- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (772 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (308 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (437 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Gdyński ZKM przepyta swoich pasażerów
Ubiegłoroczne badanie opinii gdyńskich pasażerów zakończyło się klapą, bo zwycięzca przetargu nawet nie podpisał umowy, a kolejna firma po pół roku poddała się i nie dokończyła pracy. Dlatego tegoroczny przetarg będzie obwarowany karami umownymi i skierowany wyłącznie do doświadczonych firm.
- Niestety, padliśmy ofiarą nierzetelnego wykonawcy. Zwycięzca przetargu się wycofał, a kolejna firma poddała się pół roku później. Prawdopodobnie nie doszacowała swoich kosztów, choć w specyfikacji wszystko dokładnie określiliśmy. Wynika to chyba z dość frywolnego podejścia firm do wymogów. Być może niektórzy przedsiębiorcy zakładają, że nie będziemy dokładnie kontrolować ich pracy i wymagać rzetelności. A zawsze będziemy - podkreśla Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Przeczytaj pełny raport z poprzednich badań: plik pdf.
Dlatego badania - które w dwóch turach trwają praktycznie przez cały rok - zostaną powtórzone. Badaniem objętych będzie 2 tys. osób w wieku 16-75 lat, zameldowanych w Gdyni i dobranych pod względem płci, wykształcenia czy wykonywanego zawodu. Chodzi bowiem o określenie jak najbardziej reprezentatywnej grupy.
Tym razem warunki przetargu też będą inne. Firmom postawione zostaną wyższe wymagania, będą m.in. musiały udowodnić wykonywanie wcześniej podobnych zleceń na taką skalę.
- W specyfikacji jest też informacja o karach umownych za odstąpienie od umowy w całości lub części. Wpisaliśmy maksymalne stawki, ale przy odstąpieniu w całości, maksymalna kwota wynosi 10 proc. wartości zamówienia. Oczywiście w takim przypadku przepadnie też wynoszące 10 proc. ceny wadium - wylicza Marcin Gromadzki.
Miejsca
Opinie (113) ponad 10 zablokowanych
-
2013-01-11 18:28
a ja mam takie pytanie
czemu za komuny mógł jeździć trolejbus przegubowy... a w 21 wieku nie może?
- 8 0
-
2013-01-11 18:12
eSka
Mnie zastanawia czemu tak popularny autobus, ktory jedzie przez mase dzielnic do innego miasta i czesto jest zapchany do granic mozliwosci nie jest autobusem przegubowym jak eRka?
- 10 0
-
2013-01-11 17:52
LINIE POSPIESZNE I ICH SENS? (1)
ZA CO JEST WYŻSZA CENA NA LINIE POŚPIESZNE?
jeśli te linie stają prawie na każdym przystanku !! a różnica w cenie to 1/3! w żadnym innym mieście nie ma ąz takiej różnicy,w Warszawie jest taka sama cena i sens takiej linii- staje w punktach przesiadkowych.- 10 2
-
2013-01-11 18:00
no właśnie, za co wyższa cena?
przecież spalają mniej paliwa bo nie staja na kazdym przystanku, nie są bardziej komfortowe, są zatłoczone. Tyle. Wyciąganie kasy.
- 2 1
-
2013-01-11 17:51
żądam 20 kasowników w każdym autobusie
- 1 4
-
2013-01-11 17:48
żądam meskiego zwisu
przez cały rok
- 1 3
-
2013-01-11 17:47
żądam przyklęków
na każdym przystanku
- 2 2
-
2013-01-11 17:45
żądam ujawnienia nazwiska
"tajemniczego pasażera"
- 3 2
-
2013-01-11 17:04
120 pracownikow
niech połowa weźmie kartkę i długopis i jeździ przepytując pasarzerów a nie jakieś chore przetargi i wywalanie pieniędzy. ale tam same nieroby , którym się wydaje , że są bardzo potrzebni. niedługo zkm sięgnie dna.
- 10 2
-
2013-01-11 17:00
ZKM Gdynia i czym oni tak się cieszą, ??
kiepski rozkład jazdy,( nie wiem pod kogo układany ), często jedzie jeden za drugim, a potem czekasz 25 minut, sauna wewnatrz trojelbusów,kiedy na zewanatrz pogoda na plusie, autobusy pośpieszne to porazka - wyciaganie pieniedzy od zwyklego czlowieka, w sumie nie sa w ogole pospieszne, komunikacja przepelniona...badziew badziew, dnoo...po ankiety
- 14 1
-
2013-01-11 16:59
po co ankiety?
wystarczy obserwować fora na ten temat i Pan Gromadzki powinien wyciągnąć wnioski...
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.