• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia szuka wykonawcy Węzła Karwiny

Patryk Szczerba
28 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?
Węzeł Karwiny ma przede wszystkim pomóc w dotarciu do wybudowanej kilka lat temu stacji PKM. Węzeł Karwiny ma przede wszystkim pomóc w dotarciu do wybudowanej kilka lat temu stacji PKM.

Parking "park & ride" przy stacji PKM Karwiny, buspasy na ul. Wielkopolskiej, nowa pętla autobusowa oraz przebudowa ulic Sopockiej i Strzelców to najważniejsze elementy Węzła Karwiny obejmującego splot ulic Wielkopolskiej, Sopockiej i StrzelcówMapka. Gdynia czeka na oferty od wykonawców, którzy zaprojektują i wybudują węzeł. Warta 100 mln zł inwestycja ma być ukończona w czerwcu 2023 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy Węzeł Karwiny spełni swoją rolę?

Węzeł Karwiny ma ułatwić dojazd do przystanku autobusowego i powstałej w 2017 roku stacji PKM Karwiny, która cieszy się umiarkowaną popularnością ze względu na brak towarzyszącej infrastruktury. Kierowcy - przynajmniej w teorii - po tym jak powstanie Węzeł Karwiny mają zostawiać bowiem samochody, by przesiadać się na komunikację publiczną. Dzięki drogom rowerowym i nowym chodnikom zysk będzie też po stronie rowerzystów i pieszych. Z kolei pasażerowie komunikacji mają przemieszczać się szybciej dzięki buspasom na ul. Wielkopolskiej.

Inwestycja w połowie finansowana z UE



Kosztowna budowa nie byłaby możliwa, gdyby nie uwzględnienie jej w Zintegrowanych Inwestycjach Terytorialnych (ZIT), skutkującym współfinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

- Węzeł Karwiny to bardzo wyczekiwana inwestycja infrastrukturalna w naszym mieście. To projekt o wartości 100 milionów złotych i warto podkreślić, że udało nam się uzyskać na ten cel dofinansowanie ze środków europejskich w wysokości 54 milionów złotych - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
27 lipca ruszył przetarg w formule "zaprojektuj i wybuduj", który wyłoni wykonawcę prac w pierwszej fazie realizacji inwestycji. Jego rozstrzygnięcie zaplanowano na koniec września.

Kryteria w przetargu:

  1. cena - 60 proc.
  2. doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.
  3. termin wykonania - 10 proc.
  4. okres udzielonej gwarancji i rękojmi - 10 proc.


Parking, pętla i buspasy



Oprócz dokumentacji projektowej i prac budowlanych, firma będzie pełniła także nadzór autorski nad inwestycją.

Wybrany wykonawca wybuduje m.in.

  • nowy parking przesiadkowy przy ul. Korzennej obok stacji PKM na 120 samochodów oraz 50 rowerów.
  • strefy "kiss & ride" do krótkiego postoju,
  • nową pętlę autobusową na końcu ul. Strzelców,
  • 2,7 kilometra nowych buspasów na ul. Wielkopolskiej,
  • nowe drogi rowerowe, m.in. na odcinku ul. Strzelców i fragmencie ul. Sopockiej,
  • nowy przejazd rowerowy przez skrzyżowanie Wielkopolska/Nowodworcowa.


Całość uzupełni rozbudowa ul. Korzennej oraz przebudowa skrzyżowań ul. Wielkopolskiej z ulicami: Myśliwską, Gryfa Pomorskiego, Źródło Marii i Starodworcową. Będzie nowa zieleń, chodniki i oświetlenie, zaś PEWiK przebuduje sieć wodociągową i przeprowadzi renowację kanalizacji sanitarnej.

Przebudowa do czerwca 2023 roku



- To miejsce scali przystanek Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, parking typu "park & ride" dla samochodów osobowych i rowerzystów, a także przystanki autobusowe komunikacji miejskiej. Wszystkie ciągi komunikacyjne będą też dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przebudowa ma się zakończyć w czerwcu 2023 roku.

Zadowolenia z rozpoczęcia inwestycji nie ukrywają społecznicy z Miasta Wspólnego, podkreślając, że zyskają na niej także mieszkańcy ościennych osiedli, którzy nie korzystają z PKM, ale przy okazji nie kryją też obaw, co do jej zakresu.

- Należy podkreślić, że inwestycja ta jest ważna nie tylko dla mieszkańców dojeżdżających do przystanku PKM Karwiny, ale także dzielnic do niego przylegających. Od lat wzdłuż ul. Wielkopolskiej po południowej stronie mamy problem z rowerzystami na chodnikach i przejściach dla pieszych. To spowodowane jest odcięciem osiedli od drogi rowerowej, która znajduje się po północnej stronie ulicy, zaś liczne punkty docelowe, a także ważne szlaki rowerowe - w ul. Spokojnej i ul. Sopockiej - po południowej. W tej chwili standardem jest budowanie dróg rowerowych po obu stronach głównych arterii. Taka inwestycja realizowana jest w tej chwili np. wzdłuż ul. Grunwaldzkiej w Gdańsku. Mam nadzieję, że władze Gdyni - które w kampanii wyborczej obiecywały powstanie intuicyjnej i bezpiecznej sieci dróg rowerowych - będą pamiętać o swoich zobowiązaniach - opowiada Kajetan Lewandowski.

