• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńska komunikacja po zmianach. Jak jeździć, żeby nie tracić czasu

Piotr Weltrowski
8 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (224)
Linia 114, po zmianach w rozkładzie, kursuje dwa razy częściej. Dla mieszkańców Demptowa to dobra alternatywa, aby dojechać na przystanek przesiadkowy albo pod sam peron SKM. Linia 114, po zmianach w rozkładzie, kursuje dwa razy częściej. Dla mieszkańców Demptowa to dobra alternatywa, aby dojechać na przystanek przesiadkowy albo pod sam peron SKM.

Od ponad tygodnia komunikacja miejska w Gdyni kursuje według zmienionych zasad. Poniżej pokazujemy, jakie alternatywy można znaleźć dla czasowo zawieszonych połączeń - pokazujemy też, gdzie pojawiły się nowe kursy, które mogą ułatwić dojazdy.



Aktualny rozkład jazdy ZKM w Gdyni



Jak często korzystasz z komunikacji miejskiej?

Od 30 stycznia komunikacja w Gdyni jeździ według nowych zasad.

Wprowadzono zarówno zmiany pozytywne dla mieszkańców (wydłużenie części linii, nowe przystanki, zwiększenie częstotliwości niektórych kursów), jak i negatywne (głównie czasowe zawieszenie funkcjonowania 11 linii autobusowych i trolejbusowych oraz przerwę w funkcjonowaniu komunikacji nocnej).

Mimo protestów rad dzielnic wszystko wskazuje na to, że nowy rozkład przez jakiś czas będzie towarzyszył mieszkańcom Gdyni korzystającym z komunikacji publicznej. Poniżej przedstawiamy optymalne alternatywy dla zawieszonych linii, pokazujemy też, gdzie pojawiło się więcej kursów.

Linia W, czyli jak dojechać do szpitala w Redłowie



Jedną z czasowo zawieszonych linii jest linia W, która łączyła Pustki Cisowskie ze Śródmieściem, Witominem i dojechać można było nią m.in. do szpitala w Redłowie.

Jej zawieszenie to z pewnością zła wiadomość dla wielu mieszkańców, ale są też dobre wiadomości. Pierwsza jest taka, że w miejsce części kursów linii W, tych odbywających się w ramach porannego szczytu komunikacyjnego, uruchomiono dodatkowe kursy linii S.

To ważne, bo właśnie linia S może zapewnić mieszkańcom Pustek Cisowskich najlepszą alternatywę dla zawieszonego połączenia. Żeby na przykład dostać się do szpitala w Redłowie, wystarczy wsiąść autobus linii S, a później - czy to na ul. Morskiej, czy też przy ul. Władysława IV, przesiąść się na autobus linii 105 lub 125, a w Redłowie dodatkowo na autobus linii 180.

Jak najprościej z różnych miejsc dojechać do przystanku "Redłowo Szpital"? Podstawową linią obsługująca szpital w Redłowie jest linia 105 od przystanku "Morska-Estakada" mająca zbliżoną trasę do zawieszonej linii W (poza przejazdem przez Witomino). Szpital obsługują komunikacyjnie także linie: 121 (z Chwarzna przez Witomino), 125 (z Pogórza Dolnego, będąca krótszym wariantem trasy linii 105), 180 (z Karwin) oraz 252 (z Małego Kacka).

Linie 20 i 30, czyli jak dojechać do centrum z Cisowej i Chyloni



Linia trolejbusowa 20 łączyła Cisową (od przystanku SKM) ze Śródmieściem i kursowała przez ulice Chylońską, Morską i 10 Lutego. Funkcjonowała tylko w dni powszednie w godz. 5-8 rano. Z kolei linia trolejbusowa 30 łączyła Cisową ze Śródmieściem trasą prowadzącą przez ulice Morską, Warszawską i Świętojańską. Ta linia funkcjonowała wyłącznie w dni powszednie w godz. 6-13.



I tu również - poza złą wiadomością o czasowym zawieszeniu tych linii - jest również dobra wiadomość o dodatkowych kursach linii 22, która może stanowić dla nich alternatywę.

Linia 22 jeździ na trasie: Cisowa SKM - Chylońska - Morska - Warszawska - Świętojańska - Plac Kaszubski - Dworzec Gł. PKP. Warto tu zaznaczyć, że linia 22 funkcjonuje nie tylko w dni powszednie i nie tylko przed południem. Połączenia są dostępne we wszystkie dni, w godz. od 5 rano do 23 wieczorem.

Linia 21, czyli alternatywne połączenie z Gdyni do Sopotu



Linia trolejbusowa 21 łączyła Sopot z Dworca Gł. PKP w Gdyni i kursowała przez al. Niepodległości w Sopocie oraz al. Zwycięstwa, ul. Świętojańską i 10 Lutego w Gdyni. Funkcjonowała w dni powszednie w godz. 8-17 oraz w soboty w godz. 9-16.

Alternatywę stanowią dla niej kursy linii S, w tym wprowadzone teraz kursy dodatkowe. Warto też zwrócić uwagę na to, że dla linii S uruchomiony został dodatkowy przystanek w rejonie ul. Bernadowskiej, który wcześniej nie był przez nią obsługiwany.

Alternatywą dla autobusów może być SKM - sprawdź aktualny rozkład



Poza tym, w czasie popołudniowego szczytu przewozowego, w rejonie szkół w Orłowie, poza podstawową ofertą rozkładową, wykonywane są kursy szkolne na linii 760, kursującej na trasie: Orłowo SKM - Węzeł F. Cegielskiej.

Oczywiście istnieje też najbardziej oczywista alternatywa, czyli możliwość skorzystania z pociągów SKM na tej trasie.

Linia 34, czyli jak dojechać z Demptowa do centrum



Linia trolejbusowa 34 łączyła Demptowo z Węzłem F. Cegielskiej przez ulice Kartuską, Morską, 10 Lutego i Władysława IV. Funkcjonowała wyłącznie w dni powszednie w godz. 6-18.

Alternatywą może być dla niej dojazd autobusem 114 do ul. Morskiej i przesiadka w któryś z pojazdów jadących do centrum, albo też podjechanie tym samym autobusem do stacji SKM w Chyloni i przesiadka na kolejkę.



I tu dla mieszkańców Demptowa także mamy dobrą wiadomość, na linii 114 została zwiększona częstotliwość kursów. W szczycie popołudniowym autobusy jeżdżą dziś co 15 minut, czyli dwa razy częściej niż do tej pory.

Linie 163, 196 i 182, czyli dojazdy z Pogórza, Obłuża i Babich Dołów



Linia 163 funkcjonowała na trasie: Chylonia os. Meksyk - Hutnicza - Obłuże - Oksywie Dolne - Oksywie Górne - Obłuże Górne - Pogórze Górne - Pogórze Dolne. Z kolei inia 196 jeździła na trasie Dom Marynarza - Władysława IV - Wiśniewskiego (powrót przez ul. Morską) - Obłuże - Oksywie Dolne - Oksywie Górne - Babie Doły.

Aby zrekompensować zawieszenie tych linii, uruchomiono dodatkowe kursy na linii 198 (Chylonia os. Meksyk - Oksywie). W dni powszednie, w czasie szczytów przewozowych, została zwiększona częstotliwość kursów tej linii z 30 do 15 minut, w okresie między szczytami z 40 do 30 minut.

W dni powszednie w godzinach porannych uruchomiono również dodatkowe kursy na linii 128, która zapewnia dojazd do kilku przystanków przesiadkowych.

Linia 182 funkcjonowała z kolei na trasie: Obłuże Maciejewicza - Obłuże Górne - Zielona - Bosmańska - Obłuże - Wiśniewskiego - Plac Konstytucji - Śląska - Węzeł F. Cegielskiej. Co może być dla niej alternatywą? Choćby dodatkowe kursy na liniach 128, 134 i 282.

Opinie (224) ponad 10 zablokowanych

  • Wejść na ogłoszenia trójmiasto (4)

    I kupić samochód.

    • 75 6

    • I stać w korkach... (3)

      jak 1000 innych osób które zrobią tak samo.

      • 3 17

      • Kup samochód, naucz się jeździć i zobacz.

        • 12 1

      • W tym samych korkach co autobusy

        • 16 2

      • Przynajmniej nie muszę wąchać odorów rożnej maści pasażerów których woda i mydło gryzie, nie muszę słuchać rozwydrzonych bachorów, drących się do komórek ukrów itp.

        • 14 1

  • Najlepsza opcja to elektryk i jazda buspasami (2)

    Chyba po to zostały wybudowane skoro kasuje się połączenia

    • 40 5

    • Tylko dla najbogatszych

      miasto ich wspiera, dziękujemy :)

      • 14 0

    • Siwy lubi to. Suvy elektryczne za 400 tys

      • 8 0

  • Bilet miesięczny w Pradze kosztuje 60 zł (przy kupnie z góry na rok). (7)

    Mozemy nim jezdzic wszystkimi srodkami transportu publicznego w Pradze (czyli metro, tramwaje, autobusy, promy, pociagi, funicular)
    W trojmiescie mamy kilku przewozników, skomplikowany system taryf, drogie bilety, psujace sie wiecznie tramwaje, nieustannie spozniające sie SKMki czy PKM jezdzacy raz na godzinę.
    Trojmiasto aspiruje do miana metropolii a nie potrafi poradzic sobie z najwazniejszym aspektem jej funkcjonowania czyli z tanią, sprawną i dostepną komunikacją.
    Pod pozorem nowoczesnosci probuje sie wprowadzic drogi, nienowoczesny i tak na prawdę nic nie zmieniajacy na plus system poboru opłat za bilety Fala, który nie dajac nic dobrego generuje tylko koszty i tworzy dodatkowe komplikacje dla pasazera (koniecznosc nieustannego odbijania, zainstalowania aplikacji)
    Brakuje przede wszystkim jednego taniego biletu miesiecznego dla całej metropolii - nie kazdy pracuje i mieszka w tym samym miescie a podróz z Gdanska do Gdyni czesto wymaga
    kupna 3 osobnych biletów. Koszt miesięcznego na całe trojmiasto to 240 zl (4x drozej niz w Pradze).
    Trudno sie dziwic ze ludzie wola jeździc samochodem - nawet jezeli nie zawsze jest taniej.

    • 158 0

    • Jak sam piszesz

      mamy tu Trójmiasto, trzy miasta, wielu przewoźników. Tego nie pogodzisz, o ile nie będziemy tylko jednym miastem.

      • 2 35

    • Nie porównuj sie do Pragi bo nie wiesz jak tam jest z finansowaniem przewozow (1)

      Porównuj sie do Poznania, Łodzi, Krakowa, Wrocławia, Katowic z okolicami
      Do Warszawy też nie ma co się porównywać, bo Warszawa to inna liga finansowa w naszym kraju.

      • 1 27

      • Niby dlaczego mamy nie porownywac sie do Pragi?

        Praga - powierzchnia 496 km² ; 1.275.406 mieszkancow (2022)
        Trojmiasto - powierzchnia 414 km2; W zależności od przyjętej koncepcji obszar metropolitarny Trójmiasta zamieszkuje od ponad 993 tys. do 1,5 mln osób.

        Zrobmy finansowanie przewozow jak w Pradze zatem.

        W trojmiescie niestety przyjeto bledne załozenie, ze transport mieski jest dla zysku. Otoz nie, komunikacja miejska nie jest dla zysku firm przewozowych tylko dla dobrostanu metropolii i jej mieszkancow.

        • 39 3

    • Posłuchajcie narodu....

      • 13 0

    • (1)

      W Trójmieście się nie da. To jest niemożliwe. W Trójmieście nic nie jest możliwe.

      • 22 1

      • O, przepraszam, mozliwe sa niebieskie delfinki oraz strefy betonowego relaxu.

        • 21 2

    • Pewnie Praga pozazdrosci nam i...

      Zatrudni P. Gruszecka! Cóż my biedni poczniemy?

      • 7 0

  • Wyprowadzić się z Gdyni (4)

    bo jedyne co robią dla mieszkańców to rozdają blankieciki do głosowania (wypełnione)

    • 117 9

    • (1)

      Na początek wystarczy zacząć rozliczać PIT w innych miastach. Doprowadzić do takiej zapaści, że siwucha ucieknie do Argentyny.

      • 17 2

      • Zgadza sie emigracja podatkowa najlepsza opcja

        • 3 1

    • słusznie - właśnie się z rodziną w tym roku wynosimy

      • 16 2

    • Gdynia i tak umarła dzięki dwóm panom którzy tak wspaniale zarządzają miastem.

      • 20 1

  • Kupić rower, taniej niż auto, darmowe ćwiczenia, choć na dłuższe trasy potrzeba więcej czasu zarezerwować... (12)

    • 16 71

    • Od soboty nie pada śnieg a połowa ścieżek dalej nie odśnieżona. Np większość Chwaszczyńskiej

      • 13 3

    • Tak, tak, juz moja 76 letnia matka biegnie do rowerowego po rower. (3)

      • 31 2

      • ma darmowe przejazdy (2)

        • 0 12

        • prosze wyjasnij, co maja darmowe przejazdy do zawieszenia linii?

          • 14 0

        • pod warunkiem...

          że uda się wsiąść...

          • 13 0

    • (3)

      Nie wiem o co chodzi z tym ciśnieniem na rowery... W ogóle powstał jakiś etos rowerzysty patrioty ratujący nie tylko sam świat, ale i dusze ludzkie swą pracą u podstaw. Jak ktoś ma ochotę jeździć rowerem to spoko, jak nie to nie. Rozumiem Holandia i inne regiony gdzie rowery są popularne. Natomiast nie każdy musi, chce i może. Jak ktoś ma chęć jeździć autem to proszę bardzo. Najgorzej gdy wychodzimy z założenia, że jeśli ja kręcę kilometry za świat, to inni też powinni. Taki zaanażowany roweryzm jest najgorszy.

      • 36 1

      • Amsterdam i cała Holandia są płaskie jak deska. Ja pracuje na 5 mnpm a mieszkam na 140 mnpm. (2)

        Nie chciałbym dojazdow do pracy traktowac jako substytut wizyty na siłowni.

        • 20 0

        • W sumie to powrotów z pracy. Dojazdy raczej z górki (1)

          • 1 0

          • jasne. popracuj intensywnie 8h a potem jeszcze wspinaj sie rowerem na chwarzno.

            • 11 1

    • zawiedziona

      kupic auto b rowerem to sobie można rekreacyjnie jeżdzić, ale nie do pracy do przedszkola z dziecmi czy do szkoły

      • 16 0

    • Jakbym jeżdził do pracy i z pracy rowerem to w domu nocowałbym w weekendy.

      Nie każdy pracuje w Experymencie i jeździ do pracy z Płyty Redłowskiej.

      • 13 0

    • Tak, niepełnosprawni i babcie lat 70 na rowery.

      • 3 0

  • (8)

    Przywrócić 21. s nie zatrzymuje się na każdym przystanku, co dla inwalidów i starszych ludzi jest niedopuszczalne

    • 100 1

    • (4)

      Którego przystanku na trasie linii S brakuje po dawnej 21 tym ludziom stojącym nad grobami, słucham...

      • 2 22

      • Posłuchaj siebie. Tepaku z urzędu miasta

        • 21 0

      • no np zwycięstwa wielkopolska brakuje w czasie kowidka był na żądanie teraz nie ma a to był przystanek linii 21 w dodatku dość istotny bo tam się wysiada do szpitala PCK i do instytutu medycyny morskiej i tropikalnej czy jak on się teraz tam nazywa

        • 9 0

      • K nie czlowiek

        • 1 0

      • Skrzyżowanie na Wielkopolskiej kluczowy przystanek do szpitala jadąc wcześniej 21, przystanek w połowie trasy między stacjami SKM więc nie ma żadnej alternatywy, tak samo w stronę Gdyni z Sopotu przystanek przy Burger Kingu dla ludzi z Sopotu do szpitala, S tam nie staje 21 stawał

        • 2 0

    • Staruchy niech siedzą w domu a nie się szwendają od rana do nocy.

      • 1 16

    • Dokladnie! I to nie tylko dla starszych!

      Mp.w Sopocie Ska przejezdza obok przystanków, jest przepelniona...
      Nie mówiąc o tym że jeszcze niedawno 21 dojeżdżał na Skwer Kościuszki

      • 5 0

    • Przypominam, że linia S jest linią pośpieszną

      • 0 0

  • linia 23 do likwidacji (5)

    nikt nią nie jeździ. Ciekawe dlaczego? Przecież była taka popularna...

    • 53 4

    • Jeździ wyłącznie pod Gromadzki PTC.

      • 11 0

    • (2)

      Proste rozwiązanie przywrócić starą trasę .Linia 23 była i jest potrzebna na Dąbrówce.Obecnie czeka się na autobus bardzo długo.

      • 25 0

      • (1)

        Na który czekacie bardzo długo, R ?

        • 0 14

        • R ma długą trasę często przez korki na wiśniewskiego estakadzie i hutniczej jadą po 3 naraz a potem 20 minut nic

          • 19 1

    • Właśnie o to chodzi...

      ...jest to celowa polityka w celu potwierdzenia konieczności likwidacji kolejnych linii. Z linią 119 będzie podobnie, ale to od wakacji dopiero.

      • 21 0

  • Komunikacja miejska w Gdyni leży i kwiczy (5)

    Obecne zmiany plus zoraz rzadsze połączenia PKMki ( w godzinach szczytu co 50 minut) to porażka komunikacji miejskiej. Nie ma co się dziwić, że większość ludzi będzie wybierało samochód zamiast autobusu/pociągu - bo w tej chwili komunikacja miejska nie jest konkurencją dla samochodu.

    Czytałam kiedyś, że o zamożności miasta świadczy nie to, że wszyscy ludzie jeżdżą samochodami ale fakt, że nawet Ci bogatsi wybierają komunikację miejską. Zgodnie z tą definicją - Gdynia jest bardzo biedna.

    • 146 2

    • Gdynia (1)

      To Radom północy ;(

      • 19 4

      • Słyszałem już, że Radom lub Sosnowiec północy. Uważam to za zniewage dla tamtych miast.

        • 1 0

    • wygaszanie popytu (1)

      Nie tam, gdzie trzeba...
      Nie wtedy, kiedy trzeba...

      A urząd zatrudnia sztuczną inteligencję, aby dowiedzieć się, dlaczego ludzie nie jeżdżą komunikacją zbiorową i domagają się dróg i miejsc do parkowania...

      Stwarzać problemy i ofiarnie (z naszej kieszeni) zwalczać ich skutki...

      • 30 0

      • Polać mu :-)

        • 8 0

    • Brawoooo

      • 3 0

  • (3)

    Czekam na podwyżkę cen biletów od 1 kwietnia.Bilet jednoprzejazdowy lub 75 minutowy 6 złotych, bilet miesięczny 176 złotych.Dzisiaj o godzinie 12 głosowanie, które można obejrzeć on-line

    • 73 0

    • Podobno (2)

      od 1 kwietnia cena biletu będzie zależna od ilości przejechanych przystanków i dlatego UM zlikwidował linie żeby konieczna była przesiadka

      • 14 0

      • (1)

        Od kwietnia będziesz płacił za przejechane przystanki, a nie za minuty. Jedyne 4.80zł za pierwszych 5 przystanków (nawet za 1), a od 11 przystanku - 6zł. Tak to sobie wykombinowali. Czas na masowy protest pod UM. Dość już tej arogancji i głupoty władzy.

        • 28 0

        • To jakieś jaja są czy serio?

          • 0 0

  • Gdynianin (2)

    Kiedys jechalem 1 autobusem 1 bilet a teraz 2 autobusy 2 bilety a trasa ta sama

    • 88 2

    • (1)

      To chyba dawno nie jechałeś komunikacją miejską albo klamiesz. Jeden bilet =75 min do woli przesiadek. Wydajesz niepotrzebnie kasę na drugi bilet.

      • 3 16

      • Czlowiek ma rację

        Jak wejdzie fala to będziesz płacił za przystanki i to drożej nawet 2 razy jak w jego przykladzie bo będzie musial się przesiadac i płacić podwójnie

        • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane