- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (79 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (31 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (5 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (296 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (47 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (187 opinii)
Gdynia testuje elektryczny autobus
Elektrycznego MAN-a z baterią pozwalającą na przejechanie w mieście do 270 km bez ładowania testuje ZKM Gdynia Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej, które przygotowuje się do przetargu na 24 nowe elektryczne autobusy.
MAN Lion's City E to autobus najnowszej generacji, który powstaje w Polsce, w fabryce w Starachowicach. Jest to całkowicie elektryczny autobus, a nie popularna w ostatnich latach "hybryda".
Produkcja od października, sprzedaż w Niemczech i Skandynawii
- Duża bateria umożliwia przejazd autobusu dziennie do 270 kilometrów przez okres sześciu lat. Zmieniliśmy stanowisko pracy kierowcy, które jest bardziej ergonomiczne, przestrzeń pasażerska jest wysoka, jasna, umożliwia odpowiednią widoczność - mówi Małgorzata Durda, dyrektor ds. sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus Polska. - Produkcja seryjna rozpoczęła się w październiku tego roku, przedseryjne autobusy już zostały dostarczone do klientów głównie na terenie Niemiec, a mamy zamówienia kilkudziesięciu kolejnych autobusów dla operatorów z krajów skandynawskich i z Niemiec - opowiada.
W Gdyni pojazd był testowany przez przedstawicieli ZKM Gdynia, Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej i Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej.
- Szukamy inspiracji na przyszłość. Trzeba pamiętać też o tym, że autobusy muszą sprawdzić się w normalnym funkcjonowaniu, a to jest dla nas najważniejsze - podkreśla Lech Żurek, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej w Gdyni.
3 godziny ładowania, 270 km zasięgu
MAN Lion's City E może być wykonany jako klasyczny 12-metrowy pojazd oraz 18-metrowy przegubowiec. Wersję testowaną w Gdyni wyposażono w litowo-jonowy akumulator, który według producenta pozwala na przejechanie od 200 do 270 kilometrów. W trzy godziny baterię można doładować do pełna, a jej pojemność i wydajność nie zmniejszy się przez co najmniej sześć lat.
Miejsca
Opinie (128) 2 zablokowane
-
2020-11-02 19:20
kiedyś
ogladałem film o piętrusach w Londynie, dawno temu nie miały stacyjki.....wiecie czemu?
- 1 0
-
2020-11-02 19:04
szanowni państwo
wyczerpała się bateria, musimy poczekać 3 godziny na tym przystanku
- 2 0
-
2020-11-02 12:17
słabe parametry (3)
niekonomiczna sprawa.
- 20 13
-
2020-11-02 13:08
słaby komentarz (1)
zero autorytetu
- 3 4
-
2020-11-02 17:53
Faktycznie zasięg max 200km
a więc może 2, 3 kursy dziennie i 3h ładowania. Cena zakupu powala. Lepiej dać ludziom hulajnogi taniej i zdrowiej. Mądrala od autorytetów.
- 0 1
-
2020-11-02 12:18
kto bogatemu zabroni? :)
- 4 4
-
2020-11-02 17:52
Autosan podobno na wodór ma produkować.
- 1 1
-
2020-11-02 17:51
Gdynia powinna koncentrować się na trolejbusach z bateriami,
Naładują się podczas jazdy pod drutem, a dodatkowe kilometry ogarną na bateriach.
Można się zastanowić gdzie ewentualnie dociągnąć trakcję by zwiększyć ich zasięg.
W terenach podmiejskich stawiałbym na CNG i jeszcze zaczekał na rozwój baterii. Te 200 km to trochę mało, sprawny autobus powinien pracować od 6:00 do 22:00, a tu trzeba będzie planować przerwy na ładowanie np. poza godzinami szczytu.
A Gdańsk niech patrzy i płacze gdy kolejny raz tramwaje stoją w rządku bo jeden się zepsuł.- 3 0
-
2020-11-02 13:41
Doplaty do autobusów (1)
powinny być rzadowe doplaty do elektrycznych atobusow i doplaty do paneli fotowoltaicznych a nie doplaty na kopalnie przynoszace straty
- 3 0
-
2020-11-02 17:47
rządowe dopłaty? A rząd ma swoją kasę?
- 1 0
-
2020-11-02 17:46
Czy trolejbusy zostaną zastąpione autobusami elektrycznymi?
- 1 1
-
2020-11-02 17:46
S.zczurek - złóż dymisję!
- 1 1
-
2020-11-02 12:06
A w Gdańsku stare graty po Niemcach (6)
Ehhhh...
- 27 31
-
2020-11-02 12:18
(2)
Nowki sztuki a nie po Niemcach i nie musza zjezdzac na ładowanie
- 7 6
-
2020-11-02 13:08
Za to stoją co tydzień po pół godziny na stacji, zamiast podłączyć do ładowania w garażu. (1)
- 1 1
-
2020-11-02 17:46
na stacji stoją dzień w dzień i po kilka minut i mają znowu kilkaset km zasięgu
- 0 0
-
2020-11-02 16:33
Lepsze stare po Niemcach
niż polskie pesy
- 2 2
-
2020-11-02 16:14
Citara rocznik 2020 to moze i graty, ale żeby zaraz stare?
- 1 1
-
2020-11-02 12:17
Po Niemcach najlepsche. Ale pod warunkiem, że TDI
- 9 0
-
2020-11-02 17:45
fajny i elgancki
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.