Opinie (152) 9 zablokowanych

  • (4)

    Nie bierzcie tych brudnych pieniędzy z UE!
    Później i tak wszystko trzeba będzie zwrócić a i do tego jeszcze kłaniać się tym którzy Polskie mają w interesie jedynie wycyckać...
    Lepiej powziąć kredyt i go spłacać, niż chodzić na klęczkach przed ludźmi pokroju pana Lewandowskiego, który kala własne gniazdo, który sam doprowadził do wyprzedaży za bezcen mienia państwowego - czyli naszego - polaków!
    Obudź się Polsko nim będzie za późno!

    • 6 20

    • Akurat Lewandowski mieszkał przez lata na Karwinach na przeciwko Biedronki, powinien coś załatwić w sprawie tego węzła

      • 0 0

    • przedstaw się

      trollu pisowski spod Moskwy!!

      • 1 0

    • Człowieku, przestań się bać i wyjdź z domu. Polska to część Europy ...

      • 1 0

    • Tak, najlepiej w ogóle nie robić nic. Ewentualnie odgrodzić miasto murem

      • 1 0

  • Jakim malym co za kit (2)

    Codziennie z tej stacji śmigam i kursów za mało ostatnio o kurs z samorządem 2 miesiące utarczki 15 21 w końcu jeździ......kursy co godz chociaż i bedzue si bo do co pół godz to nierealne

    • 6 6

    • (1)

      a po polskiemu??

      • 6 0

      • Czego nie zrozumiał

        Panie mgr

        • 0 0

  • Pociąg jedzie tam raz na godzinę

    Żeby to miało sens musiałby jeździć że cztery razy częściej

    • 10 0

  • rozbudowa węzła

    a przy okazji mogliby pociągnąć przebudowę do skrzyżowania z parkową i zrobić odpowiednią sygnalizację świetlną do wyjazdu z parkowej

    • 3 0

  • (9)

    Oby kochani wybrali wykonawcę jak najbadziey rzetelnego a nie najtańszego....mam znajomego na Fikakowie,wiecznie narzeka na korki....a ja mu na to...po co kupowałeś tam 35 metrowy loft za 12 tysi za metr?10 lat w plecy w dojazdach(ja komfortowo w SKMce przesypiam podróż,względnie czytam ksiażkę)....a wystarczyło kupić daczę w Luzinie,w tej samej cenie 100 metrów plus kurnik.Ale wiadomo,każdy wybiera co mu pasuje.

    • 44 31

    • Może masz jeszcze kolegę co zapłacił 15 tysi za metr w Obłużu? (1)

      i 14 tysi za metr w Rumii?

      • 6 1

      • Rumia to przez jedno i kochany)

        • 1 2

    • (3)

      Niestety mogę na 90% powiedzieć że głównym kryterium będzie cena.

      • 3 2

      • warto czytać przed komentarzem (1)

        A gdy się przeczyta artykuł to można na 100% powiedzieć, że kryteria przetargu przewidują 20% oceny ofert za doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji.

        • 4 0

        • Wybór oferty

          Nagle każdy wykonawca będzie miał bardzo doświadczony zespół zgłoszony tylko do przetargu, bo na budowie się nie pojawi, zaproponuje maksymalną możliwą gwarancję i rękojmię, bo szkoda przegrać z takiego powodu( kto inny będzie się tym martwił i to już po zakończeniu projektu), oraz będzie miał spore doświadczenie (jak nie swoje to konsorcjanta). I takim trafem wszystko się sprowadzi jednak do tej CENY...

          • 6 0

      • Cena jedna sprawa ale oczywiście beda to robić 3 lata i się rozłoży na 3 roczne budżety ;)

        • 2 1

    • 12 tyś za metr na Fikakowie? (1)

      widać ile warte są te twoje komentarze

      • 8 4

      • Taaa I loft na 35 metrach ;)

        • 3 3

    • Daczy nikt nie zazdrości ale kurnik to coś

      • 13 0

  • Tam by

    Tam by mogło powstać piękne osiedle mieszkaniowe. Starszym Gierek pobudował a co z następnym pokoleniem ?

    • 1 4

  • Parking...

    120 samochodów to tyle co nic. Zastanawiam się tez po co aż tyle miejsc na rowery. Prawie nigdy nikt ich nie zostawia w takich miejscach, bo albo zniszczą albo ukradną. A i rowerem szybciej do centrum niż pkm raz na godzinę...

    • 13 1

  • "Dzięki drogom rowerowym i nowym chodnikom zysk będzie też po stronie rowerzystów i pieszych."
    - czytaj - pieszym odbierze się kolejne hektary chodnika, by zmusić rowerzystów do nadkładania drogi i stania przed przejazdami z nielegalnymi przyciskami żebraka - by kierowcy mogli "szybko ale bezpiecznie"...

    • 5 3

  • Nie ma ważniejszych spraw? Np estakada?

    • 5 1

  • Gdynianka (2)

    Spełni swoją role tylko w przypadku dużego bezpłatnego parkingu dla samochodów.

    • 0 6

    • (1)

      Nooo i większość bedzie parkowała, aby zaparkować, nie korzystając z PKM, np. Ci z okolicznych osiedli

      • 0 0

      • to się wprowadzi system jak w wawie

        parking na kartę miejską

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane