• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia testuje elektryczny autobus

Michał Sielski
2 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
  • Elektryczny MAN ma zasięg do 270 km, a baterię ładuje się do pełna w trzy godziny.
  • Elektryczny MAN ma zasięg do 270 km, a baterię ładuje się do pełna w trzy godziny.
  • Elektryczny MAN ma zasięg do 270 km, a baterię ładuje się do pełna w trzy godziny.
  • Elektryczny MAN ma zasięg do 270 km, a baterię ładuje się do pełna w trzy godziny.

Elektrycznego MAN-a z baterią pozwalającą na przejechanie w mieście do 270 km bez ładowania testuje ZKM Gdynia Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej, które przygotowuje się do przetargu na 24 nowe elektryczne autobusy.



Czy elektryczne autobusy sprawdzą się w codziennej eksploatacji?

Elektryczny MAN Lion's City E pojawił się na gdyńskich ulicach w piątek. O jego promocję zabiega sam producent, który wie o tym, że Gdynia ma zamiar nadal inwestować w niskoemisyjne pojazdy.

MAN Lion's City E to autobus najnowszej generacji, który powstaje w Polsce, w fabryce w Starachowicach. Jest to całkowicie elektryczny autobus, a nie popularna w ostatnich latach "hybryda".

Produkcja od października, sprzedaż w Niemczech i Skandynawii



- Duża bateria umożliwia przejazd autobusu dziennie do 270 kilometrów przez okres sześciu lat. Zmieniliśmy stanowisko pracy kierowcy, które jest bardziej ergonomiczne, przestrzeń pasażerska jest wysoka, jasna, umożliwia odpowiednią widoczność - mówi Małgorzata Durda, dyrektor ds. sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus Polska. - Produkcja seryjna rozpoczęła się w październiku tego roku, przedseryjne autobusy już zostały dostarczone do klientów głównie na terenie Niemiec, a mamy zamówienia kilkudziesięciu kolejnych autobusów dla operatorów z krajów skandynawskich i z Niemiec - opowiada.
W Gdyni pojazd był testowany przez przedstawicieli ZKM Gdynia, Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej i Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej.

- Szukamy inspiracji na przyszłość. Trzeba pamiętać też o tym, że autobusy muszą sprawdzić się w normalnym funkcjonowaniu, a to jest dla nas najważniejsze - podkreśla Lech Żurek, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej w Gdyni.

3 godziny ładowania, 270 km zasięgu



MAN Lion's City E może być wykonany jako klasyczny 12-metrowy pojazd oraz 18-metrowy przegubowiec. Wersję testowaną w Gdyni wyposażono w litowo-jonowy akumulator, który według producenta pozwala na przejechanie od 200 do 270 kilometrów. W trzy godziny baterię można doładować do pełna, a jej pojemność i wydajność nie zmniejszy się przez co najmniej sześć lat.

Miejsca

  • ZKM w Gdyni Gdynia, Zakręt do Oksywia 10
  • PKA Gdynia, Platynowa 19/21

Opinie (128) 2 zablokowane

  • kiedyś

    ogladałem film o piętrusach w Londynie, dawno temu nie miały stacyjki.....wiecie czemu?

    • 1 0

  • szanowni państwo

    wyczerpała się bateria, musimy poczekać 3 godziny na tym przystanku

    • 2 0

  • słabe parametry (3)

    niekonomiczna sprawa.

    • 20 13

    • słaby komentarz (1)

      zero autorytetu

      • 3 4

      • Faktycznie zasięg max 200km

        a więc może 2, 3 kursy dziennie i 3h ładowania. Cena zakupu powala. Lepiej dać ludziom hulajnogi taniej i zdrowiej. Mądrala od autorytetów.

        • 0 1

    • kto bogatemu zabroni? :)

      • 4 4

  • Autosan podobno na wodór ma produkować.

    • 1 1

  • Gdynia powinna koncentrować się na trolejbusach z bateriami,

    Naładują się podczas jazdy pod drutem, a dodatkowe kilometry ogarną na bateriach.
    Można się zastanowić gdzie ewentualnie dociągnąć trakcję by zwiększyć ich zasięg.
    W terenach podmiejskich stawiałbym na CNG i jeszcze zaczekał na rozwój baterii. Te 200 km to trochę mało, sprawny autobus powinien pracować od 6:00 do 22:00, a tu trzeba będzie planować przerwy na ładowanie np. poza godzinami szczytu.
    A Gdańsk niech patrzy i płacze gdy kolejny raz tramwaje stoją w rządku bo jeden się zepsuł.

    • 3 0

  • Doplaty do autobusów (1)

    powinny być rzadowe doplaty do elektrycznych atobusow i doplaty do paneli fotowoltaicznych a nie doplaty na kopalnie przynoszace straty

    • 3 0

    • rządowe dopłaty? A rząd ma swoją kasę?

      • 1 0

  • Czy trolejbusy zostaną zastąpione autobusami elektrycznymi?

    • 1 1

  • S.zczurek - złóż dymisję!

    • 1 1

  • A w Gdańsku stare graty po Niemcach (6)

    Ehhhh...

    • 27 31

    • (2)

      Nowki sztuki a nie po Niemcach i nie musza zjezdzac na ładowanie

      • 7 6

      • Za to stoją co tydzień po pół godziny na stacji, zamiast podłączyć do ładowania w garażu. (1)

        • 1 1

        • na stacji stoją dzień w dzień i po kilka minut i mają znowu kilkaset km zasięgu

          • 0 0

    • Lepsze stare po Niemcach

      niż polskie pesy

      • 2 2

    • Citara rocznik 2020 to moze i graty, ale żeby zaraz stare?

      • 1 1

    • Po Niemcach najlepsche. Ale pod warunkiem, że TDI

      • 9 0

  • fajny i elgancki

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane