• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia znowu wydaje na lotnisko

Michał Sielski
17 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
aktualizacja: godz. 12:27 (17 sierpnia 2015)
Gdynia chce poznać m.in. prawne możliwości współpracy z podmiotami prywatnymi, które mogłyby zainwestować w lotnisko. Gdynia chce poznać m.in. prawne możliwości współpracy z podmiotami prywatnymi, które mogłyby zainwestować w lotnisko.

Przez ostatnie miesiące władze Gdyni zapewniały, że mają pomysł, jak rozwiązać pat ze zbudowanym za niemal 100 mln zł i do dziś nieczynnym lotniskiem cywilnym. Tymczasem właśnie zamawiają opracowania firmy doradczej, która przedstawi pomysły na... "możliwości docelowego wykorzystania infrastruktury lotniska Gdynia-Oksywie". Mogą zapłacić za to nawet ponad 1 mln zł.



Gdynia powinna nadal inwestować w lotnisko?

Na zgłoszenia firm doradczych Gdynia czeka do 17 sierpnia. Wadium przetargu określone zostało na 20 tys. zł, więc biorąc pod uwagę fakt, że najczęściej wynosi ono 2-5% szacowanej wartości zamówienia, łatwo obliczyć, że władze miasta liczą się z tym, że usługi doradcze mogą kosztować nawet ok. 1 mln zł. Zwycięzca przetargu, który wyłoniony zostanie podczas dialogu konkurencyjnego, przez cztery lata ma doradzać w sprawie lotniska.

Opozycja oburzona: Władze Gdyni przekonywały, że mają pomysł

Władze Gdyni najpierw wydały niemal 100 milionów złotych, potem przez półtora roku po decyzji Komisji Europejskiej zapewniały, że lotnisko zostanie uruchomione - po to, by teraz, absolutnie po czasie, szukać kogoś, kto za kolejny milion wymyśli, co z tym pasztetem zrobić.
Czym konkretnie się zajmie? Najpierw opracuje koncepcje prawno-organizacyjne i biznesowe w zakresie możliwości docelowego wykorzystania infrastruktury lotniska Gdynia-Oksywie. Będzie musiał wziąć pod uwagę dwa warianty: utrzymanie dotychczasowej decyzji Komisji Europejskiej o niedozwolonej pomocy publicznej, w wyniku czego spółka Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo jest w upadłości i nie może organizować lotów na cywilnej części lotniska; a także to, że zaskarżenie przez Gdynię tej decyzji może być skuteczne. Sęk w tym, że nie tylko przed wyborami władze Gdyni zapewniały, że mają gotowe scenariusze, co zrobić z lotniskiem.

- Czytając ogłoszenie o przetargu, nie wiadomo: śmiać się czy płakać? Władze Gdyni najpierw wydały niemal 100 milionów złotych, potem przez półtora roku po decyzji Komisji Europejskiej zapewniały, że lotnisko zostanie uruchomione - po to, by teraz, absolutnie po czasie, szukać kogoś, kto za kolejny milion wymyśli, co z tym pasztetem zrobić - kręci głową opozycyjny radny Marcin Horała.
Doradca powie, czy ktoś będzie chciał z Gdyni latać

Większość infrastruktury jest gotowa od dwóch lat. I stoi pusta. Większość infrastruktury jest gotowa od dwóch lat. I stoi pusta.
Nowy podmiot ma jednak nie tylko wymyślić, co zrobić z lotniskiem, ale też stworzyć pełen harmonogram działań, określić koszty, a nawet przedstawić analizę ekonomiczną na okres 25 lat. Ma ona zawierać założenia dotyczące ewentualnych kredytów, wskazać efektywność projektu, a także przedstawić szanse na pozyskanie przewoźników oraz analizę możliwości wykorzystania potencjału obsługi general aviation, czyli małych, prywatnych samolotów.

- Przed wyborami samorządowymi, jesienią zeszłego roku, jako kandydat na prezydenta takie rozwiązanie sam przedstawiłem - nie podjęto na ten temat nawet dyskusji. Władze Gdyni cały czas zachowywały się, jakby "wiedziały lepiej". Teraz okazuje się, że nic nie wiedziały. Z biegiem miesięcy skala "wpadki" z lotniskiem rysuje się jako coraz większa. Natomiast sprawa uratowania w jakiś sposób choćby części nakładów na lotnisko powinna teraz łączyć wszystkich zatroskanych o dobro Gdyni. Pomimo kilkukrotnego zignorowania, deklarujemy tu wolę pełnej współpracy. Za darmo - podkreśla Marcin Horała, gdyński lider PiS.
Władze miasta przekonują jednak, że pomysły miały i mają. Ale szukają następnych.

- Miasto Gdynia stworzyło kilka scenariuszy pozytywnych, których realizacja prowadziłaby do uruchomienia lotniska cywilnego. Trzeba mieć jednak na uwadze fakt, iż duża liczba zmiennych elementów oraz skomplikowane uregulowania prawne powodują konieczność rozpatrywania wielu wariantów postępowania. Dlatego cały czas prowadzone są dalsze poszukiwania optymalnych modeli biznesowych, które, uwzględniając sytuację prawną i ekonomiczną portu lotniczego, pozwolą najlepiej wykorzystać jego istniejący potencjał. Elementem tych poszukiwań jest wyłonienie firmy doradczej, specjalizującej się w projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań dotyczących infrastruktury lotniskowej w Europie - przekonuje wiceprezydent Gdyni Michał Guć.
Majątku nie ma, dłużnicy są

Póki co fakty są jednak nieubłagane. Spółka Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo jest w upadłości i zarządzana jest przez syndyka. Na zaległe wypłaty czeka wiele firm i osób, które wykonywały tam prace. Niektórzy nie dostali zapłaty za faktury sięgające 200 tys. zł. Spółka nie ma bowiem żadnego majątku. Wszystkie dotacje z Gdyni, sięgające 91,7 mln zł, zostały wydane na rozbudowę lotniskowej infrastruktury i koszty funkcjonowania spółki. Kilkunastu milionów złotych nie musi jednak zwracać gminie, bo wydano je na tzw. cele obronne, czyli choćby budowę ogrodzenia lotniska, które pełni też funkcje wojskowe. Problem w tym, że wszystkie budynki stoją na gruncie, który jest dzierżawiony od Skarbu Państwa, więc trudno je sprzedać.

Grecy wylądowali, ale na części wojskowej

Sąd w Luksemburgu oddalił jednak wniosek o wstrzymanie wykonalności decyzji Komisji Europejskiej, ale batalia prawnicza może potrwać jeszcze kilka lat. W tym czasie na lotnisku wylądował niedawno cywilny samolot z piłkarską reprezentacją Grecji. Airbus A320 usiadł jednak na wojskowej części lotniska, a wszystkie elementy konieczne do podjęcia pasażerów - wózki, schody, a nawet agregaty prądotwórcze - zostały przywiezione z trójmiejskiego lotniska w Rębiechowie.

Opinie (552) 2 zablokowane

  • Bardzo sie ciesze , (2)

    ze predzej czy pozniej bede korzystac z Lotniska w Gdyni .
    Popieram wszystkie starania ludzi , ktorzy cos robia w tym kierunku a nie tych co tylko narzekaja a potem pierwsi beda korzystac.

    • 9 9

    • (1)

      Kaszuby ręce precz od Gdyni !

      • 1 0

      • Rozsmieszyla mnie twoja odpowiedz nie na temat

        Jak chcesz to mozesz polezec na moim miejscu na plazy we wladyslawowie bo ja jestem teraz w uk. haha

        • 0 0

  • Najwyzszy czas zeby Lotnisko w gdyni ruszylo

    to moze wtedy gdzies polecisz bo po twojej odpowiedzi mozna sadzic ze nigdzie nie byles i swiata nie widziales czlowieku.
    Ja natomiast czesto korzystam z samolotu.

    • 5 3

  • Super wiadomość, choć nieco spóźniona (20)

    Co prawda dawno proponowałem tę drogę skoro PO wstydzi się polskości Gdyni ? A jej pro-rozwojowy i dynamiczny charakter pozywa poprzez swoich kolesi do PE. Dziwię sie, że jeszcze w tym wszystkim macza palce nijaki Horała z PiS to tylko widać, że PiS sie całkowicie pogubił i nie jest przygotowany do przejęcia władzy w Polsce. Szkoda, że Kupis ma tak słabe rozeznanie i nie chce lub boi sie Samorządności Polskiej, bo to jedyny ruch który udał się Polakom.

    Dobrze, że nadchodzą zmiany i taki właściciel lotniska Gdynia-Kosakowo wzorem lotniska Londyn-City, po opracowaniu stosownej dokumentacji wystawi je na sprzedaż - mam nadzieję, że za godziwą kwotę min. 180 mln..Co dałoby ponad 80 czystego zysku, który można było zainwestować w Lotniskowy Park Naukowo Technologiczny. Wczorajsza doskonała impreza pokazuje ile Gdynianie maja inwencji i kreatywności jeśli chodzi o obiekty powietrzne - zresztą zdominowali całkowicie ivent aż wszyscy byli zaskoczeni :)))
    Gdynia to wielki świat i wielkie pieniądze, wspaniali ludzie, a do tego potrafiący się śmiać i wygrywać !!!.

    Mam tez nadzieje, że w Polsce już niedługo wydarzą się podobne transakcje z lotniskami jak ma to miejsce w świecie a Gdynia jak zwykle będzie prekursorem. O tym myśli także PPL i ostatnio ogłosiło, że Przedsiębiorstwo chce wyjść z kilku lotnisk regionalnych.

    To że Gdynia mają pomysł, jak rozwiązać pat ze zbudowanym za niemal 100 mln zł i do dziś nieczynnym lotniskiem cywilnym, a przypomnę zablokowanym na podstawie donosu PO do PE, mówiła nam wice prezydent zaraz po kampanii wyborczej i ważne, że nie obiecywała na wyrost jak robią to inni, a konsekwentnie realizuje plan.

    Moim zdaniem to chyba najlepszy moment na taki ruch i szansa aby podwoić co ja mówię POTROIĆ kapitał tam zainstalowany. Śledząc informacje z lotnisk nawet przy dużej gęstości jak W-wa, Modlin, Radom, łódź,.. - widzimy, że wszędzie notuje się duże wskaźniki wzrostowe. Niektóre są nawet o dziwo rekordowe. Przez nieudolność pomorskich władz dano tylko hegemonie jednemu koleżeńskiemu - no trudno, ale czas to zmienić i jak zwykle Gdynia musi się wykazać niezmierną determinacją. Większość lotnisk zakończyła już długotrwałe i trudne procesy inwestycyjne to gdyńskie nieużywane już ponosi ogromne straty nie tylko"techniczne", a jeszcze nie zderzyło się na serio z problemem spłaty zaciągniętych zobowiązań.

    Bardzo ciekawy jestem jak ta dezinwestycja dla Gdyni się odbędzie? Czy ze względów POlitycznych uprzywilejowanymi zostaną nabywcami z przetargu państwowego jak widzieliśmy w Stoczni Gdynia i człowieka PO Miśka, czy rzucone na międzynarodowy przetarg, czy wystawione zostaną na sprzedaż na wolnym rynku? czy zamknięty zostaną dla ścisłego grona w powiązaniu z samorządami regionalnymi? Każde z tych rozwiązań ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne, ale jak nie ma wyjścia należy wybierać lepsze zło.

    • 18 29

    • lapidarność wypowiedzi ćwiczyć

      myślisz, że ktoś jest w stanie się tak poświęcić i przeczytać to w całości?

      • 1 0

    • dwukronie więcej negujących "Gdynian i PiS-owców" (7)

      Ot bogaci sponsorzy tylko kogo, chyba nie Gdańska, bo lotnisko sobie radzi nie najgorzej ? Więc kogo //// ???

      G ł u p o t y ? tego nigdy nie posądzałem kochanych mi Gdynian ?

      Czy to jakiś żart, nie musi być dalekie od prawdy a jednak 6/11 :))).
      A przecież jednym z pomysłów była przystań dla hudroplanów, która z lotniskiem i terminalem tworzyłaby coś na kształt pasażerskiego minihubu intermodalnego.

      Ale to oczywiście raczej long-range shooting, o ile kiedykolwiek zostałoby zrealizowane (jednak jest realne, bo już obecnie przy paru polskich miastach portowych lądują hydroplany, nie mówiąc o Skandynawii itd., sprawa w przypadku Gdyni dotyczyłaby po prostu także ucywilizowania tego obszaru poprzez stworzenie jakiejkolwiek infrastruktury.

      Do tego miasto daje możliwości wyjścia z zagonienia Gdyni w kozi róg, a oni (Gdynianie)co robią minusuja miasto i jego najlepsze władze. Może jeszcze powstanie wywołajcie niczym to żydowski w 60 roku co skreśliło ich z mapy na 2 tys. lat??

      Oj ludzie opamiętajcie sie i zacznijcie ważyć co Wam się opłaca i co warte jest dalszego dofinansowania celem wyjścia z impasu?

      • 7 3

      • Marych jest z Tobą coraz gorzej. (5)

        • 2 7

        • ...ale kompów w Urzędzie MIasta masz coraz więcej :) Zostajesz po godzinach (4)

          i prosisz kolegów, zeby sie nie wylogowywali? Zupełnie niepotrzebnie, wystarczy, ze wyczyscisz historie przegladarki i kazdy kto mieszka w twojej glowie bedzie mogl postawic jednego minusa. W sumie to przecież legion ;)

          • 2 2

          • widać dobrze POsłuchac rady od doświadczonego Gdańskiego urzędnika i firmy trollingowej (3)

            a ile płacicie tzw. wolnym strzelcom w Gdańsku o hejtowanie Gdyni ?? Może się do Was dołączę ?

            Już kilka razy o tym czytałem, ale obecnie myślę o tym poważnie

            • 3 2

            • Jestem wszędzie. Siedzę obok Ciebie w pracy i udaję gdynianina, chociaż naprawdę jestem z Gdańska. (2)

              Rano jadę z tobą trolejbusem, chociaż brzydzę się nimi i wolę tramwaje, codziennie cię obserwuję jak wysiadasz pod urzędem. Robię zakupy w tym samym sklepie i siedzę w tej samej poczekalni u dentysty. Słyszę wieczorem jak łazisz po mieszkaniu i słuchasz tej durnej opery. Jestem głosem w twojej głowie. Otaczają cię sekretni agenci z Gdańska, którzy przez ciebie chcą się dobrać do Szczurka. Osaczamy cię. Jesteśmy obok ciebie. W pokoju, za szafą, pod łóżkiem. Drżyj, gdynianinie. Zły Gdańsk idzie po ciebie.

              • 4 3

              • nie bój żaby (1)

                brałeś coś że tak odjechałeś

                • 3 0

              • Ja się bawię, a ty masz w głowie koleżankę schizofrenię, czas coś z tym zrobić.

                Smutne jest tylko to, ze osoby chore psychicznie są zatrudniane w UM Gdynia, przełożeni i koledzy doskonale o tym wiedzą i nikt z tym nic nie robi. Zmowa milczenia, aż dojdzie do tragedii.

                • 1 2

      • nie jest już 6/11

        a powiększyło się 16/26 widać jak liczny jest Gdańsk z kolegami z PiS-u :))

        • 2 0

    • O! Bezstronny Marych wrócił z sanatorium :-))))) (6)

      • 2 7

      • Gdynia ma najwięcej bezstronnych atutów (4)

        I nie chodzi tu o wojskowych pilotów, lecz o specjalistów obsługi operacyjnej lotów, techników lotniczych, obsługi prawnej, specjalistów cash handlingu. Co więcej, lotnisko to stanowi część interdyscyplinarnego gdyńskiego węzła transportowego, w którego skład wchodzą lotnisko, szybki dojazd kolejowy, autostrada A-1 droga szybkiego ruchu przez Trasę Kwiatkowskiego i przeładunkowa baza transportu morskiego a także możliwość przesiadki na yachty czy stworzenia bazy dla Hydropłatów/hydroplanów i innych nawet rakiet.
        Czas pokaże, że tylko Gdynia jest najlepszym miejscem na Uniwersalny Międzynarodowy Port Lotniczy.

        Gratulacje dla mądrego i przewidującego Prezydenta Szczurka.

        • 5 2

        • "autostrada A-1 droga szybkiego ruchu przez Trasę Kwiatkowskiego" proszę Cię, zaraz pęknę ze śmiechu :D
          Szybko przez Kwiatkowskiego? Chyba balonem

          • 1 3

        • Gdynia musi postawić na ciężki transport powietrzny (1)

          i dobrze by było, aby nowe partie postawiły na politykę rozbudowy gdyńskiego lotniska tak aby uwzględniała takiego odpowiedniego taboru i takiego rodzaju transportu. Do tego lotnisku BB nie przeszkadza, bo większość operacji może być kierowana z nad morza. A lotnisko łatwo przystosować do obsługi dużych statków powietrznych. Faktem jest też to, że potrzebny jest specjalny zespół infrastruktury. Do tego musi być odpowiedni personel do obsługi samolotów dalekiego zasięgu. Latają samoloty krótkiego zasięgu klasy C jak w gdańsku lekkiej, obsługujące państwa europejskie trasy turystyczne niech sobie tam zostaną. Pozostałe z firmy zagraniczne, zwłaszcza uczestniczące w przewozach frachtowych powinny być kierowane do Gdyni. Potrzebny transport ciężki towarowy dla Gdyni, dalekiego zasięgu i to od zaraz Pani Grażynko Pilarczyk.

          • 5 1

          • ciężkie samoloty to jest TO !!!

            Pani Grażyno Pilarczyk zapisać to w ofercie, unia nam się teraz nie wykręci sianem

            • 4 0

        • Marych i Bezstronny obaj Zatroskani. Obaj gnieżdżą się w jednej głowie, biedacy :)

          • 2 5

      • Chyba raczej ze Srebrzyska.

        • 3 5

    • Człowieku ! Co Ty wypisujesz ? (3)

      PO wstydzi się polskości Gdyni ? PO doniosła na Gdynię do PE ?

      • 8 9

      • no jak nie? jak tak jest faktycznie

        Gdynia dąży aby bywać w światowym biznesie transportowym, prowadzić uczciwie interesy, być poważnym partnerem w wymianie handlowej, my Gdynianie poprzez nasze władze powinniśmy w jak najszybszym czasie doprowadzić do wielowariantowego opracowania techniczno-ekonomicznych zdolności operacyjnej naszego wspaniałego lotniska. Po takim opracowaniu województwo i rząd PO i PiS powinny to w końcu zauważyć, że oni odejdą, a region musi sie dynamicznie rozwijać.

        Miejmy nadzieję, że tak się stanie za sprawą tego opracowania i intensywnych działań, zwłaszcza po ostatnich misjach ministra z PSL i szczytach gospodarczych Europa-Azja. Gdańska niech ma połączenia kontenerowe Polska Azja a my w Gdyni Lotnicze Gdynia Azja.

        • 4 1

      • przeciez to Bezstronny ;)

        I wszystko jasne...;)

        • 8 6

      • jeśli byłoby inaczej to;

        - interweniowałby wtedy komisarz Lewandowski, (PO b.minister prywatyzacji)
        - Buzek przewodniczący prezydencji UE (członek PO wcześnie nieudolny premier z ramienia RS AWS)
        - Wojewoda jako przedstawiciel rządu RP
        - Marszałek Woj. odpowiedzialny za całe zamieszanie (jedyne w miarę rozsądne stanowisko choć stroniczce z uwagi na przynależność do PO - b.Marszałek Jan Kozłowski, dlatego nie został wybrany na następna kadencje i "wystawiony" niżej p.Krzywonos :(() - po prostu żenada ?
        - o jeździe bez trzymanki p.Adamowicza i mediach szkoda tu się rozpisywać, a nawet PiS-u co widać w artykule :))

        • 9 5

  • To jest MIŚ GDYŃSKI na miarę naszych możliwości (10)

    Po co w tym miejscu lotnisko?
    ..."Otóż to! Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz po co je zrobili? Ono odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest lotnisko na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym lotniskiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest lotnisko, w oparciu o sześć instytucji, który sobie niszczeje co się później zrobi?
    Protokół zniszczenia... "...

    • 313 49

    • Największym MISIEM w tej kategorii jest lotnisko modlińskie wybudowane za 1 mld zł (1 000 000 mln zł sic!) (6)

      ale tamto jest POtrzebne, słuszne, bo właściwa władza za nim stoi, gdyńskie panie to "nikomu" się nie POdoba.

      • 18 25

      • w Modlinie codziennie lądują i startują samoloty (1)

        nie to co w Gdyni, raz do roku

        • 13 5

        • No a jak maja ladowac, jak lotnisko nie jest dopuszczone do ruchu?

          ;)

          • 0 1

      • (3)

        Modlińskie też jest średnio sensowne, ale nie o tym jest ten artykuł. Radomskie tez jest bez sensu. Na lubelskim też szału nie ma (tam po drodze do Gdańska ląduje Mediolan).

        Ale czy z tego powodu Gdynia musi powielać cudze błędy?

        • 35 6

        • (2)

          Już dawno nie ląduje ten Mediolan kolego.

          • 10 2

          • (1)

            To tym bardziej pokazuje że Lublin jest bez sensu. W tej sytuacji upieranie się przy Gdyni jeszcze bardziej trąci paranoją i przerostem ambicji.

            • 12 3

            • Gdynia to nie jakis Radom .Do czego ty chcesz to porownywac?

              Port lotniczy to swietny pomysl ...tylko ktos celowo torpeduje ten pomysl....biznes......

              • 1 2

    • (2)

      To lotnisko jest tam od wielu lat - inwestycja polegała na jego przystosowaniu do zadań cywilnych

      • 4 3

      • Za tyle to moznaby zbudować

        • 1 0

      • Nawet jeżeli tak to nadal to kosztowało na razie 100 mln, a kwota ciągle rośnie

        • 4 1

  • Moze nareszcie w Gdyni (2)

    bedziemy mieli lotnisko zapasowe dla Rebiechowa :)

    • 4 5

    • Tyle lat tłumaczenia, a wciąż znajdzie się gamoń wypisujący brednie o lotnisku zapasowym.

      • 1 2

    • prędzej w Pruszczu Gdańskim niż w Gdyni

      • 2 4

  • kolejka na kamienna Górę - ruina, INFOBOX - zgliszcza (5)

    na ulicach głodujące dzieci... skąd te negatywne opinie o wszystkim cokolwiek by się nie działo w Gdyni?

    RedBull - rozrywka dla buraków, sylwester - dla idiotów, itd, itp...

    a TYMCZASEM ja chodząc po Gdyni widzę tysiące uśmiechniętych i zadowolonych ludzi, ba nawet turystów, którzy dobrze się tu czują i świetnie się bawią, o zgrozo nawet ci zagraniczni...

    :)))

    problem z lotniskiem w Gdyni jest jedynie taki, że nie funkcjonuje - gdyby funkcjonowało ZAPEWNIAM, że przyczyniłoby się do rozwoju nie tylko Gdyni i okolic, ale także GDAŃSKA i całego Pomorza

    ale według naszych lokalnych kononowiczów, najlepiej gdyby nie było NICZEGO

    • 29 19

    • no ale gdańscy zawistni trolle (1)

      jarmarku już nie mają bo się skończył i się nudzą więc wypisują tu totalne brednie odnośnie wspaniałej uśmiechniętej Gdyni pod przywództwem równie wspaniałego i mądrego prezydenta.

      A to boli sąsiadów :)))

      • 2 3

      • To tylko świadczy jak w Gdańsku rozwiniety jest trolling

        a na dodatek są tworzone firmy, które na zlecenie niszczą np. Gdynie wypisująć całkowite głupoty, ale to PiSowi sie podoba ?

        • 0 1

    • (1)

      niech będzie wszystko oczywiście oprócz gryzonia i jego kliki

      • 2 4

      • a to są gryzonie w Gdyni

        wczoraj dowiedziałem się, że jest wściekły wiewiór

        • 3 1

    • niczego oprócz kosciołów

      • 0 0

  • Jak to nie wiedza co zrobic..?Sprzedac jakiejs prywatnej spolce powiazanej z WSIa...

    Tez sie zastanawiaja....a okoliczne tereny sprzedac na parkingi braciaka z Gdyni..ta sama branza i duuuze uklady na biednego przeciez nie trafilo.Kto smaruje ten jedzie ...A oni sie jeszcze zastanawiaja w panstwie praworzadnosci...

    • 4 2

  • Ech krotkowzroczni lemingusie (1)

    "Kocham Gdynię i Polskę i wiem, że gdyby obecne regulacje wprowadzane przez Komisję Europejską obowiązywały 80 lat temu, nigdy w Gdyni nie powstałby port i miasto, które stało się symbolem polskiego myślenia i działania strategicznego, którego celem nadrzędnym była siła i sukces gospodarczy Polski. Projekt Eugeniusza Kwiatkowskiego, do którego trzeba było w pierwszych latach dopłacać, zostałby uznany za niedozwoloną pomoc publiczną." W. Szczurek

    • 7 6

    • Panie Szczurek, nie porównuj się pan do inż. Kwiatkowskiego bo to wstydziłby się za pana. Przed wojną miasto szybko się rozwijało bo powstało mnóstwo miejsc pracy w porcie, na budowach. Za pana Szczurka największym zakładem pracy jest UM. Polska nie miała portu, więc jego budowa była uzasadniona. A jakie uzasadnienie ma budowa lotniska obok istniejącego?

      • 1 1

  • Upały szkodzą ............ (1)

    • 67 15

    • ehh ta gdynia

      I ci rzadzacy nieudacznicy

      • 2 0

  • Nie do wiary (33)

    Za miliony zatrudniają firmę doradczą.Od czego oni w tym urzędzie są,ze nie mają pomysłu na wykorzystanie tego terenu?Znowu forsa w błoto.

    • 490 70

    • po co jest urzędnik....

      po to by gnębić zwykłego, pracowitego, uczciwego człowieka.

      • 0 1

    • (20)

      No skoro wydali 100 koła to ten jeden więcej wielkiej różnicy nie robi. Zawsze lepiej zatrudnić kogoś kto ogarnie syf teraz zamiast pozwolić temu zniszczeć i całkiem stracić zainwestowaną kasę.

      • 38 41

      • (19)

        Peowcy są wściekli, koniec mafii nadchodzi

        • 25 40

        • Mam nadzieję, iż nadejdzie również koniec idiotów internetowych, (3)

          którzy wszędzie PO widzą. Nerwicę natręctw można leczyć.

          • 33 7

          • (2)

            Nerwicy to się nabawią POwcy jak we wrześniu na bruku wyladuja.Jeden z nich juz stał się bezdomny i kątem u kogoś bedzie mieszkał

            • 5 8

            • A niby dlaczego we wrześniu mieliby na jakimkolwiek bruku lądować? (1)

              • 6 2

              • Może dlatego, że POpaprańcom nikt już nie wierzy?.... ile można wierzyć kłamcom...

                Może dlatego tyle PO nadziei pokłada w swoją młodzieżówkę? Może to jest, a może to nie jest przypadek, że PO tak ochoczo popiera nowo wyklutą partyjkę nowaprawica.pl? Być może nazwa stara nazwa partii przejadła się POpaprańcom jak poprzednio UW, no to trzeba nową nazwę wymyślić? i nowych (zaufanych) ludzi wstawić?...

                • 1 2

        • (14)

          Bo to PO utopiło 100 baniek w absurdalnym projekcie nieczynnego lotniska. Oh, zaraz, gryzoń nie jest w PO. PO ma swoje za uszami, ale akurat ta afera nie jest jej dziełem.

          Ale nadal wierzcie że gryzoń jest dobry, tylko istnieje światowy spisek wymierzony w Gdynię, sięgający od Brukseli, przez Berlin i Gdańsk aż po Kaliningrad.

          • 79 12

          • Gdynska ferajna nie z PO (13)

            z tym,ze na to samo wychodzi.Gdynska Samorzadnosć to przchrzty z UW.

            • 21 18

            • Tak... doradca prezydenta Lecha Kaczyńskiego to przechwyt z UW (5)

              Ile jeszcze nakłamiesz zanim przyznasz że Samorządność ma o wiele więcej wspólnego z PiS niż z PO i UW?

              • 21 11

              • hahaha,Bruner nie ze mną takie numery. (4)

                Bruner ty świnio wytłumacz w takim razie dlaczego PO nie wystawila kandydata na Prezydenta Gdyni?O dpowiedz jest. jedna,aby nie robic konkurencji Szczutkowi.

                • 8 17

              • Poprzednio Szczurka poparło PiS, tak więc Szczurek jest prezydentem POPiSu.

                • 0 4

              • żeby nie przegrał z 5% poparciem jak reszta (1)

                • 11 1

              • dokładnie

                Tak pewna przegrana to utrata wizerunku dla całej partii. Więce lepiej nie wystaawiać w ogóle nikogo.

                • 7 0

              • po co wystawiać jakiegokolwiek innego kandydata? zaślepiony miejski plebs znowu wybierze gryzonia bo postawił im ławkę na osiedlu...

                • 7 9

            • To lotnisko miało być dla Pana Krauzego. Żeby miał bliżej. (6)

              Teraz i lotnisko i interesy tego "biznesmena" szlak trafił. Szczurek pewnie chciał po sobie zostawić lotnisko swego imienia.

              • 33 7

              • GA za mało wiesz, ale nie gniewaj się. Ja Ci tak po mentorsku już wyjaśnie (5)

                To lotnisko było od dawno w zamyśle, ponieważ zawsze było. Natomiast dynamiki w jego ucywilizowaniu dodał śp.Lech Kaczyński, który często odwiedzał rezydencje prezydencka na Helu, lecz wstyd było mu lądować na Lechu Walenzie, a pracownicy nie zawsze zasłaniali parawanem lub szmatą tą nazwę gdy przylatywał :))

                A że gdyńskie lotnisko ma trzy-razy większy potencjał od tego gdańskiego dwa pasy i możliwość wybudowania na dole przystani dla hydroplanów to tylko dodatkowe atuty. Więc Szczurem został przymuszony potencjałem rozwoju tamtego miejsca co zresztą potwierdziły fachowe opracowania.

                Więc platforma jedynie co mogła to donieść na to lotnisko do Brukseli, na dodatek tam byli i sa ich ludzie - więc sprawa była oczywista.

                Nawet jak wyro będzie pozytywny dla Gdyni to na tyle nastąpiło już zużycie moralne i czarny PR, że trudno sie będzie pozbierać.
                Dlatego uważam doskonały pomysł, aby opracować inną strategie na to lotnisko i rozmawiać z potentatami już trzy lat temu radziłem negocjacje z Hutchison'em. Wiem , wiem nie było klimatu i takiego opracowania, a Szczurek zostałby posadzony o zdradę interesów Polski.

                • 17 30

              • (3)

                Borze ty to widzisz i nie grzmisz...

                • 1 7

              • my o lotnisku a nie Borach Tucholskich (2)

                czy wyładowaniach atmosferycznych? Pomyliłeś gdańszczanie lub inny folksdojczu strony www i fora ?

                • 8 3

              • W Borach Tucholskich też jest lotnisko (1)

                Skoro Szutek tak kocha lotniska to niech się wynosi do Borow Tucholskich.

                • 5 4

              • wynosić to się możesz ty

                bo dla ciebie wysiedlenie gdzieś z okolic Mińska czy innego wschodu gdzie pełno borów i lasów to chyba katorga ??

                Wiec dlatego POmstujesz na Gdynię ?? i jej przez przedwojenną rodzinę zasiedlonej Państwo Szczurków

                • 4 4

              • uff

                ;)

                • 0 2

    • (1)

      A Gdańsk dalej buduje kolej i tunel na euro 2012 a mamy rok 2015 ... wstyd

      • 4 8

      • Gdańsk buduje kolej?

        Tunel miał powstać na Euro? a to ciekawe.. naprawdę.. opowiedz cos jeszcze :)

        • 3 2

    • (2)

      Bardzo dobry pomysł - może zrobią regionalną bazę cargo i gdańsk dostanie piany na gębie

      • 4 8

      • nie zrobią bo taka baza jest już w gdańsku (1)

        • 9 2

        • ale licha ...

          • 2 5

    • jak nie wiesz o co chodzi to chodzi o kase

      Po co splacac wierzycieli lepiej wydac kolejny milion dla znajomych krolika

      • 5 1

    • W trojmiescie zyje prawie 800tys ludzi (3)

      I jedno lotnisko wiecznie zapchane z kolejkami zawijanymi.

      Wzorem wielu krajow to lotnisko powinno powstac !!!! Kto innaczej twierdzi ,jest poprostu malo swiatowy,malo widzial malo wie.

      Brawo Gdynia - tak dla lotniska.

      • 29 91

      • A Ty wielce światowy

        najpierw naucz się pisać poprawnie po polsku.

        • 4 9

      • Pitolisz jak potłuczony... (1)

        Potrzeba powstania nowego lotniska jest uzależniona od ruchu na nim,a nie od wielkości aglomeracji!Tegel to jest zatłoczone i to przez głupie rozwiązania Niemców w kwestii lotów transferowych,Frankfurt też (ale on ma niemal 20 razy większy przerób niż Gdańsk i dlatego jest Hahn,tylko że ja zawsze latałem do Frankfurtu,a nie do tej wiochy; Arlanda ma ponad 20 baniek przerobu i dlatego jest Skavsta... Dalej wymieniać,"światowcu"?
        W Gdańsku jest całkiem luźno,do tego dodali kolej. Po co kolejne puste lotnisko,bo Szczur ma przerost ambicji?!

        • 75 14

        • ulżyło ci? :)

          • 8 53

    • Gdynianin, to sługus i PR Horały

      nawet nie wiesz człowieku co to opracowanie takiego przedsięwzięcia ???

      • 7 15

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane