• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: światła na nowym węźle do poprawki

Michał Sielski
20 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Prace na węźle Wzgórze św. Maksymiliana dobiegają końca, ale na płynną jazdę trzeba jeszcze poczekać. Prace na węźle Wzgórze św. Maksymiliana dobiegają końca, ale na płynną jazdę trzeba jeszcze poczekać.

- Nowe światła przy przebudowanym węźle Wzgórze św. Maksymiliana są fatalnie ustawione, co generuje korki - twierdzą nasi czytelnicy. Urzędnicy przyznają, że problem jest, więc sygnalizacja zostanie przeprogramowana, gdy otwarty zostanie tunel dla pieszych pod ul. Władysława IV.



Najlepsze przejście przez ruchliwą ulicę to:

- Jadąc od strony ul. Śląskiej zobacz na mapie Gdyni w kierunku Drogi Różowej mamy 100 proc. pewności, że pierwsze światła przed ul. Kielecką zobacz na mapie Gdyni, na chwilę przed dojechaniem do nich, zmienią się na czerwone. W tym samym czasie przez co najmniej 10 sekund kolejne światła znajdujące się nie dalej niż 50 m, wstrzymujące ruch przed tą samą ul. Kielecką, pokazują światło zielone. W tym czasie ruch z ul. Kieleckiej jak i z Drogi Różowej nie odbywa się. Wystarczy jedynie ustawić pierwsze światła przed ul. Kielecką zgodnie z kolejną sygnalizacją i korki będą mniejsze - pisze Tomasz Wawrzyński, kierowca z Gdyni.

To nie pierwszy taki sygnał od naszych czytelników. Przebudowa węzła Wzgórze św. Maksymiliana ma się powoli ku końcowi. Niemal całkiem gotowe są już tunele dla samochodów i drogi. Niewykończony jest jednak jeszcze m.in. tunel dla pieszych. I właśnie to jest przyczyną nie do końca sprawnej sygnalizacji świetlnej.

Wciąż funkcjonuje m.in. tymczasowe przejście dla pieszych naprzeciwko wyjścia z przystanku SKM. Termin zakończenia prac to bowiem 8 marca, ale największe zadania już zostały zrealizowane. Tunel nie jest jednak jeszcze wykończony, ale w ciągu dwóch tygodni zostanie otwarty.

- Już samo udostępnienie pieszym podziemnego przejścia pod ul. Władysława IV rozładuje ruch, ale sygnalizacja świetlna również zostanie przeprogramowana - mówi Marek Stępa.

Dopiero później otwarty zostanie tunel pod ul. Świętojańską i nic nie wskazuje na to, aby termin zakończenia całej inwestycji mógł być przesunięty.

Przebudowę węzła Wzgórze św. Maksymiliana prowadzi MTM. Koszt inwestycji to 60 mln zł, w połowie finansowany z dotacji unijnej. Po jego zakończeniu przepustowość węzła ma zwiększyć się o 44 proc. i sięgnąć 5,2 tys. samochodów na godzinę.

Opinie (130) ponad 20 zablokowanych

  • pytanie poza tematem.. czy intensywnie świecące reklamy LED przy głównych ulicach są dozwolone?

    W ostatnim czasie pojawiło się całe mnóstwo świecących i odciągających uwagę kierowców reklam świetlnych LED. Pewnie takie ich zadanie i taką miały pełnić rolę aby przykuwać uwagę przechodniów i kierowców. Uważam jednak, że są one niebezpieczne ponieważ na tyle mocno odciągają uwagę kierowców, że mogą powodować zagrożenie na ulicach. Jest ich kilka na ul. Morskiej, przy wjeździe na obwodnicę również. Ostatnio sama przyłapałam się, że czekając na czerwonym świetle wpatrzona w reklamę omal co nie ruszyłam bo reklama dawała ostro po oczach zielonym światłem. Moja nieuwaga mogła zakończyć się smutno. Zdarzyło mi się również jechać na miejscu pasażera i kierowca płci odmiennej zapatrzył się na reklamę i omal co nie wjechał w tył innego auta. Dodam, że na ekranie reklama nie przedstawiała półnagiej pani. Może warto wprowadzić jakieś obostrzenia co do billbordów i ekranów świetlnych LED - nie mieszkamy w Las Vegas. Pnadto te reklamy nijak wpasowują się w architekturę i wyglądają wręcz kiczowato.

    • 14 2

  • no wreszcie! (1)

    zawsze tam stoję, na 2-3 światłach, nigdy nie przejechałem płynnie w żadnym kierunku

    • 5 1

    • a miało być tak pięknie !!!, wyszło jak zawsze :(

      • 0 1

  • Kasa w błoto

    Węzeł to porażka a zwiększenie przepustowości o 44% to bajki. Świateł jest więcej niż przed przebudową. Korki na tym węźle będą zawsze bo jest źle zaprojektowany. Stępa akceptując takie rozwiązanie pokazał po raz kolejny że nie nadaje się na zajmowane stanowisko. Aktualnie trwa przebudowa Chwarznieńskiej i błędy są powielane zamiast bezkolizyjnych zjazdów z obwodnicy będą dodatkowe światła!!!. Zjazdy nie będą poszerzone do dwóch pasów np. skręcający w stronę Wiczlina nie zajmie pasa do tego przeznaczonego tylko będzie czekał w kolejce aż wszyscy opuszczą zjazd w stronę Witomina i Wiczlina.

    • 8 2

  • A co z odcinkiem ulicy Partyzantów-Kopernika?

    zapraszam Pana Marka S. aby spróbował przejechać się odcinkiem ulicy Partyzantów-Kopernika. Samochody parkują po obu stronach, często nie ma możliwości wyminięcia się z samochodami jadącymi z góry ul. Kopernika.
    Nowy węzeł kończy się na wysokości wyjścia z nowego tunelu a potem już niech się dzieje co chce ! a może postawić po jednej stronie znak zakazu parkowania a potem przebudować ten odcinek. A przy okazji gratulacje za zamknięcie szerokiej ulicy Kopernika (dojazd do U7).

    • 4 1

  • DZIWIĘ SIĘ BARDZO ,ŻE NIKT Z BRUKSELI TEGO NIE SPRAWDZA I NIE KONTROLUJE !- A CO NA TO GDYŃSKA OPOZYCJA ??? CZY TO ABY NIE

    SPRAWA DLA PROKURATORA ? CZY TEN "SZPEC -JALISTA " STĘPA NIE MA ODWAGI SIĘ PRZYZNAĆ ,ŻE TEN CAŁY WĘZEŁ "GORDYJSKI " TO WIELKI BUBEL I WYRZUCONE W BŁOTO PIENIĄDZE ? ps.wyregulować i ustawić to sobie można przerzutke przy rowerze !.

    • 4 1

  • Światła (2)

    Moim zdaniem światła przy wyjeździe ze Śląskiej na Władysława IV za pierwszym wiaduktem i za zasłaniającym je zakrętem tworzą duże zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu. Widoczne dopiero przy wjeździe pod wiadukt powodują
    zaskoczenie dla "obcego" kierowcy, który jedzie tą trasą pierwszy raz co może powodować raptowne hamowanie, poślizg i stłuczki lub wjechanie na drogę poprzeczną "na czerwonym". Światła powinny być przed wiaduktem widoczne od krzyżówki.

    • 5 0

    • to miejsce jest w tym całym "fyrtlu" najbardziej spierniczone !!! , sygnalizator na sygnalizatorze a i tak wielki burdel i zatwardzenie

      • 0 0

    • dlatego jest tam ograniczenie do 30 km/h

      bedzie przestrzegał znaki to nie narobi bigosu

      • 0 0

  • cyt , "koszt inwestycji to 60 mln. zł.w połowie finansowanej z dotacji unijnej" - właśnie !- i nikt z tej uni tego nie sprawdza ? ,jak można tak marnotrawić unijną kase ???

    • 3 2

  • rondo

    to miejsce powinno funkcjonować bez świateł jako rondo- rondo w kształcie prostokąta.

    • 0 1

  • ten węzeł a konkretnie ilość i ustawienie świateł to kompletna porażka

    kiedyś sprawniej się pokonywało przejazd z śląskiej w kierunku zwycięstwa, dziś to na 100% zaliczenie x3 zmianę świateł

    • 2 1

  • takie cóś zbudować 50 lat temu, to jeszcze !- ale dziś, to kompromitacja !!!. (2)

    Co za Gamoń ten "węzeł" projektował ?

    • 15 1

    • (1)

      100% racji, maksymalna kolizyjność tego projektu wali po oczach

      • 0 0

      • Niech gamoń odpowie!

        Niech ten, który projektował ten bubel odpowie, a nie kryje się za plecami innych

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane