• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zatoki autobusowe wyremontowane za 7 mln zł

Patryk Szczerba
1 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zatoki zmodernizowano m.in. na przystankach przy ul. Hutniczej w okolicach Estakady Kwiatkowskiego. Zatoki zmodernizowano m.in. na przystankach przy ul. Hutniczej w okolicach Estakady Kwiatkowskiego.

Zakończyła się modernizacja zatok autobusowych w Chyloni, Leszczynkach oraz centrum Gdyni. Zamontowano na nich wiaty dla oczekujących pasażerów oraz tablice wyświetlające czas pozostały do odjazdu. Wykonano też prace kanalizacyjne, sanitarne i teletechniczne.



Modernizację przeprowadziły trzy firmy: MTM SA, Eurovia Polska SA oraz WPRD Gravel Sp. z o.o.

Co sądzisz o autobusowych zatokach?

Przystanki ze zmodernizowanymi zatokami:

  • węzeł Żołnierzy Wyklętych 01 / ul. Morska, kierunek Śródmieście,
  • węzeł Żołnierzy Wyklętych 02 / ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Zamenhofa / ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Wiejska 01 / ul. Morska, kierunek Śródmieście,
  • Wiejska 02 / ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Hutnicza Estakada 01 / Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Morska,
  • Hutnicza Estakada 02 / Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Obłuże,
  • Hutnicza Estakada 04 / Hutnicza kierunek Rumia,
  • Kilińskiego 02 / ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia


Oprócz zatok na przystankach zamontowano nowe wiaty, przysiadaki i ławki oraz tablice z elektronicznym rozkładem jazdy. W ramach modernizacji zostały wykonane prace drogowe, kanalizacyjne, sanitarne i teletechniczne.

Blisko 7 mln zł za prace



Prace kosztowały blisko 7 mln zł. Gdyńscy urzędnicy informują, że modernizację zatok sfinansowano z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

W ramach modernizacji zostały też wykonane prace drogowe, kanalizacyjne, sanitarne i teletechniczne.

- Spora część robót wymagała niekiedy skomplikowanych ingerencji w strukturę podziemną. Tego typu prace pochłaniały najwięcej czasu. Nawierzchnia każdej zatoki autobusowej wykonana jest na wytrzymałej konstrukcji, dzięki czemu posłuży na lata i zapewni pojazdom stabilny i wygodny dojazd do krawędzi peronu przystankowego - wyjaśnia Tomasz Krzak, z Zarządu Dróg i Zieleni.

Zatoki autobusowe nie wszystkim się podobają



Z każdą informacją o modernizacji zatok autobusowych pojawiają się opinie, że pomagają jednak przede wszystkim kierowcom samochodów, a nie pasażerom, więc w wielu krajach odchodzi się od ich budowy i remontów.

Czytaj też: Zatoki? Potrzebne czy nie

- Każda zatoka to dla autobusu jednak strata czasu przejazdu. Jeśli to zsumujemy, to opóźnienie przez wjeżdżanie i wyjeżdżanie z zatok jest duże. Dodatkowo zatoki wtłacza się często w infrastrukturę kosztem chodnika, drogi rowerowej. Ruch pieszy czy rowerowy przez to koliduje z przystankiem, a pasażerowie często muszą przechodzić pod wiatą - mówią nam administratorzy funkcjonującego na Facebooku profilu "Zatoki? To się leczy".

Krytyka lokalnych społeczników



Głos zabierają także lokalni społecznicy, dodając, że subiektywne odczucia kierowców są takie, że zatoki upłynniają ruch. Praktyka pokazuje, że to nieprawda.

- Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. Uprzywilejowana miejska, spójna sieć dróg rowerowych czy bezpieczne chodniki - to tutaj powinny być wydawane miejskie pieniądze i to jest recepta na korki - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Nie brakuje też głosów, że zdarzają się kierowcy, którzy nie podjeżdżają do krawędzi, utrudniając wyjście - zwłaszcza mniej sprawnym - pasażerom.

Miejsca

Opinie (193) ponad 10 zablokowanych

  • Który już raz naprawiają te zatoki? Kto podpisuje odbiór?, Ile gwarancji dajæ ci naprawiacze?

    • 9 0

  • "sfinansowano z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19"

    Co ma covid 19 do zatok autobusowych???

    • 11 1

  • Likwidacja zatoki, dlaczego? (4)

    Jaka modernizacja? Dlaczego zlikwidowano zatokę na łącznicy wjazdowej z Hutniczej w kierunku Morskiej koło Radmoru?

    • 5 1

    • Przystanek na buspasie. (1)

      • 0 0

      • ale to nie jest żaden bus pas matole

        • 0 0

    • (1)

      Żeby zrobić rezerwę na drogę rowerową za przystankiem

      • 0 0

      • i dokąd ta droga rowerowa zaprowadzi do wąskiego pseudo chodnika?

        • 1 0

  • Za 2 lata znowu beda remontowac i ppjdzie kupa szmalu

    • 5 0

  • (1)

    Dobre autor nas oświecił że takie remonty można robić z fundusz Covidowego. Człowiek rozumny by pomyślał że nadmiar kasy z tego funduszu można by było przeznaczyć na lepsze funkcjonowanie służby zdrowia w Gdyni. A tu zong miasto pokazało że można inne cuda zrobić można a no można u nas. Szkoda że prędzej nie było podane do wiadomości o takiej możliwości może nawet spółdzielnie mieszkaniowe mogły by skorzystać na realizację drobnych remontów. No no Rydzyk jak to czyta to pewno w d*pci mu strzyka też by chciał.

    • 3 1

    • Na przystankach łatwiej narobić wyższych kosztów? No i do tego sprawdzeni, oddani, lojalni szefowie firm wygrywających ustawione przetargi znający na pamięć nr konta żonki siwego śmiecia wiedzą co robić z nadwyżka?

      • 3 0

  • Zatoki autobusowe należy likwidować (2)

    Gdyby ich nie było wówczas czas przejazdu autobusem w korku byłby taki sam jak samochodem a piesi mieliby w tym miejscu chodnik

    • 3 9

    • (1)

      Jak jadę samochodem i chcę zabrać albo wysadzić pasażera, to nie mogę sobie od tak się zatrzymać na jezdni, tylko muszę znaleźć parking albo inne miejsce, gdzie się mogę zatrzymać. Dlaczego autobus ma być uprzywilejowany? Dlaczego ja nie mogę tamować ruchu samochodem, a autobus może?

      • 4 1

      • Dlatego że autobus wiezie więcej osób

        W komunikacji takie pojazdy powinny być uprzywilejowane, ponieważ im więcej osób porusza się zbiorkomem tym mniejsze korki. Więc kierowcy też na tym zyskują. Po drugie autobus nie tamuje ruchu. Przez czas oczekiwania na wymianę pasażerów przed autobusem tworzy się wolna przestrzeń, którą autobus szybko nadrabia (nawet nie zdąży dojechać do kolejnego przystanku). Autobus jest wtedy częścią korka a nie jest przesuwany w tył w korkowym sznurze.
        Jeszcze lepiej jak jest buspas.

        • 1 2

  • Gostek (1)

    To fajnie,bo Unruga niedługo czołgiem trzeba będzie jeździć a nie autobusem

    • 9 0

    • I na witominie też trzeba będzie niedługo czołgiem jeździć a ni autobusem

      • 1 0

  • Siwy znowu przytulil

    • 6 0

  • Panie Szczurek (2)

    Weź pan łopatę,farbę i smołe.To coś pan zrobił na ulicy Malokackiej to żenada i i**otyzm.Przez pańskie pomysły zginą w końcu ludzie.Już nawet Gdynianie gubią się w tych malunkach na jezdni,labiryntach wysepek,które przy stacji benzynowej Żagiel prowadzą na pobocze.Pomaluj właściwe pasy,dokończ wysepki,połataj dziury w jezdniach i udaj się na emeryture.Nie pokazuj się więcej w naszym mieście,zarobiłeś wystarczająco na łapówkach od deweloperów.

    • 13 0

    • Takim sku.... Lom nigdy dość. Tylko kajdany i kraty go powstrzymaja

      • 4 0

    • Zawsze dziwiłem się dlaczego ludzie mieszkający w mieście kupują auta terenowe, a nie jakieś małe i ekonomiczne.

      Teraz zrozumiałem- na Gdyńskie dziury, wysokie krawężniki, wszechobecne spowalniacze i nieodśnieżone drogi nadaje się tylko jakaś Toyota Land Cruiser, Nissan Patrol lub Dodge Ram. Następne moje auto będzie z tego segmentu. Dość mam niszczenia ponad normę swojej osobówki.

      • 1 0

  • taaa, i te na 10 lutego też? (1)

    • 3 0

    • Tam ładnie poprzesuwali przystanki żeby Pan deweloper nowy sponsor rodzinki siwego nie był zły i nie poobcinał premii na emeryturke naszego słynnego oszusta-kryminalisty

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane