czekają tam jak bezczynnie. Rozumiem, że te guziki miały spowodować krótsze światła zielone na Żwirki. Tylko skoro te światła mają być dla pieszych, to nie stosujcie rozwiązań, które powodują opóźnienie w przejściu przez drogę. W całej Europie wycofuje się z przycisków dla pieszych. Władze Gdyni powinny się rozeznać w obecnych trendach, a nie wprowadzać trendy sprzed 20 lat, obecnie wycofywane. Nawiązując do konieczności zamontowania świateł na tym skrzyżowaniu, to uważam je za zbędne. Widoczność jest tam doskonała z obu stron i skrzyżowania szybciej z obu stron mają światła, co umożliwia przejście przez Władka bez większych trudności. Nigdy nie czekałem dłużej jak 30 sekund żeby tam przejść, a na światła, które sobie muszę "łaskawie wystukać" czekam zapewne ponad minutę. A jak nie wystukam na czas, to nawet 1,5 minuty. Ciekawe na jakiej podstawie UM stwierdził że są tam potrzebne światła? czy dochodzi tam do potrąceń? Nie słyszałem o żadnym od dawna. Tylko proszę nie róbcie ich na przycisk, bo będzie to totalna porażka dla pieszych. Szkoda że nie jesteśmy krajem z takim prawem jak w UK, że można na własną odpowiedzialność przejść na czerwonym świetle.

    • 13 3

    • Post musi być krotki i konkretny (2)

      Powieści nikt nie czyta

      • 2 1

      • coś w tym jest

        Tylko że ja mam wiele przemyśleń na ten temat, a nie jedną krótką myśl. Staram się przedstawić parę aspektów sprawy

        • 3 0

      • Czyta czyta

        • 3 1

  • panie oskarbski wielki inzynieze

    co z tristarem? bo na razie to tylko firma odpowiedzialna za sprzet kroi spolki komunikacyjne wystawiajac faktury za byle co a przeciez ten system jest jeszcze nie odebrany..

    panie sielski sprawdz pan to

    • 9 0

  • Może światła na Hutniczej zrobią podczas trwającego remontu ! Ile jeszcze pieszych na przejściu musi zostać potraconych?

    • 3 5

  • (1)

    Kolejny poroniony projekt. Jak tak dalej pójdzie na każdym przejściu zamontują światła . Idiotycznych pomysłów w mieście niby nowoczesnym nie brakuje . Jak sobie Szczurek i inni " mędrcy" z UM wyobrażają ruch samochodowy powiedzmy za 10 lat ?! Pewnie sobie myślą my już rządzić nie będziemy . To miasto powoli stacza się zamiast rozwijać .

    • 15 1

    • Za 10 lat centra miast będą zamknięte dla ruchu . Pozostanie tylko komunikacja zbiorowa.

      • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane