• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńska komunikacja po zmianach. Jak jeździć, żeby nie tracić czasu

Piotr Weltrowski
8 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (224)
Linia 114, po zmianach w rozkładzie, kursuje dwa razy częściej. Dla mieszkańców Demptowa to dobra alternatywa, aby dojechać na przystanek przesiadkowy albo pod sam peron SKM. Linia 114, po zmianach w rozkładzie, kursuje dwa razy częściej. Dla mieszkańców Demptowa to dobra alternatywa, aby dojechać na przystanek przesiadkowy albo pod sam peron SKM.

Od ponad tygodnia komunikacja miejska w Gdyni kursuje według zmienionych zasad. Poniżej pokazujemy, jakie alternatywy można znaleźć dla czasowo zawieszonych połączeń - pokazujemy też, gdzie pojawiły się nowe kursy, które mogą ułatwić dojazdy.



Aktualny rozkład jazdy ZKM w Gdyni



Jak często korzystasz z komunikacji miejskiej?

Od 30 stycznia komunikacja w Gdyni jeździ według nowych zasad.

Wprowadzono zarówno zmiany pozytywne dla mieszkańców (wydłużenie części linii, nowe przystanki, zwiększenie częstotliwości niektórych kursów), jak i negatywne (głównie czasowe zawieszenie funkcjonowania 11 linii autobusowych i trolejbusowych oraz przerwę w funkcjonowaniu komunikacji nocnej).

Mimo protestów rad dzielnic wszystko wskazuje na to, że nowy rozkład przez jakiś czas będzie towarzyszył mieszkańcom Gdyni korzystającym z komunikacji publicznej. Poniżej przedstawiamy optymalne alternatywy dla zawieszonych linii, pokazujemy też, gdzie pojawiło się więcej kursów.

Linia W, czyli jak dojechać do szpitala w Redłowie



Jedną z czasowo zawieszonych linii jest linia W, która łączyła Pustki Cisowskie ze Śródmieściem, Witominem i dojechać można było nią m.in. do szpitala w Redłowie.

Jej zawieszenie to z pewnością zła wiadomość dla wielu mieszkańców, ale są też dobre wiadomości. Pierwsza jest taka, że w miejsce części kursów linii W, tych odbywających się w ramach porannego szczytu komunikacyjnego, uruchomiono dodatkowe kursy linii S.

To ważne, bo właśnie linia S może zapewnić mieszkańcom Pustek Cisowskich najlepszą alternatywę dla zawieszonego połączenia. Żeby na przykład dostać się do szpitala w Redłowie, wystarczy wsiąść autobus linii S, a później - czy to na ul. Morskiej, czy też przy ul. Władysława IV, przesiąść się na autobus linii 105 lub 125, a w Redłowie dodatkowo na autobus linii 180.

Jak najprościej z różnych miejsc dojechać do przystanku "Redłowo Szpital"? Podstawową linią obsługująca szpital w Redłowie jest linia 105 od przystanku "Morska-Estakada" mająca zbliżoną trasę do zawieszonej linii W (poza przejazdem przez Witomino). Szpital obsługują komunikacyjnie także linie: 121 (z Chwarzna przez Witomino), 125 (z Pogórza Dolnego, będąca krótszym wariantem trasy linii 105), 180 (z Karwin) oraz 252 (z Małego Kacka).

Linie 20 i 30, czyli jak dojechać do centrum z Cisowej i Chyloni



Linia trolejbusowa 20 łączyła Cisową (od przystanku SKM) ze Śródmieściem i kursowała przez ulice Chylońską, Morską i 10 Lutego. Funkcjonowała tylko w dni powszednie w godz. 5-8 rano. Z kolei linia trolejbusowa 30 łączyła Cisową ze Śródmieściem trasą prowadzącą przez ulice Morską, Warszawską i Świętojańską. Ta linia funkcjonowała wyłącznie w dni powszednie w godz. 6-13.



I tu również - poza złą wiadomością o czasowym zawieszeniu tych linii - jest również dobra wiadomość o dodatkowych kursach linii 22, która może stanowić dla nich alternatywę.

Linia 22 jeździ na trasie: Cisowa SKM - Chylońska - Morska - Warszawska - Świętojańska - Plac Kaszubski - Dworzec Gł. PKP. Warto tu zaznaczyć, że linia 22 funkcjonuje nie tylko w dni powszednie i nie tylko przed południem. Połączenia są dostępne we wszystkie dni, w godz. od 5 rano do 23 wieczorem.

Linia 21, czyli alternatywne połączenie z Gdyni do Sopotu



Linia trolejbusowa 21 łączyła Sopot z Dworca Gł. PKP w Gdyni i kursowała przez al. Niepodległości w Sopocie oraz al. Zwycięstwa, ul. Świętojańską i 10 Lutego w Gdyni. Funkcjonowała w dni powszednie w godz. 8-17 oraz w soboty w godz. 9-16.

Alternatywę stanowią dla niej kursy linii S, w tym wprowadzone teraz kursy dodatkowe. Warto też zwrócić uwagę na to, że dla linii S uruchomiony został dodatkowy przystanek w rejonie ul. Bernadowskiej, który wcześniej nie był przez nią obsługiwany.

Alternatywą dla autobusów może być SKM - sprawdź aktualny rozkład



Poza tym, w czasie popołudniowego szczytu przewozowego, w rejonie szkół w Orłowie, poza podstawową ofertą rozkładową, wykonywane są kursy szkolne na linii 760, kursującej na trasie: Orłowo SKM - Węzeł F. Cegielskiej.

Oczywiście istnieje też najbardziej oczywista alternatywa, czyli możliwość skorzystania z pociągów SKM na tej trasie.

Linia 34, czyli jak dojechać z Demptowa do centrum



Linia trolejbusowa 34 łączyła Demptowo z Węzłem F. Cegielskiej przez ulice Kartuską, Morską, 10 Lutego i Władysława IV. Funkcjonowała wyłącznie w dni powszednie w godz. 6-18.

Alternatywą może być dla niej dojazd autobusem 114 do ul. Morskiej i przesiadka w któryś z pojazdów jadących do centrum, albo też podjechanie tym samym autobusem do stacji SKM w Chyloni i przesiadka na kolejkę.



I tu dla mieszkańców Demptowa także mamy dobrą wiadomość, na linii 114 została zwiększona częstotliwość kursów. W szczycie popołudniowym autobusy jeżdżą dziś co 15 minut, czyli dwa razy częściej niż do tej pory.

Linie 163, 196 i 182, czyli dojazdy z Pogórza, Obłuża i Babich Dołów



Linia 163 funkcjonowała na trasie: Chylonia os. Meksyk - Hutnicza - Obłuże - Oksywie Dolne - Oksywie Górne - Obłuże Górne - Pogórze Górne - Pogórze Dolne. Z kolei inia 196 jeździła na trasie Dom Marynarza - Władysława IV - Wiśniewskiego (powrót przez ul. Morską) - Obłuże - Oksywie Dolne - Oksywie Górne - Babie Doły.

Aby zrekompensować zawieszenie tych linii, uruchomiono dodatkowe kursy na linii 198 (Chylonia os. Meksyk - Oksywie). W dni powszednie, w czasie szczytów przewozowych, została zwiększona częstotliwość kursów tej linii z 30 do 15 minut, w okresie między szczytami z 40 do 30 minut.

W dni powszednie w godzinach porannych uruchomiono również dodatkowe kursy na linii 128, która zapewnia dojazd do kilku przystanków przesiadkowych.

Linia 182 funkcjonowała z kolei na trasie: Obłuże Maciejewicza - Obłuże Górne - Zielona - Bosmańska - Obłuże - Wiśniewskiego - Plac Konstytucji - Śląska - Węzeł F. Cegielskiej. Co może być dla niej alternatywą? Choćby dodatkowe kursy na liniach 128, 134 i 282.

Opinie (224) ponad 10 zablokowanych

  • Zapamiętajcie twarz tego siewcy propagandy

    • 23 0

  • (1)

    a dla 30 jakaś alternatywa np rano jakieś 26 częściej czy coś z Cisowej?Nie ma zapomnieli chudzinki. Co do szpitala to 125 jeździ tylko rano i późnym wieczorem nie traktujmy tego jak osobnej linii bo to jest po prostu 105 na skróconej trasie która nie opuszcza Gdyni albo jeździ 105 albo 125 kursy pokrywające się to rodzynki w ciągu dnia

    • 22 0

    • Siwy i jego znajomi deweloperzy latają po świecie a nie po szpitalach

      • 7 0

  • Tylko rekompensaty za 23 nie ma

    Ciekawe czemu mieszkańcy Karwin i Dąbrowy zostali poświęceni?

    • 17 0

  • Podziękowanie panu Lucykowi i Szczurkowi

    Serdecznie dziękuję za to że w końcu przesiadłem się do swojego auta ze zbiorkomu, dziękuję w/w panom, więcej nie skorzystam z waszego cyrku komunikacyjnego.

    • 29 0

  • Jest gorzej niż było

    • 28 0

  • Bez sensu

    Może od razu całą komunikację zlikwidować? Po co robić problem.

    • 31 0

  • Może Redaktor niech najpierw sprawdzi i zweryfikuje możliwości przesiadek a potem pisze (1)

    Nie chce mi się pisać wszystkiego, bo szlag mnie trafia, ale wymienię dwie bzdury rodem propagandy z TVP.

    Bzdura l nr 1: Jak przesiadka z S na 105 lub 180, skoro autobus S przyjeżdża 1 minutę po odjeździe 105 lub 180 i trzeba czekać 20 albo 30 minut.

    Bzdura nr 2: Zwiększenie częstotliwości linii 114 to nic innego jak istniejące wcześniej kursy linii 34 i tylko ich skrócenie. No, ale lepiej to ująć tak, aby brzmiało pięknie.

    Kolejna do likwidacji to linia 119.

    • 53 3

    • Jest gorzej

      Jeśli chodzi o 114, to są tu same manipulacje, nie jeździ dwa razy więcej kursów tylko dodano parę! Raptem może z 7, w niektórych godzinach zabrano po dwa 34 i nie ma nic w zamian, do tego kłamstwo, ze 34 jeździł do 18 jak jeździł do 20!! A wcześniej jeszcze dłużej! Po prostu robią z nas i**otów. Niech redaktor się przejedzie trasą 114 w deszczu i porówna to z trasą 34... I zastanowi się co było lepsze dla mieszkańców, jak chcieli dojechać do centrum.

      • 7 0

  • Komunikacja jest dla mieszkańców

    Wieczorem nie można pojechać nigdzie bo linie mocne są jakoś pokrojone rozumiem zrobić przerwę. Ale czemu n10 n20 jezdza tylko na pewnych odcinkach nie są też skomunikowane. Na dodatek n20 kiedys jezdzil autobus z serii 2 teraz jedzie ten z 5. Jakiś łysy kierowca który nigdzie nie umie zdążyć. Masakra kiedys nocne były punktualne teraz masakra. Dla czego wieczorem nie może jechac n10 i n20 przy pełnym kółku potem przerwa i znów n10 i n20 przy pełnym kółku? Mój ojciec jezdzi do pracy o 3.00 teraz nie ma tego autobusu i jezdzi 2 h szybciej

    • 26 0

  • Jest kiepsko (1)

    Zauważyłam jedno: po zmianach, żeby podjechać gdziekolwiek autobusem wydłuża się czas czekania. Poprzednio na wyświetlaczach autobusy były co 2, 5 minut teraz za 6, 13, 20 minut. Ogólnie porażka.

    • 38 0

    • Specjalnie, żeby Ci jeden 75-minutowy bilet nie starczał na przejazd.

      • 6 0

  • Jasne, alternatywa dla 182 to 282.

    Bzdura nr 3: przecież linia 282 funkcjonuje w innych godzinach niż funkcjonowała linia 182. Oczywiście w soboty już dojeżdżam linią 134 albo jadę do centrum 128 przez Oksywie Dolne. Ktoś na siłę próbuje przekonać do tych chorych zmian!!!

    • 28 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane