• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zatoki autobusowe wyremontowane za 7 mln zł

Patryk Szczerba
1 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zatoki zmodernizowano m.in. na przystankach przy ul. Hutniczej w okolicach Estakady Kwiatkowskiego. Zatoki zmodernizowano m.in. na przystankach przy ul. Hutniczej w okolicach Estakady Kwiatkowskiego.

Zakończyła się modernizacja zatok autobusowych w Chyloni, Leszczynkach oraz centrum Gdyni. Zamontowano na nich wiaty dla oczekujących pasażerów oraz tablice wyświetlające czas pozostały do odjazdu. Wykonano też prace kanalizacyjne, sanitarne i teletechniczne.



Modernizację przeprowadziły trzy firmy: MTM SA, Eurovia Polska SA oraz WPRD Gravel Sp. z o.o.

Co sądzisz o autobusowych zatokach?

Przystanki ze zmodernizowanymi zatokami:

  • węzeł Żołnierzy Wyklętych 01 / ul. Morska, kierunek Śródmieście,
  • węzeł Żołnierzy Wyklętych 02 / ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Zamenhofa / ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Wiejska 01 / ul. Morska, kierunek Śródmieście,
  • Wiejska 02 / ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Hutnicza Estakada 01 / Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Morska,
  • Hutnicza Estakada 02 / Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Obłuże,
  • Hutnicza Estakada 04 / Hutnicza kierunek Rumia,
  • Kilińskiego 02 / ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia


Oprócz zatok na przystankach zamontowano nowe wiaty, przysiadaki i ławki oraz tablice z elektronicznym rozkładem jazdy. W ramach modernizacji zostały wykonane prace drogowe, kanalizacyjne, sanitarne i teletechniczne.

Blisko 7 mln zł za prace



Prace kosztowały blisko 7 mln zł. Gdyńscy urzędnicy informują, że modernizację zatok sfinansowano z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

W ramach modernizacji zostały też wykonane prace drogowe, kanalizacyjne, sanitarne i teletechniczne.

- Spora część robót wymagała niekiedy skomplikowanych ingerencji w strukturę podziemną. Tego typu prace pochłaniały najwięcej czasu. Nawierzchnia każdej zatoki autobusowej wykonana jest na wytrzymałej konstrukcji, dzięki czemu posłuży na lata i zapewni pojazdom stabilny i wygodny dojazd do krawędzi peronu przystankowego - wyjaśnia Tomasz Krzak, z Zarządu Dróg i Zieleni.

Zatoki autobusowe nie wszystkim się podobają



Z każdą informacją o modernizacji zatok autobusowych pojawiają się opinie, że pomagają jednak przede wszystkim kierowcom samochodów, a nie pasażerom, więc w wielu krajach odchodzi się od ich budowy i remontów.

Czytaj też: Zatoki? Potrzebne czy nie

- Każda zatoka to dla autobusu jednak strata czasu przejazdu. Jeśli to zsumujemy, to opóźnienie przez wjeżdżanie i wyjeżdżanie z zatok jest duże. Dodatkowo zatoki wtłacza się często w infrastrukturę kosztem chodnika, drogi rowerowej. Ruch pieszy czy rowerowy przez to koliduje z przystankiem, a pasażerowie często muszą przechodzić pod wiatą - mówią nam administratorzy funkcjonującego na Facebooku profilu "Zatoki? To się leczy".

Krytyka lokalnych społeczników



Głos zabierają także lokalni społecznicy, dodając, że subiektywne odczucia kierowców są takie, że zatoki upłynniają ruch. Praktyka pokazuje, że to nieprawda.

- Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. Uprzywilejowana miejska, spójna sieć dróg rowerowych czy bezpieczne chodniki - to tutaj powinny być wydawane miejskie pieniądze i to jest recepta na korki - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Nie brakuje też głosów, że zdarzają się kierowcy, którzy nie podjeżdżają do krawędzi, utrudniając wyjście - zwłaszcza mniej sprawnym - pasażerom.

Miejsca

Opinie (193) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Mam nadzieję że porządnie zrobione i po roku nie będzie wybrzuszeń i zapadlin.Rzymianie budowali solidnie,2000 lat dukty stoją.A u nas z reguły po 5 latach remont generalny generalny.

    • 38 13

    • Czy po tych "Duktach Rzymskich" jażdziły" dwunasto tonowe zaprzęgi z częstotliwością 10 minut.

      • 2 1

  • Który już raz naprawiają te zatoki? Kto podpisuje odbiór?, Ile gwarancji dajæ ci naprawiacze?

    • 9 0

  • Zatoczki

    Stocznia,Energetyków,ile razy można robić non stop źle a może to jakiś Układ, odbiór ,wszystko gra ale parę może miesięcy spękane płyty źle podłoże nic innego

    • 10 1

  • Artykuł o firmach

    które zrobiły to co do nich należy

    • 5 1

  • Czemu te nowe zatoki są takie nierówne?! (1)

    • 8 1

    • farba była za gęsta

      • 9 1

  • w news-ie brak rzeczowej wypowiedzi szkodnika -łucyka !

    • 18 0

  • czyli 800 000

    za remont przystanku - ma rozmach Łucyk

    • 13 1

  • a zatokę na Kwiatkowskiego przesuneli

    na pas ruchu i jak staje autobus to blokuje prawoskręt z Hutniczej
    I co jest lepiej?

    • 8 2

  • ten dureń z miasta wspólnego

    naprawdę uważa że drogi są przede wszystkim dla rowerzystów i pieszych?
    Chyba powinien udać się czym prędzej do psychiatry

    • 22 2

  • a gdzie tablice wyświetlacze Karwiny, Dąbrowa?

    od Redłow jedna na Palcu Górnoślaśkim potem dopiero koniec Karwin ul.Myśliwksa i tyle
    a w Chyloni ,centru,co przystanek

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane