• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: więcej autobusów między dzielnicami

Michał Sielski
27 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Bezpośrednie połączenia pomiędzy dzielnicami cieszą się w Gdyni dużą popularnością. Bezpośrednie połączenia pomiędzy dzielnicami cieszą się w Gdyni dużą popularnością.

Linia autobusowa pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem cieszy się tak dużym zainteresowaniem, że od marca autobusy będą tam jeździć niemal dwa razy częściej. Pojawią się też kursy w niedziele.



Korzystasz z komunikacji publicznej pomiędzy dzielnicami?

Autobusy linii 145 kursują pomiędzy Małym Kackiem a Karwinami od 2 stycznia 2016 roku. To bezpośrednie połączenie pomiędzy sąsiadującymi dzielnicami, dzięki któremu można dojechać tam bez żadnej przesiadki. Szybko zyskało więc uznanie w oczach mieszkańców, którzy przy okazji zaczęli uskarżać się na niewielką częstotliwość kursowania.

- Dzieci po szkole muszą czekać zbyt długo, więc można by chociaż w godzinach rozpoczęcia i zakończenia lekcji zwiększyć częstotliwość kursowania - apelował do nas pan Marcin, mieszkaniec Karwin.
Czytaj także: Kiedy kładka pomiędzy Karwinami a Małym Kackiem?

Gdyński Zarząd Komunikacji Miejskiej wyszedł naprzeciw tym oczekiwaniom. W dni powszednie autobus będzie kursował do godz. 22. Zwiększy się jednak przede wszystkim częstotliwość w godzinach szczytu - pomiędzy godz. 6 a 9 oraz 14 i 19. Minibusy obsługujące trasę będą w tych godzinach odjeżdżać z przystanków co 15 minut.

W niedzielę autobusy będą jeździć pomiędzy godz. 10 a 18, a rozkład jazdy zostanie dopasowany do godzin odjazdów autobusów linii 181 w kierunku Sopotu.

W przyszłości planowane jest wydłużenie trasy - po przebudowie ul. Strzelców oraz uruchomieniu węzła przesiadkowego przy stacji PKM Karwiny, której budowa się właśnie rozpoczyna.

Opinie (134) 2 zablokowane

  • przydałaby się linia pomiędzy Oksywiem a Pogórzem (3)

    z pętli 152 na pętle 194

    • 10 2

    • jezdzi, przeciez, i to zazwyczaj pusty (1)

      • 1 3

      • A całe dnie śledzisz kurs autobusu stąd wiesz, że jest pusty???

        • 0 0

    • 198

      • 1 2

  • Połączenie Witomina z Orlowem, Chylonia, Karwiny itd (1)

    Czas pomyśleć żeby ta dzielnica miała bezpośrednie połączenie z innymi dzielnicami, niby blisko, a bilety trzeba kasować ciągle nowe. Czy nikt się nie liczy z pieniędzmi i czasem innych......

    • 10 1

    • Il

      To kup sobie bilet godzinny i po kłopocie. Albo miesieczny

      • 3 1

  • Chwarzno Sokólka-oksywie Dolne

    Przydało by się bezpośrednie połączenie z Chwarzno Sokólka do Oksywie dolne 6:00-8:00 i 14:00-16:00 powrót (tylko nie przez Chylonie) i od razu zaczynam jeździć autobusem. Jazda Sokólka-oksywie dolne przez centrum miasta to ponad godzina stracona. Ten X czy K przez Chylonie to dramat bo morska wiecznie zawalona

    • 7 0

  • Dlaczego nie ma autobusów z Wiczlinab na Grabówek i Leszczynki? (8)

    Samochód 8 minut, komunikacją publiczna około 50. Najpierw korki przez Witomino, potem przez Morska. Kolejne pytanie - czemu 147 zamiast jechać ulicami Zaruskiego i Staniszewskiego obok 30 bloków jedzie oplotkami dzielnicy z dała od nowych osiedli Hossy? I te przystanki co 200 m dla zajęcy i saren...

    • 75 4

    • (5)

      147 jeździ główną ulicą, po płytach betonowych ma jeździć? Ja dodam z kolei bezsens istnienia linii 140, zamiast wydłużyć 147 co drugi kurs na pętlę Niemotowo.
      Na Grabówek i od razu na Obłuże i Pogórze - 141 aż się prosi o przedłużenie z pętli na Sosnowej do pętli na Sokółce.
      Kolejny kamyk do ogródka to linia 288 która mogłaby skomunikować Chwarzno-Wiczlino z Chylonią i Rumią przez zawijanie na pętlę przy Sokółce.

      • 16 4

      • Droga Migotko

        141 jeździ do Sosnowej, bo nie ma miejsca na pęlti na Sokółce,

        Co do 288 to zajazdy na Sokółkę nie mają sensu, wystarczą na Niemotowo + skomunikowanie.

        • 2 2

      • na cholere wam na wiosce wiczlino wiecej linii?

        • 2 3

      • a to kolejny temat - czemu ta ulica jest w dalszym ciągu z płyt? (2)

        Ale ad meritum... nie dziwię się, że mieszkańcy wybierają samochód. Przecież od niektórych budynków Hossy do pętli jest 10 minut piechotą, czyli tyle ile połowa osób jedzie samochodem do pracy. Gdyby autobusy jechały Zaruskiego i Staniszewskiego to komunikacja byłaby dostępna dla wszystkich. A przejazd 147 po płytach 30 km/h i tak byłby szybszy niż jazda 50 km/h dookoła zabudowań i z zawijaniem na pętle Sokoła. 141 nie jest dobrą linią do obsługi ruchu Obłuże - Leszczynki - Wiczlino, bo jedzie przez Działki Leśne i Witomino. To nie będzie alternatywa. Tu potrzeba linii Obłuże -Estakada - Leszczynki - Obwodnica - Chwarzno - Wiczlino - ew. Dąbrowa. Witomino jako najbardziej korkujące się należy pominąć!

        • 6 2

        • (1)

          Tak jeździ K. z Chwarzna.

          • 3 0

          • K jeździ przez Chylonię. I na Chwarznie zatrzymuje się wyłącznie na jednym przystanku - Apollina

            A tu chodzi o normalną linię jadącą przez dzielnicę i zatrzymującą się na wszystkich przystankach. Z uwagi na duże zmiany natężenia ruchu na obwodnicy jakiekolwiek przesiadki nie wchodzą w grę - nie da się skomunikować autobusów. Nikt też nie będzie ryzykował przesiadki na autobus który jeździ raz na godzinę.

            • 4 2

    • nie da się inaczej

      • 6 4

    • Z Redłowa i Orłowa na Wiczlino tez na okolo z przesiadka na Wzgorzu

      • 13 2

  • potrzebna linia z oksywia do pogórza i na odwrót

    niby tak blisko a trzeba jechać dwoma autobusami, żeby w ogóle dojechać do szperka. rzut beretem a autobusami jedzie się ok 30 minut... do centrum się jedzie 20 min....

    • 9 0

  • Marne polaczenia wieczorne są do szpitala w Redlowie!!!!

    • 9 1

  • Gdynie ...nie mam zdania

    GDA to stan umysłu!

    • 1 1

  • Jeszcze więcej autobusów będzie stało w korakch :D (2)

    Pomysłu na rozwiązanie (czyt. zachęcenie do korzystania ze zbiorkom) za wiele to widzę nie ma.

    • 18 12

    • To gdzie na tej trasie są korki bo poza kawałeczkiem Wielkopolskiej są to drogowo tereny wręcz dzikie

      • 5 1

    • buspasy

      i juz nie stoja w korkach

      • 4 2

  • propaganda

    Linia stworzona tylko na potrzeby nowego osiedla. A mieszkańcy np ul. Raclawickiej Bartosza Grenadierow dalej maja daleko do najbliższego przystanku ZKM
    .

    • 8 0

  • 192

    To jest chore z kursowaniem tej lini 192.Poniedziałek- piątek do 19.31 w sobotę do 15.55 niedziela zero kursów..........

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